Omgangsregeling

23-04-2018 20:19 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, een alleenstaande moeder van een dochtertje van twee.

Haar vader en ik zijn niet samen en nooit geweest. Hij komt elk weekend langs en haalt ons dochtertje dan op voor de dag.
Naast het feit dat ik dit nog steeds lastig vind en haar mis, vind ik 1 dag in het weekend veel. Elke donderdag kijk ik er tegenop en als hij
Haar weer terug brengt, ben ik de hele week bezig met piekeren, omdat ik zie dat hij het lastig vind of iets anders doet dan ik.
Voor een vader is het natuurlijk al weinig om zijn kind maar 1x per week te zien, daar ben ik mij echt van bewust, maar ik werk ook gewoon de hele week en dan is het weekend (wat al zo voorbij is) en dan heb ik mijn dochtertje maar 1 dag. Gedurende de week doe ik alles alleen en is het weekend ook gewoon voor rust en leuke dingen. Daarnaast heb ik geen zin om alsmaar te piekeren etc.

Eigenlijk wil ik een Omgangsregeling 1 dag in de 2 weken, maar besef dat dit echt shit voor hem is en dat wil ik hem ook weer niet aandoen, maar op deze manier ben ik ook niet happy. Een weekend slapen bij hem is geen optie, dus ik denk echt aan 1 dag en geen weekend in de 2 weken.

Graag jullie tips/advies/ervaringen! Dank.
Jullie kunnen het liever uitbreiden met een doordeweekse dag. Zet het op papier en laat hem alimentatie betalen.
Mamabee schreef:
23-04-2018 20:28
Hij is inderdaad haar vader en daar ben ik ook blij om en alles gaat ook goed tussen ons.

En ja ik heb haar de hele week, maar dat is naar opvang ik werken en dan ophalen en naar bed. Tuurlijk zie ik haar, maar tijd voor leuke dingen gebeurd in het weekend.

Daarnaast betaalt vader niks bij.

Dus ik ben echt niet de moeilijkste en denk aan hem en in het belang van ons dochtertje.. Geef alleen aan dat ik het lastig vind en hoe jullie hier in zouden staan. Niet wetend dat er gelijk zo negatief wordt gereageerd.
Wat hebben jullie daarover afgesproken, staat er een alimentatieberekening op papier? Of zijn er geen afspraken over gemaakt?
Door de weeks een paar dagen bij hem zou toch fijner voor haar zijn dan constant op de opvang te zitten, kun je dat niet regelen, en daar vrede mee hebben en het beide gunnen, ik lees verder niet dat ie niet goed voor haar zorgt.
Laat het een beetje los..
Wow. Ik vind dit een hele egoïstisch openingspost en totaal niet in het belang van je dochter.

Juist fijn dat hij een rol wil spelen in zijn dochters leven.

Waarom wordt er geen alimentatie betaald?
Verder ben je niet zo egocentrisch ?

Je bent van mening dat de vader kijkgeld moet betalen om zijn dochter te mogen zien ?

Je houdt er naar mijn mening best wel vreemde ideeën op na.
Niet geschoten is altijd mis
Doordeweeks is geen optie vanwege werk / woonafstand.
Controle vind ik erg lastig om dat los te laten idd, ga mijn best doen.

Bedankt voor de reactie's
Wat een aparte situatie hebben jullie.
Kunnen jullie niet allebei 4x9 (ofzo) gaan werken en beiden een dag doordeweeks voor je kindje zorgen? Scheelt al weer 2 dagen opvang én je kindje ziet haar papa wat vaker.

Over dat meebetalen kunnen afspraken gemaakt worden lijkt me.
Wees blij dat hij zo weinig eist.

Straks daagt hij je voor 't gerecht en hang je vast aan co-ouderschap.

Of vraagt ie toch 1 weekend op de 2 weken van vrijdag tot zondag.
En aangezien er een band met kind is, krijgt hij dat toch echt met de vingers in de neus geregeld bij de rechtbank.

Hoe oud is kind?
(Het is natuurlijk anders als kind nog maar 6 maanden oud is.)
Bitje93 schreef:
23-04-2018 20:48
Verder ben je niet zo egocentrisch ?

Je bent van mening dat de vader kijkgeld moet betalen om zijn dochter te mogen zien ?

Je houdt er naar mijn mening best wel vreemde ideeën op na.
Natuurlijk geen kijkgeld! Maar alimentatie is vrij normaal hoor naar de verzorgende ouder toe.
Tornacense schreef:
23-04-2018 20:50
Wees blij dat hij zo weinig eist.

Straks daagt hij je voor 't gerecht en hang je vast aan co-ouderschap.

Of vraagt ie toch 1 weekend op de 2 weken van vrijdag tot zondag.
En aangezien er een band met kind is, krijgt hij dat toch echt met de vingers in de neus geregeld bij de rechtbank.

Hoe oud is kind?
(Het is natuurlijk anders als kind nog maar 6 maanden oud is.)

Hoezo? Als het kind hele dagen naar het kdv kan, kan ze zeker naar haar eigen vader lijkt me.
Mamabee schreef:
23-04-2018 20:53
Natuurlijk geen kijkgeld! Maar alimentatie is vrij normaal hoor naar de verzorgende ouder toe.
Waarom heb je dat dan niet geregeld?
Tiswa schreef:
23-04-2018 20:54
Hoezo? Als het kind hele dagen naar het kdv kan, kan ze zeker naar haar eigen vader lijkt me.
3 dagen lang naar een vader die nog nooit 1 nacht heeft gedaan is toch echt wat anders dan een halve tot driekwart dag.

Eerst de boel maar es opbouwen dus.
Jij hebt de zwangerschap uitgedragen. Wat dacht je eigenlijk toen je zwanger was van die man die ver weg woont waar je niet mee ging samenwonen?
anoniem_359747 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 20:59
1.41% gewijzigd
Mamabee schreef:
23-04-2018 20:28
Hij is inderdaad haar vader en daar ben ik ook blij om en alles gaat ook goed tussen ons.

En ja ik heb haar de hele week, maar dat is naar opvang ik werken en dan ophalen en naar bed. Tuurlijk zie ik haar, maar tijd voor leuke dingen gebeurd in het weekend.

Daarnaast betaalt vader niks bij.

Dus ik ben echt niet de moeilijkste en denk aan hem en in het belang van ons dochtertje.. Geef alleen aan dat ik het lastig vind en hoe jullie hier in zouden staan. Niet wetend dat er gelijk zo negatief wordt gereageerd.
Natuurlijk wordt er negatief gereageerd. En alimentatie is geen kijkgeld hè.
Tornacense schreef:
23-04-2018 20:56
3 dagen lang naar een vader die nog nooit 1 nacht heeft gedaan is toch echt wat anders dan een halve tot driekwart dag.

Eerst de boel maar es opbouwen dus.
Klopt, maar to wil juist afbouwen...
To echt leg je er bij neer. En dit enkel in het belang voor je kind.
Jullie hebben samen deze manier gekozen..dus dan moet je samen ook voor het kind zorgen..gaat het niet samen samen..dan zo..ik vind persoonlijk dat hij zelfs weinig tijd krijgt met haar.
yourlocalhero schreef:
23-04-2018 20:59
To echt leg je er bij neer. En dit enkel in het belang voor je kind.
Jullie hebben samen deze manier gekozen..dus dan moet je samen ook voor het kind zorgen..gaat het niet samen samen..dan zo..ik vind persoonlijk dat hij zelfs weinig tijd krijgt met haar.
Wattuh?
Amant schreef:
23-04-2018 21:01
Wattuh?
Niet samenwonen/samen zijn, maar wel samen voor hun dochter te kiezen.
yourlocalhero schreef:
23-04-2018 21:03
Niet samenwonen/samen zijn, maar wel samen voor hun dochter te kiezen.
Uh, uitsluitend de vrouw bepaalt of er een kind komt of niet. TO heeft er niets over gezegd, in ieder geval.
Amant schreef:
23-04-2018 21:08
Uh, uitsluitend de vrouw bepaalt of er een kind komt of niet. TO heeft er niets over gezegd, in ieder geval.
Het feit dat hij er is voor zijn dochter doet mij denken dat hij er achter stond...

Maar goed dit gaat om de dochter van TO.

En in dit geval hebben ze blijkbaar besloten het opvoeden zo te doen al vind TO het niets.
Mamabee schreef:
Een normale omgangsregeling is ook heel normaal naar de niet verzorgende ouder toe.

Zet jij je lekker over je 'ow nee ik ben zielig want IK mis mijn dochter bui' heen en geef je dochter de kans om haar vader te leren kennen.
Ik heb er alles aan gedaan zelf om het contact te behouden tussen kind en vader... En daarbij heb ik geen rekening met mijn eigen gevoel gehouden want ik heb voor een kind met ex gekozen, kind heeft niet voor de situatie gekozen.
yourlocalhero schreef:
23-04-2018 21:13

En in dit geval hebben ze blijkbaar besloten het opvoeden zo te doen al vind TO het niets.
Neehee, dat weten we nou juist niet.
Amant schreef:
23-04-2018 21:17
Neehee, dat weten we nou juist niet.
Wat we wel weten is dat TO die ene dag in het weekend te veel vind..
Dus ben benieuwd wat TO dan wel wenst.
Mamabee schreef:
.
Volgens mij is dit absoluut geen vanzelfsprekendheid en is dit volkomen afhankelijk van de inkomenssituatie van de ouders.
Niet geschoten is altijd mis
Ben je al iets meer met beide benen op de grond gekomen TO?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven