Lijf & Lijn alle pijlers

Positieve dingen aan afslanken

19-08-2016 19:46 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is er voor jou positief aan het feit dat je slanker bent dan dat je was? Wat zijn de voordelen van afvallen? Of je nou 2 kilo bent afgevallen of 20, of je al op je streefgewicht zit of er nog ver vandaan bent, plaatshier de fijne dingen van het afslanken zodat we elkaar en onszelf motiveren om goed bezig te zijn met ons lijf en onze gezondheid!
quote:strikjemetstippels schreef op 19 augustus 2016 @ 20:06:

[...]

Helemaal gelijk, maar wat als het toch is gebeurd? Dan heb je toch niets meer aan 'ja dat had je niet moeten doen'?Met je eens, en vandaar dat ik ook eerder schreef: waardering voor de mensen die het aanpakken. Maar aan de andere kant denk ik wel eens: waarom het zo ver laten komen vóórdat je gaat denken "daar moet ik iets aan doen".
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 19 augustus 2016 @ 19:55:

[...]

Tja, kan je de handen voor het gezicht slaan, maar blijkbaar doen veel mensen dat als ze de eerste tekenen van te dik worden bespeuren, de handen voor het gezicht slaan en het niet willen zien. En dan zomaar opééns zijn ze 10 of 20 kilo te zwaar. Maar dat gaat niet zomaar opeens, zo van "vandaag ga ik met een gezond gewicht naar bed, en morgen word ik wakker en ben ik opeen zomaar 20 kilo zwaarder". Lijkt mij althans.

Je hersenen 'groeien' niet in eens mee. In mijn geval iig niet, door medicatie meer eetlust, en daar zo niet mee om kunnen gaan (want honger had ik nooit gehad) en dan voelt het wel als 'fuck ik ben tien kilo zwaarder dan 1,5j geleden. Ook al is het natuurlijk niet zo plotseling.

Maar het maakt uiteindelijk niet uit wat er is gebeurd, maar hoe je het nu gaat op lossen.
quote:pejeka schreef op 19 augustus 2016 @ 20:07:

[...]

Ah OK, dus alle mensen die met overgewicht rondlopen, hebben dat te danken aan hun medicijnen... Tjee... dat er dan zó véél mensen zijn die dikmakende medicijnen nodig hebben elke dag...In ieder geval zo'n twee-eneenhalf miljoen.
quote:Cateautje schreef op 19 augustus 2016 @ 20:08:

[...]

In ieder geval zo'n twee-eneenhalf miljoen.Bepaalde medicijnen kunnen "dik maken" doordat de vocht- en vethuishouding in je lijf verandert. Heb ik ook gehad, dat soort medicijnen, en kreeg gelijk een consult bij een diëtiste hoe daarmee om te gaan. Echt niet dat ik daardoor 20 kilo ben aangekomen ofzo.
krijgen we die hele zelfde; 'eigen schuld dikke pens', riedel weer opnieuw zeker?
Is dat nou fijn om zo een topic te verzuren Pejeka?

Ga alsjeblieft wat anders doen.
quote:pejeka schreef op 19 augustus 2016 @ 20:11:

[...]

Bepaalde medicijnen kunnen "dik maken" doordat de vocht- en vethuishouding in je lijf verandert. Heb ik ook gehad, dat soort medicijnen, en kreeg gelijk een consult bij een diëtiste hoe daarmee om te gaan. Echt niet dat ik daardoor 20 kilo ben aangekomen ofzo.Ik vind je ava zo goed bij je posts passen!
Dat ik mijn lievelingsbroek weer aankan!

Hij is niet voor naar kantoor, maar zo stoer. Army-print en spijkerpuntjes.

En dat als je mn buik ziet, dat niet is omdat ie zo bol is, maar t shirtje te kort geen doorpuilend vetrolletje.
quote:pejeka schreef op 19 augustus 2016 @ 20:11:

[...]

Bepaalde medicijnen kunnen "dik maken" doordat de vocht- en vethuishouding in je lijf verandert. Heb ik ook gehad, dat soort medicijnen, en kreeg gelijk een consult bij een diëtiste hoe daarmee om te gaan. Echt niet dat ik daardoor 20 kilo ben aangekomen ofzo.Dan heb je mazzel gehad.
quote:fiool schreef op 19 augustus 2016 @ 20:12:

[...]

Ik vind je ava zo goed bij je posts passen! Ik ook! Dank je!
quote:Tiswa schreef op 19 augustus 2016 @ 20:07:

Ik hoef mijn buik niet meer in te trekken en er zijn geen rolletjes meer zichtbaar in strakkere truitjes. Daar kan ik heeeel blij van worden ja die buik... heerlijk
quote:strikjemetstippels schreef op 19 augustus 2016 @ 20:04:

- je wordt weer als slank gezien (nooit gedacht dat ik nog blij zou zijn met 'jij kunt het wel hebben!' of 'nou jij hebt geen sporten nodig')

Ik kan hier zelfs het woordje 'weer' schrappen.

Even een anekdootje.

Ik had een maand terug een bhv training, met een groep mensen die ik daarvoor niet kende. Over het algemeen mensen met gemiddeld postuur, maar één zo'n echt slanke dame erbij. Die dame werd steeds door de instructrice gevraagd om til-oefeningen mee voor te doen. Snapten alle deelnemers wel, want daar vertil je je niet aan.

Zegt één van de deelnemers: maar je kunt Doornroosje ook wel vragen, want die is ook zo slank.

Die zag ik niet aankomen! Was zo onwerkelijk. Ik ken mezelf niet anders dan fors. En die degene die het zei had waarschijnlijk geen flauw benul wat een enorm compliment ze me gaf.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Ik ben vier kilo afgevallen en voel me niet meer opgeblazen. Ik heb weer ruimte.
quote:Doornroosje75 schreef op 19 augustus 2016 @ 20:14:

[...]

Even een anekdootje.

Ik had een maand terug een bhv training, met een groep mensen die ik daarvoor niet kende. Over het algemeen mensen met gemiddeld postuur, maar één zo'n echt slanke dame erbij. Die dame werd steeds door de instructrice gevraagd om til-oefeningen mee voor te doen. Snapten alle deelnemers wel, want daar vertil je je niet aan.

Zegt één van de deelnemers: maar je kunt Doornroosje ook wel vragen, want die is ook zo slank.

Die zag ik niet aankomen! Was zo onwerkelijk. Ik ken mezelf niet anders dan fors. En die degene die het zei had waarschijnlijk geen flauw benul wat een enorm compliment ze me gaf.Ah das echt super! Dat zijn nou leuke complimentjes. En soms worden ze niet eens bewust gezegd!
quote:Doornroosje75 schreef op 19 augustus 2016 @ 20:14:

[...]

Even een anekdootje.

Die zag ik niet aankomen! Was zo onwerkelijk. Ik ken mezelf niet anders dan fors. En die degene die het zei had waarschijnlijk geen flauw benul wat een enorm compliment ze me gaf.Haha leuk is dat!
quote:S-Meds schreef op 19 augustus 2016 @ 20:12:

krijgen we die hele zelfde; 'eigen schuld dikke pens', riedel weer opnieuw zeker?Van mij niet. Maar feit is dat de meeste mensen het aan hun eigen levenspatroon te danken hebben. Dus je hebt je eigen lijf in feite verkloot. Mooi als je er dan (eindelijk) iets aan wilt gaan doen, maar het hele gedoe van "sterkte hoor" enzo snap ik dan niet zo erg, je hebt shit gebouwd, en moet het nu oplossen. Niemand heeft je gedwongen 20 kilo te zwaar te worden, of niet eerder op de rem te trappen, moeten we dan nou allemaal opeens schouderkloppend en meelevend reageren omdat iemand wellicht het licht heeft gezien?
quote:pejeka schreef op 19 augustus 2016 @ 20:17:

[...]

Van mij niet. Maar feit is dat de meeste mensen het aan hun eigen levenspatroon te danken hebben. Dus je hebt je eigen lijf in feite verkloot. Mooi als je er dan (eindelijk) iets aan wilt gaan doen, maar het hele gedoe van "sterkte hoor" enzo snap ik dan niet zo erg, je hebt shit gebouwd, en moet het nu oplossen. Niemand heeft je gedwongen 20 kilo te zwaar te worden, of niet eerder op de rem te trappen, moeten we dan nou allemaal opeens schouderkloppend en meelevend reageren omdat iemand wellicht het licht heeft gezien?JA!
Zeg Pejeka, ga jij eens lekker ergens een peuk opsteken ofzo!
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Wat leuk, een positief topic! Altijd prettig als mensen elkaar kunnen motiveren met leuke verhalen!
quote:Cateautje schreef op 19 augustus 2016 @ 20:17:

[...]

JA!OK. Dan doen we dat. Schouderklopje bij dezen.
quote:Cateautje schreef op 19 augustus 2016 @ 20:17:

[...]

JA!OK. Dan doen we dat. Schouderklopje bij dezen.

[...]

Van mij niet. Maar feit is dat de meeste mensen het aan hun eigen levenspatroon te danken hebben. Dus je hebt je eigen lijf in feite verkloot. Mooi als je er dan (eindelijk) iets aan wilt gaan doen, maar het hele gedoe van "sterkte hoor" enzo snap ik dan niet zo erg, je hebt shit gebouwd, en moet het nu oplossen. Niemand heeft je gedwongen 20 kilo te zwaar te worden, of niet eerder op de rem te trappen, moeten we dan nou allemaal opeens schouderkloppend en meelevend reageren omdat iemand wellicht het licht heeft gezien?Je kunt ook 'slachtoffer' zijn van je zelf. Er is niks mis met iemand succes wensen met het op pakken van zijn of haar leven, als die persoon in heeft gezien dat er iets moet gebeuren en hij of zij de sleutel heeft tot succes.
quote:pejeka schreef op 19 augustus 2016 @ 20:20:

[...]

OK. Dan doen we dat. Schouderklopje bij dezen.

Dankje!

Ik hoop dat je er niets bij hebt verstuikt.
quote:Doornroosje75 schreef op 19 augustus 2016 @ 20:19:

Zeg Pejeka, ga jij eens lekker ergens een peuk opsteken ofzo! Mag niet. Rokers zijn vies en bah. Zelfs als ze in de eigen tuin roken. Daar wordt mijn 20 kilo te zwaar zijnde buurvrouw kortademig van...

[...]

Van mij niet. Maar feit is dat de meeste mensen het aan hun eigen levenspatroon te danken hebben. Dus je hebt je eigen lijf in feite verkloot. Mooi als je er dan (eindelijk) iets aan wilt gaan doen, maar het hele gedoe van "sterkte hoor" enzo snap ik dan niet zo erg, je hebt shit gebouwd, en moet het nu oplossen. Niemand heeft je gedwongen 20 kilo te zwaar te worden, of niet eerder op de rem te trappen, moeten we dan nou allemaal opeens schouderkloppend en meelevend reageren omdat iemand wellicht het licht heeft gezien?een beetje vet is niet erg. negativisme daarentegen is slecht voor je hart en bloedvaten. je hebt die shit al die jaren opgebouwd, nu moet je het ook weer afbreken. Niemand heeft je gedwongen zo te leven in de zuurderige wasemdamp van het negativisme waarbij je anderen moet kielhalen om zelf overeind te blijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven