hoe lang samen

19-09-2017 09:02 91 berichten
Hoii!
Hoe lang waren jullie samen voordat je zwanger werd van jullie eerste?
Ik heb een ex, die wilde persee 8 jaar wachten (ik 23, hij 24), dan wist hij zeker dat het goed zou gaan samen en hij dreigde ook weg te gaan als ik eerder zwanger werd en geen abortus zou laten doen. Nou vind ik 8 jaar lang wachten echt veel te lang. Nu ben ik 24, en mijn eierstokken rammelen behoorlijk. Nu heb ik gisteren een date gehad met iemand die ook graag kinderen wil. We gaan binnenkort nog een keer afspreken, omdat het goed klikte.
Natuurlijk zal ik niet in de eerste maanden zwanger raken, eerst maar wij willen ook geen jaaaren wachten.. sowieso gaan we er geen 'tijd' aan vastzetten want: als het gebeurt, dan gebeurt het. maar ben gewoon benieuwd naar hoe lang het bij jullie duurde. natuurlijk wil ik niet in de eerste paar maanden al zwanger raken, ik wil geen gepraat dat ik dan vroeg ben haha
liefsxx
Eerst maar es daten, na 2 jaar ofzo samenwonen en een tijd samenwonen voor je effectief over kinderen denkt.
Zwanger raken lukt niet bij iedereen even snel en zelfs als het wel van de 1ste of de 2de keer lukt, duurt het nog 9 maanden vooraleer het kind er is ...

Doe mij maar minimum een jaar of 3 tussen start relatie en verwekking.
En een stabiele basis qua relatie, inkomen en huisvesting.
Alle reacties Link kopieren
Wij waren 6 jaar samen en 5 jaar samenwonend. Ik was 27 en mijn man 29 toen ik zwanger werd.
voor ons was dat perfect.
QueenArachnia schreef:
19-09-2017 10:53
Wij waren 12 jaar samen toen ik zwanger werd van de oudste.
Mag ik zeggen dat ik het heel bijzonder vind om het op je eerste date al over kinderen te gaan hebben?
Tja, liever meteen uitspreken dat je absoluut kinderen wil, dan eerst 3 maand daten en er dan achterkomen dat die kinderwens met hem er nooit zal komen.

Maar om dan ook al gelijk over termijnen te beginnen ...
Ga eerst maar es kijken of je wel verder raakt dan date 3.
Wij waren 8 jaar bij elkaar toen de eerste geboren werd. Ik wilde wel graag voor mijn 30e een kind, dat is gelukt :-)
Tornacense schreef:
19-09-2017 14:40
Tja, liever meteen uitspreken dat je absoluut kinderen wil, dan eerst 3 maand daten en er dan achterkomen dat die kinderwens met hem er nooit zal komen.

Maar om dan ook al gelijk over termijnen te beginnen ...
Ga eerst maar es kijken of je wel verder raakt dan date 3.
Ja uiteraard kun je laten vallen dat je in de toekomst wel kinderen wil enzo, maar verder lijkt dat me nou niet iets voor de eerste (paar) date(s)..
Wij waren 15 jaar samen :)

Nu stap ik dat dat in jouw geval niet mogelijk is, en ook een beetje onnodig. Maar een jaar of 3 samen zijn, waarvan anderhalf à twee samenwonen vind ik toch wel belangrijk. Natuurlijk zijn er genoeg verhalen van mensen die binnen 2 maanden zwanger waren en waar dat helemaal prima ging, maar er zijn ook genoeg verhalen van mensen waar het niet goed ging. Dus om elkaar goed te leren kennen vind ik 2-3 jaar toch wel het minimum.
AnAppleADay schreef:
19-09-2017 10:36
Tijd zegt niks over stormen. Ik ben nu bijna 6 jaar samen met mijn vriend waarvan 4 jaar samenwonend en ik vind nou niet echt dat we stormen hebben doorstaan.
Terwijl je prima in de eerste 2 jaar een storm kan meemaken.
Mee eens.

Ik heb vrienden die ook al 10 jaar samenzijn en nog geen storm hebben meegemaakt. Wat niet betekent dat hun relatie niet stevig is! Daar heb je niet perse een storm voor nodig. Sterker nog: Ik gun iedereen van harte een relatie zonder stormen. Wij hebben er meer dan genoeg gehad en ik hoop dat de volgende pas over een jaar of 20 komt....
Ik zou zeggen geniet op zijn minst twee jaar van elkaar voordat je eraan begint. Onze relatie bestaat uit ellende gevolgd door zwangerschappen en toen het ouderschap. Ik wou dat we iets meer tijd samen hadden gehad zonder stress gewoon met zijn tweetjes. Ondanks dat ik het ouderschap heel leuk vind, maar de tijd voor het ouderschap is ook wel heel waardevol.
Geloof mij maar, meestal, zet het krijgen van een kind je relatie (tijdelijk ) op zijn kop... het is aan te raden elkaar eerst goed te leren kennen en ook de mindere punten van elkaar. .. EN geniet ook lekker van elkaar voor je elkaar moet delen met een klein mini mensje dat al jullie aandacht verdient en krijgt.
promesso schreef:
19-09-2017 10:39
Moet je dan maar wachten op een 'flinke storm'?
Twee weken regen en een lekkend tentje geeft ook een goed beeld.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wij waren bijna 10 jaar samen toen onze dochter geboren werd. Ik was toen 27 en mijn vriend 32 jaar.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Met de vader van mijn oudste was ik zeven jaar samen, waarvan zes jaar samenwonend (en vier jaar getrouwd). Met de vader van de jongste had ik een half jaartje geknipperlicht toen ze zich aandiende, en die ging er ook hard van door toen ik zwanger bleek te zijn.
Wij hadden 1 jaar en 3 maanden een relatie voordat we besloten te stoppen met anti conceptie en woonde toen bijna een jaar samen. Het duurde bijna 2,5 jaar voordat ik zwanger was, dus toen waren wel ruim 3,5 jaar samen (en een jaar getrouwd).
10 jaar samen, maar kan me voorstellen als je al wat ouder bent dat je er minder tijd over heen laat gaan. In jouw geval zou ik het rustig aan doen en elkaar eerst eens leren kennen!
Wij waren ongeveer drie jaar samen toen we het gingen proberen, 4,5 jaar samen toen onze zoon werd geboren.

Persoonlijk ben ik blij dat we die jaren samen hebben gehad. Was heerlijk om samen dronken te worden, uit te slapen, te reizen en avonturen te beleven. Er is meer wat ons bindt dan kinderen, en dat vind ik een fijn gevoel. We hebben het gewoon vreselijk leuk met elkaar. Toen al, en nu nog steeds...
Koffiehagedis schreef:
19-09-2017 10:27
Ik vind het altijd moeilijk te geloven dat je elkaar na 2 jaar goed genoeg zou kennen voor kinderen. Welke flinke stormen heb je dan samen al doorstaan die je ervan verzekeren dat jullie als partners tegen een stootje kunnen? Hoe weet je dan al dat je in je persoonlijke ontwikkeling door het leven heen met elkaar 'mee kunt groeien' in plaats van uit elkaar? Sowieso lopen niet voor niets zo ontzettend veel relaties op de klippen met jonge kinderen. Dus nee, sorry, ik snap de mensen die het hebben over 2 jaar niet. Ik ben nu 5 jaar samen met mijn partner, wonen 1,5 jaar samen, en nu voelen we ons pas sterk genoeg om, wanneer de omstandigheden dat gaan toelaten, aan een gezin te denken.

TO, je klinkt voor mij wel heel erg jong voor je leeftijd, en alsof je je meer laat leiden door je hormonen dan door rationele overwegingen. Dat laatste lijkt me echter wel noodzakelijk voor je weloverwogen over een gezin na kunt gaan denken.
Hier een ziekbed en overlijden van een ouder, een angststoornis en een depressie in de eerste 2 jaar relatie. Best wat stormen/stootjes zou ik zeggen.

Kind kwam overigens na 6 jaar relatie, 5 jaar samenwonen, 3 jaar huwelijk, 1 verregende vakantie en 1 IVF.

Stormen? We hebben een half leven geleefd samen. Kind is ook echt geen klap meer voor onze relatie moet ik zeggen, dit is een eitje na alles. Maar we hebben dan ook een verschrikkelijk lief kind, al zeg ik het zelf.

@TO: ik zou even tegen je eierstokken zeggen dat ze ophouden met dat geklepper omdat het er zelfs als dit mr Right blijkt te zijn de eerstkomende 3 jaar echt niet inzit. En je weet zelf ook wel dat dat wel zo verstandig is.
Wij waren 6 jaar samen waarvan 5 jaar samenwonen.

Ik zou toch zeker 3 á 4 jaar een relatie willen hebben voordat je aan kinderen begint. Ik vind het belangrijk om samen echt geleefd te hebben en dingen te hebben meegemaakt.
Ik kreeg net een berichtje van een kennis dat hij vader is geworden. Vorig jaar april had hij de eerste date met de moeder van het kind, vorige maand getrouwd en nu met zijn drieën. Het kan sneller overigens. Ik ken ook iemand die binnen twee maanden trouwde met zijn nieuwe vriendin die toen al zwanger was. Zij kenden elkaar overigens wel van vroeger (en ik vermoed dat de relatie wel wat eerder is begonnen dan een week nadat het uitging met zijn vorige vriendin).
.
anoniem_338027 wijzigde dit bericht op 25-09-2017 12:15
99.00% gewijzigd
Bedankt voor de reacties! Het ging mij er voornamelijk om, wat normaal is. Dus niet te lang wachten maar uiteraard ook niet te snel. En geld dat ook voor samenwonen? dat je eerst 2 jaar een relatie moet hebben voor je kunt samenwonen? Wat is daarbij normaal?
Niet dat hij mij gevraagd heeft, wel tweede date gehad, maar is niks geworden.
pippeltje22 schreef:
25-09-2017 10:01
Bedankt voor de reacties! Het ging mij er voornamelijk om, wat normaal is. Dus niet te lang wachten maar uiteraard ook niet te snel. En geld dat ook voor samenwonen? dat je eerst 2 jaar een relatie moet hebben voor je kunt samenwonen? Wat is daarbij normaal?
Niet dat hij mij gevraagd heeft, wel tweede date gehad, maar is niks geworden.
Ik zou eerste eens gewoon lekker gaan daten, bij voorkeur vaker dan 1x met een man
en dan langzaam eens zien waar je uitkomt.
Wij/ik gaan volgend jaar zomer proberen zwanger te raken is nu de planning.
Wij zijn dan 4 jaar samen, twee jaar samenwonend en driekwart jaar getrouwd.

Eerder wil ik niet, want wil genieten van de relatie en elkaar. :heart: Rationeel gezien.
Emotioneel gezien ben ik er al sinds begin van relatie klaar voor, maar vind dat je eerst iets op moet bouwen etc.
Ik wil voor mijn 30e een kindje en ben volgend jaar 28, dus nog tijd zat :)
Och kind, wacht toch ff met uitstippelen hoe het allemaal zou moeten (wat is normaal??).
Geniet van een eventuele liefde (want zelfs dat weet je nu nog niet eens, maar je bent al wel een planning aan het maken)...

Wij waren dik 11 jaar samen toen de eerste werd geboren. Een stabiele basis bouwen om een kind in te laten opgroeien is volgens mij heel belangrijk en dat kost tijd! Zorg daar eerst maar eens voor, dan kun je daarna verder kijken lijkt me!
Ik denk niet dat er een 'normaal' is in deze. De verschillen zijn echt groot als ik dit topic zo doorlees.

Bij ons ging alles snel: binnen een half jaar gaan samenwonen, na anderhalf jaar getrouwd en toen we elkaar 2 jaar kenden was ik dan zwanger. Dit was een 'gelukje'; ik was net gestopt met de pil en had verwacht dat het langer zou duren voor de pil helemaal uit mijn lichaam was, maar in plaats daarvan was het direct raak.

Achteraf had ik misschien wel een jaartje langer willen wachten. Een hoop dingen die we nog wilden doen zijn nu heel erg op de lange baan geschoven en daarnaast leer je elkaar heel anders kennen als je kindje er eenmaal is; maar mogelijk was dat anders geweest als we langer hadden gewacht. Maar tegelijk kan ik ons zoontje ook niet meer wegdenken en was het ook prima zoals het is gegaan uiteindelijk!
Ik zou wel minimaal 2-3 jaar samen willen zijn, waarvan een aanzienlijk deel ook wonend in 1 huis. Je moet elkaar toch echt wel goed kennen en zeker weten dat het helemaal goed zit voordat je aan kinderen begint, lijkt me.

Mijn man en ik zijn elkaars eerste liefde.... wij waren al 10 jaar samen, waarvan 6 jaar getrouwd/samenwonend toen onze oudste werd geboren. Maar ja, ik was ook nog maar 16 toen we verkering kregen.

Rond mijn 24e rammelden mijn eierstokken trouwens ook nogal, maar toen waren man en ik nog allebei parttime aan het doorstuderen en werken, dus was nog geen geschikt moment voor kinderen. Ik ben blij dat we toen nog een paar jaar gewacht hebben om de boel goed op de rit te krijgen, want een kind op z'n zachtst gezegd nogal ontregelend.
..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven