Radeloos door buren
vrijdag 16 juli 2021 om 23:50
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Buren vieren een groot feest en steken om de haverklap illegaal vuurwerk af. Kortom slapen gaat vannacht niets worden. Eigenlijk wil ik graag naar beneden gaan om met ze te praten, maar mijn vriend geeft aan dat ik dat echt niet moet doen omdat ze dan uit wraak auto's kunnen bekrassen en dat soort dingen. Ook is het wat raar om de politie te bellen, aangezien je normaal gesproken het eerst zelf moet oplossen.
Ik baal er echt van we zijn twee jaar geleden bewust hier komen wonen, omdat het een rustige woonwijk zou zijn. Helaas blijkt dat sinds dit jaar opeens tegen te vallen. Auto's midden op de weg parkeren voor onze oprit. Avonds laat extra hard praten en dus vuurwerk afsteken.
We zijn wel bezig om een huis op de ruimte te kopen, zodat we geen overlast meer van buren hebben. Het is ook niet zo dat deze buren ieder weekend een feestje vieren, maar ik wordt er zo moe van dat we steeds last hebben van anderen.
Achja hopelijk is dit nachtje snel om. Beetje tv kijken en boek lezen. Echt proberen te slapen met oordoppen is niet ideaal want ik schrik dan echt wakker van die keiharde knallen van het vuurwerk. Hebben jullie nog tips?
Ik baal er echt van we zijn twee jaar geleden bewust hier komen wonen, omdat het een rustige woonwijk zou zijn. Helaas blijkt dat sinds dit jaar opeens tegen te vallen. Auto's midden op de weg parkeren voor onze oprit. Avonds laat extra hard praten en dus vuurwerk afsteken.
We zijn wel bezig om een huis op de ruimte te kopen, zodat we geen overlast meer van buren hebben. Het is ook niet zo dat deze buren ieder weekend een feestje vieren, maar ik wordt er zo moe van dat we steeds last hebben van anderen.
Achja hopelijk is dit nachtje snel om. Beetje tv kijken en boek lezen. Echt proberen te slapen met oordoppen is niet ideaal want ik schrik dan echt wakker van die keiharde knallen van het vuurwerk. Hebben jullie nog tips?
_amber_ wijzigde dit bericht op 16-07-2021 23:51
0.34% gewijzigd
vrijdag 16 juli 2021 om 23:54
Ik heb ook eens dit soort buren gehad. Bijna iedereen om ons heen had de politie gebeld. Wij zijn netjes gaan aanbellen om te vragen of het zachter kon. Toen daarna de politie kwam, zijn wij vervolgens jaren door hen genegeerd. Dus die tactiek werkte in mijn tegendeel. Ik begrijp dus dat dit niet een keer een feestje is, maar dat ze gewoon altijd asociaal zijn?
vrijdag 16 juli 2021 om 23:56
Tja, mijn ervaring is dat dit altijd juist buren zijn waarmee je dit helemaal niet zelf kunt oplossen, anders was het niet zover gekomen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
vrijdag 16 juli 2021 om 23:56
vrijdag 16 juli 2021 om 23:57
Dan geef je aan dat je dat bij deze buren niet durft omdat je rekent op een terug-aanval.
vrijdag 16 juli 2021 om 23:58
Oh nou, dan zeg je tegen de politie dat je bang bent voor conflict en eventuele agressie. Dan komen ze echt wel gewoon hoor.
zaterdag 17 juli 2021 om 00:05
Jaa dat is ook zo ik wacht het nog even af. Als er twee uur nog steeds illegaal vuurwerk wordt afgestoken en harde muziek dan bel ik alsnog de politie.
Normaal gesproken slaap ik trouwens ook overal doorheen, maar dat illegale vuurwerk zijn net enorme explosies. Harde muziek vind ik niet zo'n ramp, maar die combinatie is niet heel ideaal.
Normaal gesproken slaap ik trouwens ook overal doorheen, maar dat illegale vuurwerk zijn net enorme explosies. Harde muziek vind ik niet zo'n ramp, maar die combinatie is niet heel ideaal.
zaterdag 17 juli 2021 om 00:18
Met een bak herrie en vuurwerk erbij? Natuurlijk niet. TO, je bent géén zeurbuuv als je hierover klaagt. Wat je buren doen, is echt ver over de grens. Bel gewoon de politie, al was het maar om de buren het signaal te geven dat ze niet overal mee wegkomen.ClumsyNinja schreef: ↑16-07-2021 23:59Ach, vrijdagavond na een lange lockdown. Ik zou t tot een uur of 1 a 2 laten gaan. Is het daarna nog steeds echt lawaai: politie bellen.
zaterdag 17 juli 2021 om 00:20
Hier ook het 3e feestje deze week bij hetzelfde gezin, 4 huizen verderop. Teringherrie, harde muziek maar de buurt is een beetje bang van dit gezin dus niemand durft de politie te bellen want hoe anoniem kun je bellen.
Af en aan van scooters, zuipen, harde muziek en geschreeuw. Ik gok dat ze met 10 man in de tuin zitten.
De buurvrouw ernaast heeft konijnen en kippen en die kippen hoor en zie ik ook tekeer gaan.
Echt zo aso.
Af en aan van scooters, zuipen, harde muziek en geschreeuw. Ik gok dat ze met 10 man in de tuin zitten.
De buurvrouw ernaast heeft konijnen en kippen en die kippen hoor en zie ik ook tekeer gaan.
Echt zo aso.
zaterdag 17 juli 2021 om 00:43
_Amber_ schreef: ↑17-07-2021 00:05Jaa dat is ook zo ik wacht het nog even af. Als er twee uur nog steeds illegaal vuurwerk wordt afgestoken en harde muziek dan bel ik alsnog de politie.
Ja, want een beetje illegaal vuurwerk is prima tot een uur of 2.
Natuurlijk niet! Gewoon bellen!
Such fun!1
zaterdag 17 juli 2021 om 00:57
Ik zou ook de politie bellen, niet afwachten, straks is het alweer ochtend en heb je nog geen oog dicht gedaan. Mij is toen ik belde wel gevraagd of ik zelf al met het groepje hangjongeren had gepraat en toen zei ik dat mij dat geen goed idee leek als vrouw tegen een groep dronken jongeren. En dat ik al in bed lag. Dat snapten ze helemaal en ik hoorde ze 10 minuten later de groep aso's weg sturen.
zaterdag 17 juli 2021 om 01:04
Wat hierboven al staat. Bellen en aangeven dat je als vrouw niet alleen erop af gaat, dat je de situatie beangstigend vindt en benadrukken dat je niet wil dat er iets van je identiteit bekend wordt bij buren. Illegaal vuurwerk hoor je wijken verderop nog, dus die klacht kan overal vandaan komen. Sterkte!