Uitgerekend juli 2017

02-11-2016 05:17 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik vond geen topic voor deze maand. Vandaar dat ik zelf een start. Sinds vrijdag weten we het grote nieuws. We verwachten ons eerste kindje. Ik dacht eerst dat het voor eind juni zou zijn maar het zo voor 3 juli zijn. We vinden het allemaal heel spannend. Soms maken we ons ook wat zorgen.

Zou alles goed gaan?

Zijn die krampjes normaal?

Gaat het ons lukken?

Hopelijk zijn er nog mensen in deze situatie en hebben ze zin om hier mee te babbelen!

Bedankt!
Hoi, gefeliciteerd met je zwangerschap! Spannend allemaal hè?!

Ik weet sinds 2 uurtjes dat ik zwanger ben van ons tweede kindje! Voor zover ik zelf kan berekenen zou ik rond 9 juli zijn uitgeteld! Heel spannend allemaal weer, helemaal omdat ons zoontje prematuur geboren is.

Ik zag al wel een ander juli topic maar daar hadden ze het al over een ledenstop. Lijkt me leuk om hier mee te schrijven!
Dikke proficiat!!!

Hier is het denken we voor tussen 1 en 7 juli.

Heb je al last van kwaaltjes? Zo ja de welke? Hier heeft partner vooral kast van krampen vlak na het eten, beetje gespannen borsten en duizeligheid.

Voor haar zit het allemaal goed, ik maak mij soms toch wat zorgen.

Oei daar heb ik dan denk ik over gelezen...
Ik heb wat kleine kwaaltjes tot nu toe. Een zeurend gevoel in Mn buik alsof ik ongesteld ben, een sterker reukvermogen, Mn borsten beginnen gevoelig te worden en vandaag werd ik een paar keer duizelig met opstaan. Allemaal dingen die ik nog wel herken van de vorige keer
Beetje hetzelfde als hier eigenlijk.

Ben je bij een tweede zwangerschap ook nog zo ongerust en wat angstig? Of kan je dat beter van je afzetten?
Ik weet het nog maar net, het is nog wat onwerkelijk. Maat denk dat de angst dat het mis gaat niet minder zal zijn. Helaas.... misschien is de focus wel minder omdat ik al een peuter heb rondlopen natuurlijk.

Na de twaalf weken zal het dan weer spannend worden omdat ons zoontje al met 27.6 weken geboren is. Zal vrees ik geen onbezorgde zwangerschap zijn zoals de vorige dat wel was tot het ineens "mis" ging.

Gewoon proberen te genieten en er op te vertrouwen dat dat ukkie helemaal in orde is!
Hallo meiden, mag ik met jullie mee schrijven? Ik weet sinds gisteravond dat ik zwanger ben.. Ik ben helemaal in shock. Maar het is vanmorgen bij de gynaecoloog bevestigd. Ik had vandaag soieso een afspraak bij de gynaecoloog omdat ik via de mm zwanger ben geraakt. Ik ben 24 jaar oud en dit was de 15 'ronde', waarvan onze 2e poging iui. Ik leef bijna in een soort roes sinds gisteravond. Maar als alles goed gaat zal mijn uitgerekende datum 11 juli zijn. Jullie willen niet weten hoe graag ik de afgelopen 15 maanden telkens wilde meeschrijven in dit soort topics maar iedere keer weer niet kon. Ik ben zo gelukkig nu!
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
"Breek even in"

Nijntjelief ik herken je nog we hebben samen geschreven in het mei2014 topic ik schreef toen onder een andere Nick (orchidee)

Leuk dat je ook weer zwanger bent! Ik ben nu ook weer zwanger ben nu 9 weken.
Hoi! Ten eerste: onwijs gefeliciteerd allemaal!! Als het mag zou ik ook graag meeschrijven.

Sinds zondag weet ik dat ik zwanger ben. Althans ik heb zondag en maandag getest met beide keren een vage streep. Vind het erg onwerkelijk nog, maar ben erg blij. Ik ben 26 en vorig jaar is bij mij PCOS vastgesteld. We waren nu net 3 maanden bezig voor een eerste kindje met de verwachting dat een zwangerschap wel even op zich zou laten wachten. Wil vandaag nog een keer gaan testen om écht zeker te zijn. Heb vooral last van borsten en krampjes in m'n onderbuik nu en vind het toch ook allemaal wel erg spannend! Als het goed is zou ik rond 5 juli uitgerekend moeten zijn.

Hebben jullie het, naast je partner, al aan iemand verteld?
Hoi. Gefeliciteerd allemaal! Ik heb gisteren getest en ook een licht roze tweede streep. Ik ben 4 maanden geleden met anticonceptie gestopt voor ons eerste kindje.

Ik durf nog niet blij te zijn als ik eerlijk mag zijn.. Heb al eerder een vroege miskraam gehad met 5 weken. Dus ik ben zeer afwachtend. Dat was zo een teleurstelling...Ik wil mezelf nu beschermen.

Alleen mijn vriend weet het. Ik ben ook van plan over een dag of 5 opnieuw te testen. Vorige keer testte ik elke dag en maakte mezelf helemaal gek....

Leuk om samen te kletsen!
Amai heel dikke proficiat aan iedereen!

Hoe voelen jullie je?

Al last van kwaaltjes?

Wij hebben het verteld aan de mensen die wisten dat we in de ivf winkel zaten. Voor de rest nog aan niemand. Vandaag weten we dat bij het tweede bloedonderzoek of alles goed verloopt. Rond vijf uur zouden we iets weten.

Het is echt zot spannend!

Morgen beginnen we aan week 6. Het zou toch wat sneller mogen gaan!

De dokter zei dat de krampjes na het eten wel normaal zijn.
Super spannend mlsc! Jullie hebben ivf gedaan begrijp ik? Wat fijn dat het nu zover is voor jullie!!
Hoi dames,

Van harte gefeliciteerd allemaal!

Ook ik zou graag mee willen schrijven.

Ik heb maandag positief getest 2 dagen voor NOD. Had nog een test liggen dus dacht even proberen en geloofde mijn ogen niet hihi. We hebben een dochter van 8 maanden en toen duurde het bijna een jaar voordat ik zwanger werd. Nu ben ik na rond 1 zwanger geworden. Ik heb 30-11 een afspraak voor de intake en eho. Zo spannend allemaak weer. Ik ben 26 en mijn man 33. Volgens eigen bereking 14-7 uitgerekend. Verjaardag van mijn neefje. Ik had ook in het Ndere topic al gereageerd van juli, maar daar is het al vrij druk. Kan iemand een tabel maken:) voelen jullie je ook zwanger of ook nog geen kwaaltjes.
Zojuist nogmaals getest en ben echt, echt zwanger!! Hebben jullie de huisarts gebeld of meteen een verloskundige voor een afspraak? Ik ben vorig jaar bij de gynaecoloog geweest voor PCOS, weet niet of ik daarom misschien weer naar hem terug moet. En ben een beetje huiverig om de huisarts te bellen om te vertellen dat ik zwanger ben, omdat ik de doktersassistente ken en die ook altijd de telefoon aanneemt. Wil eigenlijk niet dat zij het al weet, hmm...
Gefeliciteerd!!

Had je nu een knal test? Ik ga over een dag of 5 ook opnieuw testen!
Had nu een clearblue test gehaald met zwangerschapsindicatie! Die gaf 'Zwanger 2-3 weken' aan Duidelijker kan niet lijkt me, hihi!

Spannend, duim voor je! Wachten kan soms zo lang duren...
Die heb ik besteld! Hihi weet ik zeker dat het even duurt voor hij binnen komt. Haha.

Hopelijk kan ik dan nog wachten tot maandag.

Jou streepjes test was ook licht begreep ik?
Mlsc, jij dus ook via het zkh zwanger geraakt? Fijn dat het is gelukt zeg! Mij wilde ze ook vandaag en maandag prikken om de stijging vd hormonen bij te houden maar ik ben heel erg bang van naalden. Dus heb gezegd dat ik het liever niet wil, want normaal doen ze nu ook nog geen bloedonderzoek. Daarbij als het verkeerd gaat kunnen ze er toch niks aan veranderen. & de stress van mijn angst lijkt me ook niet goed.

Mijn beste vriendin heb ik het gelijk verteld want we hadden toevallig gister afgesproken. Ze begon te huilen waardoor ik ook weer moest huilen. Zij weet van onze wens en dat wij in het ziekenhuis lopen.

Pandi voor jou ook geweldig nieuws, dat is denk ik echt heel veel geluk om met pcos zo snel zwanger te raken. Gefeliciteerd!

Heeft iemand last van kwaaltjes? Ik heb echt nergens last van, wat het misschien ook wel wat onwerkelijk maakt.... Alleen rugpijn alsof ik ongesteld moet worden maar dat word ik als het goed is de komende 9 maanden dus niet.
Hier toch al wat kwaaltjes hoor.

Krampjes bij eten.

Meer moe

En toch wat korter, al zegt ze zelf van niet hoor.

Hebben jullie ook last van alle emoties door elkaar?
@Babs, ja m'n streepjes test was heel licht inderdaad. Heb vandaag voor de Clearblue nog een streepjestest gedaan en dat was nog steeds geen knaller, maar wel duidelijker zichtbaar dan die van begin deze week. Ik had ze ook besteld haha. Dan móét je wel wachten idd. Spannend hoor!

@Tinkerbell, wat fijn dat je zwanger bent na 15 maanden mm! Lijkt me een erg pittig traject, gelukkig is het ergens goed voor geweest. Kan goed begrijpen dat je overdonderd bent! Ben dat zelf ook best wel. Vind het nog steeds bizar dat het 'gelukt' is.

Wat betreft kwaaltjes heb ik ook licht het gevoel dat ik ongesteld moet worden. Van die menstruatiekrampen alleen dan wat minder heftig en minder aanhoudend ofzo. En ook een beetje lage rugpijn. En hele gespannen/gevoelige borsten Maar dat heb ik opzich ook altijd vlak voor ik ongesteld moet worden, maar nu laten ze wat extra van zich horen. Voel me verder niet heel anders dan normaal. Behalve dat ik wanneer ik aan babies denk een fijn, zenuwachtig gevoel heb, zijn m'n emoties nog redelijk stabiel gelukkig
@mlsc, zat even in je andere posts te spieken en begrijp ik goed dat je vriendin zwanger is? Ik ken een lesbisch stel die ook een kinderwens hebben en zich aan het oriënteren zijn. Ze lopen alleen tegen lange wachtlijsten aan helaas :( Mag ik vragen hoe dat bij jullie is gegaan? Konden jullie snel terecht?
Pandi dat zijn toch wel wat kwaaltjes! Ik had van te voren echt gedacht dat ik wel zou weten wanneer ik zwanger zou zijn door kwaaltjes e.d. maar ik voel niks. Ja kortademig vandaag, maar zou dat er iets mee te maken hebben? Haha.

Ik denk trouwens dat je me verkeerd begrepen hebt, we zijn 15 maanden bezig geweest. Zitten sinds juni in de mm en bij de 2e iui was het raak. Haha wat een info .
quote:Pandi schreef op 03 november 2016 @ 16:25:

@Babs, ja m'n streepjes test was heel licht inderdaad. Heb vandaag voor de Clearblue nog een streepjestest gedaan en dat was nog steeds geen knaller, maar wel duidelijker zichtbaar dan die van begin deze week. Ik had ze ook besteld haha. Dan móét je wel wachten

Wat fijn! Bij mij ook een lichte roze streep. Ik heb gisteren avond een test gedaan. Had het niet verwacht en toen zag ik dat streepje verschijnen. Nog een paar dagen proberen rustig af te wachten en dan nog een keer testen!! Het is ZO spannend....

Hier lage rugpijn en het gevoel alsof er een "elastiek" over mijn baarmoeder zit. Voelt gespannen en strak. Ook beetje zeurderig.

Hoofdpijn en humeurig....
quote:Tinkerbell1234 schreef op 03 november 2016 @ 17:14:

Ik denk trouwens dat je me verkeerd begrepen hebt, we zijn 15 maanden bezig geweest. Zitten sinds juni in de mm en bij de 2e iui was het raak. Haha wat een info .

Oh! Nouja, 15 maanden bezig zijn lijkt me alsnog best wel heftig. Al die onzekerheid steeds. Gelukkig dat het toch redelijk snel met hulp gelukt is! Krijg je door je voortraject ook extra controle hoe de rest van je zwangerschap verloopt? Geen idee hoe zoiets precies gaat..?

Ja wat betreft de kwaaltjes heb ik daar met m'n menstruatie in meer of mindere mate ook altijd wel last van eigenlijk. Dus het voelt niet echt heel anders nog

Niemand misselijk?
Hallo meiden,

Allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap!! Mag ik gezellig mee kletsen? Ik ben er een uurtje geleden achter gekomen dat ik zwanger ben van ons eerste kindje! Ik heb getest met kruidvat 2v5 test en het was echt een knaltest! Teststreep was even donker als de controle streep ben nu precies 5 weken zwanger en volgens onze berekeningen zijn we rond 6-9 juli uitgerekend! We zijn echt in de wolken en ik besef het eigenlijk nog niet! We hebben er 9 maanden over gedaan. Qua kwaaltjes merk ik dat ik heel moe ben (wil om 18.00 uur al naar bed) en enorm zere borsten en tepels en ik ben af en toe duizelig. Morgen de verloskundige bellen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven