Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen (>10kg) vanaf juli 2017, wie doet er mee?

28-06-2017 13:23 912 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi Afvallers!
In onderstaande tabel houden we onze resultaten bij! :cheer2:
We zijn op 1 juli begonnen en ik ga elke zaterdag (of zondag als ik er niet aan toekom) de resultaten bijwerken in de tabel!
Laat op zaterdag dus even de tussenstand weten. Wanneer je 2 weken of meer je gewicht niet doorgeeft zal ik je uit de tabel halen... zo blijft hij overzichtelijk! ;-)

Bye Bye kilo's! Tot nooit! :bye: :bye:

Naam Lengte Doel 01/07 08/07 15/07 22/07 29/07 05/08 12/08 19/08 26/08 afgevallen tot nu toe
Myrre29 1.80 79 98.4 96.3 96.3 96 95.2 (vak) (vak) 95.2 94.1 -4.3
Carolinetje 1.74 62 76 75.5 75.5 74.9 74 73.2 73 73.1 -2.9
Viva888 1.58 58 68.3 66.8 66.8 66.2 65.3 65.0 64.9 64.3 -4.0
Moon-Alisa 1.78 80 88 88 88.5 89.0 88.5 88.5 88.5 88.5 88.5 -+0.5
Snoesje666 1.63 70 96 94.5 93 93 92.5 92.5 X X -3.5
Martjeb 1.74 74 83 81.7 80.3 79.7 80.3 79.2 79.2 -3.8
Ninguna 1.61 59 67 67.7 65.7 65.5 65.5 64.5 64.5 63.8 64.3 -3.4
M_W 1.62 75 89 88.6 87.9 86.9 87 (vak) (vak) 86.7 86.3 -2.7
Juliette87 1.73 75 85 84.5 84.5 83.6 83 82.6 82.2 81.1 80.3 -4.2
NymphadoraTonks 1.76 65 X X X 88 86.7 85.7 85.2 84.6 -3.4
Ikbenik 1.61 60 65.8 65.4 65 64.4 64.8 64 64 62.6 62.6 -3.2
Whiterabbit 1.65 70 X X X X X X 76.6 75.8 -0.8
43.2

Naam Lengte Doel 02/09 09/09 16/09 23/09 30/09 07/10 14/10 21/10 28/10 afgevallen tot nu toe
Myrre29 1.80 79 93.5
Carolinetje 1.74 62 72 71 -5.0
Viva888 1.58 58 X 64 -4.3
Moon-Alisa 1.78 80 88 88 -
Snoesje666 1.63 70 93 93 -3
Martjeb 1.74 74 79.5
Ninguna 1.61 59 63.7 63.5 -3.5
M_W 1.62 75 85 86 -3.0
Juliette87 1.73 75 80 80 -5.0
NymphadoraTonks 1.76 65 82.5 81.8 6.2
Ikbenik 1.61 60 62.2 61 -4.8
Whiterabbit 1.65 70 75.4 74.1 -2.5
Bois01 1.61 75 91.1 90.8 20.3
Barlis 1.78 75 X 83.8 -
anoniem_347675 wijzigde dit bericht op 10-09-2017 21:39
95.16% gewijzigd
Sinds vandaag begonnen op een nieuwe job, waar de maaltijden vast liggen (dus kan zelf niet kiezen wat ik eet).
Zal aanpassen worden! Heb sinds het weegmoment eigenlijk nog geen 'magere' dag gehad. Dringend terug beginnen
zodat er toch iets af is deze week!

NummerZoveel, is waarschijnlijk heel lastig! Hopelijk stabiliseert je lichaam snel!
viva888 schreef:
10-07-2017 20:45
Sinds vandaag begonnen op een nieuwe job, waar de maaltijden vast liggen (dus kan zelf niet kiezen wat ik eet).
Zal aanpassen worden! Heb sinds het weegmoment eigenlijk nog geen 'magere' dag gehad. Dringend terug beginnen
zodat er toch iets af is deze week!
Geen keuze in maaltijden? Wat vreemd! Niet iedereen lust toch ook alles :|
M_W, ik werk in een soort van leefgroep en eet mee met de patiënten (vast menu).
Beleg voor op de boterhammen kunnen we gelukkig wel zelf kiezen.
Dank voor de steunbetuigingen!

Viva888, ik zie een uitgelezen kans om vrienden op je werk te maken door je toetjes en vette worsten te ruilen tegen een extra portie groenten ;-)
Hahaha ja inderdaad nummerzoveel!

Maar dan heb je gelukkig nog wel de keuze voor het beleg viva888 :) ik zat te denken aan warme maaltijden ofzo en geen brood :facepalm:
PinkLady90 schreef:
10-07-2017 08:48
Ik heb ook een slecht weekend gehad qua eten, kwalitatief dan wel weer goed en gezellig haha. Vrijdagavond wijntjes en veel toastjes, zaterdag echt een gigantisch dikke, maar o zo lekkere ijsco gegeten met nootjes en likeurtje erover, alles erop en eraan. En gisteren hebben we pizza afgehaald. Jeetje als ik het allemaal zo achter elkaar zet is het echt dramatisch slecht haha. Ik ben bang dat ik volgende week zwaarder ben haha. Ga wel proberen nu om deze week streng te zijn. Ook meer bewegen. Gisteren wel een uur stevig doorgewandeld. Maarja, dat lijkt me een beetje een druppel op een hete plaat haha.

Met name als ik uit eten ga, wokken helemaal met die all in prijs; dan vind ik het z jammer om er niet "optimaal" gebruik van te maken oftewel, mezelf helemaal compleet volladen. Haha.

En bbqs vind ik ook moeilijk, dan is het gezellig en ik vindhet echt vreselijk om eerder te moeteb stoppen dan een ander omdat ik "op de lijn let". Vreselijk vind ik dat gezegde ook trouwens! Ik kan bij een toekomstige bbq wellicht beter aan schadebeperking doen door eens een rondje vlees over te slaan, of stokbrood/salades te minderen en er een gezonde salade bij naast te eten.
Anders lukt het mij ook echt niet!

Zijn toch al wel best veel mensen die hun eerste week al hebben afgehaakt ofniet, die hun gewicht niet hebben doorgegeven.. jammer!
Met koolhydraatarm heb je dat "probleem" met uit eten gaan niet snel.

BBQ vlees en salades. Wel olie/azijn over je salade, maar geen sausjes. I.p.v. stokbrood een stukje komkommer gebruiken als transportmiddel voor hapjes.

Bij de "allyoucanvreet" wegblijven bij aardappels, patat, rijst, bami, frituur. Vlees/vis/groente laten bakken, dat is niet echt vet en omdat het snel dicht schroeit neemt het amper vet op.
.
Alcohol overslaan.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Drukke dag op het werk, amper kúnnen eten.
Ontbijt: eiwitshake met psyllium, geen zin in ei.
Op het werk een paar dunne salamistokjes, spekknabbels, thee, water, cola zero.
Avondeten: salade met gorgonzola, tomaat, komkommer, scheutje olijfolie en zout.

Ik denk dat ik straks nog een half bakje cottage cheese neem, met steviapoeder en kaneel.
Nee, ik weet iets beters. Komkommr met "rillettes de canard".
Myrre29, wat fijn dat je de tabel helemaal hebt bijgewerkt. We zijn al best veel kwijt met elkaar. Succes allemaal met de nieuwe week.

Hier in het weekend wel wat gezondigd. Zaterdag een paar glazen Frisdrank en dan niet de light variant tijdens het klussen bij familie. Hoop dat dit nog een beetje is gecompenseerd door de extra beweging van het sjouwen van meubels en behang af steken en schilderen. Zondag een verjaardag en bbq gehad . Hoop dat ik niet alles van de dagen daarvoor verpest hebt,

Vandaag weer gewoon gedaan en gezond gegeten.
En vanochtend ging ik van 76,6 gister naar 74,9 vanochtend! Schiet mij maar in de kerstboom, ik hoop dat ik die ellendige overgang snel door rol! @(
Heb een slechte week gehad... veel chocolade gegeten.. dagje naar de efteling geweest waardoor ik ook slechtere dingen at.

Probeer er op te letten en na de vakantie weer goed alles op te pakken.
Wel weer 3x in de week gesport.
M_W, eigenlijk zowel broodmaaltijden als warme maaltijden (hangt af welke shift je hebt). Het voordeel is dat ik nogal
een selectieve eter ben en dus zoiezo minder eet. Gisteren na het werk wel een eetbui gehad en een pita gegeten (was deze morgen te zien op de weegschaal :nooo: ) Maar vandaag beter aangepakt en een gezond tussendoortje mee! Nieuwe schema zal dus een beetje wennen zijn.

NummerZoveel, inderdaad! Heb vandaag maar een halve portie gegeten en toetje laten staan.
Ontbijt: gebakken eitje met cheddarkaas. Eiwitshake met psyllium.
Lunch: sla, tomaat, buffelmozzarella, kruidenzout.
Avondeten: sperzieboontjes met rundvlees.

Klotendag op het werk.
Blij dat collega over een ochtend (adem in, adem uit, nog even volhouden) op vakantie gaat.
Hier alsnog mijn zaterdagweging: 89 kilo.

Zoals ik eerder al schreef, ik heb een wijzerweegschaal, dus decimalen zijn niet te geven.
De meeste digitale weegschalen zijn net zo onnauwkeurig als de wijzerweegschaal (omdat ze hetzelfde mechanisme gebruiken om te wegen) maar doen alsof ze heel precies zijn. Dat kan dus gekke schommelingen opleveren.
Mijn eerdere ervaringen met digitaal: erop staan en bv 90,3 zien. Eraf en weer erop: blijft 90,3. Maar als je tien minuten wacht en je gaat er weer op, is het ineens 89,7. Dus in dat exemplaar zat volgens mij een mechaniekje om je te laten denken dat hij precies weegt, dus "ongeveer" hetzelfde gewicht binnen korte tijd wordt steeds precies hetzelfde weergegeven.
Nou ja, ik ben blij met mijn minder precieze schaal, waar ik kan zien wat de wijzer doet (en dus ook hoe die reageert op tenen vs hielen leunen). Maar het is allemaal heel persoonlijk.

Mij gaat het eigenlijk goed af, ik zit nu al 8 dagen rond de 1500 per dag. En het kost me de laatste dagen weinig moeite. Nou is het wel zo dat ik alleen woon met peuter, dus ik word niet steeds verleid door snackende huisgenoten :-D

Bewegen... daar denk ik nog steeds over na. Morgenochtend wordt wel een ferme wandeling, want de auto moet gerepareerd, dus dan moet ik van de garage teruglopen naar huis, en later weer van huis naar de garage. Zal een paar kilometer zijn.
Voor mijn gevoel slechte eetdagen gehad, maar ik ben niet over de 2000 kcal gegaan., dus wie weet valt het nog mee.
Gisteren 2 burrito's op met bonen en mais, maar één wrap telt al voor 200 ckal! Verradelijk eten!
Vanmiddag een salade op mijn werk met kip, Parmezaanse kaas en ansjovisjes, erg lekker maar die dressing tikt behoorlijk door!
Zondag uit eten was echt heerlijk maar 4 wijntjes voor iemand die nooit drinkt is echt te veel zeker als de volgende dag gewerkt moet worden :)

NZ geweldig dat je ineens zoveel kwijt bent, de aanhouder wint! Of het planken begint te werken :)
Ik heb vandaag de 1.40 min aangetikt. Morgen gelukkig een rustdag!
Oh ik zie net dat het de hele morgen piest van de regen... Toch maar ergens een lift bietsen.
@nummerzoveel, die schommelingen is gewoon het vasthouden van vocht toch? Houd je ook cm's bij? Ik zou in jouw geval niet te veel focussen op het getal.
Ik doe sinds 2 jaar krachttraining, al 1 kledingmaat kwijt, veel strakker en slanker, maar qua gewicht nog steeds hetzelfde. Weegschaal zegt niet alles.

Gisteravond nog wat kaas teveel gesnoept echt totaal onnodig. Had me een balansdag voorgenomen na het weekend. Vandaag gaat het wel normaal.

Ontbijt - magere kwark met banaan en en eetlepel pindakaas
Tussendoor - boterham met hummus
Lunch - dubbele boterham met kipfilet, huttenkase en augurk. Rijstwafel met 30+ kaas
Tussendoor - rijstwafel met 30+ kaas en een gekookt ei
Avondeten - zoete aardappels met boontjes en spekjes en een glas rosé
Tussendoor - bakje chocolade mousse
Ik heb nu twee keer 20 geplankt, de afgelopen ochtenden.
Vanavond 30 geplankt, ik was het vanmorgen vergeten.
Volgens mij een nekspier verkeerd aangespannen, die moest echt even bijkomen.

Het voelt vreemd, maar ik hoop dat het toch gaat werken en dat ik spieren ónder mijn vetkwabben ontwikkel.
Het zal sowieso je lichaamshouding ten goede komen.
Snoes, die nekspier had ik in het begin ook. Maar als je naar de grond blijft kijken heb je veel minder last.
Gekke is ook dat ik amper spierpijn heb in mijn buik. 1 avondje in het begin en dat was het.
Oef! Ik had zondag wat buikspier oefeningen en een mini squat sessie gedaan... ik kon 2 dagen bijna niet meer traplopen door de spierpijn in mijn bovenbenen :facepalm: (ook geplankt voor 20 sec) maar vaker doen :biggrin:

Gisteren gelunched en gedineerd buiten de deur. Wel een beetje rekening gehouden met wat ik nam (kip ipv varken) maar wel lekker patatjes op :twisted: even een cheatdag dus, en vandaag weer vol goede bedoelingen :)
Caroline, Gsleutel en Delphicat, ik heb de tabel bijgewerkt met jullie gegvens.

Juliette, wat zijn jouw gegevens voor de tabel? Dan voeg ik die ook nog even toe.

Hier laatste dagen niet zulke goede dagen gehad. Stressvolle periode op het werk, merk dan dat ik niet de "energie" heb om gezond bezig te gaan en snel in mijn oude patroon terugval.
Nog een paar dagen en vanaf vrijdag lekker vakantie dus proberen te schade te beperken nu en dan weer volle bak er tegenaan! )
Ontbijt een eiwitshake.
Lunch: sla, tomaat, buffelmozzarela, minisalami in dtukjes.
Tussendoor een paar spekknabbels.
Avondeten: spaghettiprutje zonder spaghetti met mozzarella.
Nu een beker anijsmelk.

Gaat nog steeds goed.
Vandaag géén gebak genomen op het werk. :jump:
Snoesje 666 Wat goed dat je het gebak over hebt geslagen.👍🏻👍🏻

Mijn menu vandaag
Ontbijt - magere kwark met aardbeien.
Tussendoor - plakje ontbijtkoek
Lunch - crackers met sandwichspread en komkommer
Tussendoor - appel
Diner - rode kool met hachee, bakje magere yoghurt
Net nog een Volkoren biscuitje
Chocoladeaardbei, jij had het over het Geheim van slanke mensen. Wat sprak jou het meeste aan van dat boek? Of welke dingen eruit helpen je echt met afvallen?

En heeft iemand anders nog tips die echt goed helpen of die je psychologisch ondersteunen met minderen met eten?
Voor mij was het een eyeopener dat je wel alles mag eten, maar dat je vooral moet nadenken óf je het wilt eten, of het echt zo lekker is. En proberen jezelf te visualiseren of na te denken over hoe het zou zijn als je echt die 10 kilo eraf hebt. Wat verandert er dan in je leven? (Ik kan dan weer leuke broeken en jurken aan, ik durf beter in mijn badpak, ik heb dan een betere gezondheid, voor mij dan).

Ik zou graag echt mijn eetpatroon willen veranderen, zodat ik gewoon altijd kan eten en drinken zonder schuldgevoel. Sorry,ik heb het vandaag moeilijk. Al die lekkere dingen in de kast roepen me al de hele dag, maar het lukt tot nu toe wel.

NummerZoveel, volgens mij hebben alle vrouwen wel last van schommelingen met hun gewicht, door hormonen en ongesteldheid en zo.

Viva888, lijkt me moeilijk om op je werk te moeten mee-eten. Maar ik neem aan dat het wel redelijk gezonde maaltijden zijn?

Ik ben ook aan het planken geslagen. Sinds een maand was ik al bezig met opdrukken, dat kan ik nu 15 keer, dus het planken ging ook wel redelijk. Ik heb altijd al best sterke buikspieren, dat helpt. Ik begon met 40 seconden en zit nu op 1:10. Maar heftig inderdaad, je hele lijf gaat trillen. Ik wil ook kijken hoever ik kom, gewoon elke dag 1 of 2 keren doen en sterker worden. Ik ben ook begonnen met andere oefeningen, vooral benen en billen, elke morgen een kwartiertje.

Mijn eten vandaag:
O: half glas halfvolle melk, kop thee, 2 geroosterde broodjes, met honing en kaas
T: zwarte koffie
L: wortelstampot met stukje lever (ik heb bloedarmoede en lever is dan goed, wordt gezegd)
T: 2 mandarijntjes en een pot thee
D: omelet met groenten

Vandaag ook een flinke wandeling gemaakt met de hond, dat zou ik vaker moeten doen.
anoniem_84855 wijzigde dit bericht op 12-07-2017 22:12
Reden: typefoutje
3.21% gewijzigd
Mijn weegschaal blijft de goede kant op gaan, ik stond vanochtend op 74.7 kilo!

Verder begint mijn dag niet zo goed. Mijn CV-ketel is net weer eens stuk gegaan dus ik kan niet douchen/haren wassen, mijn reservetampons blijken mysterieus verdwenen dus ik mag door oude tassen gaan zoeken, en de tuinman is nu al een uur te laat. Als dat allemaal zo doorgaat vandaag dan vraag ik me af hoe ontspannen ik vanmiddag mijn sollicitatiegesprek in zal gaan ... :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven