Afvallen (>10kg) vanaf juli 2017, wie doet er mee?
woensdag 28 juni 2017 om 13:23
Hi Afvallers!
In onderstaande tabel houden we onze resultaten bij!
We zijn op 1 juli begonnen en ik ga elke zaterdag (of zondag als ik er niet aan toekom) de resultaten bijwerken in de tabel!
Laat op zaterdag dus even de tussenstand weten. Wanneer je 2 weken of meer je gewicht niet doorgeeft zal ik je uit de tabel halen... zo blijft hij overzichtelijk!
Bye Bye kilo's! Tot nooit!
In onderstaande tabel houden we onze resultaten bij!
We zijn op 1 juli begonnen en ik ga elke zaterdag (of zondag als ik er niet aan toekom) de resultaten bijwerken in de tabel!
Laat op zaterdag dus even de tussenstand weten. Wanneer je 2 weken of meer je gewicht niet doorgeeft zal ik je uit de tabel halen... zo blijft hij overzichtelijk!
Bye Bye kilo's! Tot nooit!
| Naam | Lengte | Doel | 01/07 | 08/07 | 15/07 | 22/07 | 29/07 | 05/08 | 12/08 | 19/08 | 26/08 | afgevallen tot nu toe |
| Myrre29 | 1.80 | 79 | 98.4 | 96.3 | 96.3 | 96 | 95.2 | (vak) | (vak) | 95.2 | 94.1 | -4.3 |
| Carolinetje | 1.74 | 62 | 76 | 75.5 | 75.5 | 74.9 | 74 | 73.2 | 73 | 73.1 | -2.9 | |
| Viva888 | 1.58 | 58 | 68.3 | 66.8 | 66.8 | 66.2 | 65.3 | 65.0 | 64.9 | 64.3 | -4.0 | |
| Moon-Alisa | 1.78 | 80 | 88 | 88 | 88.5 | 89.0 | 88.5 | 88.5 | 88.5 | 88.5 | 88.5 | -+0.5 |
| Snoesje666 | 1.63 | 70 | 96 | 94.5 | 93 | 93 | 92.5 | 92.5 | X | X | -3.5 | |
| Martjeb | 1.74 | 74 | 83 | 81.7 | 80.3 | 79.7 | 80.3 | 79.2 | 79.2 | -3.8 | ||
| Ninguna | 1.61 | 59 | 67 | 67.7 | 65.7 | 65.5 | 65.5 | 64.5 | 64.5 | 63.8 | 64.3 | -3.4 |
| M_W | 1.62 | 75 | 89 | 88.6 | 87.9 | 86.9 | 87 | (vak) | (vak) | 86.7 | 86.3 | -2.7 |
| Juliette87 | 1.73 | 75 | 85 | 84.5 | 84.5 | 83.6 | 83 | 82.6 | 82.2 | 81.1 | 80.3 | -4.2 |
| NymphadoraTonks | 1.76 | 65 | X | X | X | 88 | 86.7 | 85.7 | 85.2 | 84.6 | -3.4 | |
| Ikbenik | 1.61 | 60 | 65.8 | 65.4 | 65 | 64.4 | 64.8 | 64 | 64 | 62.6 | 62.6 | -3.2 |
| Whiterabbit | 1.65 | 70 | X | X | X | X | X | X | 76.6 | 75.8 | -0.8 | |
| 43.2 |
| Naam | Lengte | Doel | 02/09 | 09/09 | 16/09 | 23/09 | 30/09 | 07/10 | 14/10 | 21/10 | 28/10 | afgevallen tot nu toe |
| Myrre29 | 1.80 | 79 | 93.5 | |||||||||
| Carolinetje | 1.74 | 62 | 72 | 71 | -5.0 | |||||||
| Viva888 | 1.58 | 58 | X | 64 | -4.3 | |||||||
| Moon-Alisa | 1.78 | 80 | 88 | 88 | - | |||||||
| Snoesje666 | 1.63 | 70 | 93 | 93 | -3 | |||||||
| Martjeb | 1.74 | 74 | 79.5 | |||||||||
| Ninguna | 1.61 | 59 | 63.7 | 63.5 | -3.5 | |||||||
| M_W | 1.62 | 75 | 85 | 86 | -3.0 | |||||||
| Juliette87 | 1.73 | 75 | 80 | 80 | -5.0 | |||||||
| NymphadoraTonks | 1.76 | 65 | 82.5 | 81.8 | 6.2 | |||||||
| Ikbenik | 1.61 | 60 | 62.2 | 61 | -4.8 | |||||||
| Whiterabbit | 1.65 | 70 | 75.4 | 74.1 | -2.5 | |||||||
| Bois01 | 1.61 | 75 | 91.1 | 90.8 | 20.3 | |||||||
| Barlis | 1.78 | 75 | X | 83.8 | - | |||||||
anoniem_347675 wijzigde dit bericht op 10-09-2017 21:39
95.16% gewijzigd
zaterdag 15 juli 2017 om 10:16
zaterdag 15 juli 2017 om 10:54
Goedemorgen ladies, wat een mooie resultaten lees ik al!
Mijn weegschaal stond vanochtend op 74.6, dus -0.4. Dat is nog geen superresultaat, maar na alle schommelingen van de afgelopen week, ben ik er blij mee dat het in elk geval lager is dan vorige week.
En ik heb net weer een keurig boodschappenlijstje samengesteld voor de komende dagen, dus ik ga goed gemotiveerd de nieuwe week in.
Mijn weegschaal stond vanochtend op 74.6, dus -0.4. Dat is nog geen superresultaat, maar na alle schommelingen van de afgelopen week, ben ik er blij mee dat het in elk geval lager is dan vorige week.
En ik heb net weer een keurig boodschappenlijstje samengesteld voor de komende dagen, dus ik ga goed gemotiveerd de nieuwe week in.
zaterdag 15 juli 2017 om 11:09
Goedemorgen!
Zat even niet zo goed in mijn vel ivm slecht slapen etc. Sporten en schrijven kwamen er niet echt van. Wel ben ik bewust weer heel veel groente gaan eten en veel zaden/pitjes voor de vezels.
Vandaag wordt een dag met veel beweging, ik ga highland games doen met een paar vrienden. Plus het fietsen er naartoe en terug.
Net gewogen, mijn wijzerweegschaal is niet zo nauwkeurig maar het leek op 88,5. Denk dat ik wat vocht vasthoud.
Zat even niet zo goed in mijn vel ivm slecht slapen etc. Sporten en schrijven kwamen er niet echt van. Wel ben ik bewust weer heel veel groente gaan eten en veel zaden/pitjes voor de vezels.
Vandaag wordt een dag met veel beweging, ik ga highland games doen met een paar vrienden. Plus het fietsen er naartoe en terug.
Net gewogen, mijn wijzerweegschaal is niet zo nauwkeurig maar het leek op 88,5. Denk dat ik wat vocht vasthoud.
Je kunt méér.
zondag 16 juli 2017 om 10:22
Sorry dames, last van forum ontwijkend gedrag. Het ging gewoon qua lijnen niet zo goed de afgelopen jaren edit: dagen. Alhoewel, m'n telefoon windt er ook geen doekjes om
Vrijdagavond met collega's op stap geweest en daar behoorlijk wat wijntjes gedronken.
Ik durfde gisteren niet eens op het weegschaal te gaan staan.
Ik zal zo even moed gaan verzamelen. En dan weer met aandacht eten!
Vrijdagavond met collega's op stap geweest en daar behoorlijk wat wijntjes gedronken.
Ik durfde gisteren niet eens op het weegschaal te gaan staan.
Ik zal zo even moed gaan verzamelen. En dan weer met aandacht eten!
zondag 16 juli 2017 om 16:15
Na twee weken streng in koolhydratenarm ga ik ze nu weer toevoegen. En dan meteen maar goed. Dikke, zwarte, zoete kersen (voorverpakt bij Lidl). Heerlijk!!!
Nu zit ik dus met een jeukende keel en oren. Nagekeken op internet, en jawel... Kersen vallen in dezelfde allergenengroep als appel en hazelnoot. Ik ben er dus gevoelig voor, een kruisbesmetting met mijn hooikoorts. Die zeldzame keer dat er echt lekkere kersen te koop zijn moet ik de jeuk maar op de koop toenemen, en ik heb een extra hooikoortstabletje geslikt.
Nu zit ik dus met een jeukende keel en oren. Nagekeken op internet, en jawel... Kersen vallen in dezelfde allergenengroep als appel en hazelnoot. Ik ben er dus gevoelig voor, een kruisbesmetting met mijn hooikoorts. Die zeldzame keer dat er echt lekkere kersen te koop zijn moet ik de jeuk maar op de koop toenemen, en ik heb een extra hooikoortstabletje geslikt.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
zondag 16 juli 2017 om 20:48
Hallo dames.
Ik weet dat ik te laat ben met meedoen, maar ik zou toch heel graag mee willen praten met jullie en hierdoor gemotiveerd blijven. Ik ben Elle, 23 jaar, weeg rond de 88 kilo en wil eigenlijk vanaf morgen beginnen met gezond eten en veel water drinken. Ik snoep veel te veel chocola waardoor ik constant een opgeblazen gevoel heb, en ik heb er direct alweer spijt van. Mijn doel is in eerste instantie 75 kilo en dit wil ik gaan doen door simpelweg niet meer te snoepen en twee keer per week te sporten.
Ik werk sinds kort fulltime en dit ritme is erg fijn voor mijn eetpatroon, maar met name 's avonds na het avondeten is mijn grote valkuil. Vreetbuien en koffie. Ik wil mijn eetgedrag gaan bijhouden in de app MyFitnessPal, om wat meer inzicht te geven. Daarnaast wil ik van dit forum gebruik maken om gemotiveerd te blijven en mee te praten over afvallen
Ik weet dat ik te laat ben met meedoen, maar ik zou toch heel graag mee willen praten met jullie en hierdoor gemotiveerd blijven. Ik ben Elle, 23 jaar, weeg rond de 88 kilo en wil eigenlijk vanaf morgen beginnen met gezond eten en veel water drinken. Ik snoep veel te veel chocola waardoor ik constant een opgeblazen gevoel heb, en ik heb er direct alweer spijt van. Mijn doel is in eerste instantie 75 kilo en dit wil ik gaan doen door simpelweg niet meer te snoepen en twee keer per week te sporten.
Ik werk sinds kort fulltime en dit ritme is erg fijn voor mijn eetpatroon, maar met name 's avonds na het avondeten is mijn grote valkuil. Vreetbuien en koffie. Ik wil mijn eetgedrag gaan bijhouden in de app MyFitnessPal, om wat meer inzicht te geven. Daarnaast wil ik van dit forum gebruik maken om gemotiveerd te blijven en mee te praten over afvallen
zondag 16 juli 2017 om 21:53
maandag 17 juli 2017 om 04:27
Gisteren, zaterdag, was een rustig dagje, kwa eten. Ik wist namelijk wel dat ik vandaag teveel zou eten. Vandaag hadden we met vrienden afgesproken: veel gegeten, veel gedronken, lekkere toetjes, chocolaatje bij de thee, pff. Ik heb me ingehouden, maar al met al was het toch veel calorieën.
Morgen pak ik de draad weer op, komende week moet er weer wat af zijn.
Succes iedereen deze week!
Morgen pak ik de draad weer op, komende week moet er weer wat af zijn.
Succes iedereen deze week!
maandag 17 juli 2017 om 18:53
Voor mij mijn eerste 'echte' dag achter de rug. Hoeveel calorieën krijgen jullie dagelijks gemiddeld binnen? Ik zit vandaag op 1300 kcal. Als ontbijt begonnen met yoghurt en banaan, 3 boterhammen met hoemoes als lunch en tussendoor druifjes gegeten op het werk. Net mijn avondeten achter de kiezen: zalm, gewokte spinazie met ui en zongedr. tomaatjes en aardappels (met mate). Nu zorgen dat ik vanavond van de koekjes afblijf en nog even wat extra glazen thee drinken.
Op het werk was het erg druk... maarliefst 17.000 stappen gelopen... een goed begin
Fijne week!
Op het werk was het erg druk... maarliefst 17.000 stappen gelopen... een goed begin
Fijne week!
maandag 17 juli 2017 om 20:31
Gisteren 60 seconden geplankt, vandaag (met moeite) 65.
Hoewel ik voor mijn gevoel een goede eetdag heb gehad verkleurde mijn ketostick niet. Misschien zitten er in de vegetarische paté (Tartex o.i.d.) toch meer koolhydraten dan opgegeven? Twee koolhydraatarme crackers met dat spul gehad. De natuurvoedingswinkel wordt nog rijk van me.
Hoewel ik voor mijn gevoel een goede eetdag heb gehad verkleurde mijn ketostick niet. Misschien zitten er in de vegetarische paté (Tartex o.i.d.) toch meer koolhydraten dan opgegeven? Twee koolhydraatarme crackers met dat spul gehad. De natuurvoedingswinkel wordt nog rijk van me.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
maandag 17 juli 2017 om 23:51
dinsdag 18 juli 2017 om 10:35
Zo! 2 minuten planken? Dat is echt wel veel. Goed bezig zeg!
Ik tel eigenlijk geen calorieën. Vind het veel teveel werk. Ik probeer gewoon gezonder te eten en het snacken te laten. Ook minder frisdrank drinken en meer water of thee. Dit maakt bij mij al veel verschil.
Je dagmeunu van gister ziet er goed uit xElle!
Ik tel eigenlijk geen calorieën. Vind het veel teveel werk. Ik probeer gewoon gezonder te eten en het snacken te laten. Ook minder frisdrank drinken en meer water of thee. Dit maakt bij mij al veel verschil.
Je dagmeunu van gister ziet er goed uit xElle!
dinsdag 18 juli 2017 om 16:38
De tabel is niet meer bijgewerkt sinds zaterdagmiddag, want mijn gewicht en van nog meer mensen is nog niet bijgewerkt. Is alles goed met je Myrre? Of ben je er gewoon nog niet aan toe gekomen?
Bij mij gaat het redelijk. Ik probeer te letten op mijn eten en vooral niet te veel te eten, maar ik wil ook niet te snel afvallen, omdat ik bang ben voor jojo-en. Ik wil echt proberen met kleine stapjes mijn eten te verbeteren.
Wow, 2 minuten planken! Ik zit nu op 1 minuut 10, het gaat elke keer beter.
Bij mij gaat het redelijk. Ik probeer te letten op mijn eten en vooral niet te veel te eten, maar ik wil ook niet te snel afvallen, omdat ik bang ben voor jojo-en. Ik wil echt proberen met kleine stapjes mijn eten te verbeteren.
Wow, 2 minuten planken! Ik zit nu op 1 minuut 10, het gaat elke keer beter.
dinsdag 18 juli 2017 om 21:13
Kleine stapjes is denk ik ook de beste manier om jojo effect te voorkomen.
Ik maak momenteel ook kleine stapjes.. zou wel iets meer willen, maar merk dat dat er nu even niet in zit. Hoorde mn vriend wel zojuist over het kopen van hardloopschoenen, dus wellicht heb ik straks een extra duwtje in de rug. Verder wil ik gaan fietsen naar mn werk (45 min. heen en zelfde min. terug). Morgen meteen maar een goed slot voor mn fiets kopen. En dan donderdag als het weer meezit de eerste keer fietsen.
Ik maak momenteel ook kleine stapjes.. zou wel iets meer willen, maar merk dat dat er nu even niet in zit. Hoorde mn vriend wel zojuist over het kopen van hardloopschoenen, dus wellicht heb ik straks een extra duwtje in de rug. Verder wil ik gaan fietsen naar mn werk (45 min. heen en zelfde min. terug). Morgen meteen maar een goed slot voor mn fiets kopen. En dan donderdag als het weer meezit de eerste keer fietsen.
dinsdag 18 juli 2017 om 22:04
Flow,Flow186 schreef: ↑18-07-2017 21:13Kleine stapjes is denk ik ook de beste manier om jojo effect te voorkomen.
Fietsen is heerlijk! Ik was echt te lui om maar 10 meter te lopen/fietsen etc.
Sinds maart fiets ik en ik ben niet meer van dat ding af te slaan! Mijn auto staat gewoon voor de deur, dus het is echt een bewuste keuze van mij om de fiets te pakken.
Ik baal er van als ik (om wat voor reden dan ook) met de auto moet.
Dus ff doorzetten en je wilt niet anders meer! (De eerste dagen kom je wel zeiknat van het zweten op je werk aan, dus miss een schoon shirtje mee).
dinsdag 18 juli 2017 om 22:33
@xElle leuk dat je hier ook komt meeschrijven
@ModuleX wat goed dat je 2 minuten volplakt.
@Flow186 wat een goed voornemen om op de fiets naar je werk te gaan, komende dagen hebben ze nog goed weer voorspelt.
Kleine stapjes werkt vaak wel het beste met afvallen.
Gisteren de verleiding van een door een collega gemaakte chocoladetaart niet kunnen weerstaan. Heb er toch een klein stukje van geproefd. Verder lukt het. Me de afelopendagen wel om vooral gezondere dingen te eten. Hoop dat ik dat blijf volhouden.
@ModuleX wat goed dat je 2 minuten volplakt.
@Flow186 wat een goed voornemen om op de fiets naar je werk te gaan, komende dagen hebben ze nog goed weer voorspelt.
Kleine stapjes werkt vaak wel het beste met afvallen.
Gisteren de verleiding van een door een collega gemaakte chocoladetaart niet kunnen weerstaan. Heb er toch een klein stukje van geproefd. Verder lukt het. Me de afelopendagen wel om vooral gezondere dingen te eten. Hoop dat ik dat blijf volhouden.