Broer ontdekt op datingsite

26-12-2021 03:06 240 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds een jaartje vrijgezel en heb me aangemeld op een datingsite.
Terwijl ik vanavond aan het swipen was door de foto’s van mannen, kwam ik daar opeens een foto van mijn broer tegen.

Mijn broer die al 3 jaar een leuke relatie heeft met een schat van een meid, en zij is momenteel zwanger van hun eerste kindje!
Ik ben dus best in shock😱. Had dit liever niet gezien en geweten.

Maar ja ik weet het dus nu. En hoewel ik weet dat veel mensen vreemd gaan, ben ik toch boos! Ze is verdorie zwanger!

Ik wil het eerst laten bezinken, maar ik denk er sterk aan om hem er wel mee te confronteren. Haar wil ik het liever niet zeggen, gezien haar zwangerschap en ik niet alles kapot wil maken tussen hen.
Ben erg benieuwd wat jullie zouden doen in zo’n situatie?

Zou je je broer hier op aanspreken?

Totaal aantal stemmen: 414

Ja absoluut (87%)
Nee niet mijn zaken (7%)
Ja hem aanspreken en haar vertellen (4%)
Hem niet aanspreken haar wel vertellen (1%)
kindrebel schreef:
26-12-2021 10:08
Lama
Alpaca
fashionvictim schreef:
26-12-2021 10:35
Dat kindje waar die vriendin zwanger van is, is anders ook familie, hoor. En die heeft al helemaal niet om een vreemdgaande vader gevraagd.
Juist daarom dus gewoon zwijgen.
Nu heeft dat kind al ineens een vreemdgaande vader. Echt…het is weer echt viva hoor. Schoonzus moet meteen bij hem weg, want het is een vreemdganger en ze is beter af als alleenstaand moeder. Pfff
Irregular_Choice schreef:
26-12-2021 06:47
Mijn eerste gedachte zou zijn dat het een oud profiel is, wat hij gewoon niet heeft verwijderd.
Of een flauw geintje van iemand.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Je weet nu nog niks, alles is speculatie. Is het een oud profiel, is het een actief profiel? Alles kan. Je weet het pas als je het met hem bespreekt. Doen dus!

Pas daarna kan je nadenken over stap 2.
Dubbel
Ik zou het profiel in elk geval opslaan/screenshot maken, zodat je bewijs hebt.
Dat van een nepprofiel aanmaken en proberen een date te regelen met broer vind ik geniaal. Dan weet je in elk geval zeker dat ie buiten de pot pist.
Irregular_Choice schreef:
26-12-2021 10:59
Nu heeft dat kind al ineens een vreemdgaande vader. Echt…het is weer echt viva hoor. Schoonzus moet meteen bij hem weg, want het is een vreemdganger en ze is beter af als alleenstaand moeder. Pfff
If it looks like a duck, walks like a duck, quacks like a duck... is het vast geen hamster.
Am Yisrael Chai!
Delta91 schreef:
26-12-2021 10:39
Juist daarom dus gewoon zwijgen.
Als ik het was en mijn schoonzus had gezwegen terwijl ze dit wist, was ze nooit meer welkom.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
26-12-2021 11:19
Als ik het was en mijn schoonzus had gezwegen terwijl ze dit wist, was ze nooit meer welkom.
Ik denk ook niet dat schoonzus na het vertellen nog op TO zit te wachten, haar broer waarschijnlijk ook niet.
fashionvictim schreef:
Ook goed. Ik laat me niet door anderen in een conflict trekken waar ik niets mee van doen heb. Ik heb nou eenmaal niet zo’n loyaliteitsgevoel van vrouwen onderling.
Lorem_Ipsum schreef:
26-12-2021 11:21
Ook goed. Ik laat me niet door anderen in een conflict trekken waar ik niets mee van doen heb. Ik heb nou eenmaal niet zo’n loyaliteitsgevoel van vrouwen onderling.
Ik ook niet, het zou niet eens in me opkomen om mezelf hier mee te moeien.
Lorem_Ipsum schreef:
26-12-2021 11:21
Huh? Dat conflict veroorzaak je toch juist zelf? Als je gewoon netjes gezegd had wat je wist dan was er geen conflict met jou.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
Schoonzus is vervangbaar natuurlijk, TO's broer zal eerder in haar leven blijven dan de relaties die hij heeft als hij zo van 't vreemdgaan is. Dan blijven die tenslotte niet duren.
fashionvictim schreef:
26-12-2021 11:25
Huh? Dat conflict veroorzaak je toch juist zelf? Als je gewoon netjes gezegd had wat je wist dan was er geen conflict met jou.
Nee, ik hoef helemaal niet te zeggen wat ik weet. Beetje raar om de aandacht naar mij te verleggen. Maar als iemand mij aan wil rekenen, moeten ze dat vooral doen. Ik leid m’n eigen leven. Ik ben niet de morele politie.
anoniem_677683ba4a1a0 wijzigde dit bericht op 26-12-2021 11:33
3.78% gewijzigd
fashionvictim schreef:
26-12-2021 11:25
Natuurlijk niet. Als je gewoon zwijgt is er helemaal geen reden voor een conflict met jou.
Ik heb ook geen verantwoordelijkheid tegenover andermans kind. En als er vreemd is gegaan heeft het kind sowieso een vreemdgaande vader. Of ik dat nou meld of niet. Die verantwoordelijkheid ligt bij de vreemdganger.
Lorem_Ipsum schreef:
26-12-2021 11:29
Nee, ik hoef helemaal niet te zeggen wat ik weet. Beetje raar om de aandacht naar mij te verleggen. Maar als iemand mij aan wil rekenen, moeten ze dat vooral doen. Ik leid m’n eigen leven.
Klopt. Je hóeft niks. Maar als je een aardig, eerlijk en fatsoenlijk mens zou zijn, dan had je niet willens en wetens een zwangere vrouw belazerd. Dat je dat wel doet valt je natuurlijk wel degelijk aan te rekenen.

Overigens zou ik verder me niet verlagen tot ruzie maken of iets dergelijks. Ik zou, precies zoals je zegt, mijn eigen leven leiden en al die toxic engerds erbuiten houden.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
26-12-2021 11:32
Klopt. Je hóeft niks. Maar als je een aardig, eerlijk en fatsoenlijk mens zou zijn, dan had je niet willens en wetens een zwangere vrouw belazerd. Dat je dat wel doet valt je natuurlijk wel degelijk aan te rekenen.

Overigens zou ik verder me niet verlagen tot ruzie maken of iets dergelijks. Ik zou, precies zoals je zegt, mijn eigen leven leiden en al die toxic engerds erbuiten houden.
Zolang die vrouw niet zwanger is van mij heb ik 0 verantwoordelijkheid naar haar toe. Ik belazer dus ook niemand.
fashionvictim schreef:
26-12-2021 11:32

Nee, ik ben er niet om anderen de maat te nemen. Dan maar geen eerlijk en fatsoenlijk mens in jouw ogen. Oordelen over andermans doen en laten vind ik dan weer onfatsoenlijk. Als ik al wat zou zeggen, dan zou dat tegen de vreemdganger zijn, en dan mag die verder kijken wat ‘ie doet, maar ik ga er niet tussen zitten. Als het om strafbare zaken gaat is het wat anders, maar bij een kwestie als deze niet. Als de relatie klapt heb ik waarschijnlijk sowieso weinig meer van doen met schoonzus.
anoniem_677683ba4a1a0 wijzigde dit bericht op 26-12-2021 11:37
9.94% gewijzigd
Ik zou mijn broer nooit verraden.
Schoonzussen kunnen komen en gaan, maar broer blijft altijd bestaan.

Ik zou hem wel bij de eerstvolgende gelegenheid dat we onder vier ogen kunnen spreken, vertellen dat ik zijn profiel gezien hebt en vragen of hij daar nog wat mee doet. Antwoord hij ja, dan zeg ik: foei! Maar wat hij met het oordeel doet is aan hem. Tussen ons zou er verder weinig veranderen.
Lorem_Ipsum schreef:
26-12-2021 11:35
Nee, ik ben er niet om anderen de maat te nemen. Dan maar geen eerlijk en fatsoenlijk mens in jouw ogen. Oordelen over andermans doen en laten vind ik dan weer onfatsoenlijk. Als ik al wat zou zeggen, dan zou dat tegen de vreemdganger zijn, en dan mag die verder kijken wat ‘ie doet, maar ik ga er niet tussen zitten. Als het om strafbare zaken gaat is het wat anders, maar bij een kwestie als deze niet. Als de relatie klapt heb ik waarschijnlijk sowieso weinig meer van doen met schoonzus.
Ja, dat had je al duidelijk gemaakt, dat je sowieso geen contact met je neefje of nichtje zou voorstaan. Ook al zo charming.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
26-12-2021 11:39
Ja, dat had je al duidelijk gemaakt, dat je sowieso geen contact met je neefje of nichtje zou voorstaan. Ook al zo charming.
Hè, dat heb ik helemaal niet gezegd? Wat heeft mijn contact met neef of nicht te maken met of ik schoonzus inlicht? Sowieso zal het contact meestal via m’n mijn familielid verlopen, niet via de kouwe kant. Ik kan prima een leuke tante zijn zonder mij in relationele kwesties te mengen.

Maar het zijn niet mijn kinderen, of mijn verantwoordelijkheid.
Vraag aan de mensen die niks zouden zeggen: gaat het erom dat je je eigen broer niet wil afvallen tegenover de koude kant? Of gaat het erom dat je je principieel niet met andermans zaken bemoeit. Wat als je goed bevriend bent met schoonzus? Of als jouw zus/vriendin zwanger was en mogelijk bedrogen wordt?
blueberry schreef:
26-12-2021 11:36
Ik zou mijn broer nooit verraden.
Schoonzussen kunnen komen en gaan, maar broer blijft altijd bestaan.

Ik zou hem wel bij de eerstvolgende gelegenheid dat we onder vier ogen kunnen spreken, vertellen dat ik zijn profiel gezien hebt en vragen of hij daar nog wat mee doet. Antwoord hij ja, dan zeg ik: foei! Maar wat hij met het oordeel doet is aan hem. Tussen ons zou er verder weinig veranderen.
Maar als die broer nu over 10 jaar zit te janken dat zijn ex alimentatie voor zijn kind wenst te ontvangen en dat hij zich aan de omgangsregeling moet houden die bij de scheiding is afgesproken, ben je dan nog zo pro-broer?
Want dat heeft hij toch zelf over zich afgeroepen als het ooit uitkomt.
Of is loyaliteit zo vergaand dat dan die vrouw door het slijk wordt gehaald als heks en batch, ook al weet je dondersgoed dat de oorzaak van de breuk bij zijn gelieg ligt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven