Gezondheid alle pijlers

Wie heeft er ook zo last van hooikoorts!?

22-05-2008 19:53 42 berichten
Pfff ik word helemaal gek van die hooikoorts. De hele dag niezen, brandende ogen en een loopneus. Ik zie eruit als een junk.

Heel de dag in de weer met pilletjes, neus spray en oogdruppels. Maar het lijkt allemaal neits te helpen.

Af en toe een ijskoud washandje op mijn ogen helpt soms het beste. Maar ja, dat kan niet als je aan het werk bent haha.

Ik baal echt van die hooikoorts. Wie ook?
Alle reacties Link kopieren
Hallo lotgenoten!

Ook ik was altijd een lopende nies met rode duivel ogen!! Tot deze zomer eigelijk. Een bekende van mij ging naar bio-resonantie therapie, en zei daardoor helemaal geen hooikoorts meer te hebben... Ik geloofde er absoluut niet in, maar goed, toch maar proberen... Ben 2keer geweest en heb echt geen last!! helemaal niks.. tssjaaa weet het, klinkt ongeloofwaardig! Kan eindelijk s'zomers makeup op, zonder dat ik alles uit elkaar wrijf door de jeuk :D ... super dus! Ben paar week terug geweest voor mijn exzeem.. maar daarvoor werkt het (nog?) niet echt... helaas!

Maar voor hooikoorts is het echt een super tip! ik hoop dat jullie er iets aan hebben, zodat je eens voor het mooie weer kunt genieten!

Groetjes SL
Ik heb momenteel erge jeukende oren en het erg benauwd,

ik had eerder ook altijd een loopneus een jeukende ogen, weet iemand of alleen benauwdheid met jeukende oren ook op hooikoorts kan wijzen, zijn er meer mensen die alleen die klachten hebben? gr Fleur
Same here!! Ik dacht het hele jaar, nou hooikoorts valt dit jaar mee. Begint bij mij meestal al vanaf februari nl. Maar er gebeurde niks, kon vrolijk rondlopen.

Maar nu, mn neus jeukt zo zwaar aan de binnenkant en loopt onwijs en het doet pijn, mn ogen zijn rood en dik en ademen wordt wat moeilijker (dit laatste wordt ook erger doordat mn kamer mega warm is, maar goed dan smeer ik wat vaporub op, dat helpt altijd wel ffkes), zwaar aan het niezen en krijgt hierdoor weer hele zware hoofdpijn (mijn holtes zijn namelijk ook nog eens erg klein, bleek uit een onderzoek waardoor mn bijholtes en voorholtes erg snel verstopt zitten) en ben echt doodop. Zo ga ik van huis weg en zo kom ik thuis.

Ik gebruikte altijd Aerius, maar goed ben nu dus te laat omdat de histamine al werkzaam is. (heb er andere allergieen naast en die beginnen door dit warme weer ook weer wat actiever te worden).

Ze wilden bij mij een nieuw soort therapie toepassen, maar doordat ik te allergisch ben kon dit helaas niet bij mij plaatsvinden. Als ik alleen hooikoorts had gehad, dan wel. Het was een therapie waar o.a. pepperspray bij betrokken was volgens mij, weet dit niet helemaal zeker. Op de poli KNO zou dit moeten plaatsvinden. Ze hadden het over dit onderzoek zo'n 3 jaar geleden.

Misschien dat er hier mensen zijn die graag behandeld willen worden en hier evt. naar kunnen vragen. Ik weet niet of dit nog steeds loopt of dat dit gestopt is wegens onvoldoende resultaat.
Vraagje: ik heb nooit hooikoorts gehad, maar ik heb vorig jaar wel bepaalde klachten gehad die gisteren weer begonnen.

Met mijn ogen is niet echt wat aan de hand, maar ik nies me een ongeluk, hordes achter elkaar.

En een loopneus als water.

Kan dit ook hooikoorts zijn? Of moet ik aan iets anders denken?
Ik word er ook weer helemaal gestoord van
@Vinyl: dit zou inderdaad hooikoorts kunnen zijn.

Als je het zeker wilt weten kun je een allergietest laten doen, dit kan bij de huisars, sommige huisartsen verwijzen je naar de KNO poli (of een biometriepoli). Je kunt dan ook horen waarvoor je precies allergisch bent (berkenpollen/graspollen...ga zo maar door)
Hoi ,

Ik wilde nog even melden dat de prik met Kenacorte niet echt wat voor me doet , de klachten zijn iets minder maar niet weg , daar had ik 'n beetje op gehoopt !

Zeker omdat het best een heftig middel is , maar helaas dus....

Nou , succes allemaal , groetjes Kaytje.
hallo,

ga eens naar een goed homeopaat. hooikoorts en zonne allergie etc. kun je er helemaal mee over krijgen. let er op dat de homeopaat geregistreed is bij de NVKH. dan wordt een consult aan hem/haar groten endeels vergoed. (als je +verzekerd bent).

het is de moeite waard. mijn man heeft helemaal geen last meer. hij krijgt alleen in maart nog een preventief middel.
ben jij werkzaam bij de NVKH?
Ook mijn zoontje en ik hebben hooikoorts.

Mijn zoontje krijgt voornamelijk heel veel last van zijn ogen. Voor hem hebben we het Aerius drankje in huis en oogdruppels.

Zelf heb ik last van jeukende ogen, ontzettend jeukend gehemelte, jeukende oren, jeukende hoofdhuid, jeuk aan mijn neus, niezen enz.

Ik gebruik Aerius tabletten, oogdruppels en neusdruppels.

Vorig jaar heb ik de Medinose gekocht en ik moet zeggen dat ik binnen enkele dagen wel resultaat merkte, had minder pillen nodig.

Moet nu de batterij even vervangen en dan gaan zoonlief en ik het weer gebruiken.

Wij hebben er overigens het hele seizoen last van helaas... vanaf februari tot eind september of zo..
anoniem_23315 wijzigde dit bericht op 10-06-2008 23:09
Reden: Medicijnen erbij gezet..
% gewijzigd
Vorig jaar waarschijnlijk voor het eerst hooikoorts gehad, nu weer. Verschrikkelijk brandende ogen, loopneus, continu niezen!!

Kreeg ook last met ademhalen, vanmorgen bij de dokter geweest heb er bronchitis bij gekregen en bloedgeprikt om te kijken of ik daadwerkelijk hooikoorts heb ik ben benieuwd!

Maar man o man ik ben nog nooit zo blij geweest als het regent!
Ik heb het al 25 jaar en om de zoveel jaar moet ik aan andere medicatie, omdat ik dan weer immuun wordt.

Slik nu een paar jaar Xyzal en ben bang dat ik weer moet overstappen.... zucht.

Het is gewoon niet leuk meer om buiten te zitten. Al mijn energie is weg...

Ik word er hartstikke sjagrijnig van!
Misschien heel stom, maar ik wil toch even de valkuil noemen die ik zelf kennelijk had de afgelopen dagen: er zat/zit waarschijnlijk ook een (flinke) verkoudheid bij. Maar dat kun je niet zo goed onderscheiden! Maar ik was zo extreem aan het snotteren.. Medicijnen maken me niet helemaal klachtenvrij, maar verlichten de boel wel een tijdje, maar dat was nu niet. Gisteravond Vick's in mijn neus gespoten (dat scherpe spul, soort fisherman friend maar dan voor in je neus) en de boel trok zowaar wat open waardoor ik veel beter heb geslapen. Ook vandaag een stuk beter, al ben ik wel moe en wat gammel. Ik weet alleen nu niet meer goed hoe ik het met de verschillende neussprays moet aanpakken haha!

Het is misschien iets om te overwegen als je een verergering van je neusklachten hebt. Ik ben gisteren zo beroerd geweest en heb het met moeite tot vier uur uitgehouden op mijn werk. Je denkt niet gauw aan verkoudheid met warm weer, maar ik dacht: voor ik weer de dokter ga bellen, eerst die Vicks erin. En zowaar...
Even een vraag

Mijn dochter is positief getest op hooikoorts. Nu heeft ze regelmatig last van haar ogen en slijmvliezen maar sinds een week of twee zit ze ook helemaal onder de rode vlekken. Het jeukt niet enorm maar het ziet er niet uit. Vandaag na een boswandeling en een stuk door de wei kwam het heel heftig opzetten. het lijken wel rode cirkeltjes met in het midden wat lichter of het is helemaal rood. De ha (van de week geweest) dacht dat ze de 5e ziekte had. Dan zou ze binnen tien dagen vlek vrij moeten zijn. De tien dagen zijn om maar zicht op verbetering is er nog niet.

Zijn jullie bekend met huiduitslag in combinatie met hooikoorts? Google kan geen duidelijkheid bieden.
esan dat heb ik ook, is gewoon uitslag wat hoort bij allergieen (netelroos /uticaria) Verdwiijnt bij mij na ong een uur, en kan zo weer ergens anders opkomen. Ik heb het alleen in mijn gezicht. En dan jeukt het flink.

O lees net dat het na 10 dagen nog niet weg is....vreemd de uitslag die je omschrijft verplaatst zich dat of blijft het exact op dezelfde plek?
hoi amy

De uitslag begon op haar buik na een halve week voornamelijk op haar onderbenen en armen.

Vanmorgen zat het er nog (ze is nog niet buiten geweest).
Mijn beste tip is nog steeds honing (ook al vind ene Tilalia dat onzin)! En voor de mensen die middenin een grote stad wonen: ook rond de grote steden zijn imkers en hun bijen gebruiken het stuifmeel waar jij, ook in de grote stad, last van hebt!

Mij helpt het goed, vooral wanneer ik in januari al begin met elke dag een klein beetje (halve theelepel) plaatselijke honing.
There. Their. They're not the same.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven