Gezondheid alle pijlers

Sterilisatie

15-11-2008 00:46 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok ik zit dus te denken over een sterilisatie. Nu hoor ik dus dat je niet direct onvruchtbaar ben maar dat men dat pas kan testen na zo'n 15 a 20 zaadlozingen. Men neemt hier 6 weken tot 3 maanden voor. Maar kunnen die testen niet wat sneller dan? Of moet ik dan echt 3 maanden wachten?
Bel de dokter, die kan het je haarfijn uitleggen.

Neem aan dat je geen sterilisatie voor het weekend gepland hebt en je best maandag kan bellen.
Ja, dat vind ik echt.
Das ook een oplossing maar ik zit hier nu toch op dit forum...
Gut, wat een gedoe, zeg. Je kunt toch zelf wel bedenken dat 20 zaadlozingen in 2 weken ook goed is? Wat wil je hier nou horen? Dat je geweldig bent omdat je meer dan één zaadlozing per dag hebt? Wil je dit nou echt op een Viva-forum plaatsen? Stumperd.
Trouwens, met die hechtingen in je balletjes lijkt het me niet zo prettig om direct weer je ding te doen, dus zal het wel wat langer duren dan die 2 weekjes
Ja, dat vind ik echt.
Nou dat kon ik dus niet. Het was een serieuze vraag, en geen opschepperij. Ik wil gewoon weten of het nu afhankelijk is van tijd of daadwerkelijke zaadlozingen....is dat nu echt zo raar?
Ok point taken mamasaar...
Geef toe dat je op zijn minst een ietsiepietsie beetje veel opschepperig overkomt
Ja, dat vind ik echt.
quote:kadushi schreef op 15 november 2008 @ 01:03:

Gut, wat een gedoe, zeg. Je kunt toch zelf wel bedenken dat 20 zaadlozingen in 2 weken ook goed is? Wat wil je hier nou horen? Dat je geweldig bent omdat je meer dan één zaadlozing per dag hebt? Wil je dit nou echt op een Viva-forum plaatsen? Stumperd.

Was mijn eerste gedachte ook
Ummm ok misschien wel maar zo was het echt niet bedoeld....Zo beter?
Niet echt duidelijk wat je nou wilt weten in je OP. Ik snap hem wel maar voor anderen is dit misschien gewoon vaag.
Ja, dat vind ik echt.
Ik wil gewoon weten of het nu afhankelijk is van tijd of daadwerkelijke zaadlozingen....
Is men na een sterilisatie bij een man onvruchtbaar na een bepaald aantal zaadlozingen, of is men daadwerkelijk afhankelijk van een bepaald tijdsbestek en doet het aantal zaadlozingen er niet toe?

Zo.... asjeblief
Ja, dat vind ik echt.
Merci Mamasaar...idd duidelijker...
levensduur van zaadcellen schijnt drie maanden (zoiets) te zijn, dus niet afhankelijk van aantal lozingen maar van de duur. Daarna kan er getest worden of de sterilisatie is geslaagd.
Hmmm ok maar na iedere zaadlozing verwijder je toch levende cellen en er komen toch geen nieuwe voor in de plaats?
Wat maakt het uit? Neem aan dat je geen operatie wilt ondergaan om dan alsnog risico te lopen op een zwangerschap bij je partner. Gewoon fijn een tuutje erom voor 3 maanden, weet je het tenminste zeker.
Ja, dat vind ik echt.
U bent niet meteen onvruchtbaar. De uiteinden van de zaadleiders en de zaadblaasjes bevatten nog zaadcellen. Het duurt zes weken voordat deze zaadcellen weg zijn. Daarna moet u wat zaadvocht inleveren. Dit wordt onder een microscoop onderzocht om zeker te zijn dat er geen zaadcellen meer in zitten. Tot die tijd moet u een voorbehoedmiddel blijven gebruiken.

6 weken dus. ik dacht langer.
Nou dat tuutje is hier toch wel een behoorlijke nono....lol....vandaar...
Zwangerschap is bij jullie ook een nono lijkt me
Ja, dat vind ik echt.
Ik ken in mijn nabije kring iemand waarbij het een jaar duurde, voor er geen vruchtbare zaadcellen meer vrijkwamen.

Misschien toch maar even navragen hoe en wat.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Bij mijn man ging het om het aantal zaadlozingen. Na 12 tot 15 keer kon ie een kwakkie komen brengen voor een test.
Dat is tegen mijn man ook gezegd Tilalia.

Gewoon wat vaker handwerk en dan ben je sneller veilig.

Oud wordt inderdaad niet vervangen door nieuw en hoe sneller het oude eruit is hoe sneller je veilig ben.Wel eerst laten testen natuurlijk.

Oh en over de hechtingen; mijn man is niet de enige die gelijk de zelfde avond al weer naar boven wilde hoor
ahh ok kijk dat klinkt al wat beter...
quote:kadushi schreef op 15 november 2008 @ 01:03:

Gut, wat een gedoe, zeg. Je kunt toch zelf wel bedenken dat 20 zaadlozingen in 2 weken ook goed is? Wat wil je hier nou horen? Dat je geweldig bent omdat je meer dan één zaadlozing per dag hebt? Wil je dit nou echt op een Viva-forum plaatsen? Stumperd.Stumperige reactie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven