Afvallen (>10kg) vanaf juli 2017, wie doet er mee?
woensdag 28 juni 2017 om 13:23
Hi Afvallers!
In onderstaande tabel houden we onze resultaten bij!
We zijn op 1 juli begonnen en ik ga elke zaterdag (of zondag als ik er niet aan toekom) de resultaten bijwerken in de tabel!
Laat op zaterdag dus even de tussenstand weten. Wanneer je 2 weken of meer je gewicht niet doorgeeft zal ik je uit de tabel halen... zo blijft hij overzichtelijk!
Bye Bye kilo's! Tot nooit!
In onderstaande tabel houden we onze resultaten bij!
We zijn op 1 juli begonnen en ik ga elke zaterdag (of zondag als ik er niet aan toekom) de resultaten bijwerken in de tabel!
Laat op zaterdag dus even de tussenstand weten. Wanneer je 2 weken of meer je gewicht niet doorgeeft zal ik je uit de tabel halen... zo blijft hij overzichtelijk!
Bye Bye kilo's! Tot nooit!
| Naam | Lengte | Doel | 01/07 | 08/07 | 15/07 | 22/07 | 29/07 | 05/08 | 12/08 | 19/08 | 26/08 | afgevallen tot nu toe |
| Myrre29 | 1.80 | 79 | 98.4 | 96.3 | 96.3 | 96 | 95.2 | (vak) | (vak) | 95.2 | 94.1 | -4.3 |
| Carolinetje | 1.74 | 62 | 76 | 75.5 | 75.5 | 74.9 | 74 | 73.2 | 73 | 73.1 | -2.9 | |
| Viva888 | 1.58 | 58 | 68.3 | 66.8 | 66.8 | 66.2 | 65.3 | 65.0 | 64.9 | 64.3 | -4.0 | |
| Moon-Alisa | 1.78 | 80 | 88 | 88 | 88.5 | 89.0 | 88.5 | 88.5 | 88.5 | 88.5 | 88.5 | -+0.5 |
| Snoesje666 | 1.63 | 70 | 96 | 94.5 | 93 | 93 | 92.5 | 92.5 | X | X | -3.5 | |
| Martjeb | 1.74 | 74 | 83 | 81.7 | 80.3 | 79.7 | 80.3 | 79.2 | 79.2 | -3.8 | ||
| Ninguna | 1.61 | 59 | 67 | 67.7 | 65.7 | 65.5 | 65.5 | 64.5 | 64.5 | 63.8 | 64.3 | -3.4 |
| M_W | 1.62 | 75 | 89 | 88.6 | 87.9 | 86.9 | 87 | (vak) | (vak) | 86.7 | 86.3 | -2.7 |
| Juliette87 | 1.73 | 75 | 85 | 84.5 | 84.5 | 83.6 | 83 | 82.6 | 82.2 | 81.1 | 80.3 | -4.2 |
| NymphadoraTonks | 1.76 | 65 | X | X | X | 88 | 86.7 | 85.7 | 85.2 | 84.6 | -3.4 | |
| Ikbenik | 1.61 | 60 | 65.8 | 65.4 | 65 | 64.4 | 64.8 | 64 | 64 | 62.6 | 62.6 | -3.2 |
| Whiterabbit | 1.65 | 70 | X | X | X | X | X | X | 76.6 | 75.8 | -0.8 | |
| 43.2 |
| Naam | Lengte | Doel | 02/09 | 09/09 | 16/09 | 23/09 | 30/09 | 07/10 | 14/10 | 21/10 | 28/10 | afgevallen tot nu toe |
| Myrre29 | 1.80 | 79 | 93.5 | |||||||||
| Carolinetje | 1.74 | 62 | 72 | 71 | -5.0 | |||||||
| Viva888 | 1.58 | 58 | X | 64 | -4.3 | |||||||
| Moon-Alisa | 1.78 | 80 | 88 | 88 | - | |||||||
| Snoesje666 | 1.63 | 70 | 93 | 93 | -3 | |||||||
| Martjeb | 1.74 | 74 | 79.5 | |||||||||
| Ninguna | 1.61 | 59 | 63.7 | 63.5 | -3.5 | |||||||
| M_W | 1.62 | 75 | 85 | 86 | -3.0 | |||||||
| Juliette87 | 1.73 | 75 | 80 | 80 | -5.0 | |||||||
| NymphadoraTonks | 1.76 | 65 | 82.5 | 81.8 | 6.2 | |||||||
| Ikbenik | 1.61 | 60 | 62.2 | 61 | -4.8 | |||||||
| Whiterabbit | 1.65 | 70 | 75.4 | 74.1 | -2.5 | |||||||
| Bois01 | 1.61 | 75 | 91.1 | 90.8 | 20.3 | |||||||
| Barlis | 1.78 | 75 | X | 83.8 | - | |||||||
anoniem_347675 wijzigde dit bericht op 10-09-2017 21:39
95.16% gewijzigd
donderdag 13 juli 2017 om 07:54
lijf-lijn/koolhydraatjunkies-kicken-af/ ... ges/6259/2
Oud topic teruggevonden. Ik ben in tien jaar dus 13 kilo aangekomen. Misschien dat mensen hier nog ideeën opdoen voor koolhydraatarm.
Oud topic teruggevonden. Ik ben in tien jaar dus 13 kilo aangekomen. Misschien dat mensen hier nog ideeën opdoen voor koolhydraatarm.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
donderdag 13 juli 2017 om 10:16
Ninguna, voor mij hielp het inderdaad ook vooral om te beseffen dat je wel alles mag eten, maar dat je moet bedenken waarom je het eet en dan de juiste keuze maken. Het heeft me wel een tijdje iets geholpen met afvallen maar niet lang genoeg om er echt een levensstijl van te maken dus viel ik weer terug in oude gewoonten. Nu dus een nieuwe poging om gewoon mijn hele levensstijl te veranderen zodat het ook niet voelt als diëten.
donderdag 13 juli 2017 om 16:51
Oh nee, NummerZoveel, wat een pechdag. Hopelijk ging je sollicitatiegesprek wel goed!
Chocoladeaardbei, ik denk dat je inderdaad je levensstijl flink moet veranderen om het blijvend te maken. Ik ben bezig met kleine veranderingen door te voeren. Sommige hele kleine dingen, zoals minder beleg op mijn brood i.p.v. dikke lagen.
Snoesje, heerlijk zelfgebakken brood! Ik bak tegenwoordig altijd mijn eigen brood, erg lekker. Wat jammer om te lezen dat je in 10 jaar 13 kilo bent aangekomen... Hopelijk zeg je over 10 jaar: "in 2017 viel ik die kilos af en ik zit nog steeds op gewicht!, mijn leven is veranderd"
De weegschaal gaf vanmorgen ook eindelijk een kilo minder. We gaan goed, dames!
Chocoladeaardbei, ik denk dat je inderdaad je levensstijl flink moet veranderen om het blijvend te maken. Ik ben bezig met kleine veranderingen door te voeren. Sommige hele kleine dingen, zoals minder beleg op mijn brood i.p.v. dikke lagen.
Snoesje, heerlijk zelfgebakken brood! Ik bak tegenwoordig altijd mijn eigen brood, erg lekker. Wat jammer om te lezen dat je in 10 jaar 13 kilo bent aangekomen... Hopelijk zeg je over 10 jaar: "in 2017 viel ik die kilos af en ik zit nog steeds op gewicht!, mijn leven is veranderd"
De weegschaal gaf vanmorgen ook eindelijk een kilo minder. We gaan goed, dames!
vrijdag 14 juli 2017 om 08:01
Nieuwe ronde nieuwe kansen.
Ik heb het idee dat het helemaal niet gaat deze week, maar in de eetmeter kom ik niet verder dan 1600 kcal, dus wie weet valt het mee op de schaal. Ik voel me in ieder geval opgeblazen en dik.
Helaas ben ik deze dagen min of meer aan huis gekluisterd dus ik kan niet naar buiten voor een lekkere lange wandeling, dat zal er ook wel mee te maken hebben (stomme hormonen).
Planken gister 1.40 min.
Ontbijt: groot schaaltje kersen
Lunch: 2 volkoren boterhammen met gerookte zalm en mosterd
Avond: tartaarje, (veul) zoete aardappelfrietjes met dip van Griekse yoghurt en sla met gerookte kip en mozarella (light)
NZ hoe is je gesprek gegaan?
Ik heb het idee dat het helemaal niet gaat deze week, maar in de eetmeter kom ik niet verder dan 1600 kcal, dus wie weet valt het mee op de schaal. Ik voel me in ieder geval opgeblazen en dik.
Helaas ben ik deze dagen min of meer aan huis gekluisterd dus ik kan niet naar buiten voor een lekkere lange wandeling, dat zal er ook wel mee te maken hebben (stomme hormonen).
Planken gister 1.40 min.
Ontbijt: groot schaaltje kersen
Lunch: 2 volkoren boterhammen met gerookte zalm en mosterd
Avond: tartaarje, (veul) zoete aardappelfrietjes met dip van Griekse yoghurt en sla met gerookte kip en mozarella (light)
NZ hoe is je gesprek gegaan?
vrijdag 14 juli 2017 om 09:15
Moet je voor zelf brood bakken ook perse een broodbakmachine hebben of kan het ook in de oven? Ik ben wel benieuwd of ik het lekker (en makkelijk genoeg) zal vinden om dat dan vaker te doen.
Ik heb hier echt grote moeite om me in te houden. Deze week ben ik niet over de 2000 kc gekomen, dus ik zal niet aan komen, hoop ik, maar ik ben de motivatie een beetje kwijt! Ik wil wel gezonder leven en graag afvallen en dat eerste lukt mij wel prima zo, maar voor dat tweede zal ik toch echt minder moeten eten en meer rauwkost ofzo. Maar dat gaat er dus nog niet zo makkelijk in haha.
Weegschaal gaf vanochtend 75.9 aan dus nouja dat vond ik dan nog weer niet slecht. Vooral gezien mijn erg slechte weekend en mijn gebrek aan discipline na die dagen haha.
Hoop dat het morgenochtend ook nog zo is
Ben wel gisteren naar de kapper geweest, dat geeft hopelijk ook weer een beetje motivatie om voor een new and improved pinklady te gaan haha.
NZ wat een pechdag gister haha, je gesprek wel goed verlopen hopelijk.
Snoesje, klinkt wel lekker die yoghurt met zoetstof en kokos! Viel jou niet zo goed dus?
Wat zijn jullie allemaal goed bezig met planken! Toppers!
Chocoaardbei, dat wat je zegt over bedenken waarom je iets eet en dat je alles wel mag, maar dan sommige dingen met mate. Dat klinkt mij erg goed, daar wil ik ook naartoe. Alleen, ja.. bij chocolade dan vliegt die filosofie ineens het raam uit he hahaha. Ik kan dat volgensmij niet zoals sommigen hier: een blokje per dag. Vond dat idee van dat snoeppotje wel een hele goede! Ga ik eens proberen haha.
Ik heb hier echt grote moeite om me in te houden. Deze week ben ik niet over de 2000 kc gekomen, dus ik zal niet aan komen, hoop ik, maar ik ben de motivatie een beetje kwijt! Ik wil wel gezonder leven en graag afvallen en dat eerste lukt mij wel prima zo, maar voor dat tweede zal ik toch echt minder moeten eten en meer rauwkost ofzo. Maar dat gaat er dus nog niet zo makkelijk in haha.
Weegschaal gaf vanochtend 75.9 aan dus nouja dat vond ik dan nog weer niet slecht. Vooral gezien mijn erg slechte weekend en mijn gebrek aan discipline na die dagen haha.
Hoop dat het morgenochtend ook nog zo is
Ben wel gisteren naar de kapper geweest, dat geeft hopelijk ook weer een beetje motivatie om voor een new and improved pinklady te gaan haha.
NZ wat een pechdag gister haha, je gesprek wel goed verlopen hopelijk.
Snoesje, klinkt wel lekker die yoghurt met zoetstof en kokos! Viel jou niet zo goed dus?
Wat zijn jullie allemaal goed bezig met planken! Toppers!
Chocoaardbei, dat wat je zegt over bedenken waarom je iets eet en dat je alles wel mag, maar dan sommige dingen met mate. Dat klinkt mij erg goed, daar wil ik ook naartoe. Alleen, ja.. bij chocolade dan vliegt die filosofie ineens het raam uit he hahaha. Ik kan dat volgensmij niet zoals sommigen hier: een blokje per dag. Vond dat idee van dat snoeppotje wel een hele goede! Ga ik eens proberen haha.
vrijdag 14 juli 2017 om 09:35
Goedemorgen ladies.
Ik heb gister een heel leuk gesprek gehad. Het is wel grappig, want ik heb al honderden gesprekken vanaf de andere kant van de tafel gevoerd, en wordt toch altijd vreselijk nerveus als ik zelf de sollicitant ben. Dan zit je in de auto terug, en bedenk je je allerlei veel betere antwoorden. Zo suf!
Het lijnen schoot er wel bij in. Overdag had ik amper gegeten, en toen ik in de avond op visite ging, haalde ik dat in met veel te veel lekkers. Ik had wel 15500 stappen gister, dus dat maakte nog iets goed, maar vandaag evengoed maar weer terug in een strakker regime.
@Pinklady
Misschien kun je een stok achter de deur creëren om de motivatie wat te helpen? Ik heb eerder heel veel gehad aan mijn te krappe laarzen, maar dat kan natuurlijk ook prima met een jurkje die je een maat te klein koopt ofzo? Dat je iets concreets en tastbaars hebt om "het" voor te doen?
Fijn weekend M_W!
Ik heb gister een heel leuk gesprek gehad. Het is wel grappig, want ik heb al honderden gesprekken vanaf de andere kant van de tafel gevoerd, en wordt toch altijd vreselijk nerveus als ik zelf de sollicitant ben. Dan zit je in de auto terug, en bedenk je je allerlei veel betere antwoorden. Zo suf!
Het lijnen schoot er wel bij in. Overdag had ik amper gegeten, en toen ik in de avond op visite ging, haalde ik dat in met veel te veel lekkers. Ik had wel 15500 stappen gister, dus dat maakte nog iets goed, maar vandaag evengoed maar weer terug in een strakker regime.
@Pinklady
Misschien kun je een stok achter de deur creëren om de motivatie wat te helpen? Ik heb eerder heel veel gehad aan mijn te krappe laarzen, maar dat kan natuurlijk ook prima met een jurkje die je een maat te klein koopt ofzo? Dat je iets concreets en tastbaars hebt om "het" voor te doen?
Fijn weekend M_W!
vrijdag 14 juli 2017 om 15:10
40 seconden geplankt. Mijn voeten glijden elke keer weg, misschien schoenen aandoen. De antislipsokken blijven keurig stilstaan op hun plek, mijn voeten glijden weg in mijn sokken.
Uitgeslapen, laat ontbijt met een eiwitshake en gebruncht met kibbeling.
Tsja, vrijdag+bouwvakkers om het huis...
Avondeten: gebakken eitje met gorgonzola.
Snack: 2 plakjes cheddarkaas.
Mijn ketostick kleurde vandaag weer donkerroze, gisteren bleekroze, toen dus teveel koolhydraten gehad.
Uitgeslapen, laat ontbijt met een eiwitshake en gebruncht met kibbeling.
Avondeten: gebakken eitje met gorgonzola.
Snack: 2 plakjes cheddarkaas.
Mijn ketostick kleurde vandaag weer donkerroze, gisteren bleekroze, toen dus teveel koolhydraten gehad.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 14-07-2017 21:15
42.47% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
vrijdag 14 juli 2017 om 15:21
vrijdag 14 juli 2017 om 23:29
PinkLady, je kan brood bakken in de oven of in een broodbakmachine. Ik doe het altijd in de oven, want dan kan ik er meer tegelijk bakken (ik bak altijd op donderdag voor de hele week). Het is best simpel, je hebt alleen wel tijd nodig.
En tja, motivatie. Het blijft erg moeilijk om elke dag gemotiveerd te blijven (dit typ ik dus terwijl ik een cake-je uit een mok eet, het idee van niets in huis halen gaat bij mij niet op, als ik zin heb, bak ik zo een hele taart voor mezelf, meel en suiker heb je altijd wel in huis. ).
Dat is ook niet erg, maar neem de draad weer op na een mindere dag en ook na een mindere week. En zoals NummerZoveel zegt: bedenk een stok achter de deur. Die krappe laarzen vind ik trouwens ook wel een goede voor mezelf. Ik heb een paar laarzen die nét dichtgaan.
Snoesje, ik plank op een yoga-matje, of met mijn voeten tegen mijn bed aan, want anders glijd ik ook weg.
Hier een goede dag, maar wel dat cakje dus. Maar dat praat ik goed voor mezelf, want ik heb een “gezond” cake-je gemaakt, met havermout, chia, lijnzaad, en volkorenmeel.
We zullen het morgen wel eens zien op de weegschaal.
En tja, motivatie. Het blijft erg moeilijk om elke dag gemotiveerd te blijven (dit typ ik dus terwijl ik een cake-je uit een mok eet, het idee van niets in huis halen gaat bij mij niet op, als ik zin heb, bak ik zo een hele taart voor mezelf, meel en suiker heb je altijd wel in huis. ).
Dat is ook niet erg, maar neem de draad weer op na een mindere dag en ook na een mindere week. En zoals NummerZoveel zegt: bedenk een stok achter de deur. Die krappe laarzen vind ik trouwens ook wel een goede voor mezelf. Ik heb een paar laarzen die nét dichtgaan.
Snoesje, ik plank op een yoga-matje, of met mijn voeten tegen mijn bed aan, want anders glijd ik ook weg.
Hier een goede dag, maar wel dat cakje dus. Maar dat praat ik goed voor mezelf, want ik heb een “gezond” cake-je gemaakt, met havermout, chia, lijnzaad, en volkorenmeel.
zaterdag 15 juli 2017 om 09:49
Vanmorgen ben ik mij vergeten te wegen, maar gisterochtend was t 75.9. Dus die mag wel in de tabel. Viel me mee dat gewicht ook eigenlijk, denk dat als ik er vanochtend op zou hebben gestaan, dat het misschoenwat meer was geweest. Gisteravond best flink gezondigd met snacken en paar wijntjes.
Ik ga voor een betere week, komende week! Man heeft vakantie, dus dat betekent dat ik dan geen excuus heb om niet naar de sportschool te gaan haha.
En idd iets vinden nog wat me motiveert. Lang geleden had ik een foto van mij (-n forse achterkant) in de kledingkast hangen, die hielp ook wel hahaha.
Ik ga voor een betere week, komende week! Man heeft vakantie, dus dat betekent dat ik dan geen excuus heb om niet naar de sportschool te gaan haha.
En idd iets vinden nog wat me motiveert. Lang geleden had ik een foto van mij (-n forse achterkant) in de kledingkast hangen, die hielp ook wel hahaha.