Dochter voelt zich niet lekker
donderdag 5 augustus 2021 om 15:42
Aanstaande zaterdag vertrekken we voor vakantie, maar mijn dochter van 10 heeft nu buikpijn en is misselijk. Als het zo door gaat kunnen we misschien niet mee. We hebben wel annuleringsverzekering maar maak me wel zorgen en we balen ook. Deze reis hebben we 2 weken geleden geboekt. Hopelijk is ze snel beter, maar we stressen wel en niet wetende dat we ons geld terug krijgen.
Meer mensen hier zo kort voor de reis moesten afzeggen en wat moesten jullie daarvoor regelen.
Meer mensen hier zo kort voor de reis moesten afzeggen en wat moesten jullie daarvoor regelen.

vrijdag 6 augustus 2021 om 13:50
Als Corona is uitgesloten (wat goed kan) en het kind mocht toch Corona hebben dan is het goed pech.
TO, heb je de testuitslag al?
vrijdag 6 augustus 2021 om 13:55
Corona = ziek toch? Dat dekken de meeste annuleringsverzekeringen gewoon, dacht ik?
Quarantaine zonder ziek zijn en dergelijke niet.
Life is short. Eat dessert first.

vrijdag 6 augustus 2021 om 14:24
vrijdag 6 augustus 2021 om 14:37
MWahh...beetje kort door de bocht. Er zijn een aantal ziektes waarmee je geweerd wordt door een luchtvaartmaatschappij. Dus als jij (of je kind) zichtbaar ziek aan boord stapt dan zou je wat vragen kunnen krijgen. Als er genoeg twijfel is dan ga je gewoon niet mee. Daar heb je een reisverzekering voor.rosadebree schreef: ↑06-08-2021 11:16Vind je echt dat mensen de vakantie waar ze soms wel een jaar naar toe hebben geleefd en voor hebben gespaard, maar moeten annuleren omdat er een kind met een virusje is? Als het geen corona is, dan is er geen wet die verbiedt je op vakantie te gaan, gelukkig.
Overigens is verkouden kind 1 hier alweer helemaal beter, en verkouden kind 2 morgen vast ook. Groetjes vanuit de Thalys
Je kunt je ook afvragen of het slim is om met een ziek kind te gaan vliegen. Je kunt de ziekte ook verergeren door te gaan vliegen. Eenieder die snipverkouden het vliegtuig in is gestapt kan je vertellen dat dat een enorm pijnlijke ervaring is. Gun je je kind die ellende (en potentiële schade)?
vrijdag 6 augustus 2021 om 14:46
Het is een no-brainer. Testen. Gezien de korte tijd die rest zou ik zelf betalen voor een spoed-pcr test ander komt de uitslag mogelijk niet op tijd.doornroosje9 schreef: ↑06-08-2021 00:01Ik denk er blijkbaar anders over, maar ik zou haar laten testen. Buikpijn, misselijk en koorts. Een groot deel van mensen die corona hebben, hebben ook darmklachten, dus ja, ik zou testen.
vrijdag 6 augustus 2021 om 15:20
Heb je haar wel laten testen?misvrolijk schreef: ↑06-08-2021 15:02Nou een update: het gaat al wat beter ze ligt niet meer ziek op de bank. Net wat gespuugd, maar ze is zich ook druk aan het maken. Gelukkig geen koorts meer of hoofdpijn. Ik ben super blij. Bedankt voor jullie advies❤
Life is short. Eat dessert first.

vrijdag 6 augustus 2021 om 16:17

vrijdag 6 augustus 2021 om 16:24
Dankjewel voor de update, en superfijn dat het weer beter gaat. Ik wens jullie een mooie vakantie!misvrolijk schreef: ↑06-08-2021 15:02Nou een update: het gaat al wat beter ze ligt niet meer ziek op de bank. Net wat gespuugd, maar ze is zich ook druk aan het maken. Gelukkig geen koorts meer of hoofdpijn. Ik ben super blij. Bedankt voor jullie advies❤
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.

vrijdag 6 augustus 2021 om 16:27
Toen het topic geopend werd niet.
vrijdag 6 augustus 2021 om 16:27
Getest? Anders bedankt namens al die mensen bij wie je haar in een vliegtuig zet.misvrolijk schreef: ↑06-08-2021 15:02Nou een update: het gaat al wat beter ze ligt niet meer ziek op de bank. Net wat gespuugd, maar ze is zich ook druk aan het maken. Gelukkig geen koorts meer of hoofdpijn. Ik ben super blij. Bedankt voor jullie advies❤

vrijdag 6 augustus 2021 om 17:49
ik gok van niet .

vrijdag 6 augustus 2021 om 19:19
En, uitslag binnen? Of was het een zelf-/sneltest?

vrijdag 6 augustus 2021 om 19:21
Dus je maakt je het hele topic druk over wel of geen Corona, maar meldt dit en de uitslag dan even niet?
vrijdag 6 augustus 2021 om 19:31
Nou dan heb je verkeerd gelezen. Ik maakte me als moeder eerder druk om een ziek mee te nemen en haar dat allemaal te laten door maken. En het verloop van hoe lang ze ziek zou zijn. En of de annuleringsverzekering wel alles zou dekken. Dat was voor dit geval niet zo las ik van anderen hier. Dus hebben we alvast voor de zekerheid al laten testen. Dan hebben we dat in ieder geval gehad. En mochten het niet gaan dan gingen we gewoon niet.fijne dag verder