Verdwenen vliegtuig Malaysia Air

08-03-2014 21:51 1978 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het verbaast me dat hier nog geen topic over geopend is!

Ik vind het een heel angstaanjagend verhaal.

Hoe kan zo'n groot vliegtuig nou zomaar verdwijnen en nog steeds niet gevonden zijn?
music is my life
Er is nu een persconferentie op CNN
quote:liubi schreef op 17 maart 2014 @ 10:31:

[...]

24 maanden basis, incl. 7 maanden VS, typerating, sollicitatie, aanname, interne opleiding 6 maanden, examen, co-co op je type

Als ik het juist heb.In elk geval best kort dus alles bij elkaar. Wat is co-co eigenlijk? Is dat de 3e man in de cockpit die met 'n gezagvoerder en gewone co samen vliegt om ervaring op te doen?
Die United is inmiddels veilig geland op Heathrow. Ze hadden 'n 7700 noodoproep uitgezonden, voor wie dat wat zegt.
'Boeing vloog over bergen'

KUALA LUMPUR -

De vermiste Boeing van Malaysian Airlines is mogelijk vlak over een bergachtig terrein gevlogen kort nadat de originele koers van het toestel werd gewijzigd.

Dat zegt een anonieme bron maandag tegen de Maleisische krant The New Straits Time. De Boeing 777 zou volgens de bron tot een gevaarlijke hoogte van slechts 1,5 kilometer zijn afgezakt om op die manier onzichtbaar te blijven.

"De persoon die het vliegtuig bestuurde was een expert in navigatie", aldus de bron. Volgens de zegsman vloog het toestel mogelijk door de bergen om de radar te omzeilen. Die gevaarlijke techniek wordt gebruikt door getrainde legerpiloten.

De krant meldt verder dat de mogelijk onderzocht wordt dat het vliegtuig over de Bengaalse zee vloog. Inmiddels worden naast grote delen van de oceaan elf landen grondig afgespeurd naar de jet, die inmiddels al negen dagen van de aardbodem is verdwenen.

Verschillende, wilde, theoriën doen inmiddels de ronde. Zo wordt de mogelijkheid niet uitgesloten dat de Boeing naar een basis van de Taliban is gevlogen in Afghanistan of Pakistan.
Hier kun je de persconferentie van vanmorgen bekijken

http://www.theguardian.co ... -than-a-week-live-updates
Daar staat ook dat de stem die het laatst gehoord is die van de co-piloot is.
quote:elninjoo schreef op 17 maart 2014 @ 10:59:

Die United is inmiddels veilig geland op Heathrow. Ze hadden 'n 7700 noodoproep uitgezonden, voor wie dat wat zegt.

Dat gaat denk ik over de code die door de piloot op de transponder wordt ingevoerd.

7500 - Hijacking

7600 - Communications failure

7700 - General Emergency (running out of fuel, engine failure, etc)
Bah
quote:ms.muggles schreef op 17 maart 2014 @ 10:52:

Het staat wel beide op telegraaf.nl en verder nergens, dus weet niet hoe betrouwbaar het is. Info klopt zie flightaware.com/live/flight/UAL877
Bah
Ja, op de radarsites staat idd dat United is omgekeerd met een noodoproep, alleen geen verdere info meer over het waarom van deze actie.
Hoeveel vliegtuigen vliegen er nou per dag in de lucht. Laten we zeggen per 24 uur? Google leert me enerzijds 100.000 en andere sites zeggen enkele duizenden en dan weer wordt er gesproken over 24.000.

Ligt nogal uit elkaar. Hoeveel zijn het er echt?
quote:Bergje65 schreef op 17 maart 2014 @ 12:06:

Hoeveel zijn het er echt?Oh feiten. Vanavond tijdens happy hour nog maar een keertje vragen.
Bah
quote:tillywowo schreef op 16 maart 2014 @ 23:44:

Las net op een ander forum dat als je exáct boven een ander vliegtuig vliegt dat je dan de radar ontwijkt, is dat zo?Of er vlak achter ..... did-malaysian-airlines-370-disappear-using-sia68
Bah
Stomme vraag misschien.

Ik weet dat er sateliet waarnemingen zijn geweest die nu het zoekgebied hebben vergroot naar het noorden en zuiden in die boog. Hoe ver in die boog is die waarneming geweest? Ik bedoel, kunnen ze niet uiteindelijk rechtdoor zijn gegaan richting Somalie?
Ik vraag net aan een collega wat haar vriend ( piloot ) denkt dat het vliegtuig is gebleven en ze zegt dat hij aan een kaping denkt.
Zou het idd niet kunnen dat ze in de bergen zijn gecrasht?

Ik kan mij nog die film Alive herinneren dat ze geen hulp kregen, dus ook spoorloos waren verdwenen.
Er word ook gesuggereerd dat hij ergens staat waar niemand adem kan halen, behalve de piloot dan met een zuurstof masker.. Anderen zeggen weer dat hij in handen is van Al Quida ik weet het niet meer hoor,
quote:tekenis schreef op 17 maart 2014 @ 12:47:

Stomme vraag misschien.

Ik weet dat er sateliet waarnemingen zijn geweest die nu het zoekgebied hebben vergroot naar het noorden en zuiden in die boog. Hoe ver in die boog is die waarneming geweest? Ik bedoel, kunnen ze niet uiteindelijk rechtdoor zijn gegaan richting Somalie?Die boog is een punt waarop ze een ping hadden gekregen via de sateliet. Het vliegtuig moet op dat moment op een willekeurige plek van die exacte boog hebben gezeten, zowel zuidelijk als noordelijk is mogelijk. Staat 'n paar pagina's terug een heel goed CNN filmpje waarin dat duidelijk wordt uitgelegd.
Als ze daadwerkelijk over de bergen zijn gevlogen moet de piloot wel een leger achtergrond hebben?!
Ok thanks, maar ze kunnen toch afgeweken zijn van die boog? Of is dat heel onwaarschijnlijk?

Ik ben ook wel benieuwd wat voor een geologische impact een vliegtuig crash heeft op land (niet in zee). Als dat fiks is, kunnen ze dan niet zoeken op (zeer) lichte aardbevingen? Nu zijn die er veel, maar op de ene plek uitzonderlijker dan de andere.
http://www.usgs.gov/blogs ... seismic-event/?from=title

Daar zoeken ze dus ook al naar..
quote:573g8b schreef op 17 maart 2014 @ 12:47:

[...]

Of er vlak achter ..... did-malaysian-airlines-370-disappear-using-sia68Interessante theorie!
quote:tekenis schreef op 17 maart 2014 @ 12:47:

Stomme vraag misschien.

Ik weet dat er sateliet waarnemingen zijn geweest die nu het zoekgebied hebben vergroot naar het noorden en zuiden in die boog. Hoe ver in die boog is die waarneming geweest? Ik bedoel, kunnen ze niet uiteindelijk rechtdoor zijn gegaan richting Somalie?

De laatste waarneming moet een punt op die 2 bogen geweest zijn tenzij ze meer brandstof/tijd hadden dan tot nu toe wordt aangenomen.

quote:Ikhierhuh schreef op 16 maart 2014 @ 22:11:

Heel duidelijk video.
Bah
Interessant filmpje, dank!
quote:tekenis schreef op 17 maart 2014 @ 12:53:

Ok thanks, maar ze kunnen toch afgeweken zijn van die boog? Of is dat heel onwaarschijnlijk?

Op het moment van die laatste ping (8 AM geloof ik) bevond het vliegtuig zich exact ergens op die boog, maar waar kan die satelliet dus niet peilen.
quote:tekenis schreef op 17 maart 2014 @ 12:53:

Ok thanks, maar ze kunnen toch afgeweken zijn van die boog? Of is dat heel onwaarschijnlijk? Ze kunnen in principe niet ver van de boog afgeweken zijn. Maximaal de tijd tot de volgende waarneming van de satelliet dus max 30 vliegminuten na de laatste.
Bah

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven