Weekend weg met borstvoeding, tips?
maandag 16 april 2018 om 16:35
Ik geef 4 maanden borstvoeding. Dat loopt gewoon prima, alleen het kolven niet zo goed.
Ik vind kolven erg onprettig, er komt weinig uit en ik vind het lastig om er overdag als ik alleen ben met twee kinderen de tijd voor te vinden. Op de een of andere manier ben ik ook savonds niet ontspannen genoeg ofzo, de opbrengst is in ieder geval weinig. Tot nu toe ook nog niet echt nodig gehad maar nu ga ik twee dagen weg en ik wilde vooruit kolven. Het ziet ernaar uit dat ik niet genoeg kan kolven. Kan ik twee dagen kunstvoeding geven ( uit fles drinken gaat goed en hij heeft al een keer kunstvoeding gehad in nood). Ik kolf dan zelf wel om ontploffende borsten tegen te gaan en productie op peil te houden.
Kan dit zomaar?
Ik vind kolven erg onprettig, er komt weinig uit en ik vind het lastig om er overdag als ik alleen ben met twee kinderen de tijd voor te vinden. Op de een of andere manier ben ik ook savonds niet ontspannen genoeg ofzo, de opbrengst is in ieder geval weinig. Tot nu toe ook nog niet echt nodig gehad maar nu ga ik twee dagen weg en ik wilde vooruit kolven. Het ziet ernaar uit dat ik niet genoeg kan kolven. Kan ik twee dagen kunstvoeding geven ( uit fles drinken gaat goed en hij heeft al een keer kunstvoeding gehad in nood). Ik kolf dan zelf wel om ontploffende borsten tegen te gaan en productie op peil te houden.
Kan dit zomaar?
maandag 16 april 2018 om 16:43
Kort door de bocht: Ja, dat kan. Iets langer: je weet natuurlijk nooit of kind dit prettig vindt, maar zoals je omschrijft lijkt het me prima overkomelijk. Wat je wel kunt doen in voorbereiding op dit weekend is oefenen met kolven. Niet omdat het nou zou leuk is, maar om op je weekend te voorkomen dat je huilend met pijnlijke borsten vroegtijdig naar je baby "moet".
Je kunt bijvoorbeeld je baby aanleggen terwijl je aan de andere kant kolft. Of kolven met kind op schoot. Ik had een filmpje van mijn kind die huilde, beetje wreed, maar het hielp heel goed om de TSR op te roepen. En met een beetje mazzel heb je zo ook nog genoeg op voorraad voor je weekend. Veel plezier!
Je kunt bijvoorbeeld je baby aanleggen terwijl je aan de andere kant kolft. Of kolven met kind op schoot. Ik had een filmpje van mijn kind die huilde, beetje wreed, maar het hielp heel goed om de TSR op te roepen. En met een beetje mazzel heb je zo ook nog genoeg op voorraad voor je weekend. Veel plezier!
maandag 16 april 2018 om 16:51
Voor mij is de de oxytocine neusspray de oplossing voor het kolven. Zonder deze neusspray lukt het ook niet. Met neusspray kolf ik met gemak 150-200 ml binnen een kwartier.
Kunstvoeding heb ik nog geen ervaring mee maar wil binnenkort ivm werk 2 flesjes kunstvoeding per week gaan geven dus lees even mee.
Kunstvoeding heb ik nog geen ervaring mee maar wil binnenkort ivm werk 2 flesjes kunstvoeding per week gaan geven dus lees even mee.
maandag 16 april 2018 om 19:53
Ja kan. Onze jongste moest met zes weken geopereerd worden en lag daarna aan zoveel slangen dat ik niet kon voeden. Kolven lukte mij ook niet genoeg in het ziekenhuis.
Uiteindelijk heeft ze nog lang daarna bv gekregen dus heeft geen invloed gehad en was bovendien wel langer dan 2 dagen.
Uiteindelijk heeft ze nog lang daarna bv gekregen dus heeft geen invloed gehad en was bovendien wel langer dan 2 dagen.
if we all light up, we can scare away the dark...
maandag 16 april 2018 om 19:58
maandag 16 april 2018 om 20:38
Bij mij kon het niet. Ik kon dermate slecht kolven, ondanks oxytocinespray, dubbelzijdige kolf en weet ik wat nog meer dat ik binnen een halve dag met harde plekken zat en na een hele met twee knetterharde borsten waar geen druppel uit te krijgen was, en de productie leed er onder. Ik kon dus niet een weekend weg zonder kind op die leeftijd. In jouw geval zou ik het dus zeker eerst uitproberen, dicht bij huis. Hoe ver weg ga je? Misschien kan je man de kleine langsbrengen, of kan hij toch mee.
Kunstvoeding was hier overigens geen probleem, werd zo weggeklokt.
Kunstvoeding was hier overigens geen probleem, werd zo weggeklokt.
maandag 16 april 2018 om 21:08
Voor je kind maakt het niet uit, aangezien je weet dat hij een fles kv niet weigert.
Voor jezelf zou ik echt goed testen of het kan. Als je in die 2 dagen niet goed kunt kolven, is de kans groot dat je je borsten niet leeg krijgt, met in het vervelendste geval borstontsteking als gevolg. Ook kan het goed zijn dat je productie nog niet stabiel is, en terug loopt.
Met dat termijn was dat voor mij echt onmogelijk. Kolven ging heel goed, maar er moest niet meer dan een uurtje of 12 geen kind aan de borst hangen. Mijn advies zou zijn om thuis een dag te kolven ipv live voeden, zodat je kunt proberen hoe dat bij jou werkt.
Voor jezelf zou ik echt goed testen of het kan. Als je in die 2 dagen niet goed kunt kolven, is de kans groot dat je je borsten niet leeg krijgt, met in het vervelendste geval borstontsteking als gevolg. Ook kan het goed zijn dat je productie nog niet stabiel is, en terug loopt.
Met dat termijn was dat voor mij echt onmogelijk. Kolven ging heel goed, maar er moest niet meer dan een uurtje of 12 geen kind aan de borst hangen. Mijn advies zou zijn om thuis een dag te kolven ipv live voeden, zodat je kunt proberen hoe dat bij jou werkt.
dinsdag 17 april 2018 om 13:31
Die neusspray ga ik proberen, kende ik nog niet.
Ik kolf dubbelzijdig. Kolven en voeden ook nog niet geprobeerd, dat kan ik eens doen.
Het is aankomend weekend, dus kort dag om een hele voorraad voor 2 dagen aan te leggen, maar alles wat lukt is mooi meegenomen.
Ik zit een anderhalf uur verderop dus in geval van nood ben ik zo thuis.
Wat is wijsheid voor de productie op peil te houden? Om de 3/4 uur kolven? Of kan ik ook naar eigen inzicht kolven? Als ik het voel aan mijn borsten bijvoorbeeld?
Ik kolf dubbelzijdig. Kolven en voeden ook nog niet geprobeerd, dat kan ik eens doen.
Het is aankomend weekend, dus kort dag om een hele voorraad voor 2 dagen aan te leggen, maar alles wat lukt is mooi meegenomen.
Ik zit een anderhalf uur verderop dus in geval van nood ben ik zo thuis.
Wat is wijsheid voor de productie op peil te houden? Om de 3/4 uur kolven? Of kan ik ook naar eigen inzicht kolven? Als ik het voel aan mijn borsten bijvoorbeeld?