Trump vs Biden deel 3

vrijdag 20 november 2020 om 19:43
Nou, misschien omdat je hier heel makkelijk uit de fabeltjesfuik kunt stappen. En omdat wij toch uit en te na weten, via onze (over)grootouders, wat populisten voor een tragedie tot de macht veel kunnen aanrichten.ringaroundtherosie schreef: ↑20-11-2020 19:36Ik wilde niet trollhinten maar ik ga er al sinds deel 2 vanuit. Anderzijds zijn er in Amerika ook genoeg lieden onbenullig genoeg om alles wat team Trump roept na te blaten, dus waarom hier niet?
vrijdag 20 november 2020 om 20:20
Statistiek valt inderdaad gewoon onder wiskunde.AnAppleADay schreef: ↑20-11-2020 12:03Aangezien ik het op middelbare schoolniveau vergelijk (namelijk in vergelijking met het vak Nederlands) valt statistiek gewoon onder wiskunde.
vrijdag 20 november 2020 om 20:27
Dus eigenlijk spelen we hier op het forum na wat er in Amerika in het echt gebeurt

Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB

vrijdag 20 november 2020 om 20:29
ringaroundtherosie schreef: ↑20-11-2020 19:36Ik wilde niet trollhinten maar ik ga er al sinds deel 2 vanuit. Anderzijds zijn er in Amerika ook genoeg lieden onbenullig genoeg om alles wat team Trump roept na te blaten, dus waarom hier niet?
Ik ook, vanaf het begin al dat dit account geopend is.
Het is te nauw omschreven om onbenullig te zijn, datgene wat er gepost wordt.
In oktober, toen het plan om Gretchen Whitmer te ontvoeren verijdeld werd kwam deze forummer direct op de proppen met een filmpje wat online circuleerde, waardoor je de indruk kon krijgen dat het een anarchisten-plan was. Toevallig had ik dit alles toen goed gevolgd en wist dus meer over die Wolverine Watchmen te melden, en wie er nog meer gearresteerd waren behalve deze Brandon Caserta, die voor een anarchistenvlag te zien was in het geposte filmpje. Toen ik dat kwam melden was het enige commentaar: dank voor de aanvulling. Alsof het een ongelukje was het kidnapplot te framen als een antifaplan.
Later dook een filmpje op, waarin hij een Hawaïhemd draagt (dat is een kenmerk van de Boogaloo Bois, een antiregerings- en progun-beweging die je libertair kan noemen) en oreert over de verderfelijkheid van de staat en het beroofd worden van vrijheid.
Dit was overigens maar één van de 13 mannen die gearresteerd waren vanwege dit terroristisch plot.
Dat was nou typisch een voorbeeld van het uitvergroten van een feitelijk detail uit de actualiteit waardoor het zicht op de werkelijkheid van dat moment (rechtse militialeden die een Democratisch gouverneur wilden ontvoeren en waarschijnlijk doden) verhuld werd.
Een agressieve tactiek die, zeker de laatste weken, erg veel gebruikt wordt.
Het komt op mij over als behoorlijk doordacht, ik zou zeggen van een hogere misleidingsgraad dan suffe filmpjes die zomaar wat opruien of op een lompe manier liegen.
nounou

vrijdag 20 november 2020 om 20:33
vrijdag 20 november 2020 om 20:35
Ja. GOP-bobo's naar Washington geroepen zag ik net. Het volgende spel zal om de uitgebrachte stemmen in GA gaat dit weekend nog beginnen.Hetvrijewoord schreef: ↑20-11-2020 20:28Ondertussen is Pence de boel in Georgia onder druk aan het zetten.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB

vrijdag 20 november 2020 om 20:41
vrijdag 20 november 2020 om 21:26
ikBedoelHetGoed schreef: ↑20-11-2020 19:43Nou, misschien omdat je hier heel makkelijk uit de fabeltjesfuik kunt stappen. En omdat wij toch uit en te na weten, via onze (over)grootouders, wat populisten voor een tragedie tot de macht veel kunnen aanrichten.
Of het hier zo gemakkelijk is uit de fuik te komen vraag ik me af. Zeker als de mensen om wie je geeft, of die je bewondert, zich erin gestort hebben. Eruit komen is volgens mij een stuk moeilijker dan je erin laten drijven door de stroming. Ik kan me best voorstellen dat die vreemde verhalen een fatale aantrekkingskracht hebben.
Op twitter gaat een citaat van Sinclair Lewis rond:
https://pbs.twimg.com/media/EnSSRSxXYAE ... name=small
Ken jij dat boek van hem 'It can't happen here'?
Ik vond dit artikel uit de Groene Amsterdammer van 3 jaar geleden erover.
Opmars van de antidemocratie
In 1935 schreef Nobelprijswinnaar Sinclair Lewis een voorspellende roman die laat zien hoe kwetsbaar de liberale democratie is.
‘Mijn enige ambitie is om alle Amerikanen ervan te doordringen dat ze het geweldigste ras op aarde zijn en dat moeten blijven.’
‘Ik zal pas tevreden zijn als ons land alles kan produceren wat we nodig hebben, zelfs koffie, cacao en rubber, zodat al onze dollars in eigen land kunnen blijven.’
‘Ik ken de pers maar al te goed. Vrijwel alle hoofdredacteuren zijn er op gezind hun leugens uit te venten.’
Lees deze drie uitspraken voor aan een willekeurig persoon en vraag uit wiens mond ze afkomstig zijn. Ik durf er een exemplaar van It Can’t Happen Here van de Amerikaanse schrijver Sinclair Lewis om te verwedden dat het antwoord luidt: Donald Trump. Het is in alles karakteristieke Trump-taal: doordrenkt van nationaal chauvinisme, haat jegens de media en irreële fantasie (al zal de niet-bestaande klimaatverandering het telen van koffie in Amerika op den duur wellicht mogelijk maken).
https://www.groene.nl/artikel/opmars-va ... democratie
Er staan opmerkelijke details in, oa over het verlangen van deze Buzz Windrip om zich terug te trekken op een privé-resort in Florida

nounou

vrijdag 20 november 2020 om 21:53
https://edition.cnn.com/2020/11/20/poli ... index.html
Mijn hemel, een uur na certificering: toch nog niet definitief. Benieuwd wie er vals speelt hier. De Oempaloempa of zijn minions.
Mijn hemel, een uur na certificering: toch nog niet definitief. Benieuwd wie er vals speelt hier. De Oempaloempa of zijn minions.
vrijdag 20 november 2020 om 21:59
Ja het is klagen en huilen geblazen.
Dit antwoord op zijn vraag "...Why won’t they do it..."
:
This year Trump is going to ask the turkey to pardon him
https://twitter.com/buttonslives/status ... 3357162496
Dit antwoord op zijn vraag "...Why won’t they do it..."

This year Trump is going to ask the turkey to pardon him
https://twitter.com/buttonslives/status ... 3357162496
nounou
vrijdag 20 november 2020 om 22:40

vrijdag 20 november 2020 om 22:40
Belachelijk dat we dit moeten vieren, maar dat moeten we dus. En we moeten blijven hopen dat er in alle staten voldoende mensen zitten met een geweten. Godgeklaagd.
"Lang dachten Amerikanen dat hun democratie de beste van de wereld was. Wie de gerrymandering, stemonderdrukking, macht van de minderheid, invloed van geld, en verstrengeling van politiek en rechtspraak negeerde, kon dat zelfs na de hoge opkomst van de laatste verkiezingen nog denken. Maar nu blijkt ook het verkiezingssysteem zelf, met de indirecte keuze van de president via de kiesmannen van het zogeheten Electoral College, extreem kwetsbaar."
De Volkskrant

vrijdag 20 november 2020 om 22:44
ikBedoelHetGoed schreef: ↑20-11-2020 22:40Belachelijk dat we dit moeten vieren, maar dat moeten we dus. En we moeten blijven hopen dat er in alle staten voldoende mensen zitten met een geweten. Godgeklaagd.
"Lang dachten Amerikanen dat hun democratie de beste van de wereld was. Wie de gerrymandering, stemonderdrukking, macht van de minderheid, invloed van geld, en verstrengeling van politiek en rechtspraak negeerde, kon dat zelfs na de hoge opkomst van de laatste verkiezingen nog denken. Maar nu blijkt ook het verkiezingssysteem zelf, met de indirecte keuze van de president via de kiesmannen van het zogeheten Electoral College, extreem kwetsbaar."
De Volkskrant
De Amerikanen denken wel vaker dat ze het beste zijn, dat op zich is niet erg als het ook daadwerkelijk zo is.
Maar dan is daar plots de realiteit.

vrijdag 20 november 2020 om 22:48
En laten we dankbaar zijn voor mensen als Raffensberger, want zonder mensen met ruggengraat worden de VS een dictatuur en loopt ook onze vrijheid gevaar. China lacht vast in zijn knuistjes.
Raffensberger has balked at efforts by Trump and his GOP allies to undermine the vote-counting process in the state and has vigorously defended the integrity of the presidential race in Georgia.
Raffensberger has balked at efforts by Trump and his GOP allies to undermine the vote-counting process in the state and has vigorously defended the integrity of the presidential race in Georgia.
vrijdag 20 november 2020 om 22:48
Volgende week gaan ze de rechtszaken indienen, waarschijnlijk direct bij de federal courts. Dan zullen we zien wat het bewijs is.
Ik zit nu Newsmax te luisteren, maar Powell heeft het over miljoenen switched votes. Dat is nogal wat. Ik ben echt zeer benieuwd hoe ze dat gaan onderbouwen, want ze zijn wel heel zelfverzekerd. En ze maakt toch wel heel serieuze implicaties, zelfs de CIA.
Maar ik las net dit: https://www.zerohedge.com/political/dom ... ng-hearing
Als het is, zoals het hier wordt gezegd dan helpt niet echt om de wantrouwen van de Amerikanen weg te nemen.
Ik kan echt niet wachten wat eruit gaat komen.

vrijdag 20 november 2020 om 22:51
En binnenkort voor de 7e keer.
vrijdag 20 november 2020 om 23:00
spell68 schreef: ↑20-11-2020 22:48Volgende week gaan ze de rechtszaken indienen, waarschijnlijk direct bij de federal courts. Dan zullen we zien wat het bewijs is.
Ik zit nu Newsmax te luisteren, maar Powell heeft het over miljoenen switched votes. Dat is nogal wat. Ik ben echt zeer benieuwd hoe ze dat gaan onderbouwen, want ze zijn wel heel zelfverzekerd. En ze maakt toch wel heel serieuze implicaties, zelfs de CIA.
Maar ik las net dit: https://www.zerohedge.com/political/dom ... ng-hearing
Als het is, zoals het hier wordt gezegd dan helpt niet echt om de wantrouwen van de Amerikanen weg te nemen.
Ik kan echt niet wachten wat eruit gaat komen.
Die rechtszaken worden zoals alle rechtszaken niet eens aangenomen. Er is namelijk geen bewijs. En dat 'volgende week' horen we ook pas iedere dag sinds de verkiezingen.
Ik denk dat je ondertussen wel door hebt dat Newsmax redelijk gekleurd nieuws brengt. Vind je dat echt een verbetering ten opzichte van, zeg, een willekeurige andere zender?

vrijdag 20 november 2020 om 23:09
Heeft het gerechtshof dat jou ingefluisterd? En hoe weet jij dat er geen bewijs is? Heb jij dat al beoordeeld, heb je een linkje met wat Powell allemaal heeft, dan kan ik het ook beoordelen.julius schreef: ↑20-11-2020 23:00Die rechtszaken worden zoals alle rechtszaken niet eens aangenomen. Er is namelijk geen bewijs. En dat 'volgende week' horen we ook pas iedere dag sinds de verkiezingen.
Ik denk dat je ondertussen wel door hebt dat Newsmax redelijk gekleurd nieuws brengt. Vind je dat echt een verbetering ten opzichte van, zeg, een willekeurige andere zender?
Net zoals de reguliere media in de VS dat doen naar de linkerkant doet Newsmax dat naar de rechterkant. Ik vind het prettig om eens een ander geluid te horen, dan kan ik zelf beter een beeld vormen, dus nee geen verbetering, maar wel een completering.
Maar het feit dat DVS weigert een toelichting te geven, dat sla je over?
spell68 wijzigde dit bericht op 20-11-2020 23:10
4.12% gewijzigd

vrijdag 20 november 2020 om 23:09
Echt.
https://twitter.com/i/status/1329400582629683201
Heb 'm al tig keer gezien en iedere keer lig ik dubbel.

https://twitter.com/i/status/1329400582629683201
Heb 'm al tig keer gezien en iedere keer lig ik dubbel.

vrijdag 20 november 2020 om 23:10
doe jij nou eens 1 linkje met echt, maar dan ook echt, bewijs van fraude. Die hebben zelfs de advocaten van Trump nog niet eens. Dus kom jij daar dan eens meespell68 schreef: ↑20-11-2020 23:09Heeft het gerechtshof dat jou ingefluisterd? En hoe weet jij dat er geen bewijs is? Heb jij dat al beoordeeld, heb je een linkje met wat Powell allemaal heeft, dan kan ik het ook beoordelen.
Net zoals de reguliere media in de VS dat doen naar de linkerkant doet Newsmax dat naar de rechterkant. Ik vind het prettig om eens een ander geluid te horen, dan kan ik zelf beter een beeld vormen, dus nee geen verbetering, maar wel een completering.