Lijf & Lijn alle pijlers

Pluizende krullen

02-02-2017 23:19 19 berichten
Graag zou ik wat tips krijgen om van mijn pluizende krullen af te komen.

Momenteel gebruik ik eigenlijk zo'n beetje alle producten van andrelon Perfecte Krul.

Ook tips over het in model brengen zijn handig. Mijn haar lijkt op stro nu!
Biosilk is ideaal! Te koop bij Douglas.
Elvive olie in nat haar en dan gewoon laten drogen werkt prima.

En de nieuwe curl cream (tube) van andrelon is m'n nieuwste favoriet!
Alle reacties Link kopieren
Niet je haar drogen met handdoeken want die minilusjes trekken je krullen uit elkaar en dus pluis. Liever met katoen. En Schwarzkopf Osis Curl Honey tegen verdere pluis. Ruikt ook nog eens heerlijk!

Eventueel föhnen met een diffuser maar liever gewoon zo laten opdrogen. Knedend.
Hoe was je jouw krullen? Dat is al erg belangrijk. Ik raad je de curly girl method aan, google maar even.

Ik gebruik de cremevoeding van de kruidvat eigen merk, werkt heel goed voor krullen! Ik had ook altijd pluizige krullen maar nu niet meer.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-02-2017 09:12
Reden: offtopic
% gewijzigd
John Frida Frizz Essent. Is een lijn speciaal voor krullen.

Heb ik gebruikt toen ik krullen had. Kreeg er prachtig glanzend haar van. En het pluisde niet meer. Daarvoor gebruikte ik ook andrelon perfecte krul. John Frieda kost iets meer maar heeft ook prachtig resultaat!
[...]

Sta je nou nog steeds droog?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-02-2017 09:16
Reden: quote verwijderd
% gewijzigd
Elvive intens glad shampoo en cremespoeling.
quote:lau_di schreef op 02 februari 2017 @ 23:35:

Hoe was je jouw krullen? Dat is al erg belangrijk. Ik raad je de curly girl method aan, google maar even.

Ik gebruik de cremevoeding van de kruidvat eigen merk, werkt heel goed voor krullen! Ik had ook altijd pluizige krullen maar nu niet meer.Ik heb net gelezen over de methode. Welke producten gebruik jij nog meer?
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Bij mijn maakt het heel veel uit hoe het geknipt is. Niet elke kapper kan goed krullen knippen. Sinds een paar jaar een goede kapper gevonden. Ga elke 3 maanden naar de kapper en nooit meer pluizende krullen.
Bij mij werd t een tijd geleden ook een slap bosje stro met andrelon.. Ik gebruik sinds een aantal maanden alleen nog maar babyshampoo van de appie (reinigt niet zo agressief) en dan een leave-in conditioner (geen siliconen, R&B van Lush). Heeft even geduurd maar krult weer al vroeger, zonder pluis
quote:mali30 schreef op 03 februari 2017 @ 08:03:

[...]

Ik heb net gelezen over de methode. Welke producten gebruik jij nog meer?Voor de 'laatste wasbeurt' met shampoo gebruikte ik de shampoo mild van kruidvat eigen merk, gele fles. Vanaf die laatste wasbeurt raak je de shampoo alleen aan als het echt nodig is. Ik was m'n haar met de elvive volume collageen conditioner, zit in een paarse fles. Daarna was ik (nu alleen de lokken, niet de hoofdhuid) met de elvive keratine glad conditioner (zalmroze fles) en als gel voor het crunchen van de krullen gebruik ik studioline invisi fix strong 6. Nooit meer last van pluis maar mooie krullen met deze methode scheelt echt zoveel.
Anti-fizz van de bodyshop!
1. Stop het gebruik van shampoo en gebruik alleen conditioner. Staat ook in de Curly Girl Method. Echt? Kan dat zomaar.

Bedankt voor de tips iedereen
quote:Rosy01 schreef op 03 februari 2017 @ 08:56:

Bij mijn maakt het heel veel uit hoe het geknipt is. Niet elke kapper kan goed krullen knippen. Sinds een paar jaar een goede kapper gevonden. Ga elke 3 maanden naar de kapper en nooit meer pluizende krullen.Ook bij mij maakte het veel uit hoe het geknipt werd. Ik heb sinds een paar jaar een goede krullenkapper gevonden en heb nooit geen pluizende krullen meer. Ik was met shampoo voor krullen van Andrélon en daarna knijp ik er Shaper Paste van Andrélon in. Ik wrijf het haar niet droog maar knijp het droog.
quote:lau_di schreef op 03 februari 2017 @ 12:41:

[...]

Voor de 'laatste wasbeurt' met shampoo gebruikte ik de shampoo mild van kruidvat eigen merk, gele fles. Vanaf die laatste wasbeurt raak je de shampoo alleen aan als het echt nodig is. Ik was m'n haar met de elvive volume collageen conditioner, zit in een paarse fles. Daarna was ik (nu alleen de lokken, niet de hoofdhuid) met de elvive keratine glad conditioner (zalmroze fles) en als gel voor het crunchen van de krullen gebruik ik studioline invisi fix strong 6. Nooit meer last van pluis maar mooie krullen met deze methode scheelt echt zoveel.

Dank je Lau_di!

Ik ga het zeker uit proberen.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-06-2017 09:25
Reden: spam
99.43% gewijzigd
Wassen met reinigende cremespoeling van L'Oréal, dus geen shampoo gebruiken.
1 x in de 2 weken wel een keer met shampoo wassen. (Uiteraard wel zonder zooi zoals siliconen etc er in.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven