Dochter voelt zich niet lekker

05-08-2021 15:42 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aanstaande zaterdag vertrekken we voor vakantie, maar mijn dochter van 10 heeft nu buikpijn en is misselijk. Als het zo door gaat kunnen we misschien niet mee. We hebben wel annuleringsverzekering maar maak me wel zorgen en we balen ook. Deze reis hebben we 2 weken geleden geboekt. Hopelijk is ze snel beter, maar we stressen wel en niet wetende dat we ons geld terug krijgen.

Meer mensen hier zo kort voor de reis moesten afzeggen en wat moesten jullie daarvoor regelen.
Geen ervaring mee (met afzeggen) wel met zieke kinderen. Als het (wrs) niets ernstigs is zou ik gewoon gaan. Ziekjes vliegen is niet fijn maar met een pcm en flink wat cola wel te doen. De dag voor vertrek op vakantie heeft mijn zevenjarige flink overgegeven en had wat diarree. Toen ze een redelijk goede nacht had zijn we toch gewoon vertrokken en knapte ze vlug op. Als je nou met een doodziek kind op schiphol staat kun je altijd nog omkeren.
Chill out zeg.
Stel (stel!!) Dat ze zaterdag nog niet lekker is, waarom zou ze dan niet kunnen vliegen? Ze heeft alleen buikpijn en misselijk, lijkt me niet dat je daarvoor thuis hoeft te blijven.
Ik denk dat dit gewoon spanning is. Het laatste wat je moet doen nu is dus nog meer stressen.
Je kunt met buikpijn en hoofdpijn ook vliegen, toch? Of zeg ik nu iets heel onaardigs? Het is pas donderdagmiddag, je hebt nog twee nachten en 1 dag te gaan. Als ze ziek wordt (dit klinkt nog niet ziek) bel je de huisart. Wordt ze niet ziek, kan ze 'niet lekker' meevliegen. Of gaan jullie 28 uur in het vliegtuig zitten naar Nieuw-Zeeland?
En als ze hoogsensitief is, haal de druk van haar schoudertjes af door zelf niet zo te stressen...
En misschien voor de zekerheid even een coronatest doen zodat als ze nog wel een beetje ziekig is maar wel goed genoeg om te gaan je kan aantonen dat het dat niet is?

Klinkt als iets verkeerds gegeten, een buikgriepje of spanning. In alle gevallen lijkt het me dat je dan gewoon wel kan gaan. En in al deze gevallen kun je geen aanspraak maken op je annuleringsverzekering. Wel als er iets ernstigs aan de hand is.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Jufjoke schreef:
05-08-2021 15:54
Wat een rare redenering, je hebt neem ik aan toch juist zoveel geld betaalt omdát je zo graag wil gaan?
Maar goed, ben je altijd zo'n doemdenker?

Ja logisch, maar in dit geval heb je misschien geen ander keus toch als je kind ziek is. We kunnen er niks aan doen. Maar zoveel geld gratis weg geven zou dat jou niks doen?
misvrolijk schreef:
05-08-2021 16:25
Ja logisch, maar in dit geval heb je misschien geen ander keus toch als je kind ziek is. We kunnen er niks aan doen. Maar zoveel geld gratis weg geven zou dat jou niks doen?
Zeker wel, dat is hartstikke vervelend.
Maar je gaat even voorbij aan het meest voor de hand liggende scenario: dat ze tegen die tijd alweer opgeknapt is.
boannan schreef:
05-08-2021 16:23
En misschien voor de zekerheid even een coronatest doen zodat als ze nog wel een beetje ziekig is maar wel goed genoeg om te gaan je kan aantonen dat het dat niet is?

Klinkt als iets verkeerds gegeten, een buikgriepje of spanning. In alle gevallen lijkt het me dat je dan gewoon wel kan gaan. En in al deze gevallen kun je geen aanspraak maken op je annuleringsverzekering. Wel als er iets ernstigs aan de hand is.
Ok maar bij koorts moeten ze wel een test hebben
Ok dan ga ik maar verder inpakken, kunnen ze ook snel test op Schiphol doen, want wij zijn vanmorgen getest.
Kinderen zijn zo vaak na een dag alweer beter. Maak je niet zo druk, als het zo is dan is het zo en dan kun je dan balen, niet nu al terwijl er misschien niets aan de hand is. Mijn dochter moet een coronatest voor het vliegen, dag maakt me ook wel een beetje zenuwachtig. Maar ja, ik weet ook dat ik er niets aan kan veranderen als hij positief is, dus me nu al druk maken heeft geen enkele zin.
Beterschap voor je dochter!
misvrolijk schreef:
05-08-2021 16:30
Ok dan ga ik maar verder inpakken, kunnen ze ook snel test op Schiphol doen, want wij zijn vanmorgen getest.
Is dat niet sowieso te vroeg voor een reis die op zaterdag vertrekt?
Bbubbels schreef:
05-08-2021 16:38
Is dat niet sowieso te vroeg voor een reis die op zaterdag vertrekt?
Volgens mij mag je binnen 24 uur na een negatieve uitslag vliegen. Dus als de uitslag nog een dag op zich laat wachten kan dat dacht ik wel.
Buikpijn en bijna overgeven lijkt mij geen indicatie voor corona, als je daar bang voor bent. Als ze zich zaterdag nog zo zou voelen kun je mijn inziens gewoon op het vliegtuig stappen en aangeven aan de staff dat het pure spanning is áls ze over zou geven.
misvrolijk schreef:
05-08-2021 15:53
Ze is wel snel gestrest ja. Hoogsensetief
Ik begrijp wel waarom ze zo snel gestresst is. Zolang jij zo paniekerig en gestresst doet leer je haar niet anders dan dit gedrag.
Als je bang bent voor corona: doe een thuistest.
Spugen in het vliegtuig kennen ze wel ;-)

Negatieve test mee en gaan! Ze kan daar ook opknappen!
Buikgriepje is vaak zo over. Ze kan ook nog ziek zijn van de spanning. Zo te lezen ventileren jullie enorm veel spanning. Met een doktersverklaring kan succesvol worden geannuleerd. Een en ander is ook na te lezen in de voorwaarden van de door jullie afgesloten annuleringsverzekering. Onze reis kan ook niet doorgaan mocht mijn tienerzoon onverhoopt positief testen. Als ik mij daar nu al enorm druk over ga maken, dan is het einde echt zoek.
cassata schreef:
05-08-2021 15:55
Mijn ervaring is dat kinderen enorm snel kunnen opknappen. Afgelopen weekend heb ik nog telefonisch overleg gepleegd met de huisartsenpost over mijn zoon, de volgende dag sprong hij al weer rond en had hij nergens last meer van. Dus loop niet op de zaken vooruit door nu al over annuleren na te denken. Is ze misschien zenuwachtig voor de vakantie? Buikpijn kan spanningsgerelateerd zijn. Als je het niet vertrouwt even contact opnemen met de huisarts voor vertrek. Maar voor buikpijn zou ik mijn vakantie niet annuleren.

Waar gaan jullie naartoe? En met welk vervoelmiddel? Als je ergens in Zuid-Amerika door de jungle gaat trekken is het natuurlijk een heel ander verhaal dan als je naar een camping in Frankrijk rijdt met goede medische zorg in de buurt als je het nodig zou hebben.

Reken er in ieder geval op dat een annuleringsverzekering niet uitkeert bij buikpijn en misselijkheid zonder concrete diagnose. Wel als er bijvoorbeeld sprake is van een blindedarmontsteking waarvoor ze een operatie moet ondergaan. Lees goed de voorwaarden op je polis door. Je kunt ook even bellen met je verzekeraar om zeker te weten dat voldoet aan alle eisen als je over gaat tot annulering (bijvoorbeeld een doktersverklaring).

Ok dus ook niet bij hoofdpijn en koorts( niet het geval) en spugen?

Sorry vroeger zou ik me niet zo veel zorgen erom maken. Maar nu met corona heb je zoveel regels. Wat ik nu wel vergeet is dat je kan testen.
misvrolijk schreef:
05-08-2021 17:28
Ok dus ook niet bij hoofdpijn en koorts( niet het geval) en spugen?

Sorry vroeger zou ik me niet zo veel zorgen erom maken. Maar nu met corona heb je zoveel regels. Wat ik nu wel vergeet is dat je kan testen.
Ga na je vakantie eens aan de slag met dat gepaniek. Kan een therapeut je prima mee helpen en daar help je absoluut je dochter mee.
PaterPen schreef:
05-08-2021 16:39
Volgens mij mag je binnen 24 uur na een negatieve uitslag vliegen. Dus als de uitslag nog een dag op zich laat wachten kan dat dacht ik wel.
Volgens mij 24 uur na afname van de test. Maar dat kan verschillen wellicht? En is een beetje offtopic.

Verder zal ze idd geen corona hebben, en voelt ze zich vast zaterdag al wat beter. En zo niet kan je altijd zaterdag nof besluiten niet te gaan. Dar maakt voor je annulleringskosten oid ook niks meer uit.
Er gaat trouwens een korte, felle buikgriep rond. Overgeven, diarree en koorts (waarvan hoofdpijn een symptoom is)
Na 2 dgn voorbij en dan nog even kalm aan het eten opbouwen enzo.

Waarschijnlijk kan alles gewoon doorgaan, al zal ze de reisdag wel slapjes zijn . Vervelend maar niet onoverkomelijk....
dag1 schreef:
05-08-2021 16:03
Wat zegt de huisarts?
Het kind heeft buikpijn en is misselijk. Ze geeft niet eens over.
Honey, you should see me in a crown
Eurus schreef:
05-08-2021 18:44
Het kind heeft buikpijn en is misselijk. Ze geeft niet eens over.
En geen schijterij. Paracetamol er in en hoppa, alle pijn is weg.
Moiren schreef:
05-08-2021 17:36
Ga na je vakantie eens aan de slag met dat gepaniek. Kan een therapeut je prima mee helpen en daar help je absoluut je dochter mee.
#doeslief
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
mevrouwiglesias schreef:
05-08-2021 18:46
#doeslief
Waarom is dit niet lief? Denk je dat een kind hiermee gebaad is?
mevrouwiglesias schreef:
05-08-2021 18:46
#doeslief
Lijkt me anders een behoorlijk nuttige tip. Dat kind is een beetje niet lekker, er komt geen eens stront, kots, bloed of pus uit.
Honey, you should see me in a crown

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven