10 kilo afvallen in 2018
donderdag 28 december 2017 om 08:23
Wie doet er mee?
10 kg afvallen in 2018
Ik kan geen tabel maken maar wil wel het gewicht bijhouden in een schema.
Vrijdag is weegdag en ik werk het schema bij op zaterdag, graag alleen je huidig gewicht dikgedrukt doorgeven.
Hoeveel kilo je kwijt bent mag je zelf bijhouden
SCHEMA IS VOL
Naam Leeftijd lengte startgewicht. Huidig gewicht
Evda. 35 jaar 1.80 * 83.8 / 82.6
Polarvide. 24 jaar 1.70 * 99.3 / 96,5
Olleke. 32 jaar 1.57 * 67.4 / 65.4
Feetje. 31 jaar 1.81 * 81.6 / 78
Skippybal10. 30 jaar 1.65 * 70,8 / 70.1
Marilene. 37jaar 1.68 * 68 / 68,0
Sansevieria 28 jaar 1,69 * 86,2 / 86,3
daenerys79 38 jaar 1.71 * 73.7 / 73.0
AusAngel 19 jaar 1,70 * 80 / 77,9
Viva888 24 jaar 1.58 * 67.2 / 65.7
Snoepjedoepje 24 jaar 1.67 * 70.7 / 67.8
Limonello18. 35 jaar 1.68 *60.2 / 58
Strikjemetstippels 35 jaar 1.68 * 62 / 61.9
fudge- 34jaar 1.69 * 68.1 / 67.3
gruffalo 45 jaar 1.75 * 84 / 84
Wanttobeabitch. 43 jaar 1.70 * 73.3 / 73,0
Twilight84. 33 jaar 1.75 * 86.8 / 82.8
Desje12 24 jaar 1,70 * 72,8 / 70,7
prettymama 29 jaar 1.72 * 79,5 / 76.1
Zwartvlekje. 25 jaar 1.55 * 62.3 / 61,5
10 kg afvallen in 2018
Ik kan geen tabel maken maar wil wel het gewicht bijhouden in een schema.
Vrijdag is weegdag en ik werk het schema bij op zaterdag, graag alleen je huidig gewicht dikgedrukt doorgeven.
Hoeveel kilo je kwijt bent mag je zelf bijhouden
SCHEMA IS VOL
Naam Leeftijd lengte startgewicht. Huidig gewicht
Evda. 35 jaar 1.80 * 83.8 / 82.6
Polarvide. 24 jaar 1.70 * 99.3 / 96,5
Olleke. 32 jaar 1.57 * 67.4 / 65.4
Feetje. 31 jaar 1.81 * 81.6 / 78
Skippybal10. 30 jaar 1.65 * 70,8 / 70.1
Marilene. 37jaar 1.68 * 68 / 68,0
Sansevieria 28 jaar 1,69 * 86,2 / 86,3
daenerys79 38 jaar 1.71 * 73.7 / 73.0
AusAngel 19 jaar 1,70 * 80 / 77,9
Viva888 24 jaar 1.58 * 67.2 / 65.7
Snoepjedoepje 24 jaar 1.67 * 70.7 / 67.8
Limonello18. 35 jaar 1.68 *60.2 / 58
Strikjemetstippels 35 jaar 1.68 * 62 / 61.9
fudge- 34jaar 1.69 * 68.1 / 67.3
gruffalo 45 jaar 1.75 * 84 / 84
Wanttobeabitch. 43 jaar 1.70 * 73.3 / 73,0
Twilight84. 33 jaar 1.75 * 86.8 / 82.8
Desje12 24 jaar 1,70 * 72,8 / 70,7
prettymama 29 jaar 1.72 * 79,5 / 76.1
Zwartvlekje. 25 jaar 1.55 * 62.3 / 61,5
anoniem_299875 wijzigde dit bericht op 28-01-2018 16:21
78.04% gewijzigd
zaterdag 6 januari 2018 om 13:25
Patat maken van zoete aardappel?twilight84 schreef: ↑06-01-2018 10:32zaterdag patatdag. Maar vandaag een keer niet. Ik moet vanavond alleen eten. Dus ik zal iets gezonds bedenken.
Iemand nog lekkere ideeën voor mijn avondeten, maar graag zonder vis en champignons![]()
Don't cry, buy a bag and move on.
zaterdag 6 januari 2018 om 17:34
Courgetti is heel makkelijk: als je geen spirelli hebt, kun je geloof ik bij de AH de courgettesliertjes kant en klaar kopen.
Anders met de spirelli een courgette erdoor draaien.
Beetje kipfilet met wat wokolie en kruiden in de wokpan, hoog vuur.
Dan de courgetti in de pan et wat pesto, en roerbak maar, voor hooguit een paar minuutjes.
Anders met de spirelli een courgette erdoor draaien.
Beetje kipfilet met wat wokolie en kruiden in de wokpan, hoog vuur.
Dan de courgetti in de pan et wat pesto, en roerbak maar, voor hooguit een paar minuutjes.
zaterdag 6 januari 2018 om 17:40
Ik heb vandaag weer een goed dagje .
Netjes gegeten en nog 45 min gewandeld..
Had wel moeilijke momenten met hongergevoel. Maar opgelost met een appeltje extra.
Morgen is mijn cheatdag
. Die mag ik 1x pw (soms 2) van mezelf.
Dan ga ik ontbijten met suikerbrood, lunch met soep en stokbrood en avondeten patat
Had wel moeilijke momenten met hongergevoel. Maar opgelost met een appeltje extra.
Morgen is mijn cheatdag
Dan ga ik ontbijten met suikerbrood, lunch met soep en stokbrood en avondeten patat
zaterdag 6 januari 2018 om 18:34
Hier vanavond een avondje niets doen, is gunstig voor het afvallen
Heb nog steeds niet gesport, mijn knie doet nog steeds raar. Hoop dat dat snel over is!
Maandag begin ik weer met werken, en dan wil ik aansluitend ook wel weer sporten. Ik ga gewoon!
Mijn lijstje vandaag:
O: 150 gr optimel vruchtenkwark
L: 3 boterhammen halvajam
T: chocorijstwafel
T: 2 mandarijntjes
D: maaltijdsalade pasta/kip
T: sinaasappel?
T:glas cola + zakje amandelen?
Mijn avond tussendoortjes staan nog niet helemaal vast. Ik zag dat er weer een fles cola open staat in de koelkast. Dus ik denk dat ik mezelf wel verwen met een heerlijk glas koude cola!
Maandag begin ik weer met werken, en dan wil ik aansluitend ook wel weer sporten. Ik ga gewoon!
Mijn lijstje vandaag:
Mijn avond tussendoortjes staan nog niet helemaal vast. Ik zag dat er weer een fles cola open staat in de koelkast. Dus ik denk dat ik mezelf wel verwen met een heerlijk glas koude cola!
zaterdag 6 januari 2018 om 19:30
Hier een goede dag! Lekker gesport, huis aan kant en goed gegeten terwijl vriend bij de snackbar zit. Lijstje:
O: kwark met honing en walnoten
L: twee sneeen brood met baba ganoush en tonijnsalade
T: lekkere haring en later nog een koekje
D: citroen-ricotta-gnocci
T: ?? Misschien een klein stukje 70% chocolade bij de thee straks
O: kwark met honing en walnoten
L: twee sneeen brood met baba ganoush en tonijnsalade
T: lekkere haring en later nog een koekje
D: citroen-ricotta-gnocci
T: ?? Misschien een klein stukje 70% chocolade bij de thee straks
zondag 7 januari 2018 om 08:48
Gisteren niet gesport, even een rustdagje (ook heel belangrijk)! Wel de badkamer flinke beurt gegeven
Qua eten ben ik niet meer zo streng als in het begin, maar ik merk dat mijn patroon wel is omgeslagen in meer verse groenten en fruit. Het begint na een paar maanden een gewoonte te worden en daar ben ik heel blij mee.
Straks even boodschappen doen en ook weer wat pure chocolade halen (die is al een paar dagen op).
Qua eten ben ik niet meer zo streng als in het begin, maar ik merk dat mijn patroon wel is omgeslagen in meer verse groenten en fruit. Het begint na een paar maanden een gewoonte te worden en daar ben ik heel blij mee.
Straks even boodschappen doen en ook weer wat pure chocolade halen (die is al een paar dagen op).
zondag 7 januari 2018 om 09:57
Goedemorgen allemaal! Hier ook een halve cheatdag vandaag! Nieuwjaarsreceptie bij familie, waar dan een hele grote tafel vol staat. Zal daar wel van eten, qua ontbijt en diner zal ik het dan rustiger houden.
gisteren niet gesnoept, maar wel een flink bord pasta op. Al met al denk ik dat ik toch binnen mijn normale inname ben gebleven...heb de neiging om me stiekem iedere dag te wegen. Om zo te kunnen bijsturen.....hebben jullie dat ook??
zondag 7 januari 2018 om 10:29
Ik weeg me iedere dag en neem dan een weekgemiddelde. Omdat je gewicht wel per dag met soms meer dan een kilo kan verschillen. Zul je net zien dat als je vaste weegmoment is, je toevallig net extra vocht vasthoudt en het lijkt alsof je niet bent afgevallen. Maar goed, het kan ook deprimerend werken, net wat je handig vindt.
zondag 7 januari 2018 om 10:32
Ik kijk ook pas na een aantal weken, dan voer ik mijn gewicht in in de app. En merk het natuurlijk ook aan kleding en de spiegel. Zeker de dag na dat je wat alcohol hebt gedronken ben ik altijd zwaarder iig.-Fudge- schreef: ↑07-01-2018 10:29Ik weeg me iedere dag en neem dan een weekgemiddelde. Omdat je gewicht wel per dag met soms meer dan een kilo kan verschillen. Zul je net zien dat als je vaste weegmoment is, je toevallig net extra vocht vasthoudt en het lijkt alsof je niet bent afgevallen. Maar goed, het kan ook deprimerend werken, net wat je handig vindt.
zondag 7 januari 2018 om 10:46
Op een 1 of andere vreemde manier ben ik altijd juist lichter de dag nadat ik alcohol heb gedronken. Maar de dag daarna inderdaad wel weer zwaarder.
Nu ik weer druk bezig ben met afvallen, sta ik wel weer veel vaker op de weegschaal.
En 1 keer per week meet ik mijn taille en billen met een centimeter.
Nu ik weer druk bezig ben met afvallen, sta ik wel weer veel vaker op de weegschaal.
En 1 keer per week meet ik mijn taille en billen met een centimeter.
zondag 7 januari 2018 om 11:07
Dit weekend een cheatweekend. Ik merk wel dat het afvallen gemakkelijker gaat de dagen nadien. Ik weeg me ook bijna elke dag. Soms werkt het demotiverend (als ik goed opgelet heb en er niets vanaf is) maar meestal hebt Het wel om mijn doel van die week te halen (de eerste weken wil ik >0.5 kg verliezen). Vanaf morgen terug naar de sportschool! Zal me morgen ook eens opmeten.
zondag 7 januari 2018 om 14:37
Heb toch teveel cheatmomenten naar mijn zin gehad Deze week.
Dat ga ik volgende week anders doen.
Er zijn nog best wat mensen die vrijdag geen gewicht hebben doorgegeven.
Best zonde want heb er tijd ingestoken iedereen z'n gegevens in schema te zetten en er zijn ook mensen die in het schema willen.
Mochten jullie niet meer mee willen doen en uit het schema, wil je dit dan even doorgeven? Of geef even door als je een keer niet kan wegen, om wat voor reden dan ook.
Zaterdag ga ik het schema opschonen.
Dat ga ik volgende week anders doen.
Er zijn nog best wat mensen die vrijdag geen gewicht hebben doorgegeven.
Best zonde want heb er tijd ingestoken iedereen z'n gegevens in schema te zetten en er zijn ook mensen die in het schema willen.
Mochten jullie niet meer mee willen doen en uit het schema, wil je dit dan even doorgeven? Of geef even door als je een keer niet kan wegen, om wat voor reden dan ook.
Zaterdag ga ik het schema opschonen.
zondag 7 januari 2018 om 17:18
Hier ook het weekend weer overleefd, niet mega gezond. Vriend had pizza's gehaald voor avondeten én een zak chips voor savonds. Bij de chips heb ik me wel in kunnen houden en niet zoveel gegeten als ik normaal zou doen. Verder heb ik het gister wel gezond kunnen houden. Vandaag naar de stad gewandeld (een kleine 30 minuten) en daar een kopje koffie gedronken. Vind ik altijd erg leuk om te doen en een lekkere manier om op de luie zondag toch even buiten en in beweging te komen.
vanavond eten we redelijk gezond, maar nog niet optimaal. Morgen ga ik zelf weer boodschappen doen en dan wordt het weer wat groente-rijker dan wanneer vriend het haalt. Morgen ook langs de sportschool
Ik hou het wel bij 1 weegmoment per week, ik denk dat ik mezelf compleet gek zou maken als ik iedere dag weeg. En ben bang dat ik dan snel gedemotiveerd raak, dus ik hou het "veilig" bij 1x per week.
vanavond eten we redelijk gezond, maar nog niet optimaal. Morgen ga ik zelf weer boodschappen doen en dan wordt het weer wat groente-rijker dan wanneer vriend het haalt. Morgen ook langs de sportschool
Ik hou het wel bij 1 weegmoment per week, ik denk dat ik mezelf compleet gek zou maken als ik iedere dag weeg. En ben bang dat ik dan snel gedemotiveerd raak, dus ik hou het "veilig" bij 1x per week.
zondag 7 januari 2018 om 17:32
Als je een hongergevoel hebt eet je beter iets van eiwitten zoals een beetje kwark i.p.v. een appel.Evda2016 schreef: ↑06-01-2018 17:40Ik heb vandaag weer een goed dagje .
Morgen is mijn cheatdag. Die mag ik 1x pw (soms 2) van mezelf.
Dan ga ik ontbijten met suikerbrood, lunch met soep en stokbrood en avondeten patat![]()
Waarom 1 tot 2 keer per week een "cheatdag" als je wilt afvallen? Dat doe je pas op het moment dat je je streefgewicht hebt bereikt. Om af te vallen ga je lager in kilocalorieën zitten per dag dan je normaal nodig bent, puur om af te vallen (wel met de juiste voedingsmiddelen en juiste balans om geen tekorten te krijgen en hongergevoel te voorkomen). Als je op gewicht bent blijf je nog steeds iets onder je maximale calorie inname zodat je dan 1x per week een dag iets extra"s kunt eten.
Als ik het hier zo lees mag er sowieso wel wat meer ruggengraat gekweekt worden. Nee ik ben niet altijd even aardig :p
zondag 7 januari 2018 om 17:57
Vruchtenkwark vervangen voor magere kwark; meer eiwit en minder suiker.twilight84 schreef: ↑06-01-2018 18:34Hier vanavond een avondje niets doen, is gunstig voor het afvallenHeb nog steeds niet gesport, mijn knie doet nog steeds raar. Hoop dat dat snel over is!
Mijn lijstje vandaag:
(Halva) jam op brood? Geen zoet beleg, vervangen voor bv runderrookvlees of kipfilet.
Chocorijstwafel vervangen voor een gewone rijstwafel.
Cola? Calorieën drink je niet maar eet je, dat is stelregel nummer één!
Zakje amandelen, dat is veel!