Vriend drinkt en rijdt
zaterdag 19 december 2020 om 08:57
Zoals de titel al zegt: mijn vriend drinkt en rijdt. Niet vaak, maar het gebeurt zo af en toe. Een tijdje geleden is zijn beste vriend vader geworden. Gisteren ging hij in de tuin van zijn vriend de baby "indrinken". Ik was niet in de mogelijkheid hem te halen en brengen dus hij moest zelf met de auto (ongv een 7 min rijden). Hij is dus ladderzat met de auto naar huis gereden.
De laatste keer dat zoiets nog gebeurd is hebben we hier een serieus gesprek over gehad. Hij heeft me toen beloofd om zijn grens qua drankgebruik beter te respecteren. Zo kon hij ook als we thuis zijn met momenten (1x/maand) teveel drinken en dan vind ik hem gewoon irritant worden. Als ik gedronken heb word ik plezierig en uiteindelijk moe maar hij kan soms zoeken naar dingen om ruzie over te maken. Dit is uiteindelijk nu wel gebeterd en hij schakelt sneller over naar water als hij voelt dat het teveel wordt.
Maar het drinken en rijden is dus nu weer gebeurd. Ik weet dat hij onbewust denkt dat hij die 7 min rijden wel aankan want het is een rechte baan en hij kent deze op z'n duimpje + pakkans politie is stuk kleiner. En dat stoort me misschien nog het meest. Als hij een langer stuk moet rijden houdt hij wel rekening met drankgebruik, puur uit schrik om gepakt te worden. Stilstaan bij de gevolgen voor anderen doet hij niet.
Ik vind het heel onverantwoord en kinderachtig en super onaantrekkelijk dat hij in die toestand de auto nog neemt en dat hij dus niet in staat is om tijdig over te schakelen naar iets non alcoholisch.
Ik wil hem niet kwijt , zoals gezegd gebeurt dit slechts sporadisch, maar ik ben erg teleurgesteld dat hij onze afspraken niet nakomt en dat hij bereid is zo'n groot risico te nemen, vooral naar evt onschuldige mensen die hij op die manier in gevaar brengt.
Ik weet ook niet of hier iets zou spelen van verslaving omdat ALS hij drinkt hij moeite heeft met zijn grens te kennen ?
De laatste keer dat zoiets nog gebeurd is hebben we hier een serieus gesprek over gehad. Hij heeft me toen beloofd om zijn grens qua drankgebruik beter te respecteren. Zo kon hij ook als we thuis zijn met momenten (1x/maand) teveel drinken en dan vind ik hem gewoon irritant worden. Als ik gedronken heb word ik plezierig en uiteindelijk moe maar hij kan soms zoeken naar dingen om ruzie over te maken. Dit is uiteindelijk nu wel gebeterd en hij schakelt sneller over naar water als hij voelt dat het teveel wordt.
Maar het drinken en rijden is dus nu weer gebeurd. Ik weet dat hij onbewust denkt dat hij die 7 min rijden wel aankan want het is een rechte baan en hij kent deze op z'n duimpje + pakkans politie is stuk kleiner. En dat stoort me misschien nog het meest. Als hij een langer stuk moet rijden houdt hij wel rekening met drankgebruik, puur uit schrik om gepakt te worden. Stilstaan bij de gevolgen voor anderen doet hij niet.
Ik vind het heel onverantwoord en kinderachtig en super onaantrekkelijk dat hij in die toestand de auto nog neemt en dat hij dus niet in staat is om tijdig over te schakelen naar iets non alcoholisch.
Ik wil hem niet kwijt , zoals gezegd gebeurt dit slechts sporadisch, maar ik ben erg teleurgesteld dat hij onze afspraken niet nakomt en dat hij bereid is zo'n groot risico te nemen, vooral naar evt onschuldige mensen die hij op die manier in gevaar brengt.
Ik weet ook niet of hier iets zou spelen van verslaving omdat ALS hij drinkt hij moeite heeft met zijn grens te kennen ?
zaterdag 19 december 2020 om 08:59
Eens!Herfstblaadje19 schreef: ↑19-12-2020 08:58Verander je titel in “Ex-vriend drinkt en rijdt.” Probleem opgelost.
zaterdag 19 december 2020 om 09:01
Zijn er op zaterdagochtend altijd zoveel topics over parels van mannen? Ik moet echt minder op de relatiepijler kijken of gewoon een tekst kopiëren en plakken.
WAAROM wil je een relatie met zo iemand? Waarom neem je hier genoegen mee? Dit is toch bizar gedrag en zulke mensen moet je toch niet in je leven willen?
WAAROM wil je een relatie met zo iemand? Waarom neem je hier genoegen mee? Dit is toch bizar gedrag en zulke mensen moet je toch niet in je leven willen?
Emboldened by the flame of ambition
Tsja. Ik snap dat het niet makkelijk is om een relatie te verbreken maar dit is toch geen klein dingetje? Hoe lang zijn jullie samen? Ik zou het er zelf in het begin van de relatie om uitgemaakt hebben, dit is namelijk een fundamenteel verschil in waarden en meer dan belangrijk genoeg om van te zeggen dat dit te ver gaat.
zaterdag 19 december 2020 om 09:03
Dit!Herfstblaadje19 schreef: ↑19-12-2020 08:58Verander je titel in “Ex-vriend drinkt en rijdt.” Probleem opgelost.
Leuk hoor een vriend die totaal zijn verantwoordelijkheid niet neemt en ook nog eens bewust andere mensen in gevaar brengt.
Sorry hoor maar een baby indrinken kan hij gewoon niet feliciteren zonder te moeten drinken?
Volgende keer is het de nieuwe buurvrouw indrinken ......en dan de nieuwe auto indrinken omdat hij de vorige in de prak heeft gereden omdat hij gedronken had.
Ik snap ook niet dat mensen met drank op denken dat hun niets kan overkomen.
Ik zou goed over de toekomst gaan nadenken want een man zonder verantwoordelijkheidsgevoel kan je niet op bouwen.
05-2019 wijzigde dit bericht op 19-12-2020 09:11
43.96% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
zaterdag 19 december 2020 om 09:06
zaterdag 19 december 2020 om 09:06
Gestoord om ladderzat in de auto te stappen. Geen tips helaas to. Het zou voor mij een reden zijn om de relatie te verbreken. Het zegt iets over zijn moraal, verantwoordelijkheidsgevoel, volwassenheid, inschattingsvermogen van risico's, etc. Zoals je zelf al zegt: heel onaantrekkelijk. Ik zou echt geen steigeren wanneer mijn vriend dronken zou gaan rijden.
zaterdag 19 december 2020 om 09:09
zaterdag 19 december 2020 om 09:14
Voor mij is het ook een afknapper en reden om de relatie te verbreken. Vooral omdat hij vaker teveel drinkt en er niet leuker van wordt.
Maar goed, ik dacht altijd dat mijn blik vertroebeld was door mijn verstierde jeugd met alcolistenouders. Maar ik zie dat eigenlijk iedereen dezelfde mening er op na houdt. Ik zou er een punt achter zetten, meerdere gesprekken gevoerd, geen verbetering dan stekker eruit. Jij gaat jezelf toch niet in een ongelukkig leven storten terwijl er echt nog andere leuke mannen zijn? Je wordt er sterker van door voor jezelf op te komen. Succes
Maar goed, ik dacht altijd dat mijn blik vertroebeld was door mijn verstierde jeugd met alcolistenouders. Maar ik zie dat eigenlijk iedereen dezelfde mening er op na houdt. Ik zou er een punt achter zetten, meerdere gesprekken gevoerd, geen verbetering dan stekker eruit. Jij gaat jezelf toch niet in een ongelukkig leven storten terwijl er echt nog andere leuke mannen zijn? Je wordt er sterker van door voor jezelf op te komen. Succes
Ik doe mijn best
zaterdag 19 december 2020 om 09:14
Precies. Als je weet dat je moeite hebt om jezelf te begrenzen dan ga je toch bij voorbaat al niet zo'n klein stukkie met de auto naar je vriend om te gaan drinken. Als je wil drinken dan ga niet zo'n kutstukkie met de auto.
anoniem_393485 wijzigde dit bericht op 19-12-2020 09:14
2.44% gewijzigd
zaterdag 19 december 2020 om 09:18
Een van mijn collega's doet dit ook. In de 40, moeder van twee. Belooft iedere keer dat het de laatste keer was, maar ondertussen... En maar lachen dat ze zo de stoep op rijdt op een rechte weg.
Tot je jezelf of een ander wat aandoet en/of je rijbewijs kwijt bent.
Is dit de man waar je mee wilt trouwen, misschien ook kinderen mee wilt krijgen, mee oud wilt worden? Zijn dit de normen en waarden die je aan een kind meegeeft?
Tot je jezelf of een ander wat aandoet en/of je rijbewijs kwijt bent.
Is dit de man waar je mee wilt trouwen, misschien ook kinderen mee wilt krijgen, mee oud wilt worden? Zijn dit de normen en waarden die je aan een kind meegeeft?
huisduif wijzigde dit bericht op 19-12-2020 09:21
0.59% gewijzigd
zaterdag 19 december 2020 om 09:20
Heb hier eigenlijk ook niks meer aan toe te voegen. Wat een levensgevaarlijke malloot.Herfstblaadje19 schreef: ↑19-12-2020 08:58Verander je titel in “Ex-vriend drinkt en rijdt.” Probleem opgelost.
zaterdag 19 december 2020 om 09:20
Ik denk dat het aannemelijker is dat hij dronken met zijn kinderen achterin de auto naar huis rijdt. En dat gaat helemaal niet altijd goed.MarieGristien schreef: ↑19-12-2020 09:11Dan krijg je straks kinderen met hem en dan gaan die op hun 18e ook dronken rijden, want vaders doet het ook en dat gaat altijd goed.
Zou je dat jezelf kunnen vergeven?
Dronken rijden is voor mij echt een grens over gaan en het zou klaar zijn.
En voor 7 minuten, hij had makkelijk terug kunnen lopen. Een baby indrinken vind ik ook erg onaantrekkelijk trouwens, wat een idioot gedoe.
zaterdag 19 december 2020 om 09:21
Dit dus. Hier heb ik echt nog nooit van gehoord, een baby ‘indrinken’.
In normale tijden ga je heel eventjes langs voor een kop thee met een beschuitje met muisjes. En nu blijf je thuis en stuur je een kaartje of bel je even.
Die andere kerel is ook een lapzwans. Waar liggen je prioriteiten als je je met vrienden gaat bezatten terwijl je vrouw net is bevallen?
zaterdag 19 december 2020 om 09:22
Helemaal met je eens.Gatinmijnsok schreef: ↑19-12-2020 09:20Ik denk dat het aannemelijker is dat hij dronken met zijn kinderen achterin de auto naar huis rijdt. En dat gaat helemaal niet altijd goed.
Dronken rijden is voor mij echt een grens over gaan en het zou klaar zijn.
En voor 7 minuten, hij had makkelijk terug kunnen lopen. Een baby indrinken vind ik ook erg onaantrekkelijk trouwens, wat een idioot gedoe.
zaterdag 19 december 2020 om 09:23
Je hoeft niet roomser te zijn dan de paus maar ik zou niet willen leven met iemand die je met goed fatsoen niet eens mee kan nemen op visite naar iemand die te maken heeft gehad met een aangeschoten lul die ook wel vond dat ie kon rijden. Hoe leg je dat uit?
Ja maar mijn vriend kan echt heel goed sturen en toeteren hoor!
Oh nee, maar dan snap ik het wel. Dan heeft mijn man, vrouw, kind, nichtje, neefje, collega dus gewoon de pech gehad te worden aangereden door een lul die zonder drank ook al niet kon rijden. Vandaar dat ze behalve een alcoholtest ook een rijvaardigheidstest gedaan hebben. Oh wacht. Dat doen ze niet.
Ja maar mijn vriend kan echt heel goed sturen en toeteren hoor!
Oh nee, maar dan snap ik het wel. Dan heeft mijn man, vrouw, kind, nichtje, neefje, collega dus gewoon de pech gehad te worden aangereden door een lul die zonder drank ook al niet kon rijden. Vandaar dat ze behalve een alcoholtest ook een rijvaardigheidstest gedaan hebben. Oh wacht. Dat doen ze niet.