Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen - start 29 mei a.s. Wie doet mee?

24-05-2017 11:53 281 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, weer een afval-topic. Ik open een nieuw, omdat de andere topics al een poos bestaan en het dan toch lastig aansluiten is.

Mijn verhaal in een notendop: ik ben 49 jaar en wil zo'n 20 kg afvallen. Sinds mijn puberteit ben ik stevig, heel langzaam is dat overgegaan in toch wel echt te dik (ondanks dat ik nota bene ben opgeleid tot onder andere diëtist en psychosociaal therapeut, haha, boerin-met-kiespijn-lach). Vier jaar geleden is me dat gelukt met behulp van, in eerste instantie, Cambridge 500 en daarna nog een behoorlijke periode zeer matig, koolhydraatbeperkt eten. Ik wist zeker dat ik nooit meer aan zou komen. Helaas heb ik ondanks mijn voornemen dat wél te doen, verzuimd mezelf regelmatig te wegen. Natuurlijk kwamen er zeer drukke periodes, met volle dagen waarin de maaltijden voor mij de rustpunten zijn en waarin ik er niet aan toekom te bewegen. In die periodes zijn de kilo's er langzaam maar zeker weer bij gekomen en ik wil het niet meer. Ik ben weer op het punt dat ik schrik van mijn silhouet als ik langs een raam loop, dat ik met een hand voor mijn ogen langs de grote spiegel in mijn kast loop als ik geen kleding aan heb, om maar te voorkomen dat ik mezelf zie en daar de rest van de dag dan gedeprimeerd door ben.
Ik heb voor maandag de 29e mei een afspraak staan bij een Cambridge consulente. Ik wil de producten gebruiken zo lang ik het volhoud, tot maximaal zes weken. Van mijn vorige keer weet ik dat ik dan al heel veel gewicht kwijt kan zijn. Het is vanuit die positie voor mij een stuk gemakkelijker om dan op een gezonde manier verder te gaan. Overigens is gezond eten voor mij heel belangrijk en doe ik dat ook; ik kom aan in de genoemde periodes van lichamelijke inactiviteit in combinatie met heel veel werk. De komende maanden heb ik het qua werk wat rustiger; mijn man gaat drie maanden naar het buitenland en ik neem in die tijd minder opdrachten aan (ik heb een tekstbedrijf), omdat we twee zoons hebben waar ik in die maanden dan natuurlijk in mijn eentje de zorg voor heb.
Ik heb de afgelopen vier jaar gedacht dat ik het afvallen echt wel alleen kon, maar ik ben nu dus toch weer op dit punt beland... Vandaar dat ik de steun zoek van een consulente, hoewel ik daar niet zo veel van verwacht. En dan dit topic natuurlijk: wie wil meepraten ? Elkaar steunen, motiveren, ons aan elkaar optrekken?
Ik word over een klein jaar 50 en dan wil ik "fifty and fitter than ever before" zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hardlopen geeft heel vaak blessures bij heel veel mensen. Zeker als je aan de zware kant bent, vind ik het eigenlijk niet zo'n goede sport. Maar het verbrandt natuurlijk wel lekker, als ik op de loopband 2 minuten jog (is wel het maximum voor mij tot nu toe) dan zit mijn hartslag gelijk boven de 160.
Ik dacht echt er vanavond weer eens heen te gaan, moet mijn zoon ergens naartoe brengen in een andere plaats en het zou tegenover Fitland aldaar zijn. Ik ben lid van Fitland en mag daarom in alle vestigingen sporten. Mooi dus, dacht ik. Net even gecheckt, is het maar tot half 8 open. Heb ik dus weer niks aan.

En pffff, mijn man zou vandaag dus vertrekken voor drie maanden. Wij vanochtend om 6 uur opgestaan om hem weg te brengen, zijn moeder speciaal daarvoor naar hier gereisd en blijven slapen, komen we ter plekke... is het vliegtuig kapot en is er minimaal 24 uur delay. En zeer waarschijnlijk wordt het pas zondag dat ze vertrekken. Op zich fijn dat hij er nog twee dagen extra is, maar het is wel even helemaal omschakelen als je er al zo op ingesteld bent.
@Travelgirl33, niet door 't hardlopen, gelukkig :). Heb inmiddels goede schoenen aan laten meten bij Run2Day, dat loopt al stukken fijner dan die standaard sportschoentjes van scapino, van haren etc.

@Yella78, Dát is even flink schakelen inderdaad! Wel fijn dat hij nog even bij je is!

Ik hobbel vanavond weer eens richting m'n oude woonplaatsje, morgen een shoppingtrip gepland staan; op jacht naar een nieuwe monokini. Of misschien tóch een gewone bikini.. Ik zie wel wat 'k mooi vind, haha! PrimaDonna had weer prachtige bikini's zag ik, misschien doe ik het wel..
Riding a racebike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
Oh Yella dat is zeker even schakelen!

Vanmorgen weer gewogen en er was gelukkig weer 1,1 kilo af. Wel fijn na mijn stilstand van vorige week. Nu -5,8! Dat betekent dat ik over de helft ben, voelt toch als een mijlpaaltje. Vetpercentage was oom goed gezakt, spieren toegenomen. Al met al erg tevreden!
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
Fijn Grob!

Ik ben de laatste dagen ietsje minder streng in de leer geworden. Heb een keer wat gekookte kip bij mijn soep gedaan en twee keer gekookt ei gegeten. Ook pak ik af en toe kwark met een klein beetje zoetstof 's ochtends, als het wat killer weer is, dan heb ik niet altijd zin in de shake.
Maar straks voor het eerst echt 'gezondigd'. Met man en jongens een kanotocht gemaakt en daarna ergens gaan eten. Ik heb aspergesoep met wat stukjes ei en ham erin gegeten en natuurlijk zaten er ook wat stukken asperge in. Verder 1 klein gefrituurd uienringetje van het tapasplankje genomen... Als hoofdgerecht gebakken gamba's met wat groente, een klein beetje rauwkost en tsja, ook wat dikke frieten met mayonaise. Dat had ik niet willen doen, maar dus toch gedaan. Ik ben een beetje bang dat ik nu morgen heel veel moeite ga hebben om weer volledig Cambridge te gaan, omdat ik nu toch weer wat koolhydraten gegeten heb. Of zou het meevallen?
Wel trots: na het eten hebben man en jongens een ijsje gehaald en ik heb het prima weerstaan. Bij het eten trouwens ook alleen een rivella en water gedronken, niet in de verleiding gekomen om wijn te nemen. Geloof dat de alcohol echt mijn systeem uit is.
Pfff...ik ben even uit de running, afgelopen vrijdag geopereerd aan de blinde darm. Ik kreeg woensdagavond buikpijn en dat zeurde donderdag door. Vrijdag nog last dus toch maar naar de huisarts en die stuurde me door naar het ziekenhuis. 's Middags geopereerd en de volgende dag weer naar huis. Het was een kijkoperatie dus het herstel zal iets vlotter gaan.
Jullie weer veel succes deze week!
O jee Hoetepetoet, zo in een keer onder mes moeten, bah! Maar blijkbaar is het allemaal goed gegaan, lekker rustig herstellen nu.

Ik heb daarnet ontbeten met een shake en 'mix-a-mousse' erin (gelatinepoeder waarmee je er een puddinkje van kunt maken), terwijl man en jongens aan de croissantjes en roerei (Vaderdag hè) zaten. Dat kon ik gelukkig weer heel goed weerstaan, dus gisteren lijkt me vooralsnog niet helemaal van het padje geleid te hebben. Wat wel een voordeel was, weer een keer echt goeie ontlasting, haha. Als je alleen maar Cambridge-producten gebruikt, blijft er maar heel weinig over en dat is toch een beetje gek.

Mijn man vertrekt nu, als het allemaal doorgaat, morgenochtend heel vroeg. Als het weer niet lukt met hun vliegtuig, wordt het pas tien dagen later.
Goedemorgen,
Na een familie weekend is het een nieuwe week nieuwe kans. Afgelopen weekend ergh gezondigd. Nu mag ik er weer twee weken hard tegen aan alvorens het volgende familie weekend.

Hoetepetoet, hoe is het nu? Is de pijn al weg? Let wel,op je littekens dat je inspeelt met een hoge zonnebrand factor. Het is nl nieuw huid en verbrand snel.
Wat een familieweekenden allemaal ;-)

Ik heb gisteravond weer geen Cambridgeproduct gebruikt, maar 2 forellen van de barbecue gegeten met een klein beetje knoflooksaus erbij. Verder niets, dus het valt wel mee.
Stom hoe ik mezelf van dag tot dag anders kan beoordelen. Gisteren keek ik in de spiegel en dacht ik juist weer helemaal geen verandering te zien ten opzichte van inmiddels drie weken geleden. Ik trok een jurkje aan dat ik een tijd geleden kocht en dat toen behoorlijk strak zat. Maar ik vond het nu eigenlijk ook nu nog strak zitten en in de spiegel zag ik nog steeds een vooruitstekende pens. Blegh. Ben wel ongesteld sinds een maand of... twee, of drie? (ik moet dat toch eens beter bijhouden, maar vergeet het) Dan zie ik mezelf altijd dikker, weet niet of dat komt doordat ik er dan echt dikker uitzie of dat mijn brein het gewoon anders interpreteert.

Vanmorgen mijn man dan toch uitgezwaaid. De wekker ging om half vier, zucht. En ik was al eerder wakker, omdat onze oudste zoon zijn wekker al om drie uur had gezet en ik die hoorde afgaan. En ik sliep pas rond één uur, dus erg fris ben ik niet. Vanochtend toen de kinderen op school waren terug naar bed gegaan, met als resultaat dat ik nu tot laat zal moeten doorwerken. Ach ja. Het is toch te warm om iets anders te doen. Waar mijn man nu zit is het 48 graden, dus ik doe maar net of het hier heerlijk koel is ;-)
Hè gets Hoetepetoet, dat is pittig! Hoe voel je je?

Zal wel stilletjes zijn nu in huis, Yella78?

Ik heb zaterdag de stap genomen. Na een bezoekje aan de kapper, een bezoekje aan de kledingzaak tóch de lingeriezaak ingestapt.. En daar hing hij; mýn nieuwe bikini. Oi oi oi wat issie leuk. De enige in mijn maat maar direct verliefd. Nu 150 euro armer, bankrekening leeg maar een bikini rijker. Er van uit gaande dat deze bikini wat jaartjes mee kan kon ik het rechtvaardigen.

Gisteravond met vriendlief uit eten geweest. Vis met gestoomde groenten en enkele frietjes. (verleidelijk..) Pakken vandaag de draad gewoon weer op, hop er tegen aan!
Riding a racebike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
Meiden ik moet toegeven, ik reageer niet zoveel, want het nieuwe forum bevalt me helemaal niet: (

Leest en reageerd gewoon niet fijn, zo jammer. Moet ik een nieuwe hobby zoeken.

Lijn technisch gaat het ook niet zo heel goed, vandaag naar het strand, en geluncht met een hamburger.
Over tweeëneenhalve week ga ik op vakantie, en probeer nu stabiel te blijven, en daarna ga ik er weer vol tegenaan!
Hallo meiden, het herstel gaat voorspoedig, ik merk elke dag dat het beter gaat.

Ik let wel op mijn eten en geen gesnoep, want ik doe nu helemaal niks dus verbrand ook niks...
Maandag moet ik weer naar het ziekenhuis voor controle en ook nog naar de gynaecoloog want ik
heb een poliepje op mijn plasbuis :-? Zo heb je niks en zo heb je van alles.
Ai, nu dat weer, ook geen fijne plek. Sterkte Hoetepetoet!

Er wordt maar weinig geschreven hier inderdaad. De meeste lijners al afgehaakt, of gaat het gewoon z'n gangetje en is er niks te melden? Bij mij is week 4 ingegaan en het gaat nog steeds goed. Gisteren wilde ik een soep nemen voor lunch buiten de deur, tijdens pauze van een werkopdracht, maar op het terras waar ik neerstreek werd ik gewoon een kwartier lang genegeerd. Nou, dacht ik, ben ik al zo veel afgevallen dat ik inmiddels onzichtbaar ben? Ben dus boos weer opgestapt en naar het volgende terras gelopen, maar toen had ik nog maar tien minuten tijd. Dus dan maar een cola zero besteld en een thee zonder thee, om een bouillonpoedertje in op te lossen. Wel maar 2,25 euro kwijt, dus elk nadeel heb ze voordeel, én niet 'gezondigd'. Niet echt, in elk geval, al mogen bouillonnetjes en light frisdranken niet van Cambridge.
Ik vind dat mijn buik nog steeds dik is, had verwacht dat die inmiddels wat platter zou zijn. Het scheelt al wel hoor, maar voor serieus resultaat zal ik voorlopig door moeten lijnen. Ik denk dat ik ga stoppen met streng Cambridgen als ik op 75 kg zit en dan overga naar fase 2 of 3, plus een intensief sportprogramma ga oppakken.
Volgende week wegen!

Voel verder stress in mijn nek en schouders en weet nu waar het door komt. Sinds een paar dagen hoor ik een heel naar geluid van ergens buiten. De eerste keer, toen ik in bed lag en geïrriteerd begon te raken van dat geluid - dat aanzwelt, dan wat begint te rammelen en dan opeens weg is, om na een minuut of wat weer te beginnen - dacht ik dat het de ventilator bij mijn zoon op de zolderkamer was. Die uitgezet, toen leek het weg, maar begon toch weer. Gisteravond hoorde ik het ook, buiten achter het huis. Ik heb nu ontdekt dat het de airco-unit van de buren is. Hij staat nu ook aan en ik verkramp daar gewoon van, onbewust. Zodra het geluid weg is, voel ik mijn spieren ontspannen. Dat is toch te gek. Ik zit hier nu met het raam dicht en als ik vanavond goed wil slapen, zal ik ook het raam dicht moeten doen. Natuurlijk ga ik het wel aankaarten bij de buren, maar ik ben daar een beetje huiverig voor. De enige keer dat ik iets aangekaart heb (veel last van een van hun katten, die terroriseert mijn katten en komt hen ook in nota bene onze eigen tuin aanvallen), reageerde zij heel defensief en ontkennend. Dus, hoe dit het beste aan te pakken?
Hoi dames,

Meestal lees ik mee op mijn telefoon, maar een heel verhaal typen gaat dan zo langzaam. Even een update vanaf de laptop dus!
Inmiddels ben ik weer terug in Nederland, definitief dit keer. Mijn relatie is uit en ik ga hier weer volledig mijn leven opstarten/hervatten. Met mijn afvalplan gaat het nog steeds uitstekend :) Inmiddels ruim 10 kilo minder en dat voelt al heel lekker. Nog een ruime kilo en ik ben uit de 3 cijfers :)

Yella, jij maakt een beetje je eigen Cambridge+ versie. Vind je het niet zonde om zoveel geld uit te geven aan je shakes/repen en er dan niet 100% voor te gaan? Ik bedoel het niet aanvallend trouwens en ik weet dat het best wel zwaar is om de 500 versie te doen waarbij je dus eigenlijk niets anders mag dan 3 producten per dag en water/koffie/thee. Heb je inmiddels al gewogen? En heb je de buren al aangesproken? Misschien een beetje luchtig houden, al denk ik niet dat zij met dit warme weer voor jou de airco uitzetten als ze een vorige keer ook niet fijn reageerden...

Mismanhattan, waar gaat de reis heen? Veel plezier met de voorpret :)

Kleineschnitzel: altijd fijn, een goede nieuwe bikini! Ik hoop dat je er veel plezier van gaat hebben. Ik heb laatst ook een hele dure gekocht, maar hij zit wel ontzettend mooi (hoog broekje, stevig topje met verstelbare bandjes). Ondanks dat ik absoluut geen slank lijf heb, voel ik me er heel comfortabel in.

Hoetepetoet, das geen fijn nieuws! Veel sterkte en doe lekker rustig aan.

Travelgirl: leuk, al die familieweekenden! Ik zou willen dat wij dat wat vaker deden. Heb je er veel bij na zo'n weekendje?
Roze-olifant, dat is nogal wat? Relatie uit, weer terug in Nederland, voelt het allemaal goed? In dat geval, super en welkom terug in het land! Al 10 kg eraf is in elk geval super.

Ik vind het niet zonde om veel geld aan producten uit te geven en er dan niet helemaal mee om te gaan zoals volgens Cambridge moet. Aan de andere kant, als je bv in fase 2 bent, komt het eigenlijk een beetje neer op wat ik nu doe en dan gebruik je ook nog producten. Ik zit eigenlijk gewoon in een soort fase 1.b, haha. Ik kan het zo heel goed volhouden en dit werkt dus voor mij.
Gisteravond de straatfeestcommissie op bezoek gehad. Petit-fours, wijn, nootjes, chips, meloen, ik heb het allemaal aangerukt en er niets van genomen. Heb weer als surrogaat twee keer een Rivella genomen, in een wijnglas, dan lijkt het net of ik gewoon kan mee-borrelen. Ik ben dus echt heel tevreden over hoe dat allemaal gaat.
Ik heb nog steeds niet gewogen. Volgende week bij de consulente weer, grote kans dat ik dan het cijfer wel wil horen. Maar aan de andere kant ben ik er nog steeds van overtuigd dat ik het op deze manier nog heel goed een poos kan volhouden - kom gemiddeld op zo'n 700 kcal per dag, omdat ik wel café au lait van Dolce gusto drink en dus af en toe wat kip, vis, kaas of ei neem - en wat maakt het dan uit wat het resultaat tot nu toe is...

Heb de oude buurman gisteren aangesproken (onze buren zijn een gezin met vier kinderen en in de zijvleugel van hun huis wonen haar ouders). Hij zei dat de airco juist pas geservicet was. We zijn overeengekomen dat het ding om 23.00 uur uitgaat, zodat ik in elk geval rustig kan slapen. Dus gisteren rond die tijd was ik gespannen, wat nu als ze zich niet aan de afspraak zouden houden? Als de dochter, de vrouw des huizes, bijvoorbeeld zou vinden dat ik zeur en het uitzetten zou tegenhouden, weet ik veel? Dan zou ik van dat gegeven nog veel meer last hebben dan van het geluid zelf en ik wil die boosheid, die bij mij dan echt kan gaan vastzitten en waar ik in ons vorige huis veel last van had omdat daar overal om ons heen rotgeluiden waren, helemaal niet. Ik meende nog steeds iets te horen, maar het geratel hoorde ik niet meer. Dus het kan zijn dat ze 'm een tandje lager gezet hebben, want er was wel toch iets van geluid te horen, afgewisseld met stilte. Dat vond ik echter niet klagenswaardig en ik heb mijn raam dan maar gewoon dichtgedaan. Ik hoop maar dat die airco uit blijft als deze voor hier extreme hitte voorbij is. Nu zit ik in mijn werkkamer en heb het raam ook dicht, en dan hoor ik het nog. Maar goed, zo meteen moet ik werken met mijn koptelefoontje op en dan is dat ook weer over. Ja, ik kan ook wel een lastige zijn, I know, ik heb bovendien een extreem goed gehoor (hoor bv tonen die andere mensen niet horen, bepaalde frequenties die normaal gesproken alleen kinderen kunnen horen, hoor ik wel) en ben een beetje overgevoelig voor sommige geluiden. Ook mensen die hard praten vind ik heel storend. Mijn kinderen kunnen daar wat van, ik hoor mezelf tig keer per dag vragen of het echt zo hard moet. Of bijvoorbeeld Jandino Asporaat, als die op tv is word ik helemaal gespannen, omdat hij in mijn oren bijna roept als hij praat (en dan ook nog druk is, haha, maar goed, dit alles terzijde, heeft erg weinig met lijnen te maken).

Zo, nu aan het werk. Moet straks mijn zoon van school halen (halfuur heen rijden en halfuur terug), want hij heeft tropenrooster vandaag. Dat houdt in dat ze al om 12.30 uur uit zijn in plaats van 14.30 uur. Hij gaat naar speciaal onderwijs in een andere stad en wordt gehaald en gebracht met een taxi van leerlingenvervoer, maar die gaat niet mee in dat tropenrooster. Ik had al voorgesteld dat mijn zoon dan vandaag wat mij betreft een dagje thuis mocht blijven, maar hij wilde per se naar school; zijn mentrix geeft vandaag de wiskundeles (vervangt de docent die dat normaal geeft). Daar is ze blijkbaar geen ster in en dat vindt mijn zoon enorm hilarisch. Ach ja, haha. Dan rijden we maar op en neer en werken vanavond maar wat langer door...
Goed bezig allemaal hier! Welkom terug Roze-Olifant, ik hoop dat 't allemaal goed gaat met je :). Is niet niks.. :(

En hoe gaat 't nu met de buren Yella? Kun je 'n beetje werken zonder teveel gezoem? :) Ik snap wat je bedoeld, wij hebben zelf een airco om het kantoor van vriendlief koel te houden (zit boven de garage, die van staal is..) en dat gezoem zou ik ook niet de hele nacht moeten horen. Om gék van te worden..
Heeft je zoon zich goed vermaakt bij wiskunde? Hilarische docenten zijn ook gewoon leuk :).

Hier gaat 't best lekker, snoep lekker van de kersen maar het is inmiddels ook TT festival hier, ik zal me gedragen. Gisteravond alleen water gehad, vanavond gaan we niet (want de tuin heeft water nodig, veel water en die ga ik 'm geven). Zaterdagavond gaan we wel écht stappen, maar ik heb me al aangeboden als BOB :). Zondag de race zelf, hopen dat 'k niet bezwijk en van spanning ga snaaien, haha! ;)
Wat lief, jullie belangstelling doet me goed. Het gaat eigenlijk wel prima, het is niet makkelijk maar ik weet dat het beter is en daar houd ik me aan vast. Mijn (ex)vriend denkt dat ik me nog wel bedenk, maar ik zie dat niet gebeuren. Er is heel veel gebeurd tussen ons, voornamelijk door allemaal problemen en ellende in zijn leven en ik heb mezelf volledig weggecijferd. Het was al ruim een jaar niet meer fijn tussen ons (en we waren pas een jaar en 4 maanden samen) en ik vraag mezelf echt af waarom ik er zo lang tegen beter weten in voor gevochten heb en niet veel eerder mijn grenzen aangegeven heb en voor mezelf heb gekozen. Nu de bom uiteindelijk is gebarsten, heeft hij mijn hond gehouden en dat vind ik eigenlijk nog het ergste. Maar goed, het is niet anders en ik heb besloten om het maar los te laten. Op dit moment zit ik dus weer bij mijn ouders thuis en die vinden het maar wat gezellig dat ik er weer ben :) Erg fijn om zulke lieve ouders te hebben die me altijd steunen en me ook altijd mijn eigen keuzes hebben laten maken ondanks dat zij al veel langer inzagen dat ik niet gelukkig was.

Nu ga ik me focussen op de toekomst: een baan, een eigen huisje en misschien wel weer een hondje. Ik heb al twee sollicitatiegesprekken gepland staan, dus dat ziet er voorspoedig uit. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet zo goed weet wat ik precies wil qua carrière, maar voorlopig wil ik graag aan de slag.

Haha kleineschnitsel, verstandig om je aan te bieden als BOB. Ik ga zaterdag ook stappen en blijf bij een vriendin slapen. Ik heb al tijden niet meer gedronken en ben ook al heel lang niet meer uit geweest dus ik ben benieuwd.

Fijn Yella, dat je een middenweg hebt gevonden met de buren. Heb je er nu nog veel last van?

Ik las ergens dat het warme weer morgen minder wordt, dus misschien is het gebruik van de airco wel van korte duur.
Hoi dames,

Hier ben ik weer even! Niet afgehaakt, maar het gaat gewoon niet zo lekker. Man was een aantal dagen weg en als ik 's avonds alleen op de bank zit.... oei oei oei. Ik weet niet wat me bezielt maar ik kan zo'n enorme Milka-reep van 300 gram gewoon bijna op op 1 avond. Echt dwangmatig gewoon. Afijn, het rare is dat ik mezelf daarna wel weer herpak waardoor ik dus nooit echt aankom. Maar afvallen gaat zo natuurlijk ook niet. Zucht.

Roze Olifant, heftig je relatie uit! Gelukkig heb je lieve ouders en je klinkt wel nuchter. Succes met alles in Nederland weer oppakken!

Yella, gaat lekker bij jou. Ik zou ook niet 100% op de shakes en repen kunnen leven. En zolang je op maar 700 kcal zit, zul je nog afvallen als een malle. Goed dat je de airco meteen hebt aangekaart, ik zou daar dan weer maanden over doen. ;-)

Kleine schnitzel, succes met de festivaldagen! Slim om de BOB te zijn.

Hoetepetoet, beterschap!

Vanavond een worsteling gehad met mezelf. Had trek in wat lekkers. Gelukkig hebben we standaard geen snaai in huis, maar 2 plakken ontbijtkoek met roomboter en hagelslag zouden er ook prima ingaan. Paar keer op het punt gestaan om er aan toe te geven, maar mezelf streng toegesproken. Je wilt toch zo graag afvallen? HIER gaat dat dus mis! Nu aan een grote kop groene thee en daarna meteen naar bed. Ben gelukkig over het moment heen nu, maar jemig, ik lijk wel een klein kind af en toe!
Ook hier gaat het nog goed, moet straks naar mijn coach en weet al dat er niets af is (weeg 's ochtends ook altijd thuis zodat ik het nuchtere gewicht ken). En daar baal ik zo van. Ik doe zo hard mijn best en dan gaat er nog niets af. Bah.

@Blauwe_framboos: Ik herken zo wat jij schrijft. Ik ben ook zo'n kleuter. Zo lang er mensen om me heen zijn gaat het altijd helemaal prima. Maar, is man 's avonds weg en ik zit niet lekker in mijn vel dan ga ik 'zoeken'. En als er dan idd chocolade of koek in huis is moet het allemaal op. Vervolgens verstop ik ook de verpakking omdat ik me dan zo schaam....

Nu ik op deze manier eet, dus met mijn coach, heb ik nog maar een keer zo'n avond gehad. Voelde me daarna meteen heel slecht en was bang dat ik het ritme niet meer op zou kunnen pakken. Maar dat is gelukkig wel gelukt.

@roze olifant. Jeetje wat heftig, relatie over én emigreren. Heftig joh, knap dat je toch vol kunt houden nu!

@Yella, ik weet nog hoe zwaar camebridge is. En hoe verleidelijk het bij eten. Hoop dat je het zo vol kunt houden...

@Kleine schnitzel: succes van het weekend. Is nooit makkelijk zo'n sociaal ding!

Ik ga ook weer een druk weekend in. Eigenlijk van vanmiddag tot zondagavond één grote uitdaging. Wat ik daar vooral lastig aan vind is dat ik mijn maaltijden niet goed in kan plannen. Ik moet elke dag (ongeveer) aan mijn macro's komen. Als ik één of meer maaltijden buiten de deur eet moet ik dus maar zo'n beetje gokken wat er op tafel gezet wordt. Als ik thuis kook kan ik alles afwegen en invoeren. Nu eet ik elke week wel één a twee keer buiten de deur maar zo vaak als aanstaand weekend vind ik dus eigenlijk niet fijn (eettechnisch dan, qua gezelligheid wil ik het niet missen).

Nou, succes allemaal!
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
Goedemorgen ladies, al bijna vier weken "aan de gang". Ik heb een klein dipje. Niet dat ik me niet aan mijn dieet houd, maar ik had verwacht inmiddels iets meer resultaat te zien. Net een jurk aangetrokken die ik vlak voor de Cambridge-periode heb gekocht en die toen ietsje te strak zat. Hij zit nu wat beter, zeker, maar ik had er iets meer van verwacht, zeg maar. Dat hij iets losser zou zitten. Verder ben ik wat neerslachtig, heb last van vooral dierenleed dat massaal voorbij komt op Facebook, wat maakt dat ik me machteloos voel. Het lijkt zo uitzichtloos allemaal, mensen zijn vaak zo dom en doen maar raak. Hoor nu een hondje janken ergens in de wijk achter ons huis, hoorde het gisteravond ook al en de afgelopen dagen zeer regelmatig, zo zielig.
Ik heb acht dagen van menstruatie achter de rug met ook echt acht dagen veel bloedverlies, dat is pas sinds gisteren aan het minderen. Alsof het opgespaard is, nu er soms langere tijd tussen twee periodes zit. Daarbij voel ik een schimmelinfectie opkomen, bah. En veel te veel werk, mag vandaag en morgen gewoon doorbuffelen en dat betekent dat de kinderen alleen maar zitten te gamen en tv kijken. Dat is wat ze het liefste doen, maar voor mij voelt dat toch niet echt goed. De komende weken ook alleen maar werk, werk, werk en geen tijd voor beweging.
Zo, dat was de klaagzang. Sorry, ik ga proberen er wat positiviteit in te gooien. Twee uurtjes werken en dan te voet naar het centrum voor wat boodschappen en te voet weer terug. Is vast iets.
Nou mijn weekend ging best goed. Vrijdag allerlei lekker bij de foodtrucks gegeten maar netjes binnen mijn macro's gebleven.
Gister ben ik toch maar thuis gebleven dus toen ging het prima.
Maar vandaag ging het alsnog mis. Vanmiddag als lunch een hele zak Churros op. Meteen beloond met flinke buikpijn en maagzuur :-(
En net bij vrienden nog een heel groot stuk uienkruier met kruidenboter, paar handjes noten, stukjes worst...
Balen. Maar ben toch trots op mezelf. Vorig jaar ging ik met dit soort weekenden helemaal los en at ik elke dag véél te veel. Dan zouden de Churros een tussendoortje geweest zijn ipv de lunch. Om over de alcohol nog niet eens te spreken.
Hoe was jullie weekend?
Hoi dames,

Hier een mooi weekresultaat (-2,2) en precies 100 kg, dus bijna onder de 100 :) Zaterdagavond op stap geweest en 4 wijntjes gedronken en daar gister wel de hele dag last van gehad (brak, hoofdpijn, misselijk). Niets meer gewend hier ;)

Grob, niet helemaal perfect maar toch ook wel gematigd. Churros zijn zó lekker!

Yella, het klinkt alsof je niet helemaal lekker in je vel zit. Wellicht heeft je menstruatie hier ook invloed op? Ik merk dat ik tijdens mijn ongesteldheid ook altijd meer emotioneel ben dan normaal. Hoe gaat het vandaag met je? Schiet het werk al op?

Ik heb inmiddels weer twee sollicitatiegesprekken achter de rug. Ik merk wel dat ik lastig praat over de afgelopen 1,5 jaar, het heeft me toch wel veel verdriet gedaan. Ik hoor deze week nog iets terug, maar ik denk dat ik mezelf wel redelijk kwetsbaar heb opgesteld en ik hoop niet dat dat negatieve invloed gaat hebben. Daarnaast pas ik wellicht niet helemaal in het team en ben ik iets te dominant misschien, maar aan de andere kant denk ik wel dat ik dit werk heel goed zou kunnen. Even afwachten dus :)
Hier ook een prima weekend; ondanks de TT! Ik was samen met vriendlief uitgenodigd als VIP's in de vipboxen, dus daar kwam het nodige eten voorbij schuiven. Gelukkig was er ook voldoende komkommer, paprika en meloen en werd er op verzoek zelfs crystal clear voor mij aangerukt :).

Zaterdagavond de stad even in geweest, waanzinnig genoten van twee bolletjes ijs en de rest heerlijk hun gang laten gaan met drankjes. Scheelde wel dat we allemaal besloten hebben op de motor te stappen, dus niemand aan de alcohol en dus ook geen verleiding! :)

Roze-Olifant, snap ik! Dat is ook niet niks waar je door heen gaat nu, ik zal voor je duimen!

En iedereen die niet een, voor zn gevoel, helemaal perfect weekend heeft, we gaan vandaag weer vrolijk verder met een nieuwe week; go for it ladies! Ondertussen hap ik even een halve verse ananas weg, geniet ik enorm na van een boterham pindakaas (wauw, het zijn de kleine dingen die het doen!) en ga ik vanavond lekker aan de bami :).
kleineschnitzel wijzigde dit bericht op 26-06-2017 15:58
Reden: Voedseldingen.
10.59% gewijzigd
Wat een rust hier!

Roze olifant, wat een mijlpaal is dat als je onder de 100 bent, hopelijk deze week? Weet je al of je aangenomen bent?

Kleineschnitzel, het klinkt alsof jij er helemaal lekker in zit. Wat een fijn gevoel is dat dan he. Geeft echt wel een kick vind ik. En dan inderdaad genieten van de kleine dingen.

Hier gaat het eigenlijk heel erg goed, de weegschaal zei vanmorgen 74,4, dat betekent dat er al 6,7 kilo af is sinds 8 mei. En ik voel me er zó lekker bij.
Ondanks dat ik weet dat ik er nog lang niet ben én dat ik nooit meer terug kan naar hoe ik gewend was te vreten, ik heb gewoon echt zin om die kilo's kwijt te raken en fit te worden.
Ik fitness nu twee keer per week (krachttraining), doe twee keer bootcamp en loop nog een keertje hard (klein rondje). Als iemand dat aan begin van 2017 tegen me gezegd zou hebben, zou ik ze keihard uitgelachen hebben. Ik hou namelijk helemaal niet van sporten. Was gewoon een smoes, dat zie ik nu wel in. En ja, het is echt wel heel erg zoeken naar tijd naast mijn fulltime baan, gezin met kleine kinderen en druk sociaal leven. Maar, ik heb gemerkt, als ik er een prioriteit van maak is die tijd er gewoon.
Maar uitslapen is er niet meer bij :facepalm: :P

Hoe gaat het met de rest van de dames?
Ha Grob, dat klinkt super allemaal, sjappoo!
Mij lukt die beweging nog absoluut niet. Voel wel aan vooral mijn stemming dat het belangrijk is er toch iets aan te gaan doen. Regelmatig flink zweten geeft echt een boost. Morgen zou ik naar de sportschool kunnen gaan. Ja, laat ik dat hier en nu met mezelf en met jullie afspreken. Ik heb om 12.00 uur de afspraak bij de consulente, dan ga ik van tevoren sporten. En even in de sauna misschien, lekker zweten, haha, nog minder op de weegschaal ;-) (natuurlijk alleen vocht eraf in dat geval, dus schiet je niks mee op)

Ik merk nu ook wel duidelijk aan kleding dat er wat af is. Draag een t-shirt dat voorheen toch een beetje spande op de heupen en nu niet meer. Ik ga vrolijk door op de ingeslagen weg. Ben nu weer bouillon met kippendijen en wat groente aan het trekken en heb vanochtend een bakje zeekraal gekocht, voor morgen. Om toch wat meer vezels binnen te krijgen. Maandagavond heb ik een biefstukje gegeten, omdat ik echt het gevoel had mijn ijzervoorraad aan te moeten vullen na die lange en hevige menstruatie. En gisteren moest ik buiten de deur lunchen, heb een "bouillabaise" besteld. Dikke tegenvaller, bleek gewoon een karige hoeveelheid vissoep met stukjes vis erin van één soort, en dat voor € 9,90. Daar had ik meer van verwacht, in elk geval iets van schaaldieren erin. Dat zei ik ook en dat werd niet in dank afgenomen. Die soep werd eenvoudig gehouden, zodat het voor die "lage" prijs kon, zei de ober gepikeerd. Tsk, noem het dan gewoon vissoep. Want het was lekkere soep, maar absoluut niet wat een klant van een bouillabaise verwacht. Dus je resultaat is uiteindelijk toch teleurgestelde klanten. Maar ja, dat wilde hij niet horen. Zo jammer, en daar kan ik dan ook echt chagrijnig van zijn. Verder had ik een dikke kras op mijn eigen auto gereden en ook op de auto waar ik naast probeerde te parkeren... Dacht er nog wel net in te kunnen, maar helaas. Ik heb deze auto dus nog maar kort, blijkbaar nog niet gewend aan de breedte. Balen hoor. Dacht de kras te kunnen wegpoetsen op die andere auto, maar helaas, ook wat lakschade. Briefje achtergelaten met mijn nummer. Kom ik eind van de middag weer op die parkeerplaats, stond de auto er nog en het briefje totaal verregend, de tekst weg. Nieuw briefje, in een plastic zakje achter de ruitenwisser gedaan. Maar ik vraag me dus wel af, als ik nu eerder vertrokken was, toen het nog niet regende, hoe gaat zoiets dan verder? Dan had ik mijn plicht wel gedaan, maar had die auto-eigenaar mij nooit meer kunnen achterhalen. Enfin, dit hoort allemaal niet in dit topic. Bladiebla. Wat ik eigenlijk kwijt wilde, ik ben ontzettend blij dat ook een chagrijnige stemming mij blijkbaar niet onderuit kan halen wat eten betreft. En dat ik dus inderdaad geen emotie-eter ben.
Nu aan het werk!
Hoi Allemaal,
Hier gaat het redelijk, ik merk door de gebroken nachten/ slaap te kort. Heb ik meer snaai momenten.
Ik probeer het te compenseren met hardlopen en tennis. Ik weeg nu 87 kilo kom van de 89.5 dus het gaat traag maar wel de goede kant op.

Grob, hier gaf een vriendinnetje van me al aan dat ik een wedstrijd hard kan lopen. Dat is toch raar terwijl als jij mij dat in januari zei ik je voor gek verklaarden. Ook hield ik me altijd voor dat het lastig is om te plannen met een gezin. Maar dat is toch ook een goede smoes. Ik merk dat door het meer sporten ik veel actiever met mijn jongens ben.

Roze olifant, heb je al wat gehoord van je sollicitatie. Ik vind het knap van je dat je je kwetsbaar opstelt. De meeste mensen negeren hun gevoelens.
Knap hoor als je 100 ben!! Mooi streven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven