Zwanger - Uitgerekend april 2021

20-07-2020 13:14 886 berichten
Dag dames!

Ik vroeg me af of er meer zwangere meiden zijn, uitgerekend april 2021, die het leuk vinden om mee te schrijven op dit topic.

Het lijkt me leuk om dingen te delen over de zwangerschap, echo's, verloskundigebezoekjes etc... 😍

Mocht je mee willen schrijven, laat een berichtje achter...

Liefs 😘😘😘

NicknameLeeftijdKindjeUitgerekende datum Hartje BOY/GIRLGeplande echo's/bijzonderheden
Bloemmetje232 jaar3e29 maart 2021💗 GIRL✅ 20 weken echo
Ideetje8832 jaar2e29 maart 202112 november 20 weken echo
DEM8931 jaar2e1 april 2021💙 BOY✅ 20 weken echo
Es123430 jaar2e1 april 2021💙 BOY9 november 20 weken echo
Nagini30 jaar3e2 april 202120 weken echo
Allinclusive32 jaar2e2 april 2021💗 GIRL9 november 20 weken echo
Lucky202136 jaar2e5 april 2021💙 BOY13 november 20 weken echo
Tozie31 jaar3e6 april 2021💙 BOY10 november 20 weken echo
Lalameme25 jaar2e 11 april 2021💙 BOY16 november 20 weken echo
JayLee37 jaar5e19 april 2021💗 GIRL25 november 20 weken echo
Maison0630 jaar2e22 april 2021💗 GIRL26 november 20 weken echo
Maisnon336 jaar2e23 april 2021💙 BOY28 november 20 weken echo
Arielmermaid32 jaar2e 25 april 2021 20 weken echo

Grenade, Andijviestamppot, Favery & April 🥀 we hopen dat het jullie snel weer gegund is.

Alexa93 & Onzekermeisje25 als jullie weer mee willen schrijven laat het ons even weten, dan voeg ik jullie weer toe in de tabel.
anoniem_636bebce2e38c wijzigde dit bericht op 09-11-2020 19:04
79.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Welkom aan de nieuwe dames.

Sorry, ik doe alles via m’n telefoon en heb niet echt het idee wie wat vroeg.

Ik heb helaas de volle 2 weken/10 dagen op de uitslag van de NiPT moeten wachten. Nu 14 weken zwanger en hier weet dus ook iedereen het. Had ik ook niet verborgen kunnen houden. Vanwege een miskraam waren collega’s op de hoogte dat we bezig waren en ik ben af en toe behoorlijk ziek. Nog steeds helaas. Vandaag wel een goede dag gehad gelukkig.

Over de draagdoeken, ik heb een soort van rekbare doek van lodger, een geweven doek van Yaro en we hebben een draagzak van tula, de free to grow. Maar nu wil ik echt heel graag een artipoppe. Maar die dingen zijn achterlijk duur. Maar aangezien m’n dochter pas 19 maanden is als de tweede zich aandient en ik echt nog heel blij ben met onze huidige wagen, wil ik nog geen duowagen kopen. En mag ik dus best investeren in een mooie draagzak van mezelf. Maar m’n vriend staat daar niet helemaal achter helaas. 😜 Dus die moet ik nog even overtuigen. Ik wil dus eerst proberen om veel te dragen. Er worden zoveel duo-wagens aangeboden op marktplaats. Dus als we ons nog bedenken, hebben we er zo een.
We hebben trouwens een bugaboo fox. Zo’n fijne wagen!! En hoog genoeg voor m’n vriend van 1,93m.
dem89 wijzigde dit bericht op 01-10-2020 19:09
9.08% gewijzigd
Lalameme wil je de echo’s nog toevoegen aan de tabel? 10 mei geslachtsecho, 5 nov 20 weken echo
Even snel!

Oeff dem! Ik wil ook zo graag de zeigeist! Prachtig zijn ze! Wij gaan idd ook niet aan de duo wagen, denken we niet nodig te hebben met dochter van dan bijna 2.5. Mocht ze willen zitten gaat baby in de zeitgeist! Nu vriend nog om! Die schrok van de prijzen haha. Wij hebben nu ook de tula draagzak, een gewoven yaro broken twill en een rekbare met panterprint van kleinekeutel! Nu yumi baby. Die laatste is nieuw en heb ik nog nooit gebruikt voor dochter hadden we een andere rekbare draagdoek!

Ik ga het toevoegen :)
Een rekbare is ook het fijnste voor als ze zo jong zijn.

Ik heb de Yaro Pussycat black grey, ook panterprint. En de tula donkergroen met zwarte vogeltjes.

Dankjewel Lalameme
Ik twijfel ook heel erg, of een draagzak, of een duowagen. Bij de 1e nooit een draagzak gehad.

Over de namen, bij onze dichter waren we er heel snel uit, was een jongensnaam echt een ding. Nu hebben we een jongensnaam, maar echt totaal geen idee voor een meisje. Ja ik heb een naam,maar die vind mijn man niet zo🤣

Mijn dochtertje heeft de 2e naam van mijn oma, die is 1 maand voor haar geboorte gestorven. En we zijn wel van plan om dit kindje de 2e naam van mijn opa mee te geven, deze is in juli overleden.
demAh tof! Bijde heel gaaf! Welke zeitgeist wil je graag hebben? Ik denk dat ik voor de leopard classic wil gaan :) die yaro staat hier ook op het lijstje, dochter ging alleen niet zo lekker op het knopen met een gewoven doek. Denk dat ik met baby eens een draagconsult wil gaan doen! Kijken of het dan wel bevalt :) ik heb de donkerblauwe tula met bloemen.
Bovenstaand ben ik! :)

Och jeetje! allinclusief verschrikkelijk om je oma zo vlak voor de geboorte van je kindje te verliezen! Mooi dat jullie haar vernoemy hebben. Hier soort gelijk. Dochter haar 2e naam is een variatie op de naam van mijn oma, gelukkig is mijn oma nog bij ons ♡ gecondoleert nog met het verlies van je opa.

Mijn opa, met wie ik een hele hechte goede band had is ook helaas dit jaar overleden. Ons 2e kindje krijgt ook hoe dan ook zijn naam als 2e naam of voor een meisje een variatie hierop. Eigenlijk wilde we dit ook bij dochter al alleen vonden we het moeilijk hoe passend te maken voor een meisje. Inmiddels meerdere opties.

Verder zijn wij nog niet serieus met namen bezig, voor dochter was dit al een eindeloze zoektoch en dat word nu alleen maar erger denken wij haha.. ik heb een lijstje maar denk niet dat zijn of haar naam er al tussenzit.. maar de 2e naam is een begin ♡
Is het een hele lastige naam dan, om passend en naar je zin te maken?

Mijn oma was dementerend, ze heeft nog wel geweten dat ik zwanger was, maar daarna ging het snel bergafwaarts. Ze heette Annie, daar hebben we Anna van gemaakt.

De naam van mijn opa is Albert, die vind ik dan wat minder makkelijk/mooi. Zal voor een meisje Albertine worden, en voor een jongen Albertus, niet echt van deze tijd, maar als dat het enige nog is wat we voor hem kunnen doen...ben heel blij dat hij ons dochtertje nog heeft gekend, want hij was er supergek mee.

Wij zijn er trouwens achtergekomen dat het bloedverlies waarschijnlijk komt door een lage voorliggende placenta.

Ik vind voor een meisje Mikki zo leuk :heart: alleen mijn man is er niet zo gecharmeerd van. Die maakt echt op alle namen verbastering en rijmpjes🤷‍♀️

Over de Nipt trouwens nog, ik had hem vorige week maandag laten prikken en ik kreeg woensdag een mail dat alles goed was.
Mooi dat jullie gaan vernoemen! Wij gaan pas na de geslachtsecho echt serieus nadenken. Meisjesnamen zijn weer favoriet. Was de vorige keer ook zo en dat werden meisjes.. dus wie weet 😉 dat bevestigt overigens ook dat ik helemaal overtuigd ben dat het een meisje wordt.

Iemand vroeg welke kinderwagen we nu hebben gekocht. Sorry zit op telefoon en kan niet terug kijken op de vorige pagina. Gewoon een tweedehandsje mutsy evo.

De nipt uitslag had ik op maandag. Op woensdag laten prikken.
Wij zijn ook nog helemaal niet met namen bezig. Als het een jongetje wordt zullen we wel proberen de naam van mijn schoonvader te gebruiken in de tweede naam. Ik heb hem niet gekend, de ouders van mijn vriend zijn al langere tijd overleden. Mijn dochter heeft als tweede naam een mix van de naam van beide oma's, die op elkaar leken. Gelukkig heeft mijn vriend mijn moeder nog wel gekend, maar geen van allen hebben ze geweten van mijn zwangerschap.
Twee weken na de geboorte van mijn dochter overleed mijn oma. Zij lag in het ziekenhuis, maar leek in eerste instantie niet erg ziek. Toch ben ik een week na mijn bevalling met dochter en mijn vader naar haar toe gegaan. Daarom hebben we nog één foto met alle vier de generaties. Die is mij, maar vooral mijn vader, erg dierbaar.
Jeetje Maisnon wat heftig zeg! Jullie hebben zo te horen al heel veel moeten meemaken. Heel mooi dat jullie het kindje gaan vernoemen.
En kan me voorstellen dat zo een foto dan enorm dierbaar is. 💖

Tozie wel echt super leuk als het weer een meisje is. 3 zussen dat is iets heel speciaals... Lijkt me echt geweldig om een zus te hebben. Ik ben gezegend met één lief broertje, we hebben een enorm hechte band.
Helaas geen termijnecho vandaag, ben flink verkouden. Dus nieuwe afspraak maken als de klachten minder zijn.
Ah wat balen maisnon! Ik had dat van de week met de verloskundige..

Ik werd net gebeld! Onze nipt is ook helemaal goed, ook geen nevenbevindingen! Wat een heerlijk nieuws is dit! Op naar volgende week!
Ah dat is echt balen Maisnon! Hopelijk gaat het snel beter en kun je dan ook snel terecht.
Lalameme wat fijnnnn dat de NIPT helemaal goed was! Lekker van genieten!!

Maisnon wat balen dat je verkouden bent... hopelijk ben je gauw opgeknapt en kun je gauw voor de termijnecho gaan!
Lalameme, fijn dat de nipt goed was!

Ik hoop ook deze week nog voor een echo te kunnen. Volgende week ben ik met vakantie en wil ook de NIPT laten doen. Dus als dat allemaal daar na moet ben ik tegen die tijd 13 weken zwanger denk ik. En dan nog wachten op de uitslag. Dat vind ik geen fijn idee.
Wat balen Maisnon03! Goed je rust pakken en hopelijk kun je dan volgende week terecht!

Hier gisteren voor de termijnecho geweest! Zag er allemaal goed uit! Wat een verschil weer na 2 weken! Het is nu echt al een heel kindje :daisy:

Ook meteen bloed geprikt voor de NIPT. Uiteindelijk toch ook gekozen voor de nevenverbindingen, daar twijfelde we heel erg over. Ik vind het heeel spannend! Ik las hier ook nog dat sommige de volle 10 dagen moesten wachten! Ik hoop echt dat we eerder de uitslag krijgen.

Mijn uitgerekende datum is nu 22 april. En op 24 oktober hebben wij de geslachtsecho, zo nieuwsgierig!
Hopelijk knap je snel op maisnon! Super rot zo. Die echo is al spannend en als je het dan zo last minute moet verplaatsen. Hopelijk kan je met een aantal dagen terrecht. Gaan jullie ook lekker weg met de vakantie ?

Ik ga het aanpassen maison! Super fijn dat de echo goed was! Gefeliciteerd. Toch weer een mijlpaal. Ik kreeg dis vandaag de nopt uitslag en heb vorige week vrijdag geprikt. Is naar Vumc gestuurd. Een week en een dag dus, hopelijk heb je de uitslag snel. Ik werd gebeld door de verloskundige en kreeg een mail :)

Hoe is het met jou bloemmetje?
Dag lieve dames!

Hoe is het met iedereen? Hoe was jullie weekend? Hier vandaag 15 weken. 15 weken....Jeetje wat gaat de tijd toch gauw. En wat voel ik me 'goed' op wat hormonale buien na 😂😂
We hebben het vandaag Facebook official gemaakt. Veel leuke reacties maar onze vrienden en familie wisten het al even....

Vandaag een midweek op vakantie met onze kroost. Zalig! Ik ga er dubbel van genieten met dit groeiende kleintje in mijn buik. Hoe gaat het met jullie buikjes?

Lalameme super dat jij de tabel zo goed bij houdt... erg fijn! Was de NIPT helemaal goed??? Ik denk het wel he? 😊😊

Maisnon wat fijn dat de termijnecho helemaal goed was. En inderdaad, het is echt al een heel kindje. Met alles erop en eraan. Nu nog lekker groeien.
Jaa! Onze nipt was helemaal goed bloemmetje. Achja! Ik heb er de tijd voor. Kleine moeite :) wat lekker om er even tussenuit te gaan! Geniet van jullie weekje met elkaar! En supet dat je je zo fijn voelt! Heerlijke he, het nieuws de wijde wereld in. Wij stellen de komende dagen de laatste familie op de hoogte en dan mag iedereen het weten :) mij werk, is inmiddels op de hoogte al werk ik momenteel dus niet.
Leuk bloemetje er even tussenuit!

Met mij gaat het langzaam iets beter gelukkig, buikje is er ook al, wel wat duidelijker dan de vorige keer rond 14 weken maar op zich valt het wel mee.
Lalameme fijn!! Wat voor werk doe je? Ja het is echt heerlijk om even er tussenuit te gaan. 🥰

Lucky wat fijn dat het iets beter met je gaat!

Hebben jullie al iets vernomen van de verloskundige ivm de corona maatregelen?
Bloemmetje hier alleen de aanpassing dat er een mondkapje gedragen moet worden.

Ze waren bezig om broertjes/zusjes weer voorzichtig toe te laten, maar dat gaat helaas niet door. Dat had ik zo leuk gevonden voor de oudste!

En bij jullie?
Hetzelfde inderdaad... K loop ook bij de gynaecoloog en daar mag manlief gelukkig wel mee naar de echos. Tis me wat allemaal he..
Hier ook mondkapjes en partner alleen mee naar echo’s en bespreken bevalplan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven