Zwanger - Uitgerekend april 2021

20-07-2020 13:14 886 berichten
Dag dames!

Ik vroeg me af of er meer zwangere meiden zijn, uitgerekend april 2021, die het leuk vinden om mee te schrijven op dit topic.

Het lijkt me leuk om dingen te delen over de zwangerschap, echo's, verloskundigebezoekjes etc... 😍

Mocht je mee willen schrijven, laat een berichtje achter...

Liefs 😘😘😘

NicknameLeeftijdKindjeUitgerekende datum Hartje BOY/GIRLGeplande echo's/bijzonderheden
Bloemmetje232 jaar3e29 maart 2021💗 GIRL✅ 20 weken echo
Ideetje8832 jaar2e29 maart 202112 november 20 weken echo
DEM8931 jaar2e1 april 2021💙 BOY✅ 20 weken echo
Es123430 jaar2e1 april 2021💙 BOY9 november 20 weken echo
Nagini30 jaar3e2 april 202120 weken echo
Allinclusive32 jaar2e2 april 2021💗 GIRL9 november 20 weken echo
Lucky202136 jaar2e5 april 2021💙 BOY13 november 20 weken echo
Tozie31 jaar3e6 april 2021💙 BOY10 november 20 weken echo
Lalameme25 jaar2e 11 april 2021💙 BOY16 november 20 weken echo
JayLee37 jaar5e19 april 2021💗 GIRL25 november 20 weken echo
Maison0630 jaar2e22 april 2021💗 GIRL26 november 20 weken echo
Maisnon336 jaar2e23 april 2021💙 BOY28 november 20 weken echo
Arielmermaid32 jaar2e 25 april 2021 20 weken echo

Grenade, Andijviestamppot, Favery & April 🥀 we hopen dat het jullie snel weer gegund is.

Alexa93 & Onzekermeisje25 als jullie weer mee willen schrijven laat het ons even weten, dan voeg ik jullie weer toe in de tabel.
anoniem_636bebce2e38c wijzigde dit bericht op 09-11-2020 19:04
79.39% gewijzigd
DEM we hebben inderdaad al een dochter en ook al een zoon! Nu dus weer een meisje. Erg leuk!!
Ivm de Corona-maatregelen hebben we er voor gekozen familie en vrienden vandaag te laten kiezen tussen team BLAUW of team ROZE.
We hebben vanmiddag een filmpje opgenomen waar manlief met de tweeling een grote ballon met roze confetti lek prikt.... Erg goed geslaagd!
Dat gaan we nu naar iedereen sturen 😊😊

Lalameme nu 14 weken en 1 dag. Was inderdaad super fijn om haar weer te zien. Zo veranderd alweer, zo gegroeid... echt bijzonder.
Ideaal hoe je het dan gepland hebt met de pretecho. Toch fijn om om de paar weekjes weer even te kunnen spieken daarbinnen.

Nagini ja hoor wat mij betreft wel. Ben je in april uitgerekend? Gefeliciteerd met je zwangerschap!
.
anoniem_6443b14e3bd06 wijzigde dit bericht op 29-10-2020 16:37
Reden: .
99.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Leuk nagini een tweeling! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Als je je gegevens even doorgeeft zet ik je meteen bij in de tabel!

Ah wat leuk bedacht bloemmetje! Hoe reageerde iedereen? Super slim om dat zo aan te pakken! Ga ik onthouden :) ah kijk! Dan ga ik hem ook gewoon verplaatsen naar 14 weken, ik kan echt niet meer wachten haha en ook zoveel zin om uberhaubt het kindje weer te zien, vrijdag is natuurlijk al een halve eeuw geleden he :rolling:
Hoi, ik mag wel uit de tabel =)
Merk dat ik niet echt kan meekomen zo op het forum. Evt app groepje of iets sta ik wel voor open.
Vandaag goeie termijn echo gehad, dus wel positief nieuws!
Wens iedereen een hele fijne zwangerschap en mooie baby’s :hug:
Nagini, welkom!

Lala-bloem, fijn dat de termijnecho goed was! Jammer als het forum niet helemaal iets voor jou is nu, maar doe vooral waar je je goed bij voelt. Appgroepje sta ik op zich ook voor open hoor!

Bloemmetje: wat leuk, nog een meisje! En wat een leuke (en verantwoorde) manier om het iedereen te laten weten. Ben benieuwd naar de reacties!
Hoi allemaal, ik denk dat ik lala-bloem volg en mezelf uit de tabel haal, het lukt me ook niet om het bij te houden. Een Whatsapp groepje werkt voor mij denk ik ook beter, zou leuk zijn! Ik lees wel nog alles mee, leuk om te lezen hoe jullie het beleven allemaal. Heel veel geluk en hopelijk allemaal voorspoedige zwangerschappen en bevallingen verder!
App of facebook groepje ben ik oké mee, als iedereen dat zou willen, voor mij is het forum ook prima, dus laten we even afwachten wat iedereen vind :)

lala-bloem iniedergeval gefeliciteerd met de goede echo! Wat super fijn!
Dag dames!

Jammer dat er wat meiden wegvallen maar ook prima als een forum niet helemaal goed voelt.
Ik vind het nog altijd erg leuk om jullie te volgen 😊 voor mij hoeft een facebookgroepje of WhatsApp groepje op dit moment nog niet direct.

Maisnon & Lalameme jaaa het liefst hadden we wel een leuk feestje gegeven met taart en een lekker drankje. Maar nu met Corona voelde dat gewoon niet goed. Dus hebben we het maar zo aangepakt maar iedereen vond het volgens mij erg leuk. De meeste mensen om ons heen dachten dat het een jongen zou worden. Maar het is toch echt een meisje.
Hebben jullie al dingen gekocht voor 't kindje?
Wij nog helemaal niets... Nu we het geslacht weten wil ik wel wat gaan shoppen 😊😊
Lalameme heb je de echo al verplaatst? Ik ben benieuwd wanneer je mag gaan 😊

Nagini wat leuk dat je ook een tweeling hebt. Hoe oud zijn jouw jongens?
.
anoniem_6443b14e3bd06 wijzigde dit bericht op 29-10-2020 16:38
99.11% gewijzigd
Dan houden we het voorlopig lekker op het forum! Heeft iniedergeval wel mijn voorkeur :)

bloemmetje, helaas mag het blijkbaar op mijn praktijk niet meer voor de 15.4 omdat het toch meet duidelijkheid geeft zegt ze. Dat is wel even een domper.. misschien even kijken of het toch ergens anders kan.. mij echt wat te ver weg. Ik heb wel een broekje en een mutsje gekocht! En een tweedehands rekbare draagdoek die ik bij dochter eigenlijk al zo graag wilde haha. Maar dit zou ik voor een jongen en meisje gebruiken! Verder wacht ik het geslachr af. Al het unisex ligt hier nog ongedragen in een doos. Ja jammer dat het allemaal anders moest, maar toch leuk dat jullie het een twist hebben kunnen geven naar wat wel kan. Leuk dat het voor iedereen een verassing was ! :)

nagini, leuk dat ze het al enigsinds begrijpen! Ik denk dat het nooit helemaal tastbaar word voor kindjes die broer of zus worden. Althans ik kan mij voorstellen dat het op elke leeftijd hoe goed ze het ook begrijpen impact heeft en ze niet weten hoe het gaat zijn. Mijn dochter is bijna 2 en die zegt wel het woord zus, maar zegt vervolgens, (haar naam) de zus, mama de zus en papa de zus haha.. fie begrijpt er niets van. En als ik zeg dat ik een baby in mijn buik heb, heeft zei dat ook. Ze had laatst ook een poes in haar buik zei ze haha..
Ik heb nog niks gekocht. Ik wacht sowieso nog even tot na de NIPT, en dan denk ik tot we het geslacht weten. Als het een meisje wordt hebben we heel weinig nodig. Dochter is van eind maart, en deze baby zal waarschijnlijk tussen half april en half mei geboren worden. Dus ook de seizoenen kloppen behoorlijk goed denk ik. Ik ga zeker wel wat nieuw spulletjes kopen, en rond de 20 weken ook de nieuwe kamer voor peuter inrichten :lol: En daarna die voor de baby natuurlijk.
Welkom Nagini, jammer dat een aantal afhaken maar ook te begrijpen.

Bij mijn eerste zwangerschap zijn we toendertijd ook over gegaan op Facebook. Leuk om buikfoto's en echo's te delen. We 'spreken' elkaar nu 3 jaar later nog. Heel erg leuk. Alsof je elkaar heel goed kent.

Als dit kindje weer een meisje wordt heb ik nog heel veel liggen van de andere 2. Alles nog. Daar teert nummer 2 nu ook op. Ik koop maar weinig nieuwe dingen. Bij een jongen hebben we natuurlijk nog niks.

Ik wil in de kerstvakantie de zolder in orde maken voor 1 van de meisjes, zodat de babykamer weer vrij komt. Dit keer een nieuw kamertje, want de jongste heeft dan ook nog een ledikantje nodig en de commode heeft zn beste tijd gehad.

Lalameme is dat dan niet te vroeg voor een geslachtsecho?
Leuk om iniedergeval weer een nieuw kamertje uit te kiezen tozie! Fijn dat jullie lekker alles door kunnen geven! Wat was jouw voorgevoel ookalweer?

Met dochter hadden we hem met 13 weken, zelfde praktijk, ze hebben hun beleid gewijzigt. Ik denk dat het eens mis is gegaan ofzo en iemand heeft geklaagd. Maar hoe je het ook went op keert kan het ook met 20 weken verkeerd gezien worden. Nu hebben we hem dus "pas" met 15.4 en ik vind dat gewoon ver naar een echo. Ik word onzeker van zo lang niets.

Ik denk dat wij grotendeels alles nieuw kopen, ook als we nog een dochter mogen verwelkomen! Ik heb inmiddels een hele andere smaak qua baby kleding. En een kamertje inrichten vind ik gewoon veel te leuk, net als kleertjes shoppen :) daarnaast heeft mijn dochter het hele ledikant afgekloven, ziet er echt niet uit. Dat speelt ook mee. De kinderwagen gaat wel gewoon mee denk ik!
Ik vind een fb groepje in de loop van de tijd ook wel leuk. En ook evt. een appgroepje. Hier ook een groepje over gehouden van m’n vorige zwangerschap. En zelfs nog een groepje van toen we zwanger probeerden te worden. Waarvan de oudste kindjes een halfjaar ouder zijn dan m’n dochter en de jongste een halfjaar jonger.

Maar voor nu vind ik het forum ook nog wel prima.

Als wij weer een meisje krijgen, ga ik ook zeker nog wat nieuwe dingen kopen. Maar ook veel gebruiken van m’n dochter. We moeten wel een nieuwe commode en ledikant hebben. Denk dat we voor de oudste een meegroei ledikantje gaan kopen. Ik vind haar nog te jong om over te gaan op peuterbed. Maar we willen wel op beide slaapkamers een commode. We gaan de oudste door verhuizen naar een grotere kamer en die kamer dus opnieuw inrichten. De babykamer blijft babykamer. Als het een jongen is, moeten we alleen de lambrisering even overschilderen.

Hier is de geslachtsecho op 15.2. Ik vind dat vroeg genoeg. Voor de 15 weken vind ik toch een beetje spannend.
Oja de kinderwagen hebben we al nieuw gekocht. Nummer 2 zit er nu in en dadelijk nummer 3 dus. Met de oude ben ik nooit tevreden geweest.

Leuk alle spulletjes opnieuw kopen. Ik denk dat ik dat nu ook wel ga doen.

Wij gaan weer voor een meisje. Kan eigenlijk niet dat het een jongen is 😅 gewoon gevoel. Ik zie ook echt 3 meiden voor me. Wordt een hele grote domper en omschakeling als het toch anders blijkt te zijn.

Bedacht me net dat wij de geslachtsecho ook al met 15+1 hebben. Ik dacht dat dat vrij vroeg is, maar dan vind ik het toch prima haha 😂
Hoi meiden!
Zou ik nog met jullie mogen mee kletsen? Ik ben zwanger van ons tweede kindje. Mijn uitgerekende datum is (tot nu toe) 23 april. Morgen de Termijnecho, super spannend!
Leuk maison06! Welkom! Spannend morgen de termijnecho! Hoe is het verder met je ? Hebben jullie al een zoon of dochter en hoe oud is hij/zij?

Haha ik ben heel benieuwd tozie! Ik heb altijd ook alleen maar meisjes voor mij gezien. Niet omdat een jongen mij niet leuk lijkt oid maar dat is gewoon hoe ik het zag. Ik denk nu toch zwanger te zijn van een jongen. Misschien wel juist hierdoor, wie zal het zeggen! :)

Inderdaad dem! Tzt is dat zeker wel leuk! Ik ben ook wel heel benieuwd naar jullie kindjes natuurlijk tzt! Leuk voor de toekomst. Ik vind het belangrijk dat iedereen eerst op de hoogte is van de zwangerschap en dat is in ons geval voorlopig nog niet zo! Eerst die nipt afwachten. Morgen heb ik een week geleden geprikt!

Ik krijg net toevallig een h&m pakketje binnen, met 2 mini rompertjes met broekjes! Echt te schattig. Ik smelt echt weer als ik die kleine maatjes zie! :love:
Hoi. Mag ik met jullie meeschrijven?😊😊

Ik ben Wendy, heb een dochtertje van bijna 2( 14 oktober) i

Ik heb in maart een vroege miskraam gehad, vruchtje was niet gegroeid. Hele nare nasleep gehad, vruchtje wilde niet loslaten dus tot 2 x toe cytotec gehad, en de dag voor de curettage kwam het gelukkig spontaan los.

Nu inmiddels 13.6 zwanger, goede termijnecho gehad , nipt ook goed maar nogsteeds erg bang dat het weer misgaat . Ik kan niet echt van de zwangerschap genieten, af en toe iets bloedverlies wat vermoedelijk van de placenta komt. 7 oktober heb ik een geslachtsbepaling ingepland, puur om het voor mij wat tastbaarder te maken. Ik ben 2 april uitgerekend.
anoniem_63c65a32280fb wijzigde dit bericht op 01-10-2020 12:38
Reden: dubbel
3.24% gewijzigd
Ik heb nog niet alles bijgelezen, voor mij soms ook lastig om alles bij te houden. Ik zou ook wel voor facebook of whatsapp zijn, juist omdat dat wat beslotener is. Merk dat ik hier wat minder mededeelzaam ben omdat ik geen zin heb herkend te worden.

Wat een hoop nieuwe meiden, gefeliciteerd allemaal. Ik doe mijn best om iedereen uit elkaar te houden maar dat viel al niet mee :@@:
Jahoor allinclusief! Ik ken jou nog van het zwangerworden vanaf juni topic! Leuk dat je inmiddels zwanger bent! En we bijna net zo ver zijn :) ik ga jullie er bij zetten in de tabel! Wil je mij alleen nog vertellen hoe oud je bent? Dan zet ik dat er ook bij :) vervelend van het bloedverlies, hoewel het hier nu een week of 3 rustig is, ben ik deze zwangerschap ook veel bloed verloren, spannend he.. hier is er geen duidelijke oorzaak voor gevonden. Hopelijk snel minder. Genieten hoeft niet het is spannend, vind ik ook. Wie weet komt het nog, als het niet komt is dat ook oke :hug: heb je zelf een idee of jullie een jongetje of meisje verwachten?

Ik ben blij! Geslachtesbepaling kunnen vervroegen! Nu met precies 14 weken, andere praktijk en we moeten een stuk rijden. Helemaal prima :) 11 oktober is het zover! Super spannend :)
Ja dat wil ik ;) Ik ben inmiddels 32.

Ja bloedverlies is altijd spannend, niks aan!

Ah dat is fijn! Wij zouden de geslachrsbepaling gewoon bij de controle in hebben zitten op 15.5. Maar ik heb geen geduld dus heb toch een extra echo ingepland, alleen al leuk om het kindje te zien. Mijn man weet er overigens niks van 😂

Ik denk zelf een jongen, maar of dat nou mijn gevoel is of mijn wens, daar ben ik nog niet achter haha . Als het maar gezond is!
.
anoniem_6443b14e3bd06 wijzigde dit bericht op 29-10-2020 16:38
99.65% gewijzigd
Nagini, wil je een rekbare of niet rekbare draagdoek? Wij hadden voor de eerste maanden een rekbare doek van Bam & Boe. Vond het een fijne doek, maar boven een bepaald gewicht is rekbaar niet meer fijn.
Draagzak hebben wij een Tula, heel fijn. Onze variant heeft voor de hele kleintjes nog wel een insert nodig, maar dat werkte prima. Vooral mijn vriend vond de draagzak fijn, die kon niets met het knopen van een doek.
@Lalameme: Mijn dochtertje is nu net 3 jaar. Ze is op het moment enorm veel bezig met baby’s en poppen en wil heeel graag grote zus worden. Ze weet alleen nog niet dat ze dat dus echt binnenkort gaat worden! We wachten morgen de Termijnecho af en dan willen we het wel tegen haar gaan vertellen. Ik kan niet wachten, haha. Hoe is dat bij jullie allemaal gegaan?

Ik voel mij opzich redelijk. Wel erg misselijk geweest, niet overgeven, maar heel de dag misselijk. Nu nog steeds, maar het lijkt iets af te nemen. Ook kan ik bepaalde geuren moeilijk verdragen en ben ik van een koffie verslaafde naar anti koffie gegaan. En daarnaast ook heel erg moe. Ik werk 3 dagen in de week en na die 3 dagen moet ik echt weer 2 dagen bijkomen!

Hopelijk mag/kan ik morgen meteen bloedprikken voor de NIPT test. Ik twijfel alleen nog steeds of ik de nevenbevindingen wil doen. De verloskundige gaf in het eerste gesprek aan dat als er iets uit komt, de nevenbevindingen vaak niet betrouwbaar zijn. Dus een hoop onrust en stress voor uiteindelijk niks. Hoe zijn jullie daarover geïnformeerd? En wat hebben jullie uiteindelijk gekozen?

Nog voor in de tabel: leeftijd 30 jaar
Dag dames!

Wat is er weer lekker veel geschreven! Leuk!

Allinclusive & Maisnon uiteraard zijn jullie welkom op dit forum. Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Proberen jullie ook de tabel bovenin een beetje up to date te houden? Thankyou!

Allinclusive heftig om een miskraam door te moeten maken. Helaas heb ik hiervoor ook 2 miskramen gehad en het duurt heel erg lang voordat je er echt vertrouwen in krijgt. En zeker als je ook nog bloedverlies hebt, dat maakt je nog meer onzeker. Heel herkenbaar. Probeer er toch maar van te genieten, want je bent al relatief ver... En deze keer gaat het gewoon goed komen 🙏🙏

Nagini hier ook niet veel nieuwe spulletjes nodig. Dat is toch wel praktisch als je al kinderen hebt. We hebben een tweeling jongen en meisje dus hebben veel dubbel in de jongens en meisjesvariant. Nu we weten dat het een meisje wordt kunnen we dus heel veel hergebruiken. Zeker die kleertjes van de eerste 1,5 jaar die zijn als nieuw en hebben niks geleden.... Maar we willen ook wel wat nieuwe dingen kopen hoor... Toevallig heb ik gisteren een heel schattig pakje gekocht. Het eerste dat ik he aangeschaft voor het kindje.
Over het geslacht kan ik me helemaal indenken dat je dan zoiets hebt van ik schuif het lekker voor me uit.... Op de één of andere manier lijkt het er dan inderdaad erg op dat er dan een meisje zou moeten komen. Terwijl een jongen erbij ook fantastisch is.
Hier was het vooral uit praktisch oogpunt, we hadden maar heel weinig jongensnamen die we echt leuk vonden. We hadden wel al een paar meisjesnamen. Nu we weten dat we een meisje krijgen is de naam wel zo goed als zeker, dat geeft me wel wat rust.

Lalameme heerlijk dat je de geslachtsbepaling met 14 weken hebt. En idd dan maakt het niet zoveel uit dat je iets verder moet rijden. Ik ben heel benieuwd... wat was je voorgevoel ook alweer?

Tozie leuk!! Welke kinderwagen hebben jullie gekocht? Leuk he om er zo mee bezig te zijn?
Ik ben wel heel benieuwd 's ta het wordt bij jou, een meisje... of toch een jongen. 😊😊

Hier gaat alles goed... Ik ben sommige dagen nog wel wat moe maar het gaat veel beter dan een paar weken geleden. Inmiddels 14 weken en 3 dagen. Iedereen weet het... Dat is ook fijn! Het valt ook niet meer echt te verbergen want ik heb best al een buikje. Maar gelukkig hoeft dat nu ook niet meer. Na vandaag heeft manlief ook vakantie, maandag gaan we lekker een midweek weg met de kinderen. Ik heb er zin in!! 😁😄

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven