Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel) deel 4
maandag 6 maart 2017 om 14:07
In verband met het bereiken van 3000 berichten in het vorige topic openen we een nieuwe.
Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen, deel 2 is in maart 2016 gestart en het derde deel is in augustus van dat jaar geopend.
In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.
De afvallers:
Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Izzy_, Ammennooitniet, Marici en Sterrenkijker zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.
Format voor doorgeven updates:
Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen, deel 2 is in maart 2016 gestart en het derde deel is in augustus van dat jaar geopend.
In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.
De afvallers:
Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Izzy_, Ammennooitniet, Marici en Sterrenkijker zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.
Format voor doorgeven updates:
- Nickname:
- Huidig gewicht:
- Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):
- Totaal afgevallen sinds start:
- Datum update:
| Nickname | Lft | Lengte | Gestart | Startgew | Huidig | Streef | Week | Totaa | lUpdate |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ammenooitniet | 23 | 1,66 | - | 113 | 67,7 | 65 | - | 45,3 | 08-10 |
| Cactuss | 21 | 1,82 | 27-05-2017 | 96,5 | 87,8 | 66 | 2,1 | 8.7 | l16-10 |
| LZHW | 33 | 1.86 | 7-11-2016 | 132 | 122 | 100 | - | 10 | l02-10 |
| sanseveria | 30 | 1,73 | ? | 111 | 106 | 86 | - | 5,0 | 16-10 |
| Sunshine1992 | 25 | 1.71 | 23-10-2017 | 115,7 | 113 | 70 | -2,7 | 2,7 | l07-11 |
anoniem_303989 wijzigde dit bericht op 29-11-2017 09:19
41.71% gewijzigd
zondag 11 juni 2017 om 14:06
Wandelen heb ik vanochtend vroeg ook gedaan, heerlijk, denk een km of 5. Ik denk dat ik toch ook maar in de tabel wil, als stok achter de deur, als dat nog kan natuurlijk
Mijn lengte is: 1.65m
gewicht: 104 kg
streef: 65kg
begonnen: ergens in de vorige eeuw
leeftijd: 47
Elke zondag ga ik mijn gewicht doorgeven en tot die tijd gooi ik de weegschaal boven op een kast, want ik blijf me wegen en me druk maken om het resultaat wat eigenlijk altijd tegenvalt. Soms er iets af, meestal er iets bij.
Verder blijf ik alles invullen in de app en wat Bonsai zo mooi zei, denken aan wat ik allemaal wel mag ipv wat ik niet mag
Volgens mij helpt mij dat wel
Mijn lengte is: 1.65m
gewicht: 104 kg
streef: 65kg
begonnen: ergens in de vorige eeuw
leeftijd: 47
Elke zondag ga ik mijn gewicht doorgeven en tot die tijd gooi ik de weegschaal boven op een kast, want ik blijf me wegen en me druk maken om het resultaat wat eigenlijk altijd tegenvalt. Soms er iets af, meestal er iets bij.
Verder blijf ik alles invullen in de app en wat Bonsai zo mooi zei, denken aan wat ik allemaal wel mag ipv wat ik niet mag
Volgens mij helpt mij dat wel
het is zoals het is
zondag 11 juni 2017 om 19:17
Hoi allemaal! Ik kom ook weer even om de hoek kijken. Ik heb weer minder last van mijn hooikoorts gelukkig (even afkloppen). De laatste tijd doe ik wat rustiger aan ondanks dat ik weer minder in het leren zit voor mijn hertentamens. De afgelopen week me even verwend met een heerlijk nieuw geurtje en 2 liquid lipsticks. Lipsticks en parfum zijn echt een dingetje van mij hoor! Ben ik heel blij mee.
Eten en drinken gaat eigenlijk heel goed. Ik eet veel minder merk ik. Vooral 's avonds en dat is direct te zien in centimeters bij mijn buik. Ik denk dat ik gewoon vooral minder opgezwollen ben door slecht en veel eten. Ik zit ook beter in mijn vel. Sporten gaat mweh. Ik loop wel veel meer, maar echt sporten doe ik niet. Ik moet binnenkort wel echt weer naar Basic Fit. Een afspraak met die vriend van mijn vriendin staat nog niet gepland, maar dat komt vast wel binnenkort.
Zoals ik het verder lees gaat het ook goed bij jullie. Langzaam aan, maar steady. Fijn! Welkom nieuwe mensen trouwens!
Eten en drinken gaat eigenlijk heel goed. Ik eet veel minder merk ik. Vooral 's avonds en dat is direct te zien in centimeters bij mijn buik. Ik denk dat ik gewoon vooral minder opgezwollen ben door slecht en veel eten. Ik zit ook beter in mijn vel. Sporten gaat mweh. Ik loop wel veel meer, maar echt sporten doe ik niet. Ik moet binnenkort wel echt weer naar Basic Fit. Een afspraak met die vriend van mijn vriendin staat nog niet gepland, maar dat komt vast wel binnenkort.
Zoals ik het verder lees gaat het ook goed bij jullie. Langzaam aan, maar steady. Fijn! Welkom nieuwe mensen trouwens!
We do not remember days, we remember moments ?
zondag 11 juni 2017 om 19:36
@ Single, begrijpelijk dat de focus nu even is verplaatst. Hoe gaat het inmiddels?
@ Bonsai, wat klink je lekker positief, ga zo door je bent goed bezig!
@ Cactusss, borrelnootjes van kikkererwten zijn inderdaad erg lekker. Ik doe ze ook weleens door een salade voor een lekkere bite.
@ Takkentrol, groot gelijk. Wat heerlijk fanatiek van je dat je meteen weer bent gaan wandelen.
@ Dropsleutel, ga ervoor meid
@ Incroyable, goed bezig. Hier ook een fan van liquid lipsticks.
Hier vandaag weer granola gemaakt, maar deze weken ben ik vooral heel erg druk bezig met studeren. De laatste verslagen / tentamens van het jaar moeten nu ingeleverd worden. Wat zou ik blij zijn als dit voorbij is..
@ Bonsai, wat klink je lekker positief, ga zo door je bent goed bezig!
@ Cactusss, borrelnootjes van kikkererwten zijn inderdaad erg lekker. Ik doe ze ook weleens door een salade voor een lekkere bite.
@ Takkentrol, groot gelijk. Wat heerlijk fanatiek van je dat je meteen weer bent gaan wandelen.
@ Dropsleutel, ga ervoor meid
@ Incroyable, goed bezig. Hier ook een fan van liquid lipsticks.
Hier vandaag weer granola gemaakt, maar deze weken ben ik vooral heel erg druk bezig met studeren. De laatste verslagen / tentamens van het jaar moeten nu ingeleverd worden. Wat zou ik blij zijn als dit voorbij is..
-
zondag 11 juni 2017 om 20:35
Ik heb al een tijd niet meer gereageerd, dit komt omdat ik niet meer via mijn mobieltje kan inloggen en reageren. Heel raar, het begon na de update van het forum. Ik ben daardoor naar een andere site gegaan met een afval forum. Maar ik wilde jullie wel even bedanken, dus even via de pc ingelogd. Ik ben nog druk bezig, ik zit nu op 29,7 kilo eraf en sta op 80,3 kilo. Ik voel me goed en het is geen opgave en ik geniet van alle voordelen die het afvallen met zich meebrengt. Vooral nu het lekker weer is is het zo fijn dat er niet zoveel meer te verhullen is. Ik wens jullie allemaal succes en geniet van het mooie weer!
zondag 11 juni 2017 om 20:38
Takkentrol ik doe met je mee! Over 6 weken hebben de kids zomervakantie en dan wil ik ook lekker meegenieten van alle lekkere dingen. De komende 6 weken dus ook even wat stenger zijn. Hier druk met ons nieuwe terras en in de tuin dingetjes doen. Kids lekker in zwembadje in de tuin.takkentrol schreef: ↑11-06-2017 18:07Lekker hè Dropsleutel, dat wandelen? Ik doe dat ook heel graag.
Hier is de vakantie echt over; ik was druk met alle was wegwerken, heb gisteren mijn eerste 7 km weer gelopen en snoepen zit er ook niet meer in.
Normaal gesproken ontzeggen ik mezelf eigenlijk ook nooit wat maar maak ik wel de afweging of ik het écht heel graag wil eten of dat ik me gewoon verveel en daarom ga eten. Tijdens de vakantie heb ik lekker gegeten en gedronken waar ik zin in had.
Over 6 weken hebben we alweer vakantie (verplichte bouwvak) en tot die tijd wil ik even 'streng' zijn voor mezelf. Een soort van balansen of zo omdat ik weet dat ik tijdens de vakantie niet streng genoeg ben. Geneigd ben om (te) veel te genieten.
Iedereen vandaag genoten van het weer trouwens?
maandag 12 juni 2017 om 07:24
Helemaal prima zo, ik heb mijn app ook gewist, werkt erg demotiverend als je de grafiek niet ziet dalen, en dalen deed het al heel lang niet meer. Gisteren ben ik begonnen en is dus mijn start dag.samenflinkafvallen schreef: ↑11-06-2017 19:46@ dropsleutel, je staat nu in de tabel. Ik heb vandaag als startdatum opgegeven, maar als je een streepje fijner vindt kan dat ook.
Ammenooitniet, succes met je laatste verslagen/tentamens, de laatste loodjes.....................
het is zoals het is
maandag 12 juni 2017 om 09:17
zo balen...+0.3...En ik weet ook waar het aan ligt, zaterdag teveel koolhydraten naar binnen en dan ook nog verspreid over de hele dag.
Ik had zaterdag een event van een van mijn hobbies. Ok, gebak bij de koffie, 3 hapjes van genomen, prima.
Lunch: heldere champignonsoep, gaat ook nog. Daarna een boterham met een kroketje (en 3 blaadjes sla en een schijfje komkommer) dikke min,
Avondeten: Witlof met ham en kaas: Ook prima
's-avonds verjaardag: met chips en borrelnootjes, en daar had ik gewoon vanaf moeten blijven. Maar toen ik zaterdag op dat event aankwam kwam ik mijn ex tegen en daar had ik even niet op gerekend. Ben ook eerder naar huis gegaan omdat ik geen zin had om gezellig met hem te gaan babbelen.
Maar ik had vrijdag voor het eerst het gevoel dat mijn broek wat ruimer zat en nu dan dit.
Ik had zaterdag een event van een van mijn hobbies. Ok, gebak bij de koffie, 3 hapjes van genomen, prima.
Lunch: heldere champignonsoep, gaat ook nog. Daarna een boterham met een kroketje (en 3 blaadjes sla en een schijfje komkommer) dikke min,
Avondeten: Witlof met ham en kaas: Ook prima
's-avonds verjaardag: met chips en borrelnootjes, en daar had ik gewoon vanaf moeten blijven. Maar toen ik zaterdag op dat event aankwam kwam ik mijn ex tegen en daar had ik even niet op gerekend. Ben ook eerder naar huis gegaan omdat ik geen zin had om gezellig met hem te gaan babbelen.
Maar ik had vrijdag voor het eerst het gevoel dat mijn broek wat ruimer zat en nu dan dit.
maandag 12 juni 2017 om 11:13
Bij mij is er deze week niks af gegaan en ook niks bij gekomen. Qua centimeters ben ik wel weer 2 cm kwijt in mijn taille en dat begin ik ook te merken in mijn kleding. Mijn broeken worden te ruim en ik kan weer een broek aan uit het stapeltje ' straks als ik wat slanker ben' . Beetje jammer dat de weegschaal dat dan weer niet aangeeft, maar die zal vanzelf ook wel eens mee gaan hobbelen als de centimeters wel blijven slinken. Ik zie mijn lijf ook wel veranderen na bijna 1,5 maand. Mijn 'maagrol' wordt wat minder breed en als ik heel (heel) erg mijn buik intrek, lijken daar zelfs contouren van ribben zichtbaar te worden. Jeej! Dus fuck de weegschaal, ik ga best lekker. Ik ben inmiddels ook gewend aan mijn kleinere porties eten merk ik, het kost geen enkele moeite meer om minder op te scheppen en een tweede keer opscheppen komt al helemaal niet meer voor.
Takkentrol, zo doe ik het ook, ik ontzeg me niks (heb deze week ook gewoon pannenkoeken gegeten met de kinderen), maar ik stel mezelf wel de vraag of ik dit écht wil en ook écht lekker vind. En dan vallen er best veel dingen af (als je chips heel goed gaat proeven, vind ik een heleboel smaken helemaal niet erg lekker). Fijn dat je zo genoten hebt van de vakantie!
Welkom dropsleutel!
Takkentrol, zo doe ik het ook, ik ontzeg me niks (heb deze week ook gewoon pannenkoeken gegeten met de kinderen), maar ik stel mezelf wel de vraag of ik dit écht wil en ook écht lekker vind. En dan vallen er best veel dingen af (als je chips heel goed gaat proeven, vind ik een heleboel smaken helemaal niet erg lekker). Fijn dat je zo genoten hebt van de vakantie!
Welkom dropsleutel!
maandag 12 juni 2017 om 19:18
Het is ook een beetje dat ik steeds meer besef dat als ik ooit op gewicht ben (ooit), dat ik de rest van mijn leven op moet blijven passen. Dat evenwicht van "luisteren naar je lichaam" is er gewoon bij mij niet.single1985 schreef: ↑12-06-2017 19:00Dames goed bezig
Een een mini plus kan ook door vocht komen of iets 1 keer plassen en je ben het kwijt geef de moed niet op!!
Hier gaat het zo zo nog niet echt bezig met afvallen komt vanzelf wel weer.
maandag 12 juni 2017 om 20:15
afvallen en op gewicht blijven is levens lang kan het niet mooier maken dan het is. Maar dat luisteren naar je lichaam is wel degelijk mogelijk voor iedereen als je naar je diepe ik ga luisteren die zal echt niet luisteren vreet je maar vol met suikers om je daarna weer slecht te voelen. Die zal je echt andere keuzes laten maken als je er naar luistert en naar handelt.
maandag 12 juni 2017 om 21:28
Hallo Allemaal,
Ik wil graag mee doen. Ik weeg 105 kg. Ik wil 75 kg gaan wegen (ooit). Ik heb mijn hoofdsponsorschap opzegt van coca cola en lays. Daarnaast ga ik zwemmen als mijn dochter zwemles heeft ipv aan de kant staan wachten. Dat zwemmen dat lukt wel maar het sponsorschap valt me zwaar! Even anders reageren als ik moe, boos, gestrestst of verdrietig ben..... makkelijker gezegd dan gedaan. Een aangezien ik nu weer tegen een zwak moment aanzat dacht ik laat ik maar eens iets anders proberen.
Ik wil graag mee doen. Ik weeg 105 kg. Ik wil 75 kg gaan wegen (ooit). Ik heb mijn hoofdsponsorschap opzegt van coca cola en lays. Daarnaast ga ik zwemmen als mijn dochter zwemles heeft ipv aan de kant staan wachten. Dat zwemmen dat lukt wel maar het sponsorschap valt me zwaar! Even anders reageren als ik moe, boos, gestrestst of verdrietig ben..... makkelijker gezegd dan gedaan. Een aangezien ik nu weer tegen een zwak moment aanzat dacht ik laat ik maar eens iets anders proberen.
maandag 12 juni 2017 om 21:54
dinsdag 13 juni 2017 om 07:57
@ AliM, zie het wat dat betreft als iets positiefs dat je nog even moet voordat je op gewicht bent. Tegen die tijd is het besef dat je hele levensstijl om is gegaan er in ieder geval al veel meer.
@Sijo, inderdaad fuck de weegschaal. Jij gaat hartstikke lekker!
@ dreamy-butterfly, welkom! Het is ook zwaar, goed dat je je hier aansluit. Wat Single zegt, zorg voor iets anders dat knapperig en hartig is.
@Sijo, inderdaad fuck de weegschaal. Jij gaat hartstikke lekker!
@ dreamy-butterfly, welkom! Het is ook zwaar, goed dat je je hier aansluit. Wat Single zegt, zorg voor iets anders dat knapperig en hartig is.
-
dinsdag 13 juni 2017 om 09:03
Je gaat inderdaad hartstikke lekker, Sijo! Wauw, alweer 2 cm 
Welkom, dreamy-butterfly!
Alim, dat klinkt wel deprimerend. Maar ik denk dat als je nu je levensstijl aanpast zonder gekke fratsen, je het ook kunt blijven doen en het niet voelt als een opgave. Nou ja, ik weet het ook niet. Knuffel in ieder geval.
Tabel: is mijn pm aangekomen?
Welkom, dreamy-butterfly!
Alim, dat klinkt wel deprimerend. Maar ik denk dat als je nu je levensstijl aanpast zonder gekke fratsen, je het ook kunt blijven doen en het niet voelt als een opgave. Nou ja, ik weet het ook niet. Knuffel in ieder geval.
Tabel: is mijn pm aangekomen?
dinsdag 13 juni 2017 om 14:50
dinsdag 13 juni 2017 om 15:16
dinsdag 13 juni 2017 om 19:35
@Alim. Dat waren gewoon teveel calorieën dan, maar geeft niets. Deze week weer beter!
@Sijo. Cm's is ook ontzettend fijn!
@Single. Wat fijn dat je deze mindset nu heeft! Dat scheelt veel stress denk ik.
@Dreamy. Welkom! Ik herken je verhaal erg. Veel succes en we helpen je graag!
@Cactus. Dat is wel mega snel joh! Vet knap.
Ik heb me de vandaag even laten gaan. Ik ben vandaag ook ongesteld geworden. Dat was even balen, want ik heb zo'n ongelooflijke krampen. Gezegd tegen mezelf dat ik nu alles maar moet 'vreten' en morgen weer normaal moet gaan doen. Het gaat voornamelijk om tussendoortjes. 2 mini suikerwafels, 2 grote yoghurtkommen, flink stuk blok kaas en heb nog visblokjes gebakken bovenop het avondeten. Verschrikkelijk. Ik zie er al weer 1 kilo aanzitten. Maar ik ga mezelf weer herpakken en morgen gelijk sporten. Ik weeg mezelf pas over 1(+) week vanwege al het water wat ik nu waarschijnlijk vasthoudt.
@Sijo. Cm's is ook ontzettend fijn!
@Single. Wat fijn dat je deze mindset nu heeft! Dat scheelt veel stress denk ik.
@Dreamy. Welkom! Ik herken je verhaal erg. Veel succes en we helpen je graag!
@Cactus. Dat is wel mega snel joh! Vet knap.
Ik heb me de vandaag even laten gaan. Ik ben vandaag ook ongesteld geworden. Dat was even balen, want ik heb zo'n ongelooflijke krampen. Gezegd tegen mezelf dat ik nu alles maar moet 'vreten' en morgen weer normaal moet gaan doen. Het gaat voornamelijk om tussendoortjes. 2 mini suikerwafels, 2 grote yoghurtkommen, flink stuk blok kaas en heb nog visblokjes gebakken bovenop het avondeten. Verschrikkelijk. Ik zie er al weer 1 kilo aanzitten. Maar ik ga mezelf weer herpakken en morgen gelijk sporten. Ik weeg mezelf pas over 1(+) week vanwege al het water wat ik nu waarschijnlijk vasthoudt.
We do not remember days, we remember moments ?