Lijf & Lijn alle pijlers

Hoevaak verschonen jullie maandverband?

04-04-2017 15:54 283 berichten
Wanneer ik ongesteld ben gebruik ik enkel maandverband. Als het maandverband bijna vol is dan verschoon ik hem, dit komt neer op zo'n 3 a 4 keer per etmaal. Ik heb doorgaans veel bloedverlies en gebruik altijd nachtverband van Libresse.

Nu kwam het vandaag ter sprake en een vriendin van me, die aangeeft niet extreem bloedverlies te hebben, verschoont haar maandverband elk uur. Ook als er maar een klein beetje bloed inzit. Dit vind ze fris. Ze zei nog net niet dat ze mij een viespeuk vind maar dat gevoel kreeg ik wel.

Dus nu vraag ik me af of ik me echt te weinig verschoon en hoe vaak jullie dat doen.
Alle reacties Link kopieren
Sh*t, het eerste pak paaseitjes is er al aan.
Pien, je hebt ook maandverband bij de bio-winkel. Zitten minder stofjes in. Misschien valt dat te proberen? En gebruik je maandverband met vleugels? Dan zitten ze bij mij doorgaans goed, voel het nooit schuiven.

Bridgette, wat ben jij lief.
quote:BridgetteDubois schreef op 04 april 2017 @ 18:16:

Oja die ochtenden... dan voel je al dat er iets is, snel je naar de badkamer en dan die rode vloedgolf....

Even een knuffel voor mij voor elke vrouw wat een gedoe toch iedere maand weer hè.Ach, na zo'n 35 jaar ben ik er wel aan gewend geraakt hoor. Maar bedankt voor de knuffel, een knuffel is nooit weg in deze harde tijden.
quote:nephthys schreef op 04 april 2017 @ 17:35:

[...]

Ik heb het net met een inlegkruisje gered van mijn werk tot thuis, 4 minuten fietsen. Had de reminder van mijn app gemist dat het weer ging beginnen, en toen ik dus daarnet het voelde opkomen had ik geen maandverband bij.

Nu dus thuis, en de eerste pijnstiller is al geslikt. Pfff. Tijd om aan de paaseitjes te beginnen, dat kan toch gewoon als avondmaaltijd he?Natuurlijk. Ook als ontbijt en lunch hoor.
Life is short. Eat dessert first.
Ik heb weinig tot geen bloedverlies en ben dus overgestapt op een cup voor overdag en uitwasbaar verband voor 's nachts (geen bloedverlies, meer voor de zekerheid). Vond het zonde om "schone" en "ongebruikt uitziende" verbandjes weg te gooien. Vind ze beiden een aanrader. Vooral de verbandjes hebben leuke printjes op de vleugels en blijven door de drukker heel goed op zijn plek zitten, terwijl verband bij mij aan de wandel ging doordat de lijm leek op te lossen 's nachts.

Helaas geen plaatjesplak rechten, anders had ik een afbeelding toegevoegd.
quote:Fleet schreef op 04 april 2017 @ 18:19:

Pien, je hebt ook maandverband bij de bio-winkel. Zitten minder stofjes in. Misschien valt dat te proberen? En gebruik je maandverband met vleugels? Dan zitten ze bij mij doorgaans goed, voel het nooit schuiven.

Bridgette, wat ben jij lief.

Dat is nog wel een idee, ga er eens kijken.

Ik heb al met vleugels maar dat stukje aan de achterkant krult dan op of gaat een beetje kreukelen.. Brr.
quote:Minimuiss schreef op 04 april 2017 @ 16:40:

[...]

Anders zit dat oude bloed toch in je lijf? Ik vind dat hetzelfde.

Nee, want dat zuigt in de tampon en als ik ga plassen haal ik hem eruit en dan komt er met het persen ook nog genoeg mee (uit het andere gaatje)

Met maandverband vond ik het altijd zo goor gevoel als ik opstond en er weer zo'n golf kwam
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:BridgetteDubois schreef op 04 april 2017 @ 16:56:

[...]

Nou ja ik vind het allemaal niet smerig. Het is maar bloed. Maar van zo'n plakkerig verband de hele dag krijg ik de kriebels. Sowieso zo'n ding tussen je benen, gruwel . Je voelt het echt met alles en dan voelde ik ook nog continu het bloed eruit lekken. Nee, niks voor mij.

Van een tampon merk ik dan weer niets. Al verwissel ik ook die zo'n beetje elk uur, overdag dan.

Dit geldt voor mij dus ook

Het gevoel van zo'n lap in je onderbroek en het voelen lopen van het bloed.

Bij tampons voel ik helemaal niets
Ik vind het eigenlijk best vreemd dat jullie het maandverband zo duidelijk voelen zitten.. Ik merk het vaak niet eens. Dat van die golven herken ik wel. Ook 's ochtends, ik presteer het altijd om een hoestkriebel te krijgen als ik voorzichtig liggend probeer me te verschonen. Voor mij geen wit beddengoed meer.
quote:vlinderoogje schreef op 04 april 2017 @ 16:48:

Dat oude bloed stinkt vooral als het in aanraking komt met die vieze plastic maandverbanden, eventueel met een parfummetje.

Bij de gedachte alleen al word ik misselijk

Er zijn maandverbanden die niet zo plastic aanvoelen en daarom dus ook niet zo broeien en stinken.Plastic en geparfumeerd maandverband vind ik inderdaad ook stinken. Vooral dat parfum begrijp ik echt niet. Maar gelukkig zijn er ook plastic- en parfumvrije maandverbands.
quote:calvijn1 schreef op 04 april 2017 @ 18:47:

[...]

Nee, want dat zuigt in de tampon en als ik ga plassen haal ik hem eruit en dan komt er met het persen ook nog genoeg mee (uit het andere gaatje)Maar het zit dus wel in je lijf. Het is gewoon niks voor mij. Een menstruatiecup zou het om dezelfde ook niet voor mij zijn.
Even een vraag over geur: hebben jullie het ooit bij een andere vrouw geroken? Of ruik je het alleen van jezelf?
quote:ekeim schreef op 04 april 2017 @ 19:51:

Even een vraag over geur: hebben jullie het ooit bij een andere vrouw geroken? Of ruik je het alleen van jezelf?

Ik ruik het bij mezelf nooit.

Maar ik ruik het wel vaak bij toiletbezoek, als de vrouw voor me flink ongesteld is. Maar nooit als ik in gesprek ben met iemand of zo.
quote:BridgetteDubois schreef op 04 april 2017 @ 20:04:

[...]

Ik ruik het bij mezelf nooit.

Maar ik ruik het wel vaak bij toiletbezoek, als de vrouw voor me flink ongesteld is. Maar nooit als ik in gesprek ben met iemand of zo.Precies dit.

Even een vraag over geur: hebben jullie het ooit bij een andere vrouw geroken? Of ruik je het alleen van jezelf?Ik kon vroeger ruiken wanneer mijn vriendinnen of moeder ongesteld waren. Maar dan rook ik niet het bloed ofzo, maar dat hun zweet een andere geur had. Maar echt het bloed enzo ruiken, nee, niet dat ik weet.
Vergeleken met sommige vrouwen ben ik blijkbaar helemaal niet zo zwaar ongesteld. Als kind wel, daarom was mijn moeder zo aardig om me met de pil te laten beginnen en sindsdien gaat het heel veel beter. In plaats van een week heel veel bloedverlies en iedere keer doorlekken, is het nu drie dagen ook al veel minder en daarna alleen een dag nog wat donkere afscheiding.

Met een mini tampon kan ik heel wat uren vooruit en met normaal maandverband net zo. Eenmaal thuis schakel ik altijd weer over op maandverband, tenzij m'n vriend in de buurt is. Vind het van tampons maar irritant om zo'n droog ding naar binnen te werken en een paar uur later weer bijna net zo droog eruit te moeten trekken.
quote:calvijn1 schreef op 04 april 2017 @ 16:15:

Daarnaast vind ik het nog steeds onvoorstelbaar dat er vrouwen zijn die maandverband gebruiken ipv tampons

Mijn gynaecoloog zegt dat tampons juist slechter zijn voor je lichaam dan maandverband; meer risico op broeien, schimmelinfecties etc.

En eerlijk, tampons zitten niet bij mij. Ik voel ze altijd zitten en dat is een heel onprettig gevoel, bovendien bloed ik heel heftig de eerste dagen, tampons kunnen dat niet aan, ik lek dan altijd door, dus moest dan alsnog óók maandverband gebruiken.

Als antwoord op TO; ik bloed de eerste dagen heftig, kan dat echt met geen mogelijkheid af met vier verbandjes per etmaal. De eerste drie dagen kom ik wel aan 12 stuks, de dagen daarna neemt dat af, de laatste twee dagen een stuk of zes denk ik. Mijn menstruatie is ongeveer 7-8 dagen.
3 tot 4 keer per etmaal.Net zo vaak als jij dus.

Elk uur verschonen vind ik zwaar overdreven.

Zo erg is het niet meer dat ik met hele pakken maandverband de deur uitging.
Ik ben gezegend met een korte menstruatie van 4-5 dagen .

Ik rook het als kind altijd wel bij m'n moeder als ze ongesteld was. Tenminste, om de zoveel weken dacht ik: "Hey mama ruikt weer zo vies, wat is dat toch". En toen ik zelf ongesteld werd en dat gelijk opging met mijn moeder begreep ik dat daar een verband in zat. Ik rook inderdaad niet echt bloed, maar meer een vervelende lijfgeur. Als ik thuiskwam uit school rook ik het al als ik binnenkwam en ging ik snel buiten spelen. Echt niet te harden. Sorry mams

Nog steeds ruik ik het weleens bij vrouwen, zo'n typische geur. Die ook weer weggaat na een x aantal dagen en waarin wel duidelijk een maandelijks patroon zit. Maar ook niet bij alle vrouwen.

Ik hoop oprecht niet dat ik dat zelf ook heb. Heb er gelukkig nog nooit iemand over gehoord. Als ik ongesteld ben spuit ik mezelf wel iets meer onder de deo en parfum, just in case.
Sinds 1 april moet ik er weer aan geloven, nu dag 4 dus, nog ruim een dag of 4 of 5 te gaan.

Niet sagerijnig mazr altijd emtioneel. Klote hormonen. Zal blij zijn zodra het laatste eitje er is geweest. Ik zweer het, de vlag gaat dan uit. Hou dan ineens ook een berg geld over.
quote:Jempo schreef op 04 april 2017 @ 22:05:

[...]

En toen ik zelf ongesteld werd en dat gelijk opging met mijn moeder begreep ik dat daar een verband in zat.Gelukkig wel zeg. Anders was het helemaal zo gaan meuren
Ik gebruik een menstruatiecup + maandverband (het gaat er soms nogal heftig aan toe, dus dubbel voor de zekerheid). Als er maar een paar druppels in het maandverband zitten, laat ik 'm wel een tijd zitten. Wordt het meer bloed dan vind ik het een vervelend gevoel en verschoon het. Verschilt na hoeveel tijd dit is.

Maar wachten tot het maandverband bijna volzit... nee, dat lijkt me echt niet fijn. Al kan het in principe volgens mij geen kwaad, hoewel... wel 'broeierig' lijkt me.
quote:GinnyJones schreef op 04 april 2017 @ 19:09:

Ik vind het eigenlijk best vreemd dat jullie het maandverband zo duidelijk voelen zitten.. Ik merk het vaak niet eens. Dat van die golven herken ik wel. Ook 's ochtends, ik presteer het altijd om een hoestkriebel te krijgen als ik voorzichtig liggend probeer me te verschonen. Voor mij geen wit beddengoed meer.Liggend verschonen?
quote:dagdromer1986 schreef op 04 april 2017 @ 22:21:

Ik gebruik een menstruatiecup + maandverband (het gaat er soms nogal heftig aan toe, dus dubbel voor de zekerheid).idem, hier ook cup + maandverband. De eerste twee dagen is dat echt nodig. Daarna kan ik toe met alleen cup+inlegkruisje (voor de zekerheid). Dag 4 en 5 alleen cup (en die hoef ik dan niet meer onder werktijd te verschonen). Dag 1 en 2 is lastig met werken, ik ben mobiel en weet niet altijd waar en wanneer ik een toilet tref. Gelukkig begin overgang dus er zit geen 23 dagen meer tussen maar 40 inmiddels. Dat is al wel genieten. Maar dan wel veel meer bloedverlies waardoor soms forse bloedarmoede.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven