Heropend: maddie mccann

03-06-2020 21:29 2922 berichten
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/gr ... ~aae8cd5b/

Zou het dan toch...?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
09-06-2020 10:57
Ze zijn op zoek naar dat andere kind, dat ten eerste
ten tweede heeft amaral vorig jaar al verklaard dat de Engelse politie een Duitser op de korrel heeft. Vanuit de UK wordt dus gestuurd
Ja waarom bracht hij dat naar buiten terwijl de politie dat nog niet deed? Ik las namelijk dat ze hem als sinds 2018 verdachten. Dan is het toch vreemd om als ex-rechercheur dat naar buiten te brengen. Hij is toch geen journalist?
Een rouwproces dat in dezelfde fase blijft hangen (want vermissing, dus niet weten waar je aan toe bent), veel argwaan vanuit de buitenwereld, de vreselijke gebeurtenis weer moeten oprakelen, nalatigheid en evt, toediening van slaapmiddelen willen verbloemen (dat wel), geen wonder dat de ouders zichzelf daar tijdens interviews tegen wapenen en afstandelijk overkomen. In hun antwoorden dan, hun ogen staan zichtbaar verdrietig.

Dat duidt dus niet automatisch op verdere betrokkenheid bij de verdwijning van hun kind.
madamecannibale schreef:
09-06-2020 10:54
Ik snap ook niet dat die oud rechercheur zoveel credits krijgt. Het begin van het onderzoek zijn er heel wat foutjes gemaakt. En wat ik ook bijzonder vind zijn de volgende punten:

- er wordt steeds bijgehaald dat de ouders officieel verdachte zijn geweest. Dat zijn ze inderdaad geweest maar nu niet meer.
Maar ze zijn ook niet vrijgepleit. Ze hebben zichzelf met een hele hoop geld en dure advocaten vrijgeprocedeerd.
- de oud rechercheur zelf is echter wel verdacht en zelfs veroordeeld voor het vervalsen van documenten
Dat is uit zijn verband getrokken, kijk even wat hij daar zelf over zegt. Hij was capabel genoeg om een groot politieonderzoek te leiden.
- de zaak waarvoor hij is veroordeeld is zelfs bijna gelijk aan die van McCann, ook een vermist meisje waarvan het lichaam nooit gevonden is en de moeder verdachte. hij is nergens voor veroordeeld.
Feiten zijn: eris een meisje verdwenen. Er was geen lichaam maar wel veel bewijs dat de moeder er iets mee te maken zouden hebben. De moeder en de oom werden opgepakt. Er is een schermutseling geweest tussen moeder en drie agenten. Moeder beschuldigde drie agenten van mishandeling tijdens verhoor. De agenten zeiden dat ze probeerden te voorkomen dat moeder zelfmoord pleegde. Amaral heeft de agenten geholpen door een verslag verkeerd in te vullen. Dit ontkent hij echter. De agenten zijn vrijgesproken van mishandeling. Amaral is wel schuldig bevonden aan de vervalsing. MOeder en oom hebben bekend en verteld hoe ze het meisje hebben vermoord en haar lichaam hebben laten verdwijnen. Een wreed en bruut verhaal. Ze zijn schuldig bevonden aan moord en zitten een lange gevangenisstraf uit.
- er wordt steeds bijgehaald dat de ouders zoveel verdient hebben aan deze zaak, maar de oud rechercheur heeft toch ook behoorlijk wat verdient met de verkoop van zijn boek, interviews etc.

Voor wie het interessant is, dit is de zaak van een meisje dat eerder in die regio vermist was en waarin deze rechercheur veroordeeld is voor het vervalsen van documenten:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Murder_ ... a_Cipriano
madamecannibale schreef:
09-06-2020 11:00
Ja waarom bracht hij dat naar buiten terwijl de politie dat nog niet deed? Ik las namelijk dat ze hem als sinds 2018 verdachten. Dan is het toch vreemd om als ex-rechercheur dat naar buiten te brengen. Hij is toch geen journalist?
omdat hij weet dat de mccanns het gedaan hebben en dit weer een nieuwe zondebok zou zijn. Dit is immers al vaker gebeurd. Dogs don’t lie
Plus: schuldgevoelens dat je niet goed op je kind gelet hebt kunnen ook aan die afstandelijke houding bijdragen.

Plus het feit dat ze Brits zijn.
madamecannibale schreef:
09-06-2020 10:54
Ik snap ook niet dat die oud rechercheur zoveel credits krijgt. Het begin van het onderzoek zijn er heel wat foutjes gemaakt. En wat ik ook bijzonder vind zijn de volgende punten:

- er wordt steeds bijgehaald dat de ouders officieel verdachte zijn geweest. Dat zijn ze inderdaad geweest maar nu niet meer.
- de oud rechercheur zelf is echter wel verdacht en zelfs veroordeeld voor het vervalsen van documenten
- de zaak waarvoor hij is veroordeeld is zelfs bijna gelijk aan die van McCann, ook een vermist meisje waarvan het lichaam nooit gevonden is en de moeder verdachte.
- er wordt steeds bijgehaald dat de ouders zoveel verdient hebben aan deze zaak, maar de oud rechercheur heeft toch ook behoorlijk wat verdient met de verkoop van zijn boek, interviews etc.

Voor wie het interessant is, dit is de zaak van een meisje dat eerder in die regio vermist was en waarin deze rechercheur veroordeeld is voor het vervalsen van documenten:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Murder_ ... a_Cipriano
Met een berg geld en de juiste connecties kom je ookal een eind hé.
Blankepit schreef:
09-06-2020 10:30
Dat is het meest waarschijnlijk. Veel mensen worden getapt nu. Sowieso, maar nu specifiek uit de omgeving van die Duitser.
Dat is een techniek van de politie: Wind creëren. Zodat je hoopt dat er over de tap gepraat wordt over deze zaak en ze zo de daders kunnen oppakken.
Last but not least: wie ze al verdacht vindt, zal hun houding eerder zo omschrijven.
snug schreef:
09-06-2020 11:09
Een rouwproces dat in dezelfde fase blijft hangen (want vermissing, dus niet weten waar je aan toe bent), veel argwaan vanuit de buitenwereld, de vreselijke gebeurtenis weer moeten oprakelen, nalatigheid en evt, toediening van slaapmiddelen willen verbloemen (dat wel), geen wonder dat de ouders zichzelf daar tijdens interviews tegen wapenen en afstandelijk overkomen. In hun antwoorden dan, hun ogen staan zichtbaar verdrietig.

Dat duidt dus niet automatisch op verdere betrokkenheid bij de verdwijning van hun kind.
Dit.
Er schijnt ook opgeroepen te zijn om als je in die tijd in Portugal bent geweest je vakantiefoto's nog eens goed door te kijken.
Wellicht komen er daar nog bruikbare tips uit naar voren.
Ik geloof nog steeds dat ze is meegenomen. Door een hotelmedewerker die medewerking gaf aan een engerd. Sporen van bloed in appartement. Onder balkon. Makkelijk mee te nemen inderdaad.

En het wissen van telefoongesprekken door ouders etc. is verdacht dat klopt. Misschien hebben ze iets anders te verbergen?
Theamuts schreef:
09-06-2020 11:40
Er schijnt ook opgeroepen te zijn om als je in die tijd in Portugal bent geweest je vakantiefoto's nog eens goed door te kijken.
Ik was er in augustus dat jaar :cry: ik zal eens kijken.
Theamuts schreef:
09-06-2020 11:40
Echt, als dit waar is, wat een gepruts.
Wat een waardeloos onderzoek, als je het van zulke "tips" moeten hebben.
hannaa45 schreef:
09-06-2020 12:05
Echt, als dit waar is, wat een gepruts.
Wat een waardeloos onderzoek, als je het van zulke "tips" moeten hebben.
Er is altijd een piepprocentpuntje kans dat het waardevolle informatie oplevert, maar het klinkt vooral ook als een wanhoopskreet, zo van, alles wat we hebben wijst naar van alles, maar niet een lichaampje, dus trekken we uit pure wanhoop maar deze troefkaart.
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
S-Meds schreef:
09-06-2020 11:13
omdat hij weet dat de mccanns het gedaan hebben en dit weer een nieuwe zondebok zou zijn. Dit is immers al vaker gebeurd. Dogs don’t lie
Schrikken dat de McCanns en hun kliek zoveel macht hebben, dat zelfs de Duitse politie mee wil werken aan hun verhaaltjes.
Die mensen zijn eng.
mabelle schreef:
09-06-2020 11:42
Ik geloof nog steeds dat ze is meegenomen. Door een hotelmedewerker die medewerking gaf aan een engerd. Sporen van bloed in appartement. Onder balkon. Makkelijk mee te nemen inderdaad.

En het wissen van telefoongesprekken door ouders etc. is verdacht dat klopt. Misschien hebben ze iets anders te verbergen?

En de lijkgeur in hun appartement (achter de bank en op de onderste plank van een kast)?
koreana schreef:
09-06-2020 12:07
Er is altijd een piepprocentpuntje kans dat het waardevolle informatie oplevert, maar het klinkt vooral ook als een wanhoopskreet, zo van, alles wat we hebben wijst naar van alles, maar niet een lichaampje, dus trekken we uit pure wanhoop maar deze troefkaart.
Ik vind deze oproep niet meer dan logisch, wellicht hebben mensen wel wat gezien op hun foto's, maar zich toen niet gerealiseerd dat het belangrijk was om dat te melden.

Edit: het verschil is dat je nu gerichter je foto's kunt bekijken.
snug schreef:
09-06-2020 11:09

Hoe ze overkomen is tot daar aan toe, maar ze liegen en werken niet mee. Hoe verklaar je dat dan?
Theamuts schreef:
09-06-2020 12:13
Ik vind deze oproep niet meer dan logisch, wellicht hebben mensen wel wat gezien op hun foto's, maar zich toen niet gerealiseerd dat het belangrijk was om dat te melden.

Dat zeker, zeker. Ik denk alleen wel dat ze inmiddels echt alle kanten opgegaan zijn en eigenlijk dus op zoek zijn naar nieuwe tips en leads om na te trekken. Dat alles wat er nu ligt, vooralsnog nergens toe heeft geleid.
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
koreana schreef:
09-06-2020 12:15
Dat zeker, zeker. Ik denk alleen wel dat ze inmiddels echt alle kanten opgegaan zijn en eigenlijk dus op zoek zijn naar nieuwe tips en leads om na te trekken. Dat alles wat er nu ligt, vooralsnog nergens toe heeft geleid.
De focus ligt nu op deze Christian. Als er iemand is die bewijs heeft dat hij daar op dat moment is geweest, of ergens op een foto staat met een klein blond meisje dan komen ze natuurlijk een enorme stap verder in het onderzoek.
S-Meds schreef:
09-06-2020 11:11
Die moeder en oom zijn inderdaad veroordeeld, het gaat mij ook niet specifiek om deze zaak. Het blijft in mijn ogen vreemd dat er zoveel waarde wordt gehecht aan het verhaal van een voormalig politie-agent die na een paar maanden van de zaak is gehaald. Waartegen op het moment dat hij nog wel op de zaak zat een onderzoek liep wegens het vervalsen van bewijsmateriaal. En die vervolgens ook nog eens meer dan 3 ton aan deze hele zaak heeft verdiend.
Theamuts schreef:
09-06-2020 12:13

Ach schei toch uit.
Wat een amateuristisch zootje als je het moet hebben van vakantie kiekjes van 13 jaar geleden.
Ze hebben gewoon niks.
Helemaal opnieuw beginnen met onderzoeken te beginnen met de ouders van Maddie. Die hebben heel wat uit te leggen.
hannaa45 schreef:
09-06-2020 12:09
Schrikken dat de McCanns en hun kliek zoveel macht hebben, dat zelfs de Duitse politie mee wil werken aan hun verhaaltjes.
Die mensen zijn eng.
Jij kent ze? ik schrik eerder van de domheid van het 'publiek' in dit soort zaken eigenlijk
noorderlicht76 schreef:
09-06-2020 12:22
Jij kent ze? ik schrik eerder van de domheid van het 'publiek' in dit soort zaken eigenlijk
Eens. Concreet weten we helemaal niets behalve dat het meisje al 13 jaar weg is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven