Lijf & Lijn alle pijlers

I can, I will. End of story.

20-09-2017 12:46 1139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom, in de volgende post geef ik kort uitleg van mijn afvaldoel en planning, maar dit hoeft van mij niet per se in de beginpost.
Wil je ook wat kilootjes kwijt? Schrijf gezellig mee, we zijn momenteel een klein clubje!
Elke vrijdag update ik de tabel.

I can, I will. End of story!

NaamLengteStartStreefHuidigTotaalBMI
Judith1.69m816566,7-14,123,3
Peach1.58m69,5555,3-12,223,1
Woeffie1.70m97<8085,1-11,829,5
Liis1.72m906871,4-18,624,1
GMS1.69m876370,9-16,124,8
Marda1.67m75,56072,8-2,826,2
Ukkepuk1.62m706067,9-2,125,8
Vietje1.72m90,78087,8-2,929,8
Superduba1.65m62,95859,9-322,1
Peppermint1.62826876,8-5,229,3
Komkommerig1.63675664-323,9
anoniem_303141 wijzigde dit bericht op 20-04-2018 17:00
58.49% gewijzigd
It's not always easy, but it's worth it.
Hoi dames, ik heb een tijd in het ziekenhuis gelegen en totaal niet met afvallen bezig geweest, maar nu ben ik terug. Nog wel aan het herstellen, verwerken en revalideren dus in hoeverre afvallen nu realistisch is weet ik eigenlijk niet.

In al die tijd totaal niet opletten ben ik 0.2 kg aangekomen, dat valt me echt hartstikke mee. :hihi:
Jeetje avivai dat is niet niks allemaal. Sterkte en beterschap. 0.2 is echt niets.
Bedankt voor alle succeswensen! Heb vandaag met mijn teamleider overlegd en die gaf aan dat die banen inderdaad netjes in elkaar kunnen overlopen, met hooguit alleen vrij in mei. Maar dan wel met uitzicht op werk in juni.

Bedankt voor de tip! Ik zal eens gaan kijken naar die recepten.

Spannend Evda, ik hoop dat je snel geluk mag gaan hebben!

Jeetje wat naar Avivai :o ik hoop dat het nu beter gaat, ik hoop dat het niks te ernstigs geweest is.
Hoe ist hier?

Bij mij gaat het echt slecht met lijnen.
Ik wil wel slanker zijn maar kan echt de motivatie niet vinden.
Gaat 1 dag goed en dan gaat het weer minder.
Beweeg wel nog wat.
Bij mij is het ook al beter geweest. Had snoepjes in de auto. Tja dat kan ik dus niet en beweeg minder. Het is ook gewoon veel te koud. Maar verder wel stabiel. Ow en de stoelgang is weer waardeloos. Geen idee wat ik daar aan moet doen

Kom op evda. Dan gaat het even wat minder er komt echt een tijd je meer motivatie hebt. Er zijn ook zoveel verleidingen momenteel.
Hier hetzelfde verhaal, onze adventkalender is gister geplunderd :-$
Hier gaat het ook niet fantastisch, eten gaat prima. Maar ik heb mijn jaarlijkse winterverkoudheid te pakken. Gister met een enorm zere keel de hele dag les gegeven, vandaag was de pijn weg. Maar heb al drie pakjes zakdoekjes versleten vandaag en zit aan de neusspray.
Ben zelfs misselijk wanneer ik buk of me inspan omdat ik gewoon te weinig lucht krijg. Super irritant.
Gewicht hier is 86.4kg. Niet veel maar toch weer wat er af.
Oh jeetje Avivai! Ik hoop dat je je snel weer een stuk beter voelt.

Hier 72,9 helaas :-x . Is het gelijk weer duidelijk dat ik echt moet blijven opletten met eten, omdat ik anders meteen weer aankom. Wel drie keer gaan sporten de afgelopen, en vandaag ook flink spierpijn. Zondag ga ik uit eten, maar ik ga 's ochtends als er geen ijs ligt een keer extra sporten en alleen een hoofdgerecht nemen. Mijn motivatie is er wel, maar het lijkt wel alsof ik ineens veel meer trek heb, en doordat vind ik het veel moeilijker om niet te veel te eten. Bestaat er soms zoiets als winter-modus :wtf: , ik heb ook echt een hekel aan koud-nat weer, brrr...
Liis ik merk ook dat ik sommige dagen echt meer trek heb. Dan tegen een uur of 9 s avonds ineens denk ow ik krijg trek. Probeer het te negeren maar twijfel of ik kwark of Griekse yoghurt voor dat moment ga halen.
Hier ook aangekomen. En zit nu ook met gebak voor mijn neus.. gaat lekker dus, not.

woog vanmorgen 83,2 o_o
Ik heb vandaag even contact met Judith gezocht omdat het me opviel ze toch wel erg stil was. Het gaat momenteel niet zo lekker met haar gezondheid en is daarom even afwezig. Ik ga er van uit ze zich hier vanzelf weer meld als het beter met haar zal gaan.

Door deze situatie zal momenteel de tabel ook niet geüpdate worden. Ik heb gezegd dat dat voor mij geen probleem is, en hopelijk vinden jullie het ook niet erg.

We kunnen anders vanaf januari de tabel ook weer gaan updaten. Als jullie dat goed vinden. Meeschrijven is natuurlijk geen probleem. En dan zelf maar even kijken of je wel of niet een gewicht doorgeeft deze maand.

Judith van harte beterschap en hopelijk ben je snel weer terug hier. :hug: :bigkiss:
Beterschap Judith!!

Goed gedaan Woeffie! Voor de rest, vandaag weer een nieuwe dag om wat gewicht te verliezen!

Niet gewogen vanochtend, wel stuk gewandeld/hardgelopen op de hardloopband om de zak schuimpjes van gister te compenseren.
Morgenochtend wegen.
Beterschap Judith! Natuurlijk is het geen probleem dat de tabel niet geupdate word, er zijn belangrijkere dingen in het leven.

Ik blijf me wel gewoon elke week wegen en het hier posten. Merk dat dat toch een goede stok achter de deur is.

Fijn dat er bij jou weer wat vanaf is woeffie!
En voor de andere, ik snap het wel. Denk dat dit ook wel de lastigste tijd van het jaar is om af te vallen.

Heb niet zo'n goede week gehad. Enorm cheatweekend gehad en maar twee keer gesport omdat ik me niet goed voelde. Woensdag had ik enorme keelpijn, en zoals dat bij mij meestal dan is was die keelpijn donderdag over en had plaats gemaakt voor een enorme neusverkoudheid. Gelukkig heb ik vannacht goed geslapen en voel ik me vandaag alweer 100 keer beter dan gister :D
Maar na deze week dacht ik dat ik hooguit gelijk zou zijn gebleven met vorige week, maar ik ben zowaar weer een klein beetje afgevallen!

Resultaat vanochtend: 65,1kg
Sterkte Judith!

Gefeliciteerd voor de goede resultaten!

Vandaag heb ik echt veel te veel slechte dingen naar binnen gewerkt ..
Baal er wel beetje van dat ik weer in zo'n slechte flow zit .
Morgen vieren we Sinterklaas dus dit weekend wordt ook niks .
Maar daarna ga ik toch weer even de broekriem aantrekken tot de kerst.
Peach ik blijf ook gewoon elke weeg wegen. Vanmorgen stiekem ook even gedaan en was een min. Hopelijk is die er vrijdag ook nog.

Evda hebben jullie een leuke sinterklaas gehad.

Jeetje wat is het stil hier zeg. Allemaal de goede motivatie kwijt.
Nou valt beetje stil woeffie.
Je bent goed bezig :)
Sint was leuk, nu weer gezond sinds gisteren.
Hoop wat af te gaan vallen de komende weken maar vind het erg moeilijk.
Evda dankjewel. Ik zit momenteel in een goede flow en probeer dat gewoon aan te houden en niet te veel gekke dingen te doen.
Als ik je ergens mee kan helpen hoor ik dat graag. Ik houd trouwens wel vaak kcal per dag bij via een app. Misschien helpt dat het het bewust worden hoeveel er eigenlijk in sommige dingen zitten.
Nee hoor, de motivatie is hier nog! Alleen december is altijd idioot druk op school, dus heb eigenlijk weinig tijd om hier te schrijven.

Dit weekend zat ook vol met leuke dingen, hebben twee katjes uitgezocht en kerstcadeautjes geshopt :D en ik zit op dit moment te wachten op het moment dat ik een berichtje krijg van mijn schoonbroer of zus, want binnen nu en een paar uur moet hun kindje geboren worden (als dat vannacht nog niet gebeurd is).

Zo'n app heb ik ook wel eens gebruikt Woeffie, misschien wel een goede om daar weer eens aan te gaan beginnen!
Woeffie goed hoor!
Het probleem hier is gewoon het hongergevoel als ik minder eet en de trek in zoetigheid.
Bijvoorbeeld gisteren als lunch een flinke salade met tonijn op maar savonds knagende honger dus twee plakken ontbijtkoek en nog een schaal yoghurt gegeten.
En dat terwijl ik boven de 1500 kcal zat over de hele dag al zonder die ontbijtkoek en yoghurt.
Maar niet gesnoept :).
Maar zo gaat het natuurlijk niet hard en dan heb ik regelmatig ook nog snoepbuien een dag of 3 in de week..
En sporten kan ik me gewoon niet toe aanzetten in die kou en ben vaak ook moe ivm slechte nachten , zieke kinderen etc.
Maar goed, probeer het weer op te pakken want als ik me een paar dagen heb laten gaan voel ik me ook niet happy.
Ik weet allemaal wel hoe het moet, maar het uitvoeren is een tweede .
Calorieën hoef ik niet bij te houden want ik weet van bijna alle voedingsmiddelen de calorieën uit mijn hoofd, ben al 2x eerder 12 kg afgevallen.
Toen ik jonger was ging dat alleen een stuk makkelijker.
Peach goed om te horen het bij jou ook lekker gaat. Ow wat leuk katjes. Wanneer komen ze of mocht je ze al meenemen. Spannend zeg zo'n telefoontje.

Evda hmm vervelend zeg dan dat het even niet lukt. Sporten heb ik ook geen zin in hoor met dit weer. En heb ook regelmatig mijn 6000stappen per dag niet. Of het is te koud of het regent blehh. Ik zit gemiddeld op 1750kcal per dag.
Ja als je het overal al van weet hoef je de app natuurlijk niet te gebruiken. Ik vind het ook wel handig om mijn macro's in te zien.

Als ik bij MFP mijn eetdagboek bevestig eind van de dag zegt die elke keer dat binnen nu en 5 weken tussen de 83 en 84 kg zou zitten. Helaas geeft die app geen garantie haha en het lijkt me wel iets te optimistisch. Maar eigenlijk was mijn doel voor kerst 85kg. Al was mijn doel voor februari ook 80 kg maar dat lijkt me inmiddels al weer iets te veel van het goede.
In januari komt het eerste katje en het tweede in februari, want ze komen niet uit hetzelfde nestje.

Haha handig altijd he die apps die dan aangeven wanneer je hoeveel zou moeten zijn afgevallen, zou inderdaad fijn zijn als dat ook een garantie was. Ik merk zelf ook vooral in mijn macro's dat ik vaak heel anders uitkom aan het eind van de dag dan dat ik van te voren gedacht had.
Ja dan vraag ik me echt af waar die apps dat op baseren. Sowieso je behoefte uitrekenen vond ik al een klus eigenlijk. Overal kwam iets anders uit.
Macro's kom ik ook niet uit hoe ik eigenlijk zou willen. Vaak toch net erboven met koolhydraten en net te weinig eiwitten.
Ja dat herken ik van die macro's ik kom ook altijd uit op te veel koolhydraten en te weinig eiwitten.
Ik snap ook niet helemaal waar die apps het op baseren. Moet lengte en gewicht invullen en heb hem gekoppeld aan mijn google app die de beweging bijhoud (al doe ik dat zelf niet goed). Soms moet je ook nog je werk invoeren, maar dan valt mijn werk (docent) soms onder een kantoorbaan, of rekent hij in elk geval dezelfde beweging daarvoor terwijl ik op een dag vol lesgeven toch weinig zit haha

Daarover gesproken, per februari vallen er uren weg van mijn baan (ziektevervanging en mijn collega gaat dan weer langzaam wat uren oppakken) dus ik was op zoek naar wat voor erbij. En vandaag ben ik aangenomen, nog tijdens het gesprek :D kom ik samen met mijn huidige baan op 0,8 fte uit, wat na januari langzaam wat minder zal worden.
Peach gefeliciteerd met je baan. Heb je al het telefoontje gehad van je schoonbroer/zus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven