Broer ontdekt op datingsite
zondag 26 december 2021 om 03:06
Ik ben sinds een jaartje vrijgezel en heb me aangemeld op een datingsite.
Terwijl ik vanavond aan het swipen was door de foto’s van mannen, kwam ik daar opeens een foto van mijn broer tegen.
Mijn broer die al 3 jaar een leuke relatie heeft met een schat van een meid, en zij is momenteel zwanger van hun eerste kindje!
Ik ben dus best in shock
. Had dit liever niet gezien en geweten.
Maar ja ik weet het dus nu. En hoewel ik weet dat veel mensen vreemd gaan, ben ik toch boos! Ze is verdorie zwanger!
Ik wil het eerst laten bezinken, maar ik denk er sterk aan om hem er wel mee te confronteren. Haar wil ik het liever niet zeggen, gezien haar zwangerschap en ik niet alles kapot wil maken tussen hen.
Ben erg benieuwd wat jullie zouden doen in zo’n situatie?
Terwijl ik vanavond aan het swipen was door de foto’s van mannen, kwam ik daar opeens een foto van mijn broer tegen.
Mijn broer die al 3 jaar een leuke relatie heeft met een schat van een meid, en zij is momenteel zwanger van hun eerste kindje!
Ik ben dus best in shock
Maar ja ik weet het dus nu. En hoewel ik weet dat veel mensen vreemd gaan, ben ik toch boos! Ze is verdorie zwanger!
Ik wil het eerst laten bezinken, maar ik denk er sterk aan om hem er wel mee te confronteren. Haar wil ik het liever niet zeggen, gezien haar zwangerschap en ik niet alles kapot wil maken tussen hen.
Ben erg benieuwd wat jullie zouden doen in zo’n situatie?

zondag 26 december 2021 om 11:49
Nee, ik bemoei me sowieso niet met andermans relatie en heb zulke situaties ook met andere bekenden meegemaakt.Turtlerain schreef: ↑26-12-2021 11:47Vraag aan de mensen die niks zouden zeggen: gaat het erom dat je je eigen broer niet wil afvallen tegenover de koude kant? Of gaat het erom dat je je principieel niet met andermans zaken bemoeit. Wat als je goed bevriend bent met schoonzus? Of als jouw zus/vriendin zwanger was en mogelijk bedrogen wordt?
zondag 26 december 2021 om 11:56
Interessante discussie..... Zet mij wel aan het denken. Heb ook een geval in de familie
Waar iedereen wist van vreemdgaan behalve de schoonzus. 15 jr later en het contact is nooit hersteld.... Nichten en neven groeien zonder contact met elkaar op, dat contact wordt gemist. Dat vreemdgaan veel kapot kan maken daar is denk ik iedereen het over eens.
Ik lees woorden als confronteren, aanspreken op. Wat ik mis is zorg/liefde, ik probeer zelf een liefhebbend mens te zijn en mij te ontwikkelen. Ik ga er van uit dat mijn familieleden dat ook willen. Als familielid heb je in mijn ogen een unieke rol naar elkaar, misschien niet actief maar meer passief om elkaar te steunen en te helpen groeien.
Van uit die gedachte zou ik mijn broer vragen of hij beseft dat hij gezien wordt en vragen of hij gelukkig is. Niet om me met zijn relatie te bemoeien of zijn beslissingen te beoordelen maar om hem te laten weten dat het belangrijk voor mij is hoe hij zich voelt, dat hij er voor mij toe doet en hem de gelegenheid te bieden een intiem probleem in veilige setting te delen.
Wetende dat zelfsabotage kan voorkomen in mensen, wetende dat je soms de weg kwijt kan raken, het even allemaal niet lekker loopt.... Als hij daar niet op in zou gaan zou ik dat ook accepteren. Die keuze heeft hij vanzelfsprekend!
En met de kennis van nu zou ik ook duidelijk maken dat ik het lastig zou vinden om schoonzus in de ogen te kijken om te zien hoe we dat op kunnen lossen.
Waar iedereen wist van vreemdgaan behalve de schoonzus. 15 jr later en het contact is nooit hersteld.... Nichten en neven groeien zonder contact met elkaar op, dat contact wordt gemist. Dat vreemdgaan veel kapot kan maken daar is denk ik iedereen het over eens.
Ik lees woorden als confronteren, aanspreken op. Wat ik mis is zorg/liefde, ik probeer zelf een liefhebbend mens te zijn en mij te ontwikkelen. Ik ga er van uit dat mijn familieleden dat ook willen. Als familielid heb je in mijn ogen een unieke rol naar elkaar, misschien niet actief maar meer passief om elkaar te steunen en te helpen groeien.
Van uit die gedachte zou ik mijn broer vragen of hij beseft dat hij gezien wordt en vragen of hij gelukkig is. Niet om me met zijn relatie te bemoeien of zijn beslissingen te beoordelen maar om hem te laten weten dat het belangrijk voor mij is hoe hij zich voelt, dat hij er voor mij toe doet en hem de gelegenheid te bieden een intiem probleem in veilige setting te delen.
Wetende dat zelfsabotage kan voorkomen in mensen, wetende dat je soms de weg kwijt kan raken, het even allemaal niet lekker loopt.... Als hij daar niet op in zou gaan zou ik dat ook accepteren. Die keuze heeft hij vanzelfsprekend!
En met de kennis van nu zou ik ook duidelijk maken dat ik het lastig zou vinden om schoonzus in de ogen te kijken om te zien hoe we dat op kunnen lossen.

zondag 26 december 2021 om 11:58
Ik ben normaal team niets zeggen als dit zou gebeuren bij vriendinnen. Je weet niet wat hun afspraken zijn dus niet mee bemoeien. Maar als het om mijn zus zou gaan zou ik het wel zeggen. Ik twijfel nog wel of ik het dan met mijn zwager zou bespreken want ik ben daar eigenlijk closer mee dan mijn eigen zus, of zelfs met mijn moeder om advies te vragen wat te doen. Sterkte met je keuze! Wat een kut situatie.
zondag 26 december 2021 om 12:01
Dat is natuurlijk een keuze, maar je laat een ander een leugen leven. Heel zuur als het later uitkomt en blijkt dat mensen die dichtbij staan, op de hoogte waren en niks hebben gezegd.Lorem_Ipsum schreef: ↑26-12-2021 11:49Nee, ik bemoei me sowieso niet met andermans relatie en heb zulke situaties ook met andere bekenden meegemaakt.
zondag 26 december 2021 om 12:04
Ja zuur voor schoonzus maar daar heb je dan waarschijnlijk toch al niet veel meer mee van doen.Turtlerain schreef: ↑26-12-2021 12:01Dat is natuurlijk een keuze, maar je laat een ander een leugen leven. Heel zuur als het later uitkomt en blijkt dat mensen die dichtbij staan, op de hoogte waren en niks hebben gezegd.
zondag 26 december 2021 om 12:06
Ik ben altijd pro-broer.parbleumondieu schreef: ↑26-12-2021 11:49Maar als die broer nu over 10 jaar zit te janken dat zijn ex alimentatie voor zijn kind wenst te ontvangen en dat hij zich aan de omgangsregeling moet houden die bij de scheiding is afgesproken, ben je dan nog zo pro-broer?
Want dat heeft hij toch zelf over zich afgeroepen als het ooit uitkomt.
Of is loyaliteit zo vergaand dat dan die vrouw door het slijk wordt gehaald als heks en batch, ook al weet je dondersgoed dat de oorzaak van de breuk bij zijn gelieg ligt?
Ook als hij shit over zichzelf heeft afgeroepen. Mijn reactie zou zijn, tja jongen, eigen schuld, dikke bult. Jammer dat het allemaal zo moet gaan. Als je wil uithuilen, uitrazen, ben ik er voor je. Wil je nog een extra loempia? Ik zit al vol.
Je kan prima voor je familie klaarstaan, ook al ben je niet eens met de keuzes die ze gemaakt hebben. Andersom zou het ook precies zo gaan, als ik een verkeerde keuze had gemaakt. Dat heet onvoorwaardelijke liefde.
zondag 26 december 2021 om 12:06
Dit, ik zou gewoon ff bellen/praten met m'n broer, kijken wat er met hem aan de hand is. Misschien hebben ze een open relatie, of oud profiel, of hij gaat vreemd, midlifecrisis, etc het kan werkelijk vanalles zijn.feniks02 schreef: ↑26-12-2021 11:56
Mijn familie en vrienden doen allerlei "domme dingen" ik zelf ook. Zo is het leven nu eenmaal. Probeer dan vooral niet te bemoeien/stoken maar je kan er wel voor ze zijn.
Ik ben ook altijd pro-broer, wat er ook gebeurt.
avage wijzigde dit bericht op 26-12-2021 12:08
2.28% gewijzigd

zondag 26 december 2021 om 12:07
Ja misschien. Overigens zou ik later niet nog aan komen zetten met dat ik alles wist. Maar als dat blijkt uit de context, dan spijt mij dat. Maar ik trek die verantwoordelijkheid niet naar me toe.Turtlerain schreef: ↑26-12-2021 12:01Dat is natuurlijk een keuze, maar je laat een ander een leugen leven. Heel zuur als het later uitkomt en blijkt dat mensen die dichtbij staan, op de hoogte waren en niks hebben gezegd.
zondag 26 december 2021 om 12:10
Maar het gaat toch om het hele gezin van je broer (inclusief schoonzus en straks baby) die je - als het goed is - een warm hart toedraagt? Dan ga je toch niet passief toekijken hoe dat gezin bedonderd wordt?

zondag 26 december 2021 om 12:11
Ik dus wel. Degene die de boel bedondert is degene die fout zit.Turtlerain schreef: ↑26-12-2021 12:10Maar het gaat toch om het hele gezin van je broer (inclusief schoonzus en straks baby) die je - als het goed is - een warm hart toedraagt? Dan ga je toch niet passief toekijken hoe dat gezin bedonderd wordt?
zondag 26 december 2021 om 12:12
Dat vind ik sowieso een sprookje.blueberry schreef: ↑26-12-2021 12:06Ik ben altijd pro-broer.
Ook als hij shit over zichzelf heeft afgeroepen. Mijn reactie zou zijn, tja jongen, eigen schuld, dikke bult. Jammer dat het allemaal zo moet gaan. Als je wil uithuilen, uitrazen, ben ik er voor je. Wil je nog een extra loempia? Ik zit al vol.
Je kan prima voor je familie klaarstaan, ook al ben je niet eens met de keuzes die ze gemaakt hebben. Andersom zou het ook precies zo gaan, als ik een verkeerde keuze had gemaakt. Dat heet onvoorwaardelijke liefde.
Ik heb grenzen, ook in mijn contact met de mensen van wie ik het meeste hou. Nu zou ik broer niet uit mijn leven willen als hij schoonzus (hij is wel toevallig getrouwd met mijn beste vriendin

zondag 26 december 2021 om 12:15
Klopt, broer bedondert en zit fout. Maar wie zwijgt stemt toe en is medeplichtig.Lorem_Ipsum schreef: ↑26-12-2021 12:11Ik dus wel. Degene die de boel bedondert is degene die fout zit.
zondag 26 december 2021 om 12:20
Dat is grote onzin. Wie zwijgt bemoeit zich niet graag met andermans leven en laat de verantwoordelijkheid bij wie het hoort: in dit geval de broer. Ik zeg niet dat t makkelijk is om zoiets aan te zien. Maar je er mee bemoeien of schoonzus inlichten? Nooit! Echt niet hoor.Turtlerain schreef: ↑26-12-2021 12:15Klopt, broer bedondert en zit fout. Maar wie zwijgt stemt toe en is medeplichtig.
zondag 26 december 2021 om 12:22
Broer verdient natuurlijk extra veel loyaliteit, maar ook bij anderen hou ik me in. Reden: ik heb het ooit een keer verteld aan een goede vriendin dat haar vriend vreemdging. Toen ontstond er daardoor een heel drama tussen die twee. Relatie uit, echter na twee weken relatie weer aan en wie werd tot onruststoker gebombardeerd, IK natuurlijk! Daar heb ik van geleerd.Turtlerain schreef: ↑26-12-2021 11:47Vraag aan de mensen die niks zouden zeggen: gaat het erom dat je je eigen broer niet wil afvallen tegenover de koude kant? Of gaat het erom dat je je principieel niet met andermans zaken bemoeit. Wat als je goed bevriend bent met schoonzus? Of als jouw zus/vriendin zwanger was en mogelijk bedrogen wordt?
Sindsien —> see no evil, hear no evil
Werkt prima zo!
zondag 26 december 2021 om 12:23
Waar lees je dat ik schoonzus in zou lichten? Ik zou in eerste instantie broer aanspreken. Of en hoe ik verder handel, is afhankelijk van zijn reactie.Wickedwitch schreef: ↑26-12-2021 12:20Dat is grote onzin. Wie zwijgt bemoeit zich niet graag met andermans leven en laat de verantwoordelijkheid bij wie het hoort: in dit geval de broer. Ik zeg niet dat t makkelijk is om zoiets aan te zien. Maar je er mee bemoeien of schoonzus inlichten? Nooit! Echt niet hoor.
zondag 26 december 2021 om 12:29
Ok, dat is inderdaad lastig. Maar je hoeft ook geen advies te geven aan de bedrogene. Dus als je je tot de feiten houdt (broer zit op datingsite, zonder verdere waarde oordelen), dan ben je niet aan het stoken. Het is aan haar wat ze met die informatie doet.blueberry schreef: ↑26-12-2021 12:22Broer verdient natuurlijk extra veel loyaliteit, maar ook bij anderen hou ik me in. Reden: ik heb het ooit een keer verteld aan een goede vriendin dat haar vriend vreemdging. Toen ontstond er daardoor een heel drama tussen die twee. Relatie uit, echter na twee weken relatie weer aan en wie werd tot onruststoker gebombardeerd, IK natuurlijk! Daar heb ik van geleerd.
Sindsien —> see no evil, hear no evil
Werkt prima zo!
Maar ik snap dat het lastig is om te klikken over je bloedeigen broer hoor. Ligt er ook aan hoe de band met je schoonzus is. Maar hem aanspreken, is het minste wat je kunt doen.
zondag 26 december 2021 om 12:38
Ik ben ook al een paar keer partij geweest in wat achteraf bleken destructieve relaties te zijn. Ik zag/merkte iets aan een van de twee, nam het op me om daarover in gesprek te gaan, BAM de hele boel explodeerde in mijn gezicht.
Ineens ben je dan partij in het geheel en geloof mij, dat wil je niet. Ik heb met geen van die mensen inmiddels nog contact.
Laatste keer dat me zoiets overkwam heb ik mijn mond gehouden en netjes wat afstand genomen. Inmiddels is daar de boel geklapt, het is alsnog allemaal uitgekomen maar ik kan me tenminste nog normaal verhouden tot die twee, en heb er ook nog eens geen moment wakker van gelegen.
Ineens ben je dan partij in het geheel en geloof mij, dat wil je niet. Ik heb met geen van die mensen inmiddels nog contact.
Laatste keer dat me zoiets overkwam heb ik mijn mond gehouden en netjes wat afstand genomen. Inmiddels is daar de boel geklapt, het is alsnog allemaal uitgekomen maar ik kan me tenminste nog normaal verhouden tot die twee, en heb er ook nog eens geen moment wakker van gelegen.
zondag 26 december 2021 om 12:40
Ik ben niet degene die vreemdgaat he? Ik zou mn broer wel inlichten maar wat hij ermee doet is aan hem.Turtlerain schreef: ↑26-12-2021 12:10Maar het gaat toch om het hele gezin van je broer (inclusief schoonzus en straks baby) die je - als het goed is - een warm hart toedraagt? Dan ga je toch niet passief toekijken hoe dat gezin bedonderd wordt?
zondag 26 december 2021 om 12:40
En wat me ook is opgevallen: mensen doen het elkaar aan. De hele relatie zit niet goed, er is nooit één van de twee de onruststoker of het probleem. En als de relatie niet goed zit, dan klapt dat toch wel een keer.
Helaas, en er komt een hoop pijn en verdriet bij kijken maar zo is het leven ook gewoon.
Helaas, en er komt een hoop pijn en verdriet bij kijken maar zo is het leven ook gewoon.

zondag 26 december 2021 om 12:44
feniks02 schreef: ↑26-12-2021 11:56Ik lees woorden als confronteren, aanspreken op. Wat ik mis is zorg/liefde, ik probeer zelf een liefhebbend mens te zijn en mij te ontwikkelen. Ik ga er van uit dat mijn familieleden dat ook willen. Als familielid heb je in mijn ogen een unieke rol naar elkaar, misschien niet actief maar meer passief om elkaar te steunen en te helpen groeien.
Fanatisme is nooit ver weg in dit soort topics. Het lost meestal weinig op, maar het voelt wel lekker.
Na zevenhonderd jaren
zondag 26 december 2021 om 12:50
Je neemt ook je eigen morele waarden als universeel aan als je je er mee gaat bemoeien. Of iemand gaat aanspreken. Je bent toch niet iemands moeder en iemand is toch volwassen? Alsof een gesprek met je broer over vreemdgaan er voor zorgt dat broer nooit meer vreemd gaat. Misschien hebben broer en schoonzus hele andere afspraken over trouw. Maar ook al is dat niet zo is het niet aan jou om er iets van te zeggen tegen broer.

zondag 26 december 2021 om 12:53
Heb je tenminste alleen nog met je broer te maken ipv met z'n kind. Wel een dommerd om die vrouw zwanger te maken als hij graag rondfladdert.Turtlerain schreef: ↑26-12-2021 12:10Maar het gaat toch om het hele gezin van je broer (inclusief schoonzus en straks baby) die je - als het goed is - een warm hart toedraagt? Dan ga je toch niet passief toekijken hoe dat gezin bedonderd wordt?
zondag 26 december 2021 om 12:56
Wickedwitch schreef: ↑26-12-2021 12:50Je neemt ook je eigen morele waarden als universeel aan als je je er mee gaat bemoeien. Of iemand gaat aanspreken. Je bent toch niet iemands moeder en iemand is toch volwassen? Alsof een gesprek met je broer over vreemdgaan er voor zorgt dat broer nooit meer vreemd gaat. Misschien hebben broer en schoonzus hele andere afspraken over trouw. Maar ook al is dat niet zo is het niet aan jou om er iets van te zeggen tegen broer.
Als broer dan zegt: joh, dat weet Karen allang, daar hebben we afspraken over, dan is daarmee de kous af. Dan is het verder hun zaak.