Afvallen (>10kg) vanaf juli 2017, wie doet er mee?
woensdag 28 juni 2017 om 13:23
Hi Afvallers!
In onderstaande tabel houden we onze resultaten bij!
We zijn op 1 juli begonnen en ik ga elke zaterdag (of zondag als ik er niet aan toekom) de resultaten bijwerken in de tabel!
Laat op zaterdag dus even de tussenstand weten. Wanneer je 2 weken of meer je gewicht niet doorgeeft zal ik je uit de tabel halen... zo blijft hij overzichtelijk!
Bye Bye kilo's! Tot nooit!
In onderstaande tabel houden we onze resultaten bij!
We zijn op 1 juli begonnen en ik ga elke zaterdag (of zondag als ik er niet aan toekom) de resultaten bijwerken in de tabel!
Laat op zaterdag dus even de tussenstand weten. Wanneer je 2 weken of meer je gewicht niet doorgeeft zal ik je uit de tabel halen... zo blijft hij overzichtelijk!
Bye Bye kilo's! Tot nooit!
| Naam | Lengte | Doel | 01/07 | 08/07 | 15/07 | 22/07 | 29/07 | 05/08 | 12/08 | 19/08 | 26/08 | afgevallen tot nu toe |
| Myrre29 | 1.80 | 79 | 98.4 | 96.3 | 96.3 | 96 | 95.2 | (vak) | (vak) | 95.2 | 94.1 | -4.3 |
| Carolinetje | 1.74 | 62 | 76 | 75.5 | 75.5 | 74.9 | 74 | 73.2 | 73 | 73.1 | -2.9 | |
| Viva888 | 1.58 | 58 | 68.3 | 66.8 | 66.8 | 66.2 | 65.3 | 65.0 | 64.9 | 64.3 | -4.0 | |
| Moon-Alisa | 1.78 | 80 | 88 | 88 | 88.5 | 89.0 | 88.5 | 88.5 | 88.5 | 88.5 | 88.5 | -+0.5 |
| Snoesje666 | 1.63 | 70 | 96 | 94.5 | 93 | 93 | 92.5 | 92.5 | X | X | -3.5 | |
| Martjeb | 1.74 | 74 | 83 | 81.7 | 80.3 | 79.7 | 80.3 | 79.2 | 79.2 | -3.8 | ||
| Ninguna | 1.61 | 59 | 67 | 67.7 | 65.7 | 65.5 | 65.5 | 64.5 | 64.5 | 63.8 | 64.3 | -3.4 |
| M_W | 1.62 | 75 | 89 | 88.6 | 87.9 | 86.9 | 87 | (vak) | (vak) | 86.7 | 86.3 | -2.7 |
| Juliette87 | 1.73 | 75 | 85 | 84.5 | 84.5 | 83.6 | 83 | 82.6 | 82.2 | 81.1 | 80.3 | -4.2 |
| NymphadoraTonks | 1.76 | 65 | X | X | X | 88 | 86.7 | 85.7 | 85.2 | 84.6 | -3.4 | |
| Ikbenik | 1.61 | 60 | 65.8 | 65.4 | 65 | 64.4 | 64.8 | 64 | 64 | 62.6 | 62.6 | -3.2 |
| Whiterabbit | 1.65 | 70 | X | X | X | X | X | X | 76.6 | 75.8 | -0.8 | |
| 43.2 |
| Naam | Lengte | Doel | 02/09 | 09/09 | 16/09 | 23/09 | 30/09 | 07/10 | 14/10 | 21/10 | 28/10 | afgevallen tot nu toe |
| Myrre29 | 1.80 | 79 | 93.5 | |||||||||
| Carolinetje | 1.74 | 62 | 72 | 71 | -5.0 | |||||||
| Viva888 | 1.58 | 58 | X | 64 | -4.3 | |||||||
| Moon-Alisa | 1.78 | 80 | 88 | 88 | - | |||||||
| Snoesje666 | 1.63 | 70 | 93 | 93 | -3 | |||||||
| Martjeb | 1.74 | 74 | 79.5 | |||||||||
| Ninguna | 1.61 | 59 | 63.7 | 63.5 | -3.5 | |||||||
| M_W | 1.62 | 75 | 85 | 86 | -3.0 | |||||||
| Juliette87 | 1.73 | 75 | 80 | 80 | -5.0 | |||||||
| NymphadoraTonks | 1.76 | 65 | 82.5 | 81.8 | 6.2 | |||||||
| Ikbenik | 1.61 | 60 | 62.2 | 61 | -4.8 | |||||||
| Whiterabbit | 1.65 | 70 | 75.4 | 74.1 | -2.5 | |||||||
| Bois01 | 1.61 | 75 | 91.1 | 90.8 | 20.3 | |||||||
| Barlis | 1.78 | 75 | X | 83.8 | - | |||||||
anoniem_347675 wijzigde dit bericht op 10-09-2017 21:39
95.16% gewijzigd
zaterdag 29 juli 2017 om 09:16
Ik zit nu op 86.7 Ik denk dat er ook wat verschil zit tussen ochtend/avond wegen en kleding die ik toen droeg, maar ik ben tevreden.
Ik bleek ook helemaal niet zo gezond te eten als ik dacht en heb helemaal niet gesnoept de afgelopen dagen. Had ik ook helemaal geen tijd voor met al die komkommer, wortel, paprika, linzen en noten die ik aan het wegwerken was.
Ik bleek ook helemaal niet zo gezond te eten als ik dacht en heb helemaal niet gesnoept de afgelopen dagen. Had ik ook helemaal geen tijd voor met al die komkommer, wortel, paprika, linzen en noten die ik aan het wegwerken was.
Het Viva forum is papaja.
zaterdag 29 juli 2017 om 10:30
Na af en toe heel goed mijn best doen, maar ook soms iets minder (zie gisteravond, chips gegeten en cola gedronken toen ik op visite was, en patat gegeten) ben ik vandaag 0.3 kg afgevallen. Door drukte op het werk en een weekendje weg was ik de afgelopen dagen wat minder actief, ook op het forum. Ga vandaag weer beter denken om wat ik eet en drink.
zaterdag 29 juli 2017 om 10:34
Nou ik woog vanochtend 94.1. Niet zo happy mee. Heb afgelopen week redelijk mijn best gedaan maar mijn gewicht schommelde de hele week al enorm. Misschien toch ook met hormonen/ovulatie te maken. Ben ook al 3 dagen minder naar de wc geweest dus ja... dat moet ook wel optellen. Misschien interessant om dat verband ook eens bij te houden.
zaterdag 29 juli 2017 om 11:36
Mijn snack van de dag was een appel in partjes met kaneel en dan een minuutje in de magnetron.
Ik had nog een zak diepvriesfruit van de Lidl. Wat bosvruchten in de avond met water in een dopper in de koelkast en je hebt de volgende dag heerlijke limonade.
Gisteravond heb ik weer een gerecht gegeten van het voedingscentrum. Als lunch eet ik het restje op. Dan kan de app ook niet gaan mekkeren over te weinig groente en rijst vandaag.
Jammer voor iedereen die niet afgevallen is deze week. Vandaag begint de nieuwe kans
Ikbenik: hoe is de spierpijn vandaag?
Ik had nog een zak diepvriesfruit van de Lidl. Wat bosvruchten in de avond met water in een dopper in de koelkast en je hebt de volgende dag heerlijke limonade.
Gisteravond heb ik weer een gerecht gegeten van het voedingscentrum. Als lunch eet ik het restje op. Dan kan de app ook niet gaan mekkeren over te weinig groente en rijst vandaag.
Jammer voor iedereen die niet afgevallen is deze week. Vandaag begint de nieuwe kans
Ikbenik: hoe is de spierpijn vandaag?
zaterdag 29 juli 2017 om 12:20
zaterdag 29 juli 2017 om 17:12
Hier weer 88,5. Moet er wel bij zeggen dat de houding die ik aanneem op de analoge weegschaal, bepaalt of ik een kilo zwaarder of lichter ben. Andere ondergrond heb ik al geprobeerd. En ik ben wel bijna jarig maar vind een weegschaal niet zo'n leuk cadeau...
Gewicht verandert dus weinig maar zoals ik eerder schreef is het door mijn medicatie lastig om af te vallen. Dus ik focus me vooral op meer bewegen, in de hoop dat er dan uiteindelijk ook wat af gaat.
Vandaag de boodschappen lopend gedaan. Geen giga-eind maar toch wat beweging/buitenlucht/daglicht en hoofd leeg maken.
Nummerzoveel: Je gaf laatst de tip van Sketchers. Ze zijn ze nu aan het afprijzen en ik houd ze in de gaten :prooud: Sommigen kunnen zelfs wel naar het werk hoor, bij mij. Creatieve sector en zolang je het niet combineert met boswachtersoutfit is er best wat van te maken.
Het probleem van niet zo snel alleen gaan wandelen ken ik. Ik ben alleen ook echt geen honden gewend (kreeg laatst in ander topic de tip voor iemands hond uitlaten maar ik spreek geen 'honds' zegmaar. Moet dan echt met een kleintje beginnen denk ik
)
Gewicht verandert dus weinig maar zoals ik eerder schreef is het door mijn medicatie lastig om af te vallen. Dus ik focus me vooral op meer bewegen, in de hoop dat er dan uiteindelijk ook wat af gaat.
Vandaag de boodschappen lopend gedaan. Geen giga-eind maar toch wat beweging/buitenlucht/daglicht en hoofd leeg maken.
Nummerzoveel: Je gaf laatst de tip van Sketchers. Ze zijn ze nu aan het afprijzen en ik houd ze in de gaten :prooud: Sommigen kunnen zelfs wel naar het werk hoor, bij mij. Creatieve sector en zolang je het niet combineert met boswachtersoutfit is er best wat van te maken.
Het probleem van niet zo snel alleen gaan wandelen ken ik. Ik ben alleen ook echt geen honden gewend (kreeg laatst in ander topic de tip voor iemands hond uitlaten maar ik spreek geen 'honds' zegmaar. Moet dan echt met een kleintje beginnen denk ik
Je kunt méér.
zaterdag 29 juli 2017 om 20:41
Vergeten te wegen vanmorgen. In de avond ga ik liever niet op de weegschaal, ik zal me morgenochtend wegen.
Ik weet niet wat ik ervan moet verwachten. Heb me de pleuris gesport (vandaag wéér een uur loopband) en me qua eten netjes gedragen. Eén keer deze week patat met broodje hamburger als lunch gehad, wat ik meteen gecompenseerd heb de rest vd dag . Verder qua kcal heel braaf gedaan.
Toch voelt mijn lijf niet dunner.
Maar goed. Zal het morgen wel merken.
Nympha; die appelpartjes met kaneel vind ik wel n goede tip. Ga ik ook eens doen.
Nummerzoveel : er is vast wel n leuke leenhond in je buurt te vinden. Mini-ikbenik laat ook dagelijks hond uit van paar huizen verderop ivm een passie voor honden en adhd (dus energie teveel
)
Die mensen zijn erg blij met deze gratis uitlaatservice.
Gefeliciteerd iedereen die wat gewicht kwijt is..,!
En alle anderen: gewoon volhouden..! Soms gaat afvallen met 'schokjes'. Dan hang je even vast op een bepaald gewicht, voordat het een stukje lager 'springt'.
Ik weet niet wat ik ervan moet verwachten. Heb me de pleuris gesport (vandaag wéér een uur loopband) en me qua eten netjes gedragen. Eén keer deze week patat met broodje hamburger als lunch gehad, wat ik meteen gecompenseerd heb de rest vd dag . Verder qua kcal heel braaf gedaan.
Toch voelt mijn lijf niet dunner.
Maar goed. Zal het morgen wel merken.
Nympha; die appelpartjes met kaneel vind ik wel n goede tip. Ga ik ook eens doen.
Nummerzoveel : er is vast wel n leuke leenhond in je buurt te vinden. Mini-ikbenik laat ook dagelijks hond uit van paar huizen verderop ivm een passie voor honden en adhd (dus energie teveel
Die mensen zijn erg blij met deze gratis uitlaatservice.
Gefeliciteerd iedereen die wat gewicht kwijt is..,!
En alle anderen: gewoon volhouden..! Soms gaat afvallen met 'schokjes'. Dan hang je even vast op een bepaald gewicht, voordat het een stukje lager 'springt'.
zaterdag 29 juli 2017 om 21:17
Nog even hardgelopen vanavond!
Misschien suf maar het sporten wordt voor mij al makkelijker als ik alle spullen bij de hand heb. Niet mijn badpak hoef te zoeken of die ene hardlooplegging. Om over mijn sportBH maar te zwijgen, dat ding raakt zo makkelijk kwijt. Evenals mijn hardlooplampjes of het snoertje van mijn MP-speler.
Misschien is het bij anderen allemaal heel geordend maar bij mij is dat soms al een obstakel. Nu niet hoor, nu is alles duidelijk vindbaar
Misschien suf maar het sporten wordt voor mij al makkelijker als ik alle spullen bij de hand heb. Niet mijn badpak hoef te zoeken of die ene hardlooplegging. Om over mijn sportBH maar te zwijgen, dat ding raakt zo makkelijk kwijt. Evenals mijn hardlooplampjes of het snoertje van mijn MP-speler.
Misschien is het bij anderen allemaal heel geordend maar bij mij is dat soms al een obstakel. Nu niet hoor, nu is alles duidelijk vindbaar
Je kunt méér.
zondag 30 juli 2017 om 00:08
Herkenbaar Moon. Als ik s'avonds vast besloten ben om de vlg ochtend te gaan sporten, dan is de kans groot dat ik daar die ochtend anders over denk.
De kans dat ik ook echt GA is een stuk groter als ik mijn ingepakte sporttas en n stapeltje sportkleding al klaarleg.
(Nog steeds geen garantie, maar kans wordt groter
)
De kans dat ik ook echt GA is een stuk groter als ik mijn ingepakte sporttas en n stapeltje sportkleding al klaarleg.
(Nog steeds geen garantie, maar kans wordt groter
zondag 30 juli 2017 om 01:42
Ik zat vanmorgen op 65,5. Niets eraf en niets erbij. Ik had gehoopt op minstens een halve kilo erbij, want ik had nogal wat flinke wandelingen deze week, maar ik heb kwa eten ook niet echt minder gegeten. Niet extra´s gegeten, maar ook niet echt gelijnd.
Komende week wil ik wel echt minstens een halve kilo eraf, dus ik ga wel even mijn best doen. Maar het wordt ook weer een normalere week voor me, dus dan is het wel iets makkelijker, hoop ik.
Komende week wil ik wel echt minstens een halve kilo eraf, dus ik ga wel even mijn best doen. Maar het wordt ook weer een normalere week voor me, dus dan is het wel iets makkelijker, hoop ik.
zondag 30 juli 2017 om 09:18
zondag 30 juli 2017 om 11:58
Denk dat het gewoon je cyclus is hoor Ikbenik. Niet te druk om maken en volgende week nog eens wegen.
Ik heb weer hardgelopen.
Ik liet al beetje weten dat ik wat psychische klachten heb. Overigens gaat het sinds een paar dagen weer goed. Maar van sport is echt bewezen dat het kan werken tegen stemmingswisselingen. Dus eigenlijk vind ik dat ik het nu naar mezelf en mijn werkgever verplicht ben om echt regelmatig te gaan/blijven sporten. (Veel ziek geweest laatste maanden).
In het verleden ben ik ook al eens flink opgeknapt door regelmatig te hardlopen. Maar zoals dat gaat, je slaat een keer over, je slaat nog eens over, het is warm, je schoenen zijn stuk, je sportBH is kwijt, etc.
Sporten wordt nu mijn medicijn.
Tussenstand sinds begin van dit topic: zwemmen 4 x, start to run les 2
(heb paar weken niks gedaan dus maar het nu weer opgepakt)
Ik heb weer hardgelopen.
Ik liet al beetje weten dat ik wat psychische klachten heb. Overigens gaat het sinds een paar dagen weer goed. Maar van sport is echt bewezen dat het kan werken tegen stemmingswisselingen. Dus eigenlijk vind ik dat ik het nu naar mezelf en mijn werkgever verplicht ben om echt regelmatig te gaan/blijven sporten. (Veel ziek geweest laatste maanden).
In het verleden ben ik ook al eens flink opgeknapt door regelmatig te hardlopen. Maar zoals dat gaat, je slaat een keer over, je slaat nog eens over, het is warm, je schoenen zijn stuk, je sportBH is kwijt, etc.
Sporten wordt nu mijn medicijn.
Tussenstand sinds begin van dit topic: zwemmen 4 x, start to run les 2
(heb paar weken niks gedaan dus maar het nu weer opgepakt)
Je kunt méér.
zondag 30 juli 2017 om 13:39
Balen voor iedereen die niet afgevallen is. Ik probeer het niet te zien als lijnen wat ik nu aan het doen ben, maar een echte verandering van eetstijl (heeft iemand al een bakje nodig
)
Ik ontbijten nu brood, tussen de middag iets met peulvruchten te eten en in de avond iets met pasta/aardappelen. Ik heb nu volgens de app een lunch gegeten van 266 calorieën en ik zit echt propvol. Ik krijg alleen echt een staart van dat voedingscentrum. Als je de aanbevolen hoeveelheid aan brood, pasta, melk en vet eet dan zou ik echt moeten gaan overeten en val ik ook geen gram af. Ik vond kaas en melk altijd in dezelfde categorie, maar bij het voedingscentrum is dat een ander balkje. Ook maar een beetje loslaten.
Moon-Alisa goed dat sporten. Ik ga vandaag weer beginnen met hardlopen. Zit al helemaal klaar in mijn harnasbh, moet alleen die laatste stap naar buiten nog zetten. Ik hoop dat het sporten je gaat helpen.
Ik ontbijten nu brood, tussen de middag iets met peulvruchten te eten en in de avond iets met pasta/aardappelen. Ik heb nu volgens de app een lunch gegeten van 266 calorieën en ik zit echt propvol. Ik krijg alleen echt een staart van dat voedingscentrum. Als je de aanbevolen hoeveelheid aan brood, pasta, melk en vet eet dan zou ik echt moeten gaan overeten en val ik ook geen gram af. Ik vond kaas en melk altijd in dezelfde categorie, maar bij het voedingscentrum is dat een ander balkje. Ook maar een beetje loslaten.
Moon-Alisa goed dat sporten. Ik ga vandaag weer beginnen met hardlopen. Zit al helemaal klaar in mijn harnasbh, moet alleen die laatste stap naar buiten nog zetten. Ik hoop dat het sporten je gaat helpen.
zondag 30 juli 2017 om 14:48
Even een update vanaf het vakantieadres, vanmorgen een hondenweegschaal in een winkelcentrum gedaan....
Geheel off the record dus! Met kleren en schoenen aan en ontbeten én ik moest ontzettend plassen 83.6 dus ik neem aan dat er thuis op eigen weegschaal, in mn blootje zonder iets gegeten te hebben én lege blaas wel iets af zou zijn geweest.
Planken probeer ik elke dag vol te houden maar dat valt echt niet mee met 35 graden.
Voor iedereen die sport: jullie zijn vast spieren aan het opbouwen en spieren wegen meer als vet! Waarschijnlijk zijn jullie dan toch iets afgevallen!
Geheel off the record dus! Met kleren en schoenen aan en ontbeten én ik moest ontzettend plassen 83.6 dus ik neem aan dat er thuis op eigen weegschaal, in mn blootje zonder iets gegeten te hebben én lege blaas wel iets af zou zijn geweest.
Planken probeer ik elke dag vol te houden maar dat valt echt niet mee met 35 graden.
Voor iedereen die sport: jullie zijn vast spieren aan het opbouwen en spieren wegen meer als vet! Waarschijnlijk zijn jullie dan toch iets afgevallen!
zondag 30 juli 2017 om 15:39
Hier weer terug van een weekendje weg met twee avonden uit eten (bbq en restaurant). Net gewogen en woog 67,3. Heb zoals jullie al hadden aangeraden geen stokbrood gegeten bij de bbq alleen twee stukken vlees en groente spiesjes. Bij het restaurant geen brood en ook geen patatjes maar extra groente gevraagd. Vandaag wel al gezondigd met chips maar dan neem ik vanavond geen patat maar komkommer en tomaat met een snackje.
ZVLtje is misschien wel een goed idee van jou om dat in de gaten te houden. Drie dagen niet naar toilet klinkt niet zo goed.
NymphodoraTonks goed bezig met al dat gezonde eten. En nog wezen hardlopen?
Ikbenik kop op volgende keer beter en kan heel goed van aankomende ongesteldheid komen hier ook alrijd zwaarder voor ongesteldheid.
En respect voor alle sporters ik kan me er nog steeds niet toe zetten.
Zet hem op allemaal een nieuwe week met nieuwe kansen en vooral gezondere keuzes.
ZVLtje is misschien wel een goed idee van jou om dat in de gaten te houden. Drie dagen niet naar toilet klinkt niet zo goed.
NymphodoraTonks goed bezig met al dat gezonde eten. En nog wezen hardlopen?
Ikbenik kop op volgende keer beter en kan heel goed van aankomende ongesteldheid komen hier ook alrijd zwaarder voor ongesteldheid.
En respect voor alle sporters ik kan me er nog steeds niet toe zetten.
Zet hem op allemaal een nieuwe week met nieuwe kansen en vooral gezondere keuzes.
zondag 30 juli 2017 om 15:53
Hi Dames,
Ik heb de tabel bijgewerkt.
Deze week met elkaar 4,1 afgevallen. Totaal nu 31.2!
Xelle, ik had je uit de tabel gehaald omdat je 2 weken je gewicht niet doorgegeven had. Als je er weer in wilt komen moet je alle gegevens van de tabel nog even sturen, dan zet ik je er weer in. (lengte doel gewicht etc)
Wanneer je van te voren weet dat je een periode je gewicht niet door kan geven en je wil wel in de tabel blijven staan (vakantie bijvoorbeeld) geef het dan even aan dan noteer ik dat in de tabel en blijf je erin staan.
Ik heb de tabel bijgewerkt.
Deze week met elkaar 4,1 afgevallen. Totaal nu 31.2!
Xelle, ik had je uit de tabel gehaald omdat je 2 weken je gewicht niet doorgegeven had. Als je er weer in wilt komen moet je alle gegevens van de tabel nog even sturen, dan zet ik je er weer in. (lengte doel gewicht etc)
Wanneer je van te voren weet dat je een periode je gewicht niet door kan geven en je wil wel in de tabel blijven staan (vakantie bijvoorbeeld) geef het dan even aan dan noteer ik dat in de tabel en blijf je erin staan.
zondag 30 juli 2017 om 16:52
Myrre29 zou je alsjeblieft bovenstaande ook in je tabel willen verwerken..?ikbenik schreef: ↑26-07-2017 16:27Crazylazy : Hoe is het gisteravond in de bioscoop en macdonalds gegaan..?
(....)
Myrre29: ja, ik denk wel dat ik daar steun aan heb, om in het schema mee te doen. Dankjewel!![]()
Gelukkig heb ik in de voedingscentrum app alle gewichten met datum genoteerd dus zal het hieronder ff bijschrijven:
1 juli: 65,8
8 juli: 65,4
15 juli: 65
22 juli: 64,4
Streefgewicht: 60 (ff kijken hoe ik me dan voel, en of ik door wil naar 58 of het hierbij laat)
Lengte 1.61
Vanmiddag... (...)
Anders is het net alsof ik sinds 1 juli alleen maar ben aangekomen.
Thanx..!