
Verdwenen vliegtuig Malaysia Air

maandag 17 maart 2014 om 10:57
quote:liubi schreef op 17 maart 2014 @ 10:31:
[...]
24 maanden basis, incl. 7 maanden VS, typerating, sollicitatie, aanname, interne opleiding 6 maanden, examen, co-co op je type
Als ik het juist heb.In elk geval best kort dus alles bij elkaar. Wat is co-co eigenlijk? Is dat de 3e man in de cockpit die met 'n gezagvoerder en gewone co samen vliegt om ervaring op te doen?
[...]
24 maanden basis, incl. 7 maanden VS, typerating, sollicitatie, aanname, interne opleiding 6 maanden, examen, co-co op je type
Als ik het juist heb.In elk geval best kort dus alles bij elkaar. Wat is co-co eigenlijk? Is dat de 3e man in de cockpit die met 'n gezagvoerder en gewone co samen vliegt om ervaring op te doen?


maandag 17 maart 2014 om 11:03
'Boeing vloog over bergen'
KUALA LUMPUR -
De vermiste Boeing van Malaysian Airlines is mogelijk vlak over een bergachtig terrein gevlogen kort nadat de originele koers van het toestel werd gewijzigd.
Dat zegt een anonieme bron maandag tegen de Maleisische krant The New Straits Time. De Boeing 777 zou volgens de bron tot een gevaarlijke hoogte van slechts 1,5 kilometer zijn afgezakt om op die manier onzichtbaar te blijven.
"De persoon die het vliegtuig bestuurde was een expert in navigatie", aldus de bron. Volgens de zegsman vloog het toestel mogelijk door de bergen om de radar te omzeilen. Die gevaarlijke techniek wordt gebruikt door getrainde legerpiloten.
De krant meldt verder dat de mogelijk onderzocht wordt dat het vliegtuig over de Bengaalse zee vloog. Inmiddels worden naast grote delen van de oceaan elf landen grondig afgespeurd naar de jet, die inmiddels al negen dagen van de aardbodem is verdwenen.
Verschillende, wilde, theoriën doen inmiddels de ronde. Zo wordt de mogelijkheid niet uitgesloten dat de Boeing naar een basis van de Taliban is gevlogen in Afghanistan of Pakistan.
KUALA LUMPUR -
De vermiste Boeing van Malaysian Airlines is mogelijk vlak over een bergachtig terrein gevlogen kort nadat de originele koers van het toestel werd gewijzigd.
Dat zegt een anonieme bron maandag tegen de Maleisische krant The New Straits Time. De Boeing 777 zou volgens de bron tot een gevaarlijke hoogte van slechts 1,5 kilometer zijn afgezakt om op die manier onzichtbaar te blijven.
"De persoon die het vliegtuig bestuurde was een expert in navigatie", aldus de bron. Volgens de zegsman vloog het toestel mogelijk door de bergen om de radar te omzeilen. Die gevaarlijke techniek wordt gebruikt door getrainde legerpiloten.
De krant meldt verder dat de mogelijk onderzocht wordt dat het vliegtuig over de Bengaalse zee vloog. Inmiddels worden naast grote delen van de oceaan elf landen grondig afgespeurd naar de jet, die inmiddels al negen dagen van de aardbodem is verdwenen.
Verschillende, wilde, theoriën doen inmiddels de ronde. Zo wordt de mogelijkheid niet uitgesloten dat de Boeing naar een basis van de Taliban is gevlogen in Afghanistan of Pakistan.
maandag 17 maart 2014 om 11:09
Hier kun je de persconferentie van vanmorgen bekijken
http://www.theguardian.co ... -than-a-week-live-updates
http://www.theguardian.co ... -than-a-week-live-updates
maandag 17 maart 2014 om 11:53
quote:elninjoo schreef op 17 maart 2014 @ 10:59:
Die United is inmiddels veilig geland op Heathrow. Ze hadden 'n 7700 noodoproep uitgezonden, voor wie dat wat zegt.
Dat gaat denk ik over de code die door de piloot op de transponder wordt ingevoerd.
7500 - Hijacking
7600 - Communications failure
7700 - General Emergency (running out of fuel, engine failure, etc)
Die United is inmiddels veilig geland op Heathrow. Ze hadden 'n 7700 noodoproep uitgezonden, voor wie dat wat zegt.
Dat gaat denk ik over de code die door de piloot op de transponder wordt ingevoerd.
7500 - Hijacking
7600 - Communications failure
7700 - General Emergency (running out of fuel, engine failure, etc)
Bah

maandag 17 maart 2014 om 12:06
maandag 17 maart 2014 om 12:47

maandag 17 maart 2014 om 12:47



maandag 17 maart 2014 om 12:51
quote:tekenis schreef op 17 maart 2014 @ 12:47:
Stomme vraag misschien.
Ik weet dat er sateliet waarnemingen zijn geweest die nu het zoekgebied hebben vergroot naar het noorden en zuiden in die boog. Hoe ver in die boog is die waarneming geweest? Ik bedoel, kunnen ze niet uiteindelijk rechtdoor zijn gegaan richting Somalie?Die boog is een punt waarop ze een ping hadden gekregen via de sateliet. Het vliegtuig moet op dat moment op een willekeurige plek van die exacte boog hebben gezeten, zowel zuidelijk als noordelijk is mogelijk. Staat 'n paar pagina's terug een heel goed CNN filmpje waarin dat duidelijk wordt uitgelegd.
Stomme vraag misschien.
Ik weet dat er sateliet waarnemingen zijn geweest die nu het zoekgebied hebben vergroot naar het noorden en zuiden in die boog. Hoe ver in die boog is die waarneming geweest? Ik bedoel, kunnen ze niet uiteindelijk rechtdoor zijn gegaan richting Somalie?Die boog is een punt waarop ze een ping hadden gekregen via de sateliet. Het vliegtuig moet op dat moment op een willekeurige plek van die exacte boog hebben gezeten, zowel zuidelijk als noordelijk is mogelijk. Staat 'n paar pagina's terug een heel goed CNN filmpje waarin dat duidelijk wordt uitgelegd.


maandag 17 maart 2014 om 12:53
Ok thanks, maar ze kunnen toch afgeweken zijn van die boog? Of is dat heel onwaarschijnlijk?
Ik ben ook wel benieuwd wat voor een geologische impact een vliegtuig crash heeft op land (niet in zee). Als dat fiks is, kunnen ze dan niet zoeken op (zeer) lichte aardbevingen? Nu zijn die er veel, maar op de ene plek uitzonderlijker dan de andere.
Ik ben ook wel benieuwd wat voor een geologische impact een vliegtuig crash heeft op land (niet in zee). Als dat fiks is, kunnen ze dan niet zoeken op (zeer) lichte aardbevingen? Nu zijn die er veel, maar op de ene plek uitzonderlijker dan de andere.

maandag 17 maart 2014 om 12:56

maandag 17 maart 2014 om 13:00
quote:tekenis schreef op 17 maart 2014 @ 12:47:
Stomme vraag misschien.
Ik weet dat er sateliet waarnemingen zijn geweest die nu het zoekgebied hebben vergroot naar het noorden en zuiden in die boog. Hoe ver in die boog is die waarneming geweest? Ik bedoel, kunnen ze niet uiteindelijk rechtdoor zijn gegaan richting Somalie?
De laatste waarneming moet een punt op die 2 bogen geweest zijn tenzij ze meer brandstof/tijd hadden dan tot nu toe wordt aangenomen.
quote:Ikhierhuh schreef op 16 maart 2014 @ 22:11:
Heel duidelijk video.
Stomme vraag misschien.
Ik weet dat er sateliet waarnemingen zijn geweest die nu het zoekgebied hebben vergroot naar het noorden en zuiden in die boog. Hoe ver in die boog is die waarneming geweest? Ik bedoel, kunnen ze niet uiteindelijk rechtdoor zijn gegaan richting Somalie?
De laatste waarneming moet een punt op die 2 bogen geweest zijn tenzij ze meer brandstof/tijd hadden dan tot nu toe wordt aangenomen.
quote:Ikhierhuh schreef op 16 maart 2014 @ 22:11:
Heel duidelijk video.
Bah

maandag 17 maart 2014 om 13:02
maandag 17 maart 2014 om 13:07
quote:tekenis schreef op 17 maart 2014 @ 12:53:
Ok thanks, maar ze kunnen toch afgeweken zijn van die boog? Of is dat heel onwaarschijnlijk? Ze kunnen in principe niet ver van de boog afgeweken zijn. Maximaal de tijd tot de volgende waarneming van de satelliet dus max 30 vliegminuten na de laatste.
Ok thanks, maar ze kunnen toch afgeweken zijn van die boog? Of is dat heel onwaarschijnlijk? Ze kunnen in principe niet ver van de boog afgeweken zijn. Maximaal de tijd tot de volgende waarneming van de satelliet dus max 30 vliegminuten na de laatste.
Bah