Lijf & Lijn alle pijlers

Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel) deel 4

06-03-2017 14:07 1665 berichten
In verband met het bereiken van 3000 berichten in het vorige topic openen we een nieuwe.

Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen, deel 2 is in maart 2016 gestart en het derde deel is in augustus van dat jaar geopend.

In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Izzy_, Ammennooitniet, Marici en Sterrenkijker zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.

Format voor doorgeven updates:
  • Nickname:
  • Huidig gewicht:
  • Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):
  • Totaal afgevallen sinds start:
  • Datum update:
llll Er zijn nog genoeg plekjes in de tabel vrij dus wil jij ook 25kg of meer afvallen wees welkom!
NicknameLftLengteGestartStartgewHuidigStreefWeekTotaaUpdate
Ammenooitniet231,66-11367,765- 45,308-10
Cactuss211,8227-05-201796,587,8662,18.716-10
LZHW331.867-11-2016132122100-1002-10
sanseveria301,73?11110686-5,016-10
Sunshine1992251.7123-10-2017115,711370-2,72,707-11
anoniem_303989 wijzigde dit bericht op 29-11-2017 09:19
41.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Ammenooitniet. Waaauw. Jij bent snel afgevallen zeg! ;-D

Ik zit nog midden in mijn tentamenweek. Still going strong met mijn havermoutontbijt! Vanmiddag een tosti bij de Tosti Club gegeten (pesto, basilicum etc.). Super lekker! Vanmiddag de nieuwe Liefmans uitgeprobeerd en nacho's gegeten. Heerlijk. Echt even genoten van het eten en de heerlijke zon! Ik zag in mijn samsung health app dat ik vandaag voor 80 minuten heb gelopen. Wauw! Vanmiddag weer een heerlijke salade op thuis. Ik heb de sausjes met 'groenten' erin afgeschoven en heb een halve eetlepel aan yoghurtdressing gebruikt. Ik voel me echt heel erg voldaan en ik ben in zo'n goede mood! Echt heerlijk.

Mijn vriendin kwam er ook mee dat een vriend van haar 60 (!!!!) kilo kwijt is geraakt en nu personal trainer is bij Basic Fit in de stad waar ik studeer én die vlakbij werk is. Hoe toevallig. Hij wilde haar al graag trainen (zij wil een paar kilo's kwijt). Nu zag ik natuurlijk een kans en heb ik voorgesteld om samen te gaan en getraind te worden. Waarschijnlijk gaan we het doen. Dus heb ik gelijk een gratis coach die me het zweet over mijn rug zal laten lopen. ;-D
We do not remember days, we remember moments ?
Ammenooitniet: haha, nee ik heb daar geen problemen mee... om genoeg te eten :-D
En wow, 4,6kg! Beetje aan de magere kant aan het worden hoor :proud:

Incroyable: top idee! Dat is natuurlijk mooi meegenomen.

Iselin: al dat fietsen compenseert dat eetlijstje perfect denk ik.

Ik denk, hoop, dat ik ook wel wat vocht vast houdt door de warmte. 1,5 week geleden woog ik 66,6 kilo en gisteren 68 kilo. Euhhh. Ik blijf maar even bij de weegschaal weg. Tot hiertoe deze week redelijk netjes gegeten. Maandag gesport, vanavond weer en zaterdagochtend nog een keertje.

Mijn eetlijstje voor vandaag:

O: magere kwark met muesli
T: appel
L: restje koude (volkoren) pasta/groentensalade van gisteravond
T: nakd cocoa bar
D: zelfgemaakte "shoarma" met een pittabroodje en veeeeeel groentjes
*
anoniem_67522ec143633 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 20:14
0.00% gewijzigd
Single, ik stuur je een PB.

Wat een hoop nare opmerkingen heb ik weer gelezen op Facebook over een (blijkbaar) bekend iemand die een GBP heeft ondergaan. Niet alleen over hoe "makkelijk" dat is, maar ook allerlei scheldwoorden voor mensen met overgewicht. Ik werd er naar van. Eén opmerking vond ik het onthouden waard: het IQ van zulke veroordelende personen is lager dan hun BMI ;-D
Izzy pb terug

Was dat toevallig een bericht van het AD? Die heb ik wel gezien. Werd onpasselijk van al die reacties.

Takkentrol fijne vakantie!!
Hallo allemaal,

Ik lees al ontzettend lang mee, en vooral volg ik jou Single, ontzettend veel respect voor jou omdat je het al zolang volhoudt, met de nodige ups and down. Ik volg je vooral omdat het zo herkenbaar voor me is denk ik.

Even in het kort over mezelf, heb weight watchers gevolgd en niet volgehouden, cambridge gedaan en niet volgehouden, koolhydraatarm gegeten in alle soorten en maten die er zijn; Gobento en Yvonne Lemmers o.a. en natuurlijk ook niet volgehouden.

Nu is de knop om (al een hele week) en heb ik besloten om gezond te gaan eten. Ik heb my fitness pall ingevuld dat ik 0.5kg per week wil afvallen. Hij rekent dan keurig de kcal. uit die ik op een dag mag hebben. Ik wil sowieso 30kg kwijt, het liefst meer, maar met 30 zou ik al heel blij zijn.

Ik hoef niet opgenomen te worden in de tabel, mss met een maand, want ik vind het heel knullig van mezelf als jullie moeite doen om mij in de tabel te zetten en ik houd het niet vol. Dus mss dat ik over 8 weken wel in de tabel wil, als dat mag natuurlijk.

Hoe vallen jullie af? Ook met een max aan kcal? Of eten jullie alleen gezond tot jullie verzadigd zijn?
Ammenooitniet en Vevana, wat een geweldige resultaten, dat wil ik ook :yes:
het is zoals het is
@Dropsleutel, meeschrijven is wel stok achter de deur (al heb ik de laatste 3 weken gefaald niet alleen qua eten maar ook meeschrijven)

Nou hier iets uitgebreidere update, helaas laatste 3 weken losgeslagen. Waarvan 1 week op reis voor werk waar eten niet bepaald gezond was en geen sport. Daarna feestjes, etentjes en noem maar op. Resultaat + 2,5 (ok en ongesteld) Nu na 4 dagen streng opletten is er alweer 2 kilo af. Doel is wel om nu weer de lijn naar beneden op te pakken. Merkte dat ik in mn oude patroon viel en dat elke dag wel wat ongezonds had. Ook waren we weer flink aan snaaien en snoepen. Wijntjes erbij....

Mijn vriend let nu ook op alleen bij hem gaat het er niet echt af. Toch apart....

@Takketrol, heerlijk dat je zo geniet/ Bonaire is prachtig rustgevend eiland en vooral onderwater schitterende duikplekken!
@Dropsleutel dank je wel voor je lieve bericht. Leuk dat je mee komt schrijven stuur je gegevens lekker door misschien is het een extra stok achter de deur als je het zwart op wit ziet staan.
Calorieën tellen is goed om grip te krijgen op de situatie.
Ik eet gewoon tot ik vol zit en de ene keer is dat meer de andere keer is dat minder.
De laatste keer dat ik het ooit had uitgerekend zat ik rond de 1800/1900 calorieën. Maar heb een actief beroep.

Vandaag een mindere eet dag het is warm en dan eet ik gewoon minder.
O: pannenkoek van spelt bloem en banaan en suiker er over gedaan
T: bolletje granen reep
L: spelt eierkoek grote
T: cornetto
A: zal worden wortels, met vega burger en pasta
T: optimel chocolade vla met havermout en misschien fruit.

@Potjepindakaas wat gebeurd is is gebeurd kan je niks meer aan doen. Vind het super knap dat je het toch weer op pakt. Je vriend moet meer eten dan jij waarschijnlijk om af te vallen.
@incroyable Wat een goed verhaal over die personal trainer! Dat soort contacten zijn mooi meegenomen en door een PT ga je het echt leuk vinden :-D

@vevana Die toename moet wel door vocht komen, want je eet zo te zien heel gezond. Heb je toevallig een weegschaal die je vetpercentage aangeeft? Als dat gelijk blijft of daalt is het echt vocht en geen toename van vet.

Ik ben zelf weer over de obesitasgrens heen... Bij elke bak ijs denk ik 'ach, dat compenseer ik wel weer', maar nee.
Vandaag heb ik me redelijk goed gedragen en neem me voor morgen weer gezonde boodschappen te gaan doen. :whistle:

O: Overgebleven pannenkoek met banaan
T: 1 peer, stukje pure chocolade
L: Wrap met kikkererwten, paprika, avocado en sla
D: Couscoussalade met broccoli en halloumikaas
Gelukkig ben ik niet ongelukkig
Door dat pb`s door elkaar heen staan is het lastig te filteren maar na mijn weten heeft nog niemand deze week een up-date door gegeven klopt dat?
Ik heb het net doorgegeven! Deze week weer ruim een halve kilo eraf. Joepie!

Ai Ingieding, dat is jammer dat je een beetje afglijdt. Heb je een harde grens voor jezelf?

Potjepindakaas, 2 kilo in 4 dagen? Hoe doe je dat? Is dat dan ook vocht?

Single, val je dan ook af als je eet tot je vol zit? Bij mij werkt dat nl echt niet. Ik ben nooit echt vol. Nou ja, pas wanneer het echt te laat is dan, dan voelt het ook echt niet lekker. Ik pas mijn porties dus aan omdat het bij mij gewoon een tijdje duurt voordat ik me verzadigd voel.

Welkom dropsleutel! Ik werk inderdaad met een bepaald aantal kcal, wat ik door mijn fitnesspal uit laat rekenen (1500 kcal). Inmiddels weet ik ongeveer hoe groot mijn porties mogen zijn en hoeveel kcal mijn eten is, maar de eerste weken heb ik álles wat ik in mijn mond stop afgewogen.

Geniet van je vakantie Takkentrol! Dat je maar heel veel mooie duiken mag maken!
Sijo ik zal proberen de gedachten er achter uit te leggen. Je valt wel degelijk af als je eet tot je vol zit. Maar je kan je vol eten met hamburgers en patat of je pakt 1 hamburger bordje patat en grote salade. Met die laatste is het makkelijker eten tot je vol zit zonder aan te komen met die eerste combi waarschijnlijk niet.
Het gaat om de keuzes die je maakt en ook de manier waarop je eet. Je kan gedachteloos voor de t.v eten of je kan er echt even er voor gaan zitten en echt proeven wat je eet (mindfull eten) Bij die laatste zal je eerder vol zitten dan bij de eerste.

Vol en verzadigd zijn liggen dicht bij elkaar kwa emoties.

Afvallen is in mijn ogen vooral een mentaal proces. Iedereen weet hoe die gezond moet eten en welke keuzes te maken. Het volhouden is een ander verhaal.

Je heb ook nog zo iets als hoofdhonger en maaghonger. Bij die eerste is het vaak vooral de trek maar echt honger heb je niet bij die laatste heb je echt honger en merk je of hoor je dat knorrende maag zulke dingen. Ga voor jezelf na waar je het meeste last van heb.

In dit topic zitten allemaal mensen die niet een paar kg te zwaar zijn maar echt flink te zwaar zijn en daar zit vaak een oorzaak achter. Eetstoornis, medicijn gebruik, Bourgondische eter, emotie eter etc....
Ik ben er van overtuigd dat als je de oorzaak helder krijgt en kijkt of je die kan aanpakken je geen calorieën hoeft te tellen je kan luisteren naar je gevoel. Waardoor je toch kan eten tot je vol zit jezelf niks hoeft te ontzeggen en toch af kan vallen.
Ik sluit weer aan.... een paar weken afwezig geweest, maar ik merk dat als ik een stok achter de deur heb (dus iedere week wegen en mensen die je een beetje "accountable" houden ;) ) het bij mij wel beter werkt.
Wel wat verslapt qua gezond eten, en dat terwijl het zo lekker ging op de weegschaal. En qua gesteldheid ook. Ik merk dat ik heel chaotisch en vermoeid wordt als ik slecht eet. Beetje slecht in m'n vel....
Dus niet eens alleen om het afvallen "moet" ik het weer oppakken.

Ik koop in ieder geval geen snoep en chips meer, en soms alleen iets voor de kinderen (wat ik zelf niet lust).
Het is zo irritant dat ik precies weet hoe het moet, maar het vervolgens niet doe :confused:
Ik heb chocolade gevonden die ik niet lust :cheer: :rofl:
Heb er nog 2.5 reep van liggen maar vind het echt vies. Misschien door een gerecht heen verwerken

Eig-wijs fijn dat je weer komt mee schrijven zet hem op!
Dank je Single1985!

Meteen maar even een overzicht van het (geplande) eten van vandaag :D

O - 3 ontbijtspek met 1 roerei, zout, peper, komkommer, cherrytomaten
T - Een Kinderbueno.... ja, technisch gezien gewoon geen tussendoortje maar goed.... hij lag er, hij riep me, en voor ik het wist.... blegh
L - Salade van 100gr ijsbergsla, rauwkost, mayonaise, walnoten, cherrytomaten, geraspte kaas, zout, peper
T - Appel met Griekse yoghurt en kaneel
D - Chili con carne: mager rundergehakt, mais, tomatenblokjes, rode peper, bruine bonen, creme fraiche
T - Appel met Griekse yoghurt en kaneel
Single, het klopt inderdaad wat je schrijft. Ik denk dat mindful eten en gezonde keuzes maken inderdaad een way of living moet zijn. Maar, degene met zoveel overgewicht heeft gedurende een lange tijd zichzelf overeten. En daaardoor is een maag ook flink opgerekt. Een maag voleten met een gemiddelde aardappel-groente-vlees diner zal dus meer kosten in een grote maag dan in een maag van 'normale proporties'. Vandaar dat ik nu nog niet op dat vol = vol gevoel kan vertrouwen. Mijn maag is nu nog te groot voor de hoeveelheid voedsel die ik nodig heb. Hoe je het ook went of keert, er moet gewoon minder in dan dat er verbrandt gaat worden. Dan kun je nog wel heel mindful een cornetto eten of een gezonde salade totdat je vol zit, uiteindelijk moet er een negatief saldo per dag zijn.
Hier gaat het niet helemaal geweldig. Deze week chips, chocolade en MacDonalds gehad :facepalm: Ik moet deze week weer echt veel gezonder eten in gaan plannen, merk dat ik anders trek krijg en daardoor eerder ongezonde dingen kies. Kwam dus niet helemaal als een verassing toen ik een + zag van 1.4 kilo. Geloof alleen niet dat dat allemaal vet is, want de porties heb ik nog best kunnen controleren.

@ Incroyable, goed bezig! Fijn dat je een oplossing gevonden lijkt te hebben voor het sporten.

@ Vevana, hoe maak je zelf shoarma? Klinkt goed.

@ Takkentrol, wat knap dat je ook op vakantie het gros van de dag gezond eet en lekker veel beweegt. Topper!

@ Single, offf... die chocolade gewoon weggeven of weggooien?

@ Eig-wijs, als je eenmaal gewend bent aan alles gaat het beter. Echt :)

@ Sijo, toch wel eens met Single. Jouw maag is hoogstwaarschijnlijk groter dan die van mij inmiddels zal zijn, maar jij zou in theorie ook op 1800 kcal af kunnen vallen, ik niet. Ik deed dat eerst namelijk ook, maar kreeg toen echt 0% honger.
-
Sijo schreef:
03-06-2017 15:05
Single, het klopt inderdaad wat je schrijft. Ik denk dat mindful eten en gezonde keuzes maken inderdaad een way of living moet zijn. Maar, degene met zoveel overgewicht heeft gedurende een lange tijd zichzelf overeten. En daaardoor is een maag ook flink opgerekt. Een maag voleten met een gemiddelde aardappel-groente-vlees diner zal dus meer kosten in een grote maag dan in een maag van 'normale proporties'. Vandaar dat ik nu nog niet op dat vol = vol gevoel kan vertrouwen. Mijn maag is nu nog te groot voor de hoeveelheid voedsel die ik nodig heb. Hoe je het ook went of keert, er moet gewoon minder in dan dat er verbrandt gaat worden. Dan kun je nog wel heel mindful een cornetto eten of een gezonde salade totdat je vol zit, uiteindelijk moet er een negatief saldo per dag zijn.
Ik snap je gedachten gang en ja je maag is door dat overeten groter geworden of een maag krimpt of niet hoor ik verschillende verhalen over. Het gaat er in mijn ogen over dat je de basis veranderd. Je kan zien hoeveel je nodig heb om op dat gewicht te blijven kwa calorieen ga daar eerst maar eens 300 onder zitten per dag. Geloof mij dan kan je nog steeds een hoop eten. Mindfull eten is er gericht om te luisteren naar je gevoel.
Ik ga ook nog regelmatig de mist in dat geef ik eerlijk toe maar ik mag b.v geen calorieen meer tellen en heb daar door geen andere keuze dan mijn lichaam als graadmeter te gebruiken zit ik vol ja of nee?
Je vol eten wil ook zeggen tussendoor drinken water b.v dat vult de maag ook enorm.

Nee een negatief saldo klinkt erg al dieet denken zo van ow dat mag ik niet want dan zit ik over die grens heen en heb ik geen negatief saldo. Zie het als een levenslange verandering van je eetpatroon.

Op het moment dat je gaat luisteren naar je lichaam ga je vanzelf afvallen maar in het begin zal je aankomen.
Net een pb gestuurd met gewicht. 105.0, afgevallen 0.8 :blob:

Reageer later uitgebreider.
Incroyable: wat een kans om te gaan trainen met een pt!

Jammer, Ingieding. Gelukt met gezonde boodschappen doen?

Mooi omschreven, Single!

Volgens mij is het ook belangrijk of je echt ergens zin in hebt of dat het verveling is. Ik doe geen dieet, wil geen kcal weten, maar wil gewoon goede keuzes maken voor mijn lijf. Mijn gezond verstand gebruiken en daar hoort regelmatig een ijsje of een stukje chocolade bij. Gewoon, omdat ik er zin in heb. Maar dus geen bakken ijs of repen chocolade meer. Want eigenlijk vind ik dat na een paar happen niet eens meer echt lekker. En waarom geen dieet? Omdat ik dit mijn hele leven vol moet kunnen blijven houden, want ik wil niet afvallen en dan weer in dezelfde valkuilen stappen. Nou ja, ik krijg het niet zo goed op papier, maar deze manier voelt heel relaxed. Niks geen gevoel van falen of fuck it.

Goooo, Eigen-wijs! You can do this!

Pff, drukke dag gehad en de kinderen slapen pas net. :nut: Hopelijk tukken ze de nacht door en heb ik morgenvroeg even tijd voor een stevige wandeling. Zin in! Oh, wilde ik nog delen. Vorige week kocht ik een nieuwe jurk en 'mijn' maat was gewoon veel te groot, dus ik kon een maat kleiner! Yeah!
Bonsai ik snap je klinkt eigenlijk een beetje als wat ik doe. Zo op zijn tijd wat lekkers en verder je gevoel volgen want dit is iets wat je je leven lang moet vol blijven houden.
Single, ik ben het helemaal met je eens hoor, er is een gedragsverandering nodig om dit vol te kunnen houden. Maar voor mij is het geen of-of verhaal maar een en-en. In het geval van een verstoorde relatie met eten, zoals jij hebt met je stiekeme vreetbuien, is het inderdaad een goed idee om geen calorieën meer te tellen en meer te gaan luisteren naar je gevoel. Maar dat is niet mijn probleem, mijn probleem is het structureel overeten omdat ik nooit genoeg heb. Zoals een coach een hulpmiddel voor jou is om een gedragsverandering te bewerkstelligen, zo is het registreren van wat ik eet voor mij een hulpmiddel om een gezond eetpatroon te ontwikkelen met gezondere porties. Een hulpmiddel, want dit ga ik niet voor eeuwig doen, ik vertrouw erop dat ik op een gegeven moment inderdaad naar mijn gevoel kan luisteren dat zegt dat ik genoeg heb gehad. En ik ben ook niet enorm streng aan het lijnen, ik eet nog steeds een gezonde maaltijd, ik schep alleen geen tweede keer meer op. En ik eet ook gerust een ijsje, maar dan laat ik 's avonds die chips wel staan. Ik zie dit ook niet als dieet, maar iets wat een gewoonte moet worden. Waarin ik ook heel mindful kan eten en dus niet die hele chipszak hoef leeg te vreten maar ook genoeg heb aan een paar handjes. En daar enorm van kan genieten. Dat is het doel.
Sijo iedereen heeft zijn eigen problemen. Misschien kan het voor jou b.v nuttig zijn om eens goed te gaan onderzoeken wat verzadigd er goed en lang en wat niet? En op basis daar van een globale planning maken.

Zo ben ik er b.v achter dat tussen de middag brood eten bij mij staat voor extra eten omdat ik er niet vol van raak. Maar eet ik tussen de middag wraps of iets anders dan zit ik wel langer vol.
Havermout is voor mij een goeie maag vuller pak soms zo een handje omdat ik er langer van vol zit en zo heb ik nog wel meer dingen waar ik beter op reageer kwa eten.

Ga op onderzoek uit en kijk wat er gebeurd experimenteer met andere voeding en kijk wat er gebeurd.
Ammennooitniet :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
@ Bonsai, die 100 komt nu heel erg in de buurt. Goed bezig geweest deze week! :cheer2:

Voor de rest: uiteindelijk komen wij allen van een verstoorde relatie met eten en dat moeten wij gewoon bij de kern aanpakken met veel trial & error. Toch heb ik vertrouwen in ieder van ons. :cheers: Wij zijn al enorme kanjers, omdat wij 1. kritisch naar onszelf hebben gekeken en 2. een enorme stap hebben durven nemen.

Hier gaat het gelukkig al wat beter. Ik heb wel het gevoel dat ik veel eet, maar in ieder geval redelijk gezond. Morgen ga ik granola maken voor komende week, heb ik erg veel zin in namelijk. Lunchen zal ik voornamelijk thuis doen, dus ik wilde romeinse slabladeren halen die ik ga vullen met vleeswaren/groente/noten.
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven