Lijf & Lijn alle pijlers

Koolhydraatarm het nieuwe jaar in!

28-12-2017 11:52 1352 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Ik heb met mezelf de deal gemaakt dat ik in 2018 terug start met koolhydraatarm eten. Enerzijds omdat ik -18 kg kwijt wil, anderzijds om mijn energie terug te vinden. Ik heb hier in het verleden super resultaten mee geboekt, maar door omstandigheden ben ik hier helaas mee gestopt. Tijd om de draad terug op te pikken!

Het lijkt me leuk om ervaringen te delen, recepten uit te wisselen, en er gewoon een leuk klets-topic van te maken. Wie doet er met me mee?!

Groetjes,
Bea
Waar is Cool bear te verkrijgen als ik vragen mag?
Dymphnatam schreef:
11-01-2018 18:11
https://www.deonlinedrogist.nl/cool-bear-m-2592.html
Trouwens bij de ene khd tabel worden vezels wel apart vermeld en bij de andere niet Dat is erg verwarrend.
Vezels mag je namelijk aftrekken.
Dymphnatam schreef:
11-01-2018 17:13
Ik mag geen Matzes van het forum...

:|
Hahahah! Ah joh, aan het einde van de dag is het jouw leven en jouw keus, dus lekker eten wat je wilt.
Ik vind die Matzes heeeerlijk met een laag roomboter en kaas erop!

Vandaag ontbeten met volkoren crackers met kaas en een mandarijn, lunch omelet met groenten en gerookte kip, en net een gigantische bak groenten (wortels, halve paprika en sperziebonen) met rundergehakt en een sausje van sate met mosterd. Zooo lekker vind ik dat :heart:
phloxx wijzigde dit bericht op 11-01-2018 18:18
0.62% gewijzigd
-
Dymphnatam schreef:
11-01-2018 18:11
Albert Heijn, Plus.. Op veel plekken. Wel goed zoeken! Staat vaak beetje verstopt. Ben er dol op!
-
Habbekratz schreef:
11-01-2018 18:09
De Aardbei Siroop van Cool Bear is een lekker en gezond alternatief op andere vruchtensiropen. In plaats van met suiker, is deze siroop namelijk me behulp van stevia gezoet. Hierdoor is het veel minder schadelijk voor de tanden en het lichaam. Oftewel, een heerlijk en gezond alternatief op andere vruchtensiropen, die gemiddeld tot wel 4 klontjes suiker bevatten.

Stevia valt bij mij ook onder zoetstof.Was laatst ook bij Radar dat stevia spul
Is baobab poeder iets?

Afbeelding
case-je wijzigde dit bericht op 11-01-2018 18:17
0.16% gewijzigd
Nadelen van Stevia

De witte poeders die hoe dan ook toch bewerkt zijn, hebben toch een nadelig effect op ons lichaam.
Na inname van stevia (zoet) stijgt de serotine omdat het lichaam denkt dat er suiker binnenkomt. Wanneer dat niet zo blijkt te zijn dan ervaart het lichaam dat als een dip wat zich dan weer vertaalt in een enorm hongergevoel omdat het lichaam wel die serotine nodig heeft.
Verder is de stevia plant geneeskrachtig en bevat enorm veel andere stofjes. Deze stofjes samen zorgen voor een natuurlijk evenwicht. Wanneer je het zoet eruit haalt vervalt het geneeskrachtige effect. Het is een bewerkt product en totaal uit zijn natuurlijke evenwicht gehaald. De vraag is of dit wel gezond is. Omdat het nog niet zo oud is vraag ik me af wat dit in de toekomst zal brengen.
Case-je schreef:
11-01-2018 18:16
Is baobab poeder iets?

Afbeelding
De AH biologische diksap appel bevat per 100 gram maar 7 koolhydraten dus veel gezonder

https://www.ah.nl/producten/product/wi6 ... ksap-appel
anoniem_291793 wijzigde dit bericht op 11-01-2018 18:20
11.61% gewijzigd
Habbekratz schreef:
11-01-2018 18:17
Nadelen van Stevia

De witte poeders die hoe dan ook toch bewerkt zijn, hebben toch een nadelig effect op ons lichaam.
Na inname van stevia (zoet) stijgt de serotine omdat het lichaam denkt dat er suiker binnenkomt. Wanneer dat niet zo blijkt te zijn dan ervaart het lichaam dat als een dip wat zich dan weer vertaalt in een enorm hongergevoel omdat het lichaam wel die serotine nodig heeft.
Verder is de stevia plant geneeskrachtig en bevat enorm veel andere stofjes. Deze stofjes samen zorgen voor een natuurlijk evenwicht. Wanneer je het zoet eruit haalt vervalt het geneeskrachtige effect. Het is een bewerkt product en totaal uit zijn natuurlijke evenwicht gehaald. De vraag is of dit wel gezond is. Omdat het nog niet zo oud is vraag ik me af wat dit in de toekomst zal brengen.
Stevia niet oud? Het is al zo oud als methusalem. Niet de bewerkte poeders, wel het plantje zelf De beter tuincentra hebben het wel Gewoon een blaadje aftrekken en in je thee laten zakken.
nina1966 schreef:
11-01-2018 18:19
Stevia niet oud? Het is al zo oud als methusalem. Niet de bewerkte poeders, wel het plantje zelf De beter tuincentra hebben het wel Gewoon een blaadje aftrekken en in je thee laten zakken.
Hier wordt niet het plantje bedoeld maar de bewerking,die is niet zo oud.
Zo'n blaadje van een steviaplantje, dat is echt grappig wanneer je daarop kauwt. Eerst proef je niet veel en dan ineens een soort explosie aan zoetheid! En dat viezige nasmaakje (wat ik stevia-poeder vind hebben) heeft het dan niet.
case-je wijzigde dit bericht op 11-01-2018 18:22
8.16% gewijzigd
Ik smijt erythritolzoetjes in de koffie en daar heb je geen nadelige gevolgen van.

Is ook te verkrijgen als kristallen en dan heet het sukrin.

0 koolhydraten
0 suiker
Habbekratz schreef:
11-01-2018 18:18
De AH biologische diksap appel bevat per 100 gram maar 7 koolhydraten dus veel gezonder

https://www.ah.nl/producten/product/wi6 ... ksap-appel
Bereid product! Dat is dus 14 gr suiker per glas en dat is best veel.
Kun je net zo goed de appelsap van basic nemen en die bijvullen met water Waarschijnlijk net zo zoet en stukken goedkoper
Diksap is niets meer of minder dan geconcentreerd appelsap.
Maar waarom zou je kinderen iets geven met zoetstoffen/stevia,gewoon biologische diksap puur natuur veel gezonder als sap.
Over zoetstoffen gesproken Sacharine is al heel erg oud en daar zijn nog nooit nadelige dingen van bekend geworden. Het heeft als nadeel dat het niet conserverend werkt en dus voor de kant en klaar producten niet geschikt is . Je kunt het krijgen in flesjes en in zoetjes. Kruidvat verkoopt de goedkope variant.
Habbekratz schreef:
11-01-2018 18:23
Maar waarom zou je kinderen iets geven met zoetstoffen/stevia,gewoon biologische diksap puur natuur veel gezonder als sap.
Waarom is iets dat ingedikt is gezonder dan het natuurlijke oorspronkelijke product?
kvin je wel streng hoor Nina @(

;-D

Nee hoor, ik waardeer jouw kennis van zaken en ben blij met al je informatie!
Ik drink op een feestje ook wel cola light maar verder wil ik alles liefst puur natuur.
Al die zoetstoffen op de lange duur,is dat gezond?
Case-je schreef:
11-01-2018 18:25

;-D

Ik ben niet streng hoor Maar een keuze maken is het eerlijkst als je alle informatie hebt.
Daarna kun je met een gerust hart voor jezelf de keuze maken die bij jou én je eetgewoontes/behoeftes past.
nina1966 schreef:
11-01-2018 18:26
Ik ben niet streng hoor Maar een keuze maken is het eerlijkst als je alle informatie hebt.
Daarna kun je met een gerust hart voor jezelf de keuze maken die bij jou én je eetgewoontes/behoeftes past.
Ben ik helemaal met je eens!
Habbekratz schreef:
11-01-2018 18:26
Ik drink op een feestje ook wel cola light maar verder wil ik alles liefst puur natuur.
Al die zoetstoffen op de lange duur,is dat gezond?
Waarom dan diksap? Dat is echt geen puur natuur hoor Gooi een paar appels in de keukenmachine , dat is pas echt sap.

Ik ben echter van mening dat fruit bedoelt is om te eten en niet om te drinken Een glas jus klok je zo leeg maar eet je ook zo 3 sinaasappels achter elkaar?

Als je je dat beseft kun je voor jezelf beter de keuze maken.
Case-je schreef:
11-01-2018 18:25

;-D

Weet je wel hoeveel koolhydraten er in zoetsappigheid zitten?
Je kunt beter een perssinaasappel eten dan persen voor sinaasappelsap.Is ook gebleken dat dat veel gezonder is ivm het vruchtvlees. Maar ja zo kun je over alle sappen denken,je kunt dan net zo goed een appel eten dan er appelsap van maken. :-D
Wat krijg je toch een blauwe vingers van die blauwe bessen :-D
Cateautje schreef:
11-01-2018 18:21
Ik smijt erythritolzoetjes in de koffie en daar heb je geen nadelige gevolgen van.

Is ook te verkrijgen als kristallen en dan heet het sukrin.

0 koolhydraten
0 suiker
Ik heb er informatie over opgezocht en dat klinkt eindelijk eens als een mooie vervanger.
Zit er echt geen nasmaak aan? Ik proef bij iedere andere zoetstof meestal wel een nasmaak en dat hoeft voor mij niet. Ik gebruik eigenlijk zelden suiker, maar heel af en toe is het handig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven