Moeder wilt dat ik zus help?
donderdag 14 oktober 2021 om 00:09
Ik heb sinds 2016 geen contact meer met mijn moeder en zus gehad. Vorig jaar werd er gevraagd of ik met spoed naar het ziekenhuis wilde komen omdat mijn zus in het ziekenhuis lag en hulp nodig had. Mijn zus had mij jaren daarvoor compleet genegeerd en uit haar leven geschopt. het wilde niet lukken met haar leven en ze zag dat het mij wel lukte, ik bood haar hulp aan en ze zegt nee. Okee ben verder gegaan met mijn leven en op dat moment ging ik gewoon op mezelf. 3 jaar later vraagt mijn zus of ik haar wil helpen maar haar jaloezie , heerst nog in de relatie, ik moet uitkijken met wat ik zeg en 1 keer heeft zij mij ook bedreigd, mijn moeder verwacht dat ik er voor haar ben desondanks hoe zij mij behandeld onder het mom van [''het is je zus'', nu heb ik hun voorgoed uit mijn leven getrapt en word ik met voicemails lastiggevallen door mijn moeder dat ik een slechte zus ben en dathaar dochter ''doodziek'' is en ik haar niet kom opzoeken. Maar ik ben het zat, hun hebben mij in mijn jeugd zo slecht behandeld dat ik mij voor alles schuldig voelde dat resulteerde in ik die een psycholoog bezochte om alles op een rijtje te zetten. Mijn moeder daarbij is ook geestelijk ziek dus dat maakt alles nog lastiger, ze verwacht dat ik ALLES voor haar doe en voor mijn zus. Maar ik wil ze niet, ik verschil qua kaarakter, hun raken jaloers op alles wat een ander heeft en ik niet, ik vind dat vermoeiend. Wat kan ik doen en wat vinden jullie hiervan?
maandag 17 januari 2022 om 08:42
Ik heb al5 jaar geen contact met hun gehad, ik ben met verdriet weggegaan, heel veel shit meegemaakt, is het dan raar dat ik 5 jaar later een telefoontje krijg en ik wil ze niet meer?Gatinmijnsok schreef: ↑17-01-2022 08:38Niet de boosdoener, het toont wel aan dat jouw moeder er echt niets van begrijpt.
maandag 17 januari 2022 om 08:46
Ditlemoos2 schreef: ↑14-10-2021 00:43Ik zou doen wat je jezelf eerder al hebt voorgenomen: geen contact meer. Desnoods een ander telefoonnummer nemen als die voicemails je zo van je stuk brengen.
Zo te lezen heeft praten met je moeder geen zin, ook met je zus niet. Wat moet je dan nog? De rest van je leven dat kruis op je rug nemen? En je intussen laten bedreigen? Ik zou daarvoor bedanken. Maar dat ben ik.
maandag 17 januari 2022 om 09:22
Alles wat je geeft aan contact, geeft hen grip op jou.
Ook een bericht dat jij leest heeft al effect van hen, op jou.
Waarom neem je geen ander nummer en email adres, en laat je je huidige telefoon lezen door een vriendin. Zij kan dan wel samenvatten wat er is zonder dat de woorden jou direct raken.
Ook een bericht dat jij leest heeft al effect van hen, op jou.
Waarom neem je geen ander nummer en email adres, en laat je je huidige telefoon lezen door een vriendin. Zij kan dan wel samenvatten wat er is zonder dat de woorden jou direct raken.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
maandag 17 januari 2022 om 15:55
Nee voor wat? Voor hun? Ik ben gewoon gelukkig gwn in schok van wat er is gebeurd.

dinsdag 18 januari 2022 om 12:35
Ja precies, en dan zegt mijn moeder van dat ik er niet voor haar ben, maar hun hebben mij leven moeilijker gemaakt. Ik heb echt ontzettend veel verdriet gehad en ook dankzij hun drama erge mensen meegemaakt vanwege dat ik de liefde ergens anders zocht. En krikg ik te horen van mijn zus ja ik denk niet zoals jullie, maar is dat een excuus om een ander te kwetsen? Nee
dinsdag 18 januari 2022 om 12:37
Nee niet nodigcafe-lungo schreef: ↑17-01-2022 18:37Niet voor hun maar om niet meer zo met hun bezig te zijn
Niet zo in schok te komen als zij bellen
om nog wat sterker te worden.