Leeg vruchtzakje

20-09-2021 11:02 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige week had ik mijn eerste echo, was toen 8+3 / 8+4. Helaas was er op de echo een leeg vruchtzakje te zien :( Heel verdrietig. Ik had tot die tijd geen klachten zoals pijn of bloedverlies dus ik dacht echt dat alles vast wel goed zou zitten. Overigens was ik wel zenuwachtig maar toch had ik goede hoop :(

De gynaecoloog (ik woon niet in NL, heb in het land waar ik woon een privéverzekering waarbij je gelijk een afspraak met de gyn kan maken) zei dat het met mijn termijn vrijwel zeker was dat het mis is en daar ben ik ook van overtuigd.

Vorige week woensdag vond de echo plaats en ik moet nu op donderdag terugkomen voor de zekerheid. Dan gaan ze weer een echo maken. Afgelopen vrijdag is het bloedverlies begonnen, nog niet heel heftig maar dit is denk ik het begin (daar ben ik soort van blij mee, zou denk ik het liefste willen dat het natuurlijk op gang komt). Sinds vannacht heb ik ook flinke krampen.

Ik ben denk ik vooral op zoek naar mensen die hetzelfde hebben meegemaakt. Hoe is de miskraam bij jou verlopen?

En vragen die ook door mijn hoofd spoken: ben je daarna weer zwanger geworden? Hoe snel? En hoe verliep die zwangerschap? Ik weet dat je nooit garantie hebt, maar het lijkt me fijn om ervaringen van anderen te horen. Het lijkt me zo naar als ik weer lang moet wachten voordat ik zwanger ben en dat het dan weer misloopt. Bah, wat is zwanger worden/zijn toch eigenlijk een zenuwslopend proces! :(

Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen!
Wat naar en veel sterkte TO!

Ik heb ooit met 6 weken een miskraam gehad. Niet heel heftig maar wel verdrietig. Een maand erna alweer zwanger, en het resultaat daarvan is onlangs 11 jaar geworden. Naar mijn ervaring klopt het dus wat ze zeggen: dat je vlak na een miskraam vruchtbaarder bent, dat je lichaam weet hoe het moet ofzo en dat de achtergebleven hormonen meewerken. Nou ja ik weet het niet, maar veel sterkte en dat je maar snel blijvend zwanger mag zijn.
Don't cry, buy a bag and move on.
daenerys79, wat mooi! :heart: Ik hoop heel erg dat dat ook voor ons geldt. Afwachten maar!
Wij zijn er afgelopen december bij een echo achter gekomen dat de zwangerschap bij 8+4 niet meer goed ging. Ik heb toen direct pillen gevraagd bij de gynaecoloog. Die wilde eerst afwachten. Maar ik voelde me zo beroerd door de zwangerschap, 3 dagen voor Kerst en we zouden daarna op vakantie gaan, dat ik helemaal geen zin had in afwachten. Dus poot stijf gehouden en met medicatie in 1 dag alles kwijt geraakt. Vond de pijn vergelijkbaar met beginnende ontsluitingsweeën, heb er wel flink wat pijnstilling voor geslikt. Wel nog 2-3 weken nagebloed. 40 dagen na de medicatie weer ongesteld geworden en in de 3e ronde weer zwanger. Inmiddels 29,5 week zwanger, maar heb tot 15/16 weken niet echt kunnen vertrouwen op mijn lichaam.
Ik besef me dat we dikke mazzel hebben dat ik (weer) snel zwanger ben geraakt. Maar het onbezorgde is idd wel weg.
Veel sterkte! Ik lees mee. Ik had een maand geleden een positieve test in handen en verlies sindsdien bloed. Eerst bruin, inmiddels alle kleuren en substanties. Testen blijven knallen. Deze week een echo om te kijken hoe en wat. Ben zo bang voor iets ernstigs zoals BBZ of mono zwangerschap. Zeer uitzonderlijk natuurlijk maar de angst is er wel. Ook lijkt een currutage mij echt afschuwelijk.

“Fijn” om hier de ervaringen te lezen. Sterkte voor iedereen die in deze situatie zit/zat.
Nog een toevoeging; doe wat voor jezelf goed voelt! Het is zo verschillend per persoon. Ik heb me 3 weken ziek gemeld omdat ik het niet trok te gaan werken(hulpverlening, en echt geen zin me te bemoeien met het leed van anderen). Maar een ander vindt werk juist fijne afleiding. De een vindt afwachten 'fijn' de ander weer medicatie of curettage.
En zorg goed voor jezelf, ik heb geleerd het te zien als een life-event in mijn leven. Sommigen vinden dat overdreven, maar het is jouw lijf, jouw proces! Sterkte!
Daanstje schreef:
26-09-2021 18:56
Wij zijn er afgelopen december bij een echo achter gekomen dat de zwangerschap bij 8+4 niet meer goed ging. Ik heb toen direct pillen gevraagd bij de gynaecoloog. Die wilde eerst afwachten. Maar ik voelde me zo beroerd door de zwangerschap, 3 dagen voor Kerst en we zouden daarna op vakantie gaan, dat ik helemaal geen zin had in afwachten. Dus poot stijf gehouden en met medicatie in 1 dag alles kwijt geraakt. Vond de pijn vergelijkbaar met beginnende ontsluitingsweeën, heb er wel flink wat pijnstilling voor geslikt. Wel nog 2-3 weken nagebloed. 40 dagen na de medicatie weer ongesteld geworden en in de 3e ronde weer zwanger. Inmiddels 29,5 week zwanger, maar heb tot 15/16 weken niet echt kunnen vertrouwen op mijn lichaam.
Ik besef me dat we dikke mazzel hebben dat ik (weer) snel zwanger ben geraakt. Maar het onbezorgde is idd wel weg.
Wat fijn dat je weer snel zwanger bent geraakt! Het onbezorgde is bij mij inderdaad ook weg. Ik wens je veel gezondheid toe met je huidige zwangerschap!

Dopperfles, heel veel sterkte! Ik hoop dat alles gewoon goed zit! :rose:

De gynaecoloog zei afgelopen donderdag tijdens de inwendige echo dat ik bijna alles verloren was. Ik ben op vrijdag nog wat stolsels verloren en het bloeden is nu ook zo goed als gestopt. Hij zei dat een verdere afspraak niet meer nodig was, dus daar vertrouw ik dan maar op. Hij zei ook dat we meteen weer verder konden gaan met proberen.

Ik heb verder geen vrij gevraagd van werk (werk full-time). Het voelde inderdaad als een fijne afleiding. Maar het is inderdaad heel erg persoonlijk! Zowel lichamelijk als geestelijk gaat het nu weer goed met me, daar ben ik heel bij mee.
Goed dat je lichaam het zelf heeft opgelost. Ik hoop dat je spoedig en vooral succesvol zwanger mag zijn.

Het onbezorgde zal idd, en zeker de eerste weken, wel weg zijn, bij een nieuwe zwangerschap, maar hopelijk komt het vertrouwen met de tijd. Sterkte!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Dankjewel Baggal :)
Hier helaas net een echo gehad en ook een leeg vruchtzakje..
Nee :'( Wat ontzettend klote Dopperfles :rose: Heel veel sterkte gewenst!

Wacht je nu tot het zelf op gang komt of heb je medicijnen gekregen?

Bij mij had ik de echo op woensdag (8+3) en begon ik op vrijdag (8+5) licht bloedverlies te krijgen. Op maandag kreeg ik krampen die met pijnstillers wel te onderdrukken waren. Dinsdagavond ging het wel even los met vlagen en ben ik bijna alles verloren. Volgens mij uiteindelijk op vrijdag nog wat laatste stolsels. Het is dus gelukkig wel snel gegaan. Ik hoop bij jou ook! Sterkte nogmaals! :hug:
Wat fijn dat het bij jou zo snel gegaan is. Is de pijn je mee gevallen?

Ik wacht het nu nog een week af. Al met al bloed ik nu al 4 weken lang en begin ik het echt zat te worden. Buiten dat begin ik deze week met mijn nieuwe baan. Rot timing. Als het niet doorzet heb ik over 1 week een afspraak voor medicatie. Alhoewel me dat ook echt naar en niks lijkt.

Ik hoop dat het net zo gaat als bij jou. Ik merk wel dat ik helemaal allergisch wordt nu van alles omtrent zwangerschappen. Wil er niks van weten momenteel. Herkenbaar?
Ah, dat is balen zeg! :( Inderdaad geen fijne timing. De pijn was bij mij op sommige momenten wel heftig, maar met pijnstillers en gewoon rustig in bed liggen Netflixen was het prima te doen! Het ergste kwam gelukkig 's avonds (dinsdag) dus ik heb overdag wel gewoon gewerkt, maar wel vroeger in bed gekropen. Sommige vrouwen die al ooit bevallen zijn vergelijken het met ontsluitingsweeën en dat klinkt ook wel logisch. Zelf geen ervaring though :P

Ik vind het vooral moeilijk om te lezen en zien over vrouwen die wel succesvol zwanger zijn (social media, maar ook een aantal vriendinnen). Een soort van jaloezie (maar dat haat ik echt aan mezelf :( ). Verder ben ik juist mega ongeduldig om weer zwanger te raken. Ook niet fijn...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven