Heropend: maddie mccann

03-06-2020 21:29 2922 berichten
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/gr ... ~aae8cd5b/

Zou het dan toch...?
Ik lees dat de bovenbuurvrouw Pamela Fenn op de avond van 1 mei 2007 een kind (duidelijk ouder dan een baby en dus Maddie) hoorde huilen van 22:30 tot 23:45 uur toen ze mensen hoorde binnenkomen. Dit was dus twee dagen eerder. (Harissa, je was me voor)

Op de avond van de vermissing vroeg ze na dat de commotie was begonnen aan Gerry wat er aan de hand was waarop hij antwoordde dat een klein kind was ontvoerd. Niet zijn dochter maar een klein kind. En ontvoerd, niet zoek.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig wordt de Duitser niet aan de UK uitgeleverd.
Misschien wel aan Portugal.
Hoop dat ze dan de zaak heropenen.

Hij heeft gezegd dat Madeleine niet meer leeft en dat je een lichaam makkelijk kwijt kan raken.
koreana schreef:
08-06-2020 21:38
De bijdrage van Hamer, waarin de media die zich op de McCanns heeft gericht, is echt enorm interessant.
Het toont aan hoe het echtpaar de media wil beïnvloeden en wil bespelen.

Ook de bijdrage van Pat Brown, een Criminal Profiler, over de hele zaak in deze uitzending is zeker interessant.
Ik heb n.a.v. Pat Browns uitspraken in de Poulton docu gisteren direct haar boek over de zaak McCann gekocht en in een ruk uitgelezen. Ze doet geen sluitende uitspraak over wie schuldig zou zijn, maar somt alle uitspraken en mogelijke scenario's op. En filtert de onlogische scenario's er uit. Toch is het boek op last van de McCanns van Amazon verwijderd.

Ik vond het in ieder geval heel interessant om te lezen. Voorheen dacht ik ook nog wel eens "Ja, de ouders zeiden eerst A en daarna B, dat zou mij ook kunnen gebeuren." Maar ze verdraaien wel heel veel en systematisch "feiten".

Ik ben er niet van overtuigd dat ze haar omgebracht hebben, maar ze proberen wel iets (nalatigheid? een ongeluk?) te verdoezelen.
s7rin wijzigde dit bericht op 09-06-2020 09:39
11.75% gewijzigd
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Emma95 schreef:
09-06-2020 09:33
Hij heeft gezegd dat Madeleine niet meer leeft en dat je een lichaam makkelijk kwijt kan raken.
Dan mag dit hele forum wel opgepakt worden.
Blankepit schreef:
09-06-2020 09:36
Dan mag dit hele forum wel opgepakt worden.
Zelfs de ouders gingen er al heel, heel snel na de verdwijning vanuit dat ze dood was, blijkt uit vrij vreemde uitspraken uit hun eigen mond in interviews.

Die Duitser is een griezel eerste klas trouwens. Ik geloof nog niet erg dat hij achter deze verdwijning zit, maar als het mysterie rond de Duitse René, die in een oogwenk verdween van het strand, hiermee wordt opgelost dan zou dat (ook) fantastisch zijn.
https://www.ad.nl/buitenland/politie-vo ... ~aa77f1b3/
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
Vooral dit is interessant, want ik kan mij niet voorstellen dat ze dit 'zomaar' zeggen:
https://www.ad.nl/buitenland/duitse-ger ... ~a10fae24/
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
koreana schreef:
09-06-2020 09:53
Vooral dit is interessant, want ik kan mij niet voorstellen dat ze dit 'zomaar' zeggen:
https://www.ad.nl/buitenland/duitse-ger ... ~a10fae24/
dat harde bewijzen ontbreken bedoel je?
Uit gegevens van de zendmast blijkt dat die Duitser helemaal niet in de buurt was rond het tijdstip dat Maddie verdween.
"Enig bewijs", dat zijn nog steeds die beweringen van die vent. Hij kan zoveel roepen.
't Is al met al een heel gedoe
S-Meds schreef:
09-06-2020 10:01
dat harde bewijzen ontbreken bedoel je?
Dat, dus.
Ik ga er vanuit dat ze inderdaad bewijzen hebben, al zie ik daar nu nog niets van terug.
Als ze die niet hebben is het natuurlijk nogal dom geroep in de lucht.
koreana schreef:
09-06-2020 10:05
Dat, dus.
Ik ga er vanuit dat ze inderdaad bewijzen hebben, al zie ik daar nu nog niets van terug.
Dit is journalistiek. Als de politie zegt dat er geen harde bewijzen zijn dan zijn ze er niet maar de journalistiek maakt toch een verhaal van omdat het verkoopt
S-Meds schreef:
09-06-2020 10:06
Dit is journalistiek. Als de politie zegt dat er geen harde bewijzen zijn dan zijn ze er niet maar de journalistiek maakt toch een verhaal van omdat het verkoopt
De politie hoopt dat de Duitser zenuwachtig wordt en gaat praten.
Blankepit schreef:
09-06-2020 10:14
De politie hoopt dat de Duitser zenuwachtig wordt en gaat praten.
De media wil gewoon verkopen en clicks genereren.
S-Meds schreef:
09-06-2020 10:15
De media wil gewoon verkopen en clicks genereren.
En jij ziet maar 1 scenario en dat is dat de ouders schuldig zijn. Al het andere wordt afgedaan als onzin.
S-Meds schreef:
09-06-2020 10:06
Maar waarom zou de Duitse politie überhaupt dit verhaal naar buiten brengen. Ik denk eerder dat ze vermoeden dat zijn handlanger nu zenuwachtig wordt.
madamecannibale schreef:
09-06-2020 10:27
Maar waarom zou de Duitse politie überhaupt dit verhaal naar buiten brengen. Ik denk eerder dat ze vermoeden dat zijn handlanger nu zenuwachtig wordt.
Dat is het meest waarschijnlijk. Veel mensen worden getapt nu. Sowieso, maar nu specifiek uit de omgeving van die Duitser.
Hier vind je ook nog informatie over Pat Brown en wat zij ervan vindt:
https://www.gerrymccannsblogs.co.uk/Nigel/id191.htm
Billy_Mean schreef:
09-06-2020 10:22
En jij ziet maar 1 scenario en dat is dat de ouders schuldig zijn. Al het andere wordt afgedaan als onzin.
De ouders zíjn sowieso schuldig. Misschien niet aan de verdwijning, maar zeker wel aan nalatigheid. En het opmerkelijkste: ze hebben er niet eens spijt van.
ikBedoelHetGoed schreef:
09-06-2020 10:34
De ouders zíjn sowieso schuldig. Misschien niet aan de verdwijning, maar zeker wel aan nalatigheid.
Nou dat idd.
Voor iedereen een groene tuin
koreana schreef:
09-06-2020 10:05
Dat, dus.
Als ik lees “enige bewijzen” bij een opsporingsdienst, dan interpreteer ik dit direct als onvoldoende hard bewijs.

Ik denk dat het op niets uitloopt.
koreana schreef:
09-06-2020 10:30
Hier vind je ook nog informatie over Pat Brown en wat zij ervan vindt:
https://www.gerrymccannsblogs.co.uk/Nigel/id191.htm
Jeetje, zij draaft door zeg. Maddies vader geeft aan dat de ouders jammer genoeg zelf voor babyfoon gespeeld hebben, dus verklapt hij daarmee dat ze bij de controles alleen hebben geluisterd en niet naar binnen zijn gegaan. Hij zegt dat Maddie is meegenomen i.p.v. ontvoerd, dus.... enz.
snug schreef:
09-06-2020 10:40
Jeetje, zij draaft door zeg. Maddies vader geeft aan dat de ouders jammer genoeg zelf voor babyfoon gespeeld hebben, dus verklapt hij daarmee dat ze bij de controles alleen hebben geluisterd en niet naar binnen zijn gegaan. Hij zegt dat Maddie is meegenomen i.p.v. ontvoerd, dus.... enz.
Toch heeft ze her en der wel een punt.
Misschien is de ouders verteld om zoveel mogelijk de emotie erbuiten te laten, maar ik kan mij eigenlijk niet heugen dat ze ergens ooit emotie hebben getoond. Misschien staan ze stijf van de tranquillizers, kan ook hoor. Maar vaak zie je bij vermissingen toch wel dat mensen een emotionele oproep doen, naar de ontvoerders, naar mensen die misschien iets hebben gezien.
Kijk naar Peter R de Vries, hoe hij zich bezig hield met dat jochie, Nicky Verstappen. Als er iemand is die emotie over het algemeen goed kan scheiden van de feiten, zelfs hij toonde boosheid bij Nicky.
Ik kan mij dus niet echt heugen dat zij (de McCanns) echt emotie toonden.
Ik snap ook niet dat die oud rechercheur zoveel credits krijgt. Het begin van het onderzoek zijn er heel wat foutjes gemaakt. En wat ik ook bijzonder vind zijn de volgende punten:

- er wordt steeds bijgehaald dat de ouders officieel verdachte zijn geweest. Dat zijn ze inderdaad geweest maar nu niet meer.
- de oud rechercheur zelf is echter wel verdacht en zelfs veroordeeld voor het vervalsen van documenten
- de zaak waarvoor hij is veroordeeld is zelfs bijna gelijk aan die van McCann, ook een vermist meisje waarvan het lichaam nooit gevonden is en de moeder verdachte.
- er wordt steeds bijgehaald dat de ouders zoveel verdient hebben aan deze zaak, maar de oud rechercheur heeft toch ook behoorlijk wat verdient met de verkoop van zijn boek, interviews etc.

Voor wie het interessant is, dit is de zaak van een meisje dat eerder in die regio vermist was en waarin deze rechercheur veroordeeld is voor het vervalsen van documenten:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Murder_ ... a_Cipriano
madamecannibale schreef:
09-06-2020 10:27
Ze zijn op zoek naar dat andere kind, dat ten eerste
ten tweede heeft amaral vorig jaar al verklaard dat de Engelse politie een Duitser op de korrel heeft. Vanuit de UK wordt dus gestuurd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven