Lijf & Lijn alle pijlers

Koolhydraatarm het nieuwe jaar in!

28-12-2017 11:52 1352 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Ik heb met mezelf de deal gemaakt dat ik in 2018 terug start met koolhydraatarm eten. Enerzijds omdat ik -18 kg kwijt wil, anderzijds om mijn energie terug te vinden. Ik heb hier in het verleden super resultaten mee geboekt, maar door omstandigheden ben ik hier helaas mee gestopt. Tijd om de draad terug op te pikken!

Het lijkt me leuk om ervaringen te delen, recepten uit te wisselen, en er gewoon een leuk klets-topic van te maken. Wie doet er met me mee?!

Groetjes,
Bea
Pumps_italiaans schreef:
11-01-2018 12:25
De hele communicatie heb ik mis gelopen. Dus misschien past het niet, maar ....

Griep of ontgifting? Terug in de herinnering. Ook weer onder de aandacht gekomen via media.

Zoetstoffen. Onderstaand liedje is een keer gebruikt voor een commercial voor suikervrije snoepjes. Erg lekker en dus iets te veel gegeten.
https://www.youtube.com/watch?v=lgHGU8gqz9U France Gall - Ella, elle l'a (Clip officiel) Ja, recent overleden.
Sula, sula.... poepie doen, poepie doen.
Die andere song https://www.youtube.com/watch?v=rRva0YOVtcI heeft het ook over poupee de circel. In een cirkel poepen?

Nou, ik weet nu hoe funest een teveel aan zoetstoffen kan zijn.
Ikke maar denken dat ik iets onder de leden had. Het had even wat ezelsbruggetjes nodig. Die pijn..... Die darmkrampen.... Ik had een aanbieding gebruikt tijdens de feestdagen en één keer zondigen. Ach, een hele nacht mezelf gepoupeet. Luister maar naar die twee nummers en je bent voor heel lang genezen van alles wat zoetstof is.
:rofl:
Als ik twee of drie stuks fruit eet en banaan dan krijg ik nog niet zulke ontgiftingsverschijnselen als van gebruikte zoetstoffen.

Een hele nacht :sick: en :moon: vergeet ik niet meer.
Misschien dat enkele beetweters er wat van kunnen leren.
Poepdiadeem noem ik het maar. (Ik dacht dat ik dood ging...)
Gelukkig was dat vorig jaar. :kneel:
Zo ongeveer voel ik me nu: blij dat ik de afgelopen week achter de rug heb ;-D
elske1975 schreef:
11-01-2018 14:47
[..]
Voor mij is het grootste voordeel van koolhydraatbeperkt (of -arm) eten: geen toegevoegde suikers meer, dus geen drop, snoep, koek, ijs, chocolade en het grootste deel van alle bewerkte producten die je tegenwoordig kunt kopen. Als je dat laat staan val je al af, je hebt veel minder honger en snaaitrek en het is nog beter voor je gezondheid ook.
Zo denk ik daar ook over. Ik ben al gezonder bezig dan voorheen doordat ik geen suiker en meelproducten meer eet, dus dat is hoe dan ook gezonder. Daarnaast eet ik (nog) meer groentes en vis en zo en heb ik geen trek meer in rommel.
Dat ik dan ook nog afval, is een hele prettige bijkomstigheid.
Net ontdekt: matzes in zo'n oranje pak bevatten slechts 4,9 gr.Kh per stuk.
Wel de kleine uitvoering nemen.
Saoghail schreef:
11-01-2018 13:52
Dit.
Ik wilde 20 kg afvallen en als ik daar ben blijf ik toch khd beperkt eten.
Ik ben geen snoeper en ontbijt liever met yoghurt dan met brood. Ik zal alleen de teugels wat laten vieren af en toe. Toch een keer gebakken aardappels, een wijntje. Maar niet te vaak en als ik toch weer aankom kan ik altijd weer even de khd terugschroeven.

Nou dit dus. In dit tempo zit ik ruim voor de zomer op het gewicht dat ik in gedachten heb. Ik ga dan de kh iedere week iets opschroeven tot ik de balans te pakken heb. Zoals ik er nu in sta wordt het één kh maaltijd per dag. Dus óf brood tussen de middag, óf pasta 's avonds. Óf alleen dat wijntje en voor de rest kh arm.

Zo iets.
Dymphnatam schreef:
11-01-2018 16:12
Er zit alleen niks vullends in. Ik kan zo'n heel pak leegeten en dan nog honger hebben.

Ik was net bij de lidl en daar hebben ze salamisticks (dunne salamiworst) 1 khd per 100 gr. Fijn voor de snelle hap.
Saoghail schreef:
11-01-2018 16:27
Er zit alleen niks vullends in. Ik kan zo'n heel pak leegeten en dan nog honger hebben.

Ik was net bij de lidl en daar hebben ze salamisticks (dunne salamiworst) 1 khd per 100 gr. Fijn voor de snelle hap.

Ik gebruik ze nu als ondergrond voor kh beperkt beleg. Vooral smeerbaar broodbeleg ga ik niet zo uit de verpakking zitten lepelen. Maar kaas of worst passen er ook prima op. Heb je toch de bite waar velen het over hebben

Edit: ja! Die worstjes heb ik ook in huis :-)
elske1975 schreef:
11-01-2018 14:48
Dat is toch niet te veel? De gemiddelde westerse mens eet 200-400 gram koolhydraten per dag.
En daarom is de gemiddelde westerse mens ook te dik :D Maarre ,, 400 is wel heeel veel hoor200 is ook al aan de flinke kant. Als je veel marsen eet en 4 klontjes suiker in je sloten thee of koffie kom je er wel aan Je moet wel 40 boterhammen eten of anderhalve kilo spaghetti zonder saus :D
Dymphnatam schreef:
11-01-2018 16:32
Ik gebruik ze nu als ondergrond voor kh beperkt beleg. Vooral smeerbaar broodbeleg ga ik niet zo uit de verpakking zitten lepelen. Maar kaas of worst passen er ook prima op. Heb je toch de bite waar velen het over hebben

Edit: ja! Die worstjes heb ik ook in huis :-)
Op die manier ja.
:)
Dymphnatam schreef:
11-01-2018 16:12
Maar waarom? Het vult niet en bevat geen voedingsstoffen. Voor die 5 gr kun je ook 100 gr rood fruit nemen, of groente Een salade met spercibonen en tomaat is dan net zo veel maar daar heb je meer aan dan één zo'n matze.

Daar gaat khd arm ook om hé. Je lijf niet volstoppen met lege khd maar dat wat je in je lijf stopt ook voeding is en geen opvulmiddel.
Ik mag geen Matzes van het forum...

:|
anoniem_283719 wijzigde dit bericht op 11-01-2018 17:23
3.90% gewijzigd
Heb net een grapefruit gegeten, hij was heel bitterzoet, van genoten. Heb er nog 2 liggen voor de komende dagen en ik heb net even noten gehaald, die waren op en voor deze keer heb ik niet alleen cashews, maar ook in de oven geroosterde pinda's, daar zitten nauwelijks koolhydraten in en geeft toch een vol gevoel na een handje. Eens kijken wat dat doet met het dieet en met het bloedsuiker, want dat is voor mij het belangrijkst.

Mij is verteld dat als je problemen hebt met zuivel dat je dan wel yoghurt mag eten en dat de problemen dan uitblijven. Helaas is dat niet waar, ik ben zo stijf als een plank en mijn hele lichaam doet pijn. Dit schrijf ik niet om te klagen, maar om te waarschuwen voor deze misvatting. Yoghurt is ook gewoon zuivel.
Saoghail schreef:
11-01-2018 16:27

Te zout daar moet ik wel 2 glazen sap achteraan drinken
Habbekratz schreef:
11-01-2018 17:30
Te zout daar moet ik wel 2 glazen sap achteraan drinken

Water lest ook dorst. In sap zit heel veel suiker.
Dymphnatam schreef:
11-01-2018 17:13

Natuurlijk mag dat wel Je mag ook chips eten en koekjes, jouw keus.
Als je er voor kiest willens en wetens is het prima. Maar je moet wel weten wat die keus inhoud.
Cateautje schreef:
11-01-2018 17:20
Heb net een grapefruit gegeten, hij was heel bitterzoet, van genoten. Heb er nog 2 liggen voor de komende dagen en ik heb net even noten gehaald, die waren op en voor deze keer heb ik niet alleen cashews, maar ook in de oven geroosterde pinda's, daar zitten nauwelijks koolhydraten in en geeft toch een vol gevoel na een handje. Eens kijken wat dat doet met het dieet en met het bloedsuiker, want dat is voor mij het belangrijkst.

Mij is verteld dat als je problemen hebt met zuivel dat je dan wel yoghurt mag eten en dat de problemen dan uitblijven. Helaas is dat niet waar, ik ben zo stijf als een plank en mijn hele lichaam doet pijn. Dit schrijf ik niet om te klagen, maar om te waarschuwen voor deze misvatting. Yoghurt is ook gewoon zuivel.
Pinda's zijn geen noten :D Doen toch andere dingen met je lijf dat echte noten. En ben je niet in de war met kwark?
Nee, ik ben niet in de war met kwark en ja, ik weet dat pinda's geen noten zijn, ik weet ook dat pinda's veel minder koolhydraten in zich hebben dan noten.
Weer wat bij geleerd op dit forum. Ik wist dus niet dat pinda's geen noten zijn. Wij noemen dat altijd pindanootjes.
Dymphnatam schreef:
11-01-2018 17:34
Water lest ook dorst. In sap zit heel veel suiker.
Ik drink water en Ah biologische diksap appel die is 100% puur en de minste koolhydraten van de sappen.Ik wil geen zoetstoffen ed.
https://www.denotenkoerier.nl/blog-en-r ... t-afvallen

Dit komt misschien als een verrassing maar pinda’s zijn helemaal geen noten. Ze smaken wel een beetje als noten en hun vorm is ook behoorlijk nootachtig, maar toch mag je ze niet verwarren met echte noten. Zeker wanneer je probeert af te vallen door het eten van noten.n de eerste plaats bevatten pinda’s heel wat meer koolhydraten dan de echte noten. Dat is slecht nieuws voor iedereen die wilt afvallen, want met een dieet dat rijk is aan koolhydraten, wordt afvallen erg moeilijk.
Dymphnatam schreef:
11-01-2018 16:17
Nou dit dus. In dit tempo zit ik ruim voor de zomer op het gewicht dat ik in gedachten heb. Ik ga dan de kh iedere week iets opschroeven tot ik de balans te pakken heb. Zoals ik er nu in sta wordt het één kh maaltijd per dag. Dus óf brood tussen de middag, óf pasta 's avonds. Óf alleen dat wijntje en voor de rest kh arm.
Zo iets.
Toen ik begon was ik ook van plan om de kh op te schroeven zodra ik op gewicht was. Uiteindelijk heb ik dat niet gedaan, omdat ik me veel beter voel bij het weglaten van brood en pasta. Mijn insteek is namelijk veranderd: ik begon met kha om af te vallen, en nu eet ik kha omdat ik merk dat ik me dan beter voel.

Overigens klinkt jouw plan een beetje als GOK van Yvonne Lemmers. Daarbij mag je 1 koolhydraatrijke maaltijd per dag. Misschien is dat iets voor je?

Wat betreft de vervanging voor pinda's: misschien zijn ongezouten pecannoten een idee. 10 gram KH, dus nog vrij hoog, maar in vergelijking tot andere noten weer aan de lagere kant.
Habbekratz: de limonade van Cool Bear zijn ook een aanrader. Die bevatten geen zoetstoffen. Ik heb die voor mijn kinderen en drink het heel soms zelf met wat spa bruisend.
Dymphnatam schreef:
11-01-2018 17:13

:there:
lara1978 schreef:
11-01-2018 17:59
Habbekratz: de limonade van Cool Bear zijn ook een aanrader. Die bevatten geen zoetstoffen. Ik heb die voor mijn kinderen en drink het heel soms zelf met wat spa bruisend.
De Aardbei Siroop van Cool Bear is een lekker en gezond alternatief op andere vruchtensiropen. In plaats van met suiker, is deze siroop namelijk me behulp van stevia gezoet. Hierdoor is het veel minder schadelijk voor de tanden en het lichaam. Oftewel, een heerlijk en gezond alternatief op andere vruchtensiropen, die gemiddeld tot wel 4 klontjes suiker bevatten.

Stevia valt bij mij ook onder zoetstof.Was laatst ook bij Radar dat stevia spul
Case-je schreef:
11-01-2018 18:03
:there:

Tnx :cry:
Cateautje schreef:
11-01-2018 17:42
Nee, ik ben niet in de war met kwark en ja, ik weet dat pinda's geen noten zijn, ik weet ook dat pinda's veel minder koolhydraten in zich hebben dan noten.
Nee hoor gemiddeld zijn noten zo'n 5/7 gr khd Pinda's het dubbele.
anoniem_170687 wijzigde dit bericht op 11-01-2018 18:17
0.34% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven