Afvallen (>10kg) vanaf juli 2017, wie doet er mee?
woensdag 28 juni 2017 om 13:23
Hi Afvallers!
In onderstaande tabel houden we onze resultaten bij!
We zijn op 1 juli begonnen en ik ga elke zaterdag (of zondag als ik er niet aan toekom) de resultaten bijwerken in de tabel!
Laat op zaterdag dus even de tussenstand weten. Wanneer je 2 weken of meer je gewicht niet doorgeeft zal ik je uit de tabel halen... zo blijft hij overzichtelijk!
Bye Bye kilo's! Tot nooit!
In onderstaande tabel houden we onze resultaten bij!
We zijn op 1 juli begonnen en ik ga elke zaterdag (of zondag als ik er niet aan toekom) de resultaten bijwerken in de tabel!
Laat op zaterdag dus even de tussenstand weten. Wanneer je 2 weken of meer je gewicht niet doorgeeft zal ik je uit de tabel halen... zo blijft hij overzichtelijk!
Bye Bye kilo's! Tot nooit!
| Naam | Lengte | Doel | 01/07 | 08/07 | 15/07 | 22/07 | 29/07 | 05/08 | 12/08 | 19/08 | 26/08 | afgevallen tot nu toe |
| Myrre29 | 1.80 | 79 | 98.4 | 96.3 | 96.3 | 96 | 95.2 | (vak) | (vak) | 95.2 | 94.1 | -4.3 |
| Carolinetje | 1.74 | 62 | 76 | 75.5 | 75.5 | 74.9 | 74 | 73.2 | 73 | 73.1 | -2.9 | |
| Viva888 | 1.58 | 58 | 68.3 | 66.8 | 66.8 | 66.2 | 65.3 | 65.0 | 64.9 | 64.3 | -4.0 | |
| Moon-Alisa | 1.78 | 80 | 88 | 88 | 88.5 | 89.0 | 88.5 | 88.5 | 88.5 | 88.5 | 88.5 | -+0.5 |
| Snoesje666 | 1.63 | 70 | 96 | 94.5 | 93 | 93 | 92.5 | 92.5 | X | X | -3.5 | |
| Martjeb | 1.74 | 74 | 83 | 81.7 | 80.3 | 79.7 | 80.3 | 79.2 | 79.2 | -3.8 | ||
| Ninguna | 1.61 | 59 | 67 | 67.7 | 65.7 | 65.5 | 65.5 | 64.5 | 64.5 | 63.8 | 64.3 | -3.4 |
| M_W | 1.62 | 75 | 89 | 88.6 | 87.9 | 86.9 | 87 | (vak) | (vak) | 86.7 | 86.3 | -2.7 |
| Juliette87 | 1.73 | 75 | 85 | 84.5 | 84.5 | 83.6 | 83 | 82.6 | 82.2 | 81.1 | 80.3 | -4.2 |
| NymphadoraTonks | 1.76 | 65 | X | X | X | 88 | 86.7 | 85.7 | 85.2 | 84.6 | -3.4 | |
| Ikbenik | 1.61 | 60 | 65.8 | 65.4 | 65 | 64.4 | 64.8 | 64 | 64 | 62.6 | 62.6 | -3.2 |
| Whiterabbit | 1.65 | 70 | X | X | X | X | X | X | 76.6 | 75.8 | -0.8 | |
| 43.2 |
| Naam | Lengte | Doel | 02/09 | 09/09 | 16/09 | 23/09 | 30/09 | 07/10 | 14/10 | 21/10 | 28/10 | afgevallen tot nu toe |
| Myrre29 | 1.80 | 79 | 93.5 | |||||||||
| Carolinetje | 1.74 | 62 | 72 | 71 | -5.0 | |||||||
| Viva888 | 1.58 | 58 | X | 64 | -4.3 | |||||||
| Moon-Alisa | 1.78 | 80 | 88 | 88 | - | |||||||
| Snoesje666 | 1.63 | 70 | 93 | 93 | -3 | |||||||
| Martjeb | 1.74 | 74 | 79.5 | |||||||||
| Ninguna | 1.61 | 59 | 63.7 | 63.5 | -3.5 | |||||||
| M_W | 1.62 | 75 | 85 | 86 | -3.0 | |||||||
| Juliette87 | 1.73 | 75 | 80 | 80 | -5.0 | |||||||
| NymphadoraTonks | 1.76 | 65 | 82.5 | 81.8 | 6.2 | |||||||
| Ikbenik | 1.61 | 60 | 62.2 | 61 | -4.8 | |||||||
| Whiterabbit | 1.65 | 70 | 75.4 | 74.1 | -2.5 | |||||||
| Bois01 | 1.61 | 75 | 91.1 | 90.8 | 20.3 | |||||||
| Barlis | 1.78 | 75 | X | 83.8 | - | |||||||
anoniem_347675 wijzigde dit bericht op 10-09-2017 21:39
95.16% gewijzigd
zondag 30 juli 2017 om 19:58
zondag 30 juli 2017 om 19:58
Festival vanmiddag. Niet heel veel gegeten/gedronken maar ook niet heel weinig. Morgen wel zwemmen!
Verder heb ik een best opvallende jurk aan van de grote-maten-winkel maar ik voel me er wel fijn in. Is maat 44 en dat heb ik gewoon nodig met huidige figuur. Meestal draag ik beetje strakkere dingen.... deze jurk is gewoon huge maar hij zit wel lekker. En ik voelde me er wel heel prettig in
Het is ook wel eens fijn om gewoon iets totaal anders te dragen dan anders. Bij dit festival kon dat ook makkelijk, kleding is behoorlijk gevarieerd.
Wil natuurlijk wel nog steeds afvallen, maar voor nu, deze zomer is dit lekker mijn jurk
En fijn dat de tabel weer is bijgewerkt, thanks!
Verder heb ik een best opvallende jurk aan van de grote-maten-winkel maar ik voel me er wel fijn in. Is maat 44 en dat heb ik gewoon nodig met huidige figuur. Meestal draag ik beetje strakkere dingen.... deze jurk is gewoon huge maar hij zit wel lekker. En ik voelde me er wel heel prettig in
Het is ook wel eens fijn om gewoon iets totaal anders te dragen dan anders. Bij dit festival kon dat ook makkelijk, kleding is behoorlijk gevarieerd.
Wil natuurlijk wel nog steeds afvallen, maar voor nu, deze zomer is dit lekker mijn jurk
En fijn dat de tabel weer is bijgewerkt, thanks!
Je kunt méér.
maandag 31 juli 2017 om 09:17
Geniet van je vakantie Myrre!
Ik ga vanaf vandaag de draad maar weer eens echt oppakken. Ik ben er ook wel achter waar het probleem zit.
Als ik aan het "opletten" ben, dan gun ik mezelf vaak iets te snoepen. "Ik ben lekker bezig, dus dit chocolaatje kan geen kwaad". Dat soort dingen. Dat moet ik dus niet meer doen en ik wil dat in eerste instantie doen door gewoon niks qua snaai meer in huis te halen.
Ik ga vanaf vandaag de draad maar weer eens echt oppakken. Ik ben er ook wel achter waar het probleem zit.
Als ik aan het "opletten" ben, dan gun ik mezelf vaak iets te snoepen. "Ik ben lekker bezig, dus dit chocolaatje kan geen kwaad". Dat soort dingen. Dat moet ik dus niet meer doen en ik wil dat in eerste instantie doen door gewoon niks qua snaai meer in huis te halen.
maandag 31 juli 2017 om 10:22
Fijne vakantie, Myrre29!
Ja, herkenbaar, flow.
Als ik chocolade in huis heb is voor mij de verleiding echt te groot. Zielig voor de kids, maar dat koop ik dus niet meer.
Ik koop alleen nog lekkers dat ik zelf niet SUPER lekker vind. Ik ben dol op roze koeken, gevulde koeken, en kano's , dus die koop ik niet. Stroopwafels vind ik mwoh, rest van het gezin is er dol op, dus die liggen hier wel standaard in de kast. Kids zijn dol op van die pom beer chips, daar kan ik wel vanaf blijven, dus ook die koop ik. Verder heb ik wel altijd iets in huis dat 'legaal' is maar ook 'luxe' voelt, zoals een doosje frambozen, bramen, bessen, etc
Mijn valkuil is nl dat ik me snel 'zielig' voel als ik mezelf te lang dingen ontzeg.
Dan wordt mijn 'innerlijk kind' opstandig, boos en dwars.
Die EIST dan (na te lange onderdrukking) CHOCOLADE, NUUUU !!!
Dus die moet ik dan af en toe verwennen met iets lekkers. Voordat ze in verzet komt
Ja, herkenbaar, flow.
Als ik chocolade in huis heb is voor mij de verleiding echt te groot. Zielig voor de kids, maar dat koop ik dus niet meer.
Ik koop alleen nog lekkers dat ik zelf niet SUPER lekker vind. Ik ben dol op roze koeken, gevulde koeken, en kano's , dus die koop ik niet. Stroopwafels vind ik mwoh, rest van het gezin is er dol op, dus die liggen hier wel standaard in de kast. Kids zijn dol op van die pom beer chips, daar kan ik wel vanaf blijven, dus ook die koop ik. Verder heb ik wel altijd iets in huis dat 'legaal' is maar ook 'luxe' voelt, zoals een doosje frambozen, bramen, bessen, etc
Mijn valkuil is nl dat ik me snel 'zielig' voel als ik mezelf te lang dingen ontzeg.
Dan wordt mijn 'innerlijk kind' opstandig, boos en dwars.
Die EIST dan (na te lange onderdrukking) CHOCOLADE, NUUUU !!!
Dus die moet ik dan af en toe verwennen met iets lekkers. Voordat ze in verzet komt
maandag 31 juli 2017 om 13:08
Ik heb wel genoeg snoep, koek en chips in huis, maar tot nu toe nog geen behoefte aan gehad om te snaaien. Maar goed ik zal over een week of 2 ook wel anders piepen
Ik denk dat ik vanavond eens ga kijken naar een andere app dan die van het voedingscentrum. Nu is appelstroop ook weer snoep
Ik vind het toch niet leuk om elke dag goed bezig te zijn en het bijna onmogelijk goed te kunnen doen. Eet jje brood dan zit je altijd te hoog met zout en bladiebla. Invullen is trouwens ook onhandig via die app.
Ik had juist peren-, appel- en dadelstroop gekocht bij de AH...
Die extra pure chocola is dan nog niet eens een slechte optie toch ikbenik?
Ik denk dat ik vanavond eens ga kijken naar een andere app dan die van het voedingscentrum. Nu is appelstroop ook weer snoep
Ik vind het toch niet leuk om elke dag goed bezig te zijn en het bijna onmogelijk goed te kunnen doen. Eet jje brood dan zit je altijd te hoog met zout en bladiebla. Invullen is trouwens ook onhandig via die app.
Ik had juist peren-, appel- en dadelstroop gekocht bij de AH...
Het Viva forum is papaja.
maandag 31 juli 2017 om 14:20
Ik moet zeggen dat ik tussen de verschillende stropen niet heel veel verschil proef. Misschien ben ik niet zo'n fijnproever. Ik dacht trouwens dat appelstroop wel gezond was. Ik vind het voedingscentrum steeds meer zo'n zure oude tante met zo'n zuinig mondje worden. Het is gewoon nooit goed
Appelstroop
Jij kunt gezonder kiezen
Dit product staat niet in de Schijf van Vijf, omdat het veel suiker bevat en weinig andere voedingsstoffen.
Appelstroop
Jij kunt gezonder kiezen
Dit product staat niet in de Schijf van Vijf, omdat het veel suiker bevat en weinig andere voedingsstoffen.
maandag 31 juli 2017 om 15:04
Appelstroop is 9 van de 10 x suikerbietenstroop met een vleugje appel. (Behalve bijv. Crombach.NymphadoraTonks schreef: ↑31-07-2017 14:20Ik moet zeggen dat ik tussen de verschillende stropen niet heel veel verschil proef. Misschien ben ik niet zo'n fijnproever. Ik dacht trouwens dat appelstroop wel gezond was. Ik vind het voedingscentrum steeds meer zo'n zure oude tante met zo'n zuinig mondje worden. Het is gewoon nooit goed![]()
Appelstroop
Jij kunt gezonder kiezen
maandag 31 juli 2017 om 15:05
Geen idee, vraag het eens aan het Voedingscentrum!NymphadoraTonks schreef: ↑31-07-2017 13:08...
maandag 31 juli 2017 om 17:28
Wat jij schrijft over het voedingscentrum en de vergelijking met een oude zuurpruim tante met zo'n rimpelig zuinig afkeurend mondje; de spijker op z'n kop!
Dat gevoel krijg ik ook steeds meer!
Vóór de update, paar maanden geleden, kon je ook je gewicht in een grafiekje naar beneden zien gaan. Dat vond ik heel bemoedigend om af en toe even te zien, als je ff 'lijn moe' bent. Maar dt is dus sinds de update óók geen optie meer. Weg grafiekje...! En idd steeds 'advies' over dat je Teveel of te weinig zout binnen hebt gekregen, (het verschil tussen die twee ligt ook ERG dicht hij elkaar; heb je te weinig zout binnen, neem je een cup-a-soup, heb je ineens weer 'veel teveel zout' binnen
)
En appelstroop niet gezond? Dichtgaat daar juist heel véél ijzer in zat...? Werd toch juist aanbevolen?
Ik snap er niks meer van
Als je een andere, betere site vind, laat het me weten.
Dat gevoel krijg ik ook steeds meer!
Vóór de update, paar maanden geleden, kon je ook je gewicht in een grafiekje naar beneden zien gaan. Dat vond ik heel bemoedigend om af en toe even te zien, als je ff 'lijn moe' bent. Maar dt is dus sinds de update óók geen optie meer. Weg grafiekje...! En idd steeds 'advies' over dat je Teveel of te weinig zout binnen hebt gekregen, (het verschil tussen die twee ligt ook ERG dicht hij elkaar; heb je te weinig zout binnen, neem je een cup-a-soup, heb je ineens weer 'veel teveel zout' binnen
)En appelstroop niet gezond? Dichtgaat daar juist heel véél ijzer in zat...? Werd toch juist aanbevolen?
Als je een andere, betere site vind, laat het me weten.
maandag 31 juli 2017 om 18:15
Voedingscentrum vertrouw ik niet.
Mijn puber komt met een heleboel roze koeken niet aan zijn minimale caloriëninname (schoolopdracht). Dat lukte pas met een halve liter wodka.
Je kunt ook niet invoeren dat je zelf brood bakt, met minder zout (wel bakkerszout, vanwege de jodium).
Mijn puber komt met een heleboel roze koeken niet aan zijn minimale caloriëninname (schoolopdracht). Dat lukte pas met een halve liter wodka.
Je kunt ook niet invoeren dat je zelf brood bakt, met minder zout (wel bakkerszout, vanwege de jodium).
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
maandag 31 juli 2017 om 18:22
Ik begin ook niet aan zo'n app omdat ik bang ben dat ik er helemaal kriegel van word. Als een collega mij een dropje aanbiedt en ik moet eerst de app raadplegen... nee dan zou ik erin doorslaan.
Wel lees ik al zo lang als ik kan lezen, etiketjes. Wat dat betreft weet ik redelijk goed wat overal in zit.
Wel lees ik al zo lang als ik kan lezen, etiketjes. Wat dat betreft weet ik redelijk goed wat overal in zit.
Je kunt méér.
maandag 31 juli 2017 om 18:28
Je moet bij het voedingscentrum gewoon alleen kijken naar de calorieën, want voor de rest zijn ze veel te streng.
Ik gebruik zelf MyFitnesspal, want ik woon niet in Nederland, en het Voedingscentrum heeft vooral producten uit Nederlandse supermarkten. In MFP staan veel meer producten en lokale recepten.
Volgens mij moet je vooral flink gevarieerd eten en dan krijg je de belangrijkste voedingsstoffen heus wel binnen. En vooral ook niet te veel eten (en dat is dus juist het moeilijke).
Ik gebruik zelf MyFitnesspal, want ik woon niet in Nederland, en het Voedingscentrum heeft vooral producten uit Nederlandse supermarkten. In MFP staan veel meer producten en lokale recepten.
Volgens mij moet je vooral flink gevarieerd eten en dan krijg je de belangrijkste voedingsstoffen heus wel binnen. En vooral ook niet te veel eten (en dat is dus juist het moeilijke).
maandag 31 juli 2017 om 20:20
maandag 31 juli 2017 om 20:39
Hallo,
Ik wil wat met jullie delen. Afgelopen week heb ik tussendoor eetbuien gehad en daarom ben ik aangekomen.
Ik weeg nu 76 kilo. Ik schaam me hiervoor voor en voelde hierdoor vervelend door. Waarom toch....
Elke dag doe ik mijn best, maar na 21.00 uur heb ik zin in lekkers.
Het blijft een gevecht.
Ik wil wat met jullie delen. Afgelopen week heb ik tussendoor eetbuien gehad en daarom ben ik aangekomen.
Ik weeg nu 76 kilo. Ik schaam me hiervoor voor en voelde hierdoor vervelend door. Waarom toch....
Het blijft een gevecht.
maandag 31 juli 2017 om 22:42
Hoi!
Ik volg! Ben dinsdag 25 juli (vorige week) gestart met Weight Watchers.
Ben 1.67 lang en woog 84.1 kilo op 25 juli. Ik weeg vandaag 82.1 kilo
Ben erg tevreden over Weight Watchers. Elke week wegen, waardoor je toch een stok achter de deur hebt en ook de app is super fijn!
Zijn er meer mensen die afvallen met behulp van Weight Watchers?
Ben 1.67 lang en woog 84.1 kilo op 25 juli. Ik weeg vandaag 82.1 kilo
Ben erg tevreden over Weight Watchers. Elke week wegen, waardoor je toch een stok achter de deur hebt en ook de app is super fijn!
maandag 31 juli 2017 om 23:29
Je hoeft je echt niet te schamen hoor. Je moet je niet vervelend voelen omdat je je een keer laat gaan. Misschien helpt het als je dan na 21.00 nog wat doet nog even naar buiten of een huishoudelijk klusje. Als je bezig bent heb je minder behoefte aan wat lekkers dan als je op de bank zit om tv te kijken.flexibel schreef: ↑31-07-2017 20:39Hallo,
Het blijft een gevecht.
anoniem_114589 wijzigde dit bericht op 31-07-2017 23:31
Reden: Typefouten
Reden: Typefouten
3.31% gewijzigd
maandag 31 juli 2017 om 23:33
Dat is een goed begin, de eerste week al 2 kilo kwijt.Mascotte1123 schreef: ↑31-07-2017 22:42Hoi!
Ben 1.67 lang en woog 84.1 kilo op 25 juli. Ik weeg vandaag 82.1 kilo![]()
dinsdag 1 augustus 2017 om 09:22
Dank voor de tip! Ik heb in mijn AH alleen de appelvariant zien staan maar er zijn er dus meer? Even langs een grotere AH dan.NymphadoraTonks schreef: ↑31-07-2017 15:41
Ik heb deze met als enige ingredient appel, peer of dadel.
100% pure appelstroop.
Zonder extra toevoegingen
Bereid uit verse vruchten
Mja het voedingscentrum is natuurlijk weer tante zuurtje over chocola
Er is nog wel appelstroop van alleen appels te krijgen maar de goedkopere varianten zijn doorgaans een combi van goedkopere suikerbietenstroop en appelstroop.
Toen ik vanwege een allergie etiketten moest gaan lezen ging er een wereld voor me open. Wist je dat in een blikje kokosmelk van bijna 3 euro vooral vulmiddel en een vleugje kokosnootextract zit? In het goedkoopste blik zit dan vreemd genoeg wel weer meer kokosnoot. Sindsdien ben ik fan van de goedkopere C merken: vaak veel minder toevoegingen en rommel. Behalve de appelstroop dan...
Voor mensen die een andere database zoeken, ik ben erg blij met MyFitnessPal, die heeft een vrij grote
database. Over natrium loopt ie ook wel eens te miepen maar dat negeer ik. En ik vind het handig dat je recepten aan kunt maken, dus je zelfgebakken brood voer je één keer in met alle toevoegingen en sla je op en dan kun je die per zelfgekozem maateenheid toevoegen in je dieet.
dinsdag 1 augustus 2017 om 16:55
Vanmorgen woog ik me en ik zit eindelijk onder de 65 kilo. Dat is lang geleden... Hopelijk kan ik het volhouden en gaat er nog een pondje af deze week voor zaterdag.
12Twister, dat is wel erg, jeetje. Vulmiddel met een kokossmaakje... Voortaan ga ik ook meer op de etiketten letten.
Flexibel,
iedereen heeft wel eens een vreetbui of eet wel eens overdadig bij een feestje. Don´t worry. Pak gewoon de draad weer op. Je bent al 2 kilo afgevallen sinds we zijn begonnen, als je dat 5 maanden zo volhoudt, dan ben je 10 kilo kwijt!
12Twister, dat is wel erg, jeetje. Vulmiddel met een kokossmaakje... Voortaan ga ik ook meer op de etiketten letten.
Flexibel,
dinsdag 1 augustus 2017 om 22:14
Flexibel dat lijkt me heel vervelend. Ben je overdag niet te streng waardoor je in de avond meer vreetzin krijgt?
En inderdaad eet iedereen wel eens overdadig. Zeker hier herkenbaar, anders zaten we hier niet
en die 2 kilo is inderdaad al 2 kilo he
Ik kom nu elke dag gemiddeld rond de 1800 calorieën uit. Volgens mij gaat het zo niet heel hard met afvallen, maar anders val ik om hoor
ik eet in ieder geval een stuk gezonder
En inderdaad eet iedereen wel eens overdadig. Zeker hier herkenbaar, anders zaten we hier niet
Ik kom nu elke dag gemiddeld rond de 1800 calorieën uit. Volgens mij gaat het zo niet heel hard met afvallen, maar anders val ik om hoor