Lijf & Lijn alle pijlers

Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel) deel 4

06-03-2017 14:07 1665 berichten
In verband met het bereiken van 3000 berichten in het vorige topic openen we een nieuwe.

Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen, deel 2 is in maart 2016 gestart en het derde deel is in augustus van dat jaar geopend.

In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Izzy_, Ammennooitniet, Marici en Sterrenkijker zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.

Format voor doorgeven updates:
  • Nickname:
  • Huidig gewicht:
  • Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):
  • Totaal afgevallen sinds start:
  • Datum update:
llll Er zijn nog genoeg plekjes in de tabel vrij dus wil jij ook 25kg of meer afvallen wees welkom!
NicknameLftLengteGestartStartgewHuidigStreefWeekTotaaUpdate
Ammenooitniet231,66-11367,765- 45,308-10
Cactuss211,8227-05-201796,587,8662,18.716-10
LZHW331.867-11-2016132122100-1002-10
sanseveria301,73?11110686-5,016-10
Sunshine1992251.7123-10-2017115,711370-2,72,707-11
anoniem_303989 wijzigde dit bericht op 29-11-2017 09:19
41.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vast niet goed gelezen, maar wat voor dieet doe je? Koolhydraatarm?
Ik had gisteren eens gekeken wat mijn basale kcal. intake zou moeten zijn; 1843 geloof ik. Veel man! Als ik wil afvallen 23nogwat en als ik op gewicht wil blijven 25nogwat.
Wow, da's veel Bonsai.
Ja, vond ik ook. Ik zal straks eens via een andere site proberen.
Zo dat is zeker een hoop.

@Sem ik ben een slechte ontbijter weinig tijd en moeite met brood bijvoorbeeld.

Ik maak dus altijd een smoothie, met fruit en vaak zuivel

Favo's:

Vanille optimel met appel of peer en beetje kaneel (vloeibare appel/perentaart)

Amandelmelk met diepvries framboos/mango

Spinazi met banaan en diepvries aardei

griekse yoghurt 0% met walnoten en beetje honing.
Ik weet niet of het de bedoeling is dat ik zomaar reageer maar doe het toch haha. Ik lees al even mee en wil zelf ook wat afvallen (wel maar +/- 10 kilo) maar vanwege sporten bouw ik met spieren al meer gewicht op dus doe het ook 'op het oog'. Ik wil alleen even zeggen dat ik dit topic super inspirerend vind, jullie super goede tips hebben en super goed bezig zijn! Ga zo door Ik blijf nog volgen van achter de schermen haha.
~ Een dag niet -invullen-, is een dag niet geleefd!
@ Iselin Goed dat je er toch een pot thee bij pakt.

@ Izzy, ik heb inderdaad ook nooit snaai-drang in de avond. Scheelt heel erg, ben ik het met je eens.

@ AliM, ik ben even kwijt hoe lang je was/hoeveel je woog, maar als ik moet gokken zit je met die 1575 wel onder je BMR. Of heb ik dat mis?

@ Bonsai, die basale intake vind ik nog wel aannemelijk. Ik at ergens in het midden van mijn gewichtsverlies zo'n 1800 kcal en viel daar prima op af.

@ Pindakaas, een smoothie met peer en kanaal lijkt mij ook wel wat. Die gaat op het lijstje

@ Jesseltje, van mij mag je. Leuk berichtje dat je hebt geplaatst, lees vooral mee

Hier een lekker dagje! Goed, lekker en innovatief gegeten. Kan het niet helpen, ik heb variatie keihard nodig om het vol te kunnen houden. Vandaag onverwacht vroeg vrij, dus ik geniet nog even van het zonnetje
-
quote:Bonsai schreef op 10 mei 2017 @ 09:47:

Ik heb vast niet goed gelezen, maar wat voor dieet doe je? Koolhydraatarm?Koolhydraat beperkt.
pfff ben zo ontzettend moe de laatste dagen en mijn snaaizin is haast niet te stillen. Dit is al de derde dag en ik geef er maar gewoon aan toe in de hoop dat het dan over gaat. Zou het door het weer komen? Morgen heb ik een actief dagje gepland. Op de fiets en dan 27 km fietsen ongeveer. Hopelijk valt de wind een beetje mee :-) Vandaar echt teveel slechte dingen gehad. Morgen vol goede moed er weer tegenaan!!
Ik ben begonnen aan chocolade taart

AliM dit lijstje vind ik erg karig door te weinig te eten van je ook niet af.

Jesseltje wat leuk veel mee lees plezier dan maar
Jesseltje.

Ammenooitniet; klinkt als een goede dag!

Iselin; slaap je ook echt te weinig of drukke dagen? Vroeg naar bed en afleiding zoeken bij snaaizin?

Single; om te maken, te eten, weg te geven? geniet ervan!

Eetlijstje:

Ontbijt; 2 vbh met appelstroop, thee

Tussendoor; bakje yoghurt met aardbeien

Lunch; 3 vbh met chocopasta thee

Tussendoor; bakje worteltjes

Diner; lasagne met oa zoete aardappel
(En vanochtend tikte ik de 106.2 aan ) hopelijk het weekend ook nog, kan nu ook nog een lucky shot zijn.
*
anoniem_67522ec143633 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 20:30
99.86% gewijzigd
@ Iselin, wat vervelend. Soms als de snaaizin echt heel sterk is kun je er inderdaad beter een beetje aan toegeven. Scheelt dat je met 27 kilometer fietsen vanzelf een balansdagje creëert

@ Single, chocoladetaart, als ik iets nooit lekker heb gevonden is het dat wel, terwijl ik gek ben op chocolade. Maar.. Zolang jij ervan geniet is het helemaal goed.

@ Bonsai, lucky shot of niet, de weegschaal liegt nooit! (al willen we dat soms stiekem wel een beetje)

@ Takkentrol, heerlijke lunch heb jij vandaag gehad. Klinkt enorm goed. Lijkt mij heel naar als je al om 5:58 in de auto moet zitten. Ben wel een ochtendmens, maar ik vind 06:00 toch wel een beetje het minimale. Ik zou dan ook niet zo snel om 4, 5 uur opstaan hoor

Wat zijn we lekker fanatiek met de eetlijstjes. Ik doe mee:

O: Chia pudding (havermoutmelk + chiazaadjes) met 'bliss balls' van havermout, 1 banaan en cacaopoeder

L: Twee meegranenbroodjes met vegan bacon, tomaat, 1/4 avocado en sla

D: Witte bonen in tomatensaus met een ei en tomaat

T: Matcha Latté (misschien)

En dan eigenlijk ook nog een stuk fruit, maar zit in de avond meestal helemaal vol. Zojuist rabarber gehaald voor bij het avondeten morgen, nu al zin in!
-
Chocolade taart is op Dit was weer z`n eetbui waar ik geen controle over had
*
anoniem_67522ec143633 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 20:30
0.00% gewijzigd
Waahhh, wat is er met het forum gebeurd? Ik weet niet of ik het een verbetering vind eigenlijk, die knoppen "naar boven" en "naar beneden" waren wel heel handig.

Chocoladetaart, da's wel heel erg lekker (fout). Hoe gaat het single?
@ Single, wat vervelend.. Hoe voel je je nu?

De smilies zijn inderdaad nogal beperkt nu en zie nog niet veel meerwaarde.
-
Single: wat vervelend.... *knuffel* Wat scheelde er? Van waar de eetbui, weet je dat?

@ iedereen: wat zijn jullie toch creatief met jullie ontbijt, haha!
Hier altijd één van deze drie opties: naturel havermout met iets van fruit, magere kwark met muesli of volkoren cornflakes. Ik ontbijt ook pas op m'n werk want ben 's morgens altijd veel te druk met de kinderen. En ben verder absoluut geen ochtendmens!

Iselin: dat herken ik, soms dagen echt snaaidrang. Meestal komt de ongesteldheid er dan aan, soms is het ook gewoon van de stress... Hopelijk gaat het snel voorbij!

Bonsai: goed bezig hoor!

Alim: ik zou toch ook wat meer gaan eten....
Aaargh wat irritant dit nieuwe forum. Alinea's doet ie inderdaad niet aan!

Bij mij alles oke, gisteren weer goed gesport. Vandaan wordt lastiger, teambuilding met etentje en veel drank waarschijnlijk. Maar ik hou het dan ook super netjes tot vanavond en hoop zo de schade te beperken.
Aaargh wat irritant dit nieuwe forum. Alinea's doet ie inderdaad niet aan!

Bij mij alles oke, gisteren weer goed gesport. Vandaan wordt lastiger, teambuilding met etentje en veel drank waarschijnlijk. Maar ik hou het dan ook super netjes tot vanavond en hoop zo de schade te beperken.
Nieuwe forum is inderdaad niet echt verbetering....waar zijn alle leuke smileys heen :(

Hier een weekje gelijk zoals het nu eruit ziet. Terrecht want best veel gegeten en woensdag met feestje toch nodige wijntjes op.
Vandaag wel even streng. Kinderen eten pizza en ik ga een salade maken voor mezelf.
Hi Dames!

Het forum is inderdaad even wennen. ik mis mijn Smileys! :twisted:

Heb al even niets meer van me laten horen. Probeer nog op mijn eten te letten, maar merk dat het even op een laag pitje staat ivm aankoop nieuw huis, klussen en verhuizen. Dus weinig tijd om eten voor te bereiden en te sporten. Hopelijk krijg ik met klussen voldoende beweging.

Wilde toch even een korte update geven! ik lees in elk geval nog mee dus ben niet helemaal verdwenen! Hoop eind juni meer ruimte te hebben om weer wat fanatieker mee te schrijven. :D
nou wat stom zeg, nu moet ik iedere keer helemaal naar laatste pagina en naar beneden scrollen voor de meest recente reactie. Eerder kon je dat instellen maar kan dat niet meer vinden.....zucht.....

Nou goed. Moeheid komt denk ik door drukke dagen en mssn niet heel gezond eten (vooral veel slechte koolhydraten)......op zich slaap ik wel genoeg denk ik, zo'n 8 uur per nacht zonder onderbrekingen. Gisteren dus 27 km gefietst. Dat was wel even pittig met die windkracht 4 uit het oosten zeg. Helaas is de weegschaal me niet zo goed gezind. Vorige week ging het ook wel erg snel (te snel) maar nu staat hij stil op een plus.....nou ja komende week maar weer kijken. Verder niet zoveel bijzonderheden hier.

@single knuffel. Vervelend dat je een eetbui hebt gehad.
Oh jeetje. Wat een veranderingen. Dit is wel even wennen zeg!

Met mij gaat het redelijk goed. Ik ben zoals mijn vaste verhaal weer heel druk geweest. Voor mijn eindpresentatie gister een 8 behaald (wat het hoogste cijfer is). Dus daar ben ik toch wel trots op! Sporten of laat ik zeggen bewegen, gaat heel goed. Ik fiets regelmatig een rondje en pak vaker de trap e.d. Ik twijfel nog steeds om te gaan sporten in de sportschool. Ergens wil ik het gewoon doen als stok achter de deur om voor mijn geld te gaan sporten. Aan de andere kant is alles in de omgeving duur en de Basic Fit is best ver weg (benzinekosten etc.).

Eten loopt wel achter. Ik heb mezelf een tijdje gelegen gewogen en ik ben inderdaad echt aangekomen. Zo balen. Ik vind het nog steeds lastig om snacks te laten staan. De ene dag gaat het heel goed, maar de andere dag eet ik opeens van alles en nog wat. Ik wil hierom eigenlijk wel weer gaan tellen. Ook om te zien wat ik binnenkrijg aan vitamines e.d.

Ik ga nu even alles teruglezen!
We do not remember days, we remember moments ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven