Geld terugvragen aankomende date of niet?
maandag 6 juni 2022 om 06:58
Oefff, ik voel me zo dom wel..
Een maand geleden had ik date. Dit was wel gezellig. We hebben elkaar 5 uur gesproken, hebben gewandeld, op een terras gezeten en zijn 's avonds uiteten geweest. Na deze keer besloten we om elkaar nog eens te zien. Persoonlijk voelde ik toen al geen aantrekkingskracht, maar ik vond niet dat ik dit al na 1 date kon beoordelen. Dus een tweede kans wilde ik hem wel geven.
Echter doordat zowel hij als ik enorm druk waren, hebben we niet meer afgesproken. Wel hebben we regelmatig gebeld. Daarnaast vroeg hij me 2 weken geleden of ik met hem meewilde naar een workshop. Deze workshop kostte €45,00 per persoon. Aangezien hij de vorige date alles betaalt had, stond ik erop om die €45,00 zelf te betalen, ondanks hij momenteel zat geld heeft en dit prima had kunnen missen.
De 'date' om samen naar deze workshop te gaan stond pas gepland eind juni. Ik had toen al het gevoel dat ik het niet moest doen. Ik gaf al wel een soortvan hint dat dat nog wel echt ver weg was en ik niet zeker wist of ik het leuk zou vinden, maar ik heb toen alsnog ingestemd om mee te gaan en het bedrag al betaalt omdat hij de tickets wel snel moest kopen. Anders verviel de korting.
Nu hebben we elkaar in de tussentijd wel gesproken via app, daarnaast nog een paar keer gebeld. Ik merkte dat het contact steeds minder werd. Ik vond dat we nogal uitgepraat waren en dat hij te weinig interesse toonde. Als ik iets vertelde ging hij daar nooit echt op in, dan begon hij steeds weer over zijn eigen verhaal.
Toen hij vorige week ineens vertelde over een date met een andere meid en dat dit weliswaar niks was, werd mijn gevoel alleen maar bevestigd en was ik er klaar mee.
Ik heb hem gisteren laten weten dat ik vond dat we eigenlijk wel uitgepraat waren, steeds minder tegen elkaar te zeggen hadden en dat ik niet dacht dat er meer tussen ons zou kunnen ontstaan. Hij gaf toen aan dat hij best wel verbaasd was en dat hij gewoon heel druk was. Toen gaf ik aan dat het niet uit zou maken of hij wel/niet druk was. Dat het mijn gevoel was om niet verder te gaan.
Hij was wel blij dat ik dit eerlijk tegen hem verteld had.
Maar goed. Daarna niet meer gesproken, wat ik niet erg vind. Maar nu heb ik wel die workshop van €45,00 betaalt waar ik niet meer met hem naartoe ga. Ik heb in ieder geval geleerd dat ik nooit meer zo ver in het voren iets met een date ga plannen. Maar ik baal hier toch wel een beetje van. Voor mij is €45,00 missen niet zozeer het einde van de wereld, ik ben het nu toch al kwijt. Maar als ik zou mogen kiezen had ik het geld toch wel graag teruggekregen. Of mijn entreeticket gekregen...
Zouden jullie in mijn geval het geld/het ticket aan hem terugvragen? Of zouden jullie het laten gaan?
Een maand geleden had ik date. Dit was wel gezellig. We hebben elkaar 5 uur gesproken, hebben gewandeld, op een terras gezeten en zijn 's avonds uiteten geweest. Na deze keer besloten we om elkaar nog eens te zien. Persoonlijk voelde ik toen al geen aantrekkingskracht, maar ik vond niet dat ik dit al na 1 date kon beoordelen. Dus een tweede kans wilde ik hem wel geven.
Echter doordat zowel hij als ik enorm druk waren, hebben we niet meer afgesproken. Wel hebben we regelmatig gebeld. Daarnaast vroeg hij me 2 weken geleden of ik met hem meewilde naar een workshop. Deze workshop kostte €45,00 per persoon. Aangezien hij de vorige date alles betaalt had, stond ik erop om die €45,00 zelf te betalen, ondanks hij momenteel zat geld heeft en dit prima had kunnen missen.
De 'date' om samen naar deze workshop te gaan stond pas gepland eind juni. Ik had toen al het gevoel dat ik het niet moest doen. Ik gaf al wel een soortvan hint dat dat nog wel echt ver weg was en ik niet zeker wist of ik het leuk zou vinden, maar ik heb toen alsnog ingestemd om mee te gaan en het bedrag al betaalt omdat hij de tickets wel snel moest kopen. Anders verviel de korting.
Nu hebben we elkaar in de tussentijd wel gesproken via app, daarnaast nog een paar keer gebeld. Ik merkte dat het contact steeds minder werd. Ik vond dat we nogal uitgepraat waren en dat hij te weinig interesse toonde. Als ik iets vertelde ging hij daar nooit echt op in, dan begon hij steeds weer over zijn eigen verhaal.
Toen hij vorige week ineens vertelde over een date met een andere meid en dat dit weliswaar niks was, werd mijn gevoel alleen maar bevestigd en was ik er klaar mee.
Ik heb hem gisteren laten weten dat ik vond dat we eigenlijk wel uitgepraat waren, steeds minder tegen elkaar te zeggen hadden en dat ik niet dacht dat er meer tussen ons zou kunnen ontstaan. Hij gaf toen aan dat hij best wel verbaasd was en dat hij gewoon heel druk was. Toen gaf ik aan dat het niet uit zou maken of hij wel/niet druk was. Dat het mijn gevoel was om niet verder te gaan.
Hij was wel blij dat ik dit eerlijk tegen hem verteld had.
Maar goed. Daarna niet meer gesproken, wat ik niet erg vind. Maar nu heb ik wel die workshop van €45,00 betaalt waar ik niet meer met hem naartoe ga. Ik heb in ieder geval geleerd dat ik nooit meer zo ver in het voren iets met een date ga plannen. Maar ik baal hier toch wel een beetje van. Voor mij is €45,00 missen niet zozeer het einde van de wereld, ik ben het nu toch al kwijt. Maar als ik zou mogen kiezen had ik het geld toch wel graag teruggekregen. Of mijn entreeticket gekregen...
Zouden jullie in mijn geval het geld/het ticket aan hem terugvragen? Of zouden jullie het laten gaan?

maandag 6 juni 2022 om 18:39
Arme mannen als ze al kapot gaan van een etentje met iemand die verder niets met ze wil.
Als hij dat risico niet wil lopen moet ie het niet voorstellen op de eerste date. Is niet TO's probleem.
maandag 6 juni 2022 om 18:51

maandag 6 juni 2022 om 18:56
Ik was ook zo, wilde liever niet dat iemand voor mij iets bekostigd. Maar uiteindelijk schiet je daar niks mee op. Het komt zo lelijk over. Bovendien schrik je daar juist de leuke mannen mee af, want t komt zo over dat je armoedzaaiers gewend bent of helemaal niks gewend. Ik zou t zelf ook strontvervelend vinden als ik wil betalen en dat leuk vind en diegene constant mee wil betalen of weigert. Like relax laat een ander wat voor je doen zonder te vragen of je ook mee moet betalen. Het komt heel krenterig over; als een man je thuis bij hem laat komen eten vraag je toch ook niet of hij ook een tikkie stuurt voor jouw deel. Heel de charmante chemie zou verdwijnen. Laat een man zoals vroeger het nog heel mooi werd gedaan je uit eten nemen omdat hij jou leuk vind, jij bepaalt samen uiteindelijk na de date of het wel of niet wat wordt. Als t niet wat wordt is het heus geen rip uit zijn leven geweest door dat ene etentje. Als dat wel zo is moet hij harder werker aan zijn leven voordat hij vrouwen wilt daten. Ik hoor tegenwoordig verhalen waarbij vrouwen zelfs de eerste date lopen te bekostigen, tja daar word ik wel echt misselijk van.Surebaby schreef: ↑06-06-2022 18:15Sommige mannen/jongens leren dat dat zo hoort op een eerste date.
Wat niks verder hoeft te zeggen over hoe ze er verder instaan.
Ik heb ook weleens iemand gedate, die mijn aanbod om te splitsen echt een teken vond dat ik geen stijl en klasse had en geen eigenwaarde, dus hij betaalde verontwaardigd en hoefde me nooit meer te zien. Want hij vond het een fantastische avond en mij ook heel leuk, maar heeft gevraagd of ik extreem feministisch was of heel nare exen had, want dit was toch wel zo raar.
En nog een heel vaderlijk praatje opgehangen dat ik nooit meer zo gek moest doen.
Nou, toch maar wel gedaan, ik vind het heel raar voelen om het niet te doen.
maandag 6 juni 2022 om 18:57
Maar verder gaat alles goed met je??Regeneration schreef: ↑06-06-2022 18:56Ik was ook zo, wilde liever niet dat iemand voor mij iets bekostigd. Maar uiteindelijk schiet je daar niks mee op. Het komt zo lelijk over. Bovendien schrik je daar juist de leuke mannen mee af, want t komt zo over dat je armoedzaaiers gewend bent of helemaal niks gewend. Ik zou t zelf ook strontvervelend vinden als ik wil betalen en dat leuk vind en diegene constant mee wil betalen of weigert. Like relax laat een ander wat voor je doen zonder te vragen of je ook mee moet betalen. Het komt heel krenterig over; als een man je thuis bij hem laat komen eten vraag je toch ook niet of hij ook een tikkie stuurt voor jouw deel. Heel de charmante chemie zou verdwijnen. Laat een man zoals vroeger het nog heel mooi werd gedaan je uit eten nemen omdat hij jou leuk vind, jij bepaalt samen uiteindelijk na de date of het wel of niet wat wordt. Als t niet wat wordt is het heus geen rip uit zijn leven geweest door dat ene etentje. Als dat wel zo is moet hij harder werker aan zijn leven voordat hij vrouwen wilt daten. Ik hoor tegenwoordig verhalen waarbij vrouwen zelfs de eerste date lopen te bekostigen, tja daar word ik wel echt misselijk van.

maandag 6 juni 2022 om 19:08
Regeneration schreef: ↑06-06-2022 18:56Ik hoor tegenwoordig verhalen waarbij vrouwen zelfs de eerste date lopen te bekostigen, tja daar word ik wel echt misselijk van.
Het is wat.
maandag 6 juni 2022 om 19:08
Conclusies? Nee hoorRegeneration schreef: ↑06-06-2022 19:00Jij wil wel heel veel weten over mij he
Waarom al die vragen? Wat voor conclusie wil je nou trekken..
Ik probeer je te snappen. Het rare is, dat je stellig lijkt te zijn, maar het klinkt allemaal heel zielig. Alsof je dit vooral hard roept, maar in de praktijk niet voor elkaar krijgt.
Ik kan me vergissen, vandaar mijn vragen

maandag 6 juni 2022 om 19:20
Probeer je me te snappen of probeer je een reden te zoeken om je eigen situatie te verheerlijken? Dat kan he. Dat jij een relatie met een vent kan hebben waarbij je mee betaald is prima hoor.
Als je mijn reacties hebt gelezen snap je heel goed dat ik een onderscheid maak in mannen en daar mijn voorkeur naar uit gaat. Ik heb tot nu toe merendeels mannen meegemaakt die alles betalen, er waren enkele bij die verwachten of toelieten dat er door mij werd betaald. Dat was voor mij dan ook meteen de laatste keer dat ik nog zo iemand zie. Ik weet niet of het voor jou heel erg lastig is, maar ik maak over t algemeen geen mannen mee die zoiets verwachten. Meestal zijn dat mannen die t niet breed hebben of heel erg gierig zijn, dat kan je niet altijd van te voren goed inschatten.. maar zodra je zoiets opmerkt is het voor mij een no go. Als dat je heel erg stoort hoe ik erover denk kan je misschien je eigen voorkeuren in een partner aanpassen of mij met rust laten. Ik bedoel het alleen maar goed hoor, heb liever dat de vrouwen zichzelf als iets kostbaars zien dan lopen te dokken voor mannen. Als je mij daarvoor wilt doorgronden, denk ik dat je t in een verkeerde plaats zoekt.. misschien zeggen waar je mee zit ipv je eigen onzekerheden projecteren op een ander?
maandag 6 juni 2022 om 19:27
Je kunt zoiets ook voorstellen zonder lelijk over te komen hoor, tenzij de ander dat pertinent op die manier ziet natuurlijk. Maar een man die hier al van schrikt vind ik helemaal niet leuk. Probleem opgelost dus.Regeneration schreef: ↑06-06-2022 18:56Ik was ook zo, wilde liever niet dat iemand voor mij iets bekostigd. Maar uiteindelijk schiet je daar niks mee op. Het komt zo lelijk over. Bovendien schrik je daar juist de leuke mannen mee af, want t komt zo over dat je armoedzaaiers gewend bent of helemaal niks gewend.

maandag 6 juni 2022 om 19:32
Ik schrik eerder van een man die vrouwen laten betalen. Over smaak valt niet te twisten natuurlijk.
maandag 6 juni 2022 om 19:34
Westerpaviljoen schreef: ↑06-06-2022 07:44Terugvragen natuurlijk.
Jij hebt er toch hard voor gewerkt? Had hij maar interesse moeten tonen.

maandag 6 juni 2022 om 19:38
Ik blijf het een talent vinden van jou hoe jij altijd, in wat voor topic dan ook, woorden van andere forummers zo weet te draaien dat het eindigt in een of ander bizarre statement.DS1971 schreef: ↑06-06-2022 17:17Ik betaal ook regelmatig voor mijn vrienden als ik ze uitnodig en daar heb ik toch echt geen bijbedoelingen bij. Anders dan: ik nodig je uit, dus betaal ik ook. Komt meer vanuit dat ik ook dan kies waar we naartoe gaan en dan kan er nooit iemand in de verlegenheid komen als de rekening hoger uitvalt omdat ik toevallig iets heb gekozen boven budget. Dat is de achterliggende gedachte.
Zoals jij het bekijkt is het meer dat een man mag betalen als het een zinvolle investering kan zijn (zo komt het in ieder geval over). Als ik er zo over zou denken, dan zou ik per direct niet meer willen betalen, want dat botst een beetje met mijn idee van omgang met vrouwen. Dan voelt het voor mij alsof ik liefde koop. En dat zal best aan mij liggen, maar toch.
-
maandag 6 juni 2022 om 19:42
Regeneration schreef: ↑06-06-2022 19:32Ik schrik eerder van een man die vrouwen laten betalen. Over smaak valt niet te twisten natuurlijk.
Ik vind dat je deels een punt hebt hoor, maar vrouwen die ervoor kiezen (mee) te betalen, of dit voorstellen aan date, hebben niet automatisch last van een minderwaardigheidscomplex, zijn ook niet minder waard en handelen niet altijd vanuit eerdere negatieve ervaringen. En als dat laatste wel het geval is, vind ik het dan weer jammer dat een kerel zich daardoor laat afschrikken. Zeker op eerste date(s) kijk ik tegenwoordig wel uit inderdaad m.b.t. wat een man aan mij 'uitgeeft'. Het klinkt misschien gek maar dit geeft mij een veiliger gevoel.

maandag 6 juni 2022 om 19:46
Idd_ schreef: ↑06-06-2022 19:42Ik vind dat je deels een punt hebt hoor, maar vrouwen die ervoor kiezen (mee) te betalen, of dit voorstellen aan date, hebben niet automatisch last van een minderwaardigheidscomplex, zijn ook niet minder waard en handelen ook niet altijd vanuit eerdere negatieve ervaringen. En als dat laatste wel het geval is, vind ik het dan weer jammer dat een kerel zich daardoor laat afschrikken. Zeker op eerste date(s) kijk ik tegenwoordig wel uit inderdaad m.b.t. wat een man aan mij 'uitgeeft'. Het klinkt misschien gek maar dit geeft mij een veiliger gevoel.
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat het wel zo kan overkomen.
Bedoel je dat als je een man veel laat betalen het je een akelig gevoel aan kan overhouden doordat je daarmee t gevoel hebt dat je in de krijt staat daarmee of een hond meemaakt die denkt voor wat hoort wat? Dan snap ik je reactie volledig. Alleen wil ik daarbij zeggen, als dat van toepassing is.. het geen ene reet uitmaakt.

maandag 6 juni 2022 om 21:00
Je hebt geen enkele grondslag om het geld terug te vragen. En bovendien: waarom zou hij uberhaupt jouw ticket moeten betalen? Zeker als hij voor die tijd alle dates ook betaald heeft?!
Je kan hoogstens het kaartje vragen om of alsnog te gaan of het weg te geven / door te verkopen.
Je kan hoogstens het kaartje vragen om of alsnog te gaan of het weg te geven / door te verkopen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
maandag 6 juni 2022 om 21:13
Wester, ik ga stukWesterpaviljoen schreef: ↑06-06-2022 21:10Dus als ik zeg
Zullen we naar de hoeren gaan?
Moet ik betalen?

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

maandag 6 juni 2022 om 21:21
Maar als het initiatief bij de hoer ligt moet zij betalen en dat komt toch best vaak voor.Westerpaviljoen schreef: ↑06-06-2022 21:10Dus als ik zeg
Zullen we naar de hoeren gaan?
Moet ik betalen?
maandag 6 juni 2022 om 21:25
Juist omdat ik weet, dat ik niemand nodig heb, weet ik dat ik een man kan kiezen uitRegeneration schreef: ↑06-06-2022 19:20Probeer je me te snappen of probeer je een reden te zoeken om je eigen situatie te verheerlijken? Dat kan he. Dat jij een relatie met een vent kan hebben waarbij je mee betaald is prima hoor.
Als je mijn reacties hebt gelezen snap je heel goed dat ik een onderscheid maak in mannen en daar mijn voorkeur naar uit gaat. Ik heb tot nu toe merendeels mannen meegemaakt die alles betalen, er waren enkele bij die verwachten of toelieten dat er door mij werd betaald. Dat was voor mij dan ook meteen de laatste keer dat ik nog zo iemand zie. Ik weet niet of het voor jou heel erg lastig is, maar ik maak over t algemeen geen mannen mee die zoiets verwachten. Meestal zijn dat mannen die t niet breed hebben of heel erg gierig zijn, dat kan je niet altijd van te voren goed inschatten.. maar zodra je zoiets opmerkt is het voor mij een no go. Als dat je heel erg stoort hoe ik erover denk kan je misschien je eigen voorkeuren in een partner aanpassen of mij met rust laten. Ik bedoel het alleen maar goed hoor, heb liever dat de vrouwen zichzelf als iets kostbaars zien dan lopen te dokken voor mannen. Als je mij daarvoor wilt doorgronden, denk ik dat je t in een verkeerde plaats zoekt.. misschien zeggen waar je mee zit ipv je eigen onzekerheden projecteren op een ander?

maandag 6 juni 2022 om 21:27
Ja anders is het weinig gastvrij. Mensen uitnodigen en er niks voor doen.
Zelfde geldt ook voor restaurants waar ze buiten staan om je naar binnen te vragen.
"Steak and fries, pizza?" Ja lekker!
Zijn vaak ook mannen dus dan ga ik ervan uit dat er wordt getrakteerd en het een date is. Ik heb al een man dus ik ga er nooit op in verder, maar dat klinkt logisch.

maandag 6 juni 2022 om 21:43
Heel logisch jaSurebaby schreef: ↑06-06-2022 21:27Ja anders is het weinig gastvrij. Mensen uitnodigen en er niks voor doen.
Zelfde geldt ook voor restaurants waar ze buiten staan om je naar binnen te vragen.
"Steak and fries, pizza?" Ja lekker!
Zijn vaak ook mannen dus dan ga ik ervan uit dat er wordt getrakteerd en het een date is. Ik heb al een man dus ik ga er nooit op in verder, maar dat klinkt logisch.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in