Scheren of ontharingscrème
zaterdag 27 mei 2023 om 12:19
zaterdag 27 mei 2023 om 14:15
Komt dat prikken niet doordat je huid nog geïrriteerd is door het scheren?
Ik scheer nooit maar gebruik ontharingscrème en bij mij prikt het nooit. Of je hebt gewoon een allergische reactie op de crème steeds?
Voor mijn benen gebruik ik een epilator, daar krijg je ook geen bultjes van (en bovendien geen lelijke stugge haren).
Ik scheer nooit maar gebruik ontharingscrème en bij mij prikt het nooit. Of je hebt gewoon een allergische reactie op de crème steeds?
Voor mijn benen gebruik ik een epilator, daar krijg je ook geen bultjes van (en bovendien geen lelijke stugge haren).
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
zaterdag 27 mei 2023 om 14:17

zaterdag 27 mei 2023 om 14:29
Mijn huid is heel gevoelig, en met scheren beschadig ik mijn huid eigenlijk altijd, ik heb altijd wel ergens wondjes. Dus ik gebruik ontharingscrème. Die haal ik bij Kruidvat of Action, geen idee hoe het merk heet. Wel voor de gevoelige huid. Prikt niet. Ik laat het nooit langer zitten dan wat op de gebruiksaanwijzing staat.

zaterdag 27 mei 2023 om 14:31
Bij mij gaat een epileerapparaat een paar keer goed, en dan beginnen de bultjes en de ingegroeide haren. Dat is voor mij dus ook ongeschikt. En ik scrub mijn benen toch echt goed. In de zomer dan...CleopatraVII schreef: ↑27-05-2023 14:15

zaterdag 27 mei 2023 om 14:32
Scheer je vlak voordat je die ontharingscreme gebruikt. Volgens mij moet je 48 uur wachten namelijk.
Ik gebruik alleen ontharingscreme voor m'n bikinilijn en andere plekken waar ik lastig bij kan.
Ik gebruik altijd Veet voor de gevoelige huid, had een keer een andere van een ander merk en kreeg irritaties en de haartjes stonden er nog.
Ik gebruik alleen ontharingscreme voor m'n bikinilijn en andere plekken waar ik lastig bij kan.
Ik gebruik altijd Veet voor de gevoelige huid, had een keer een andere van een ander merk en kreeg irritaties en de haartjes stonden er nog.
zaterdag 27 mei 2023 om 14:53
Ja, dat had ik ook. Plus dat epileren bij mij heel lang duurt. Eindeloos over dezelfde plek heen en dan waren nog niet alle haartjes verdwenen. Kun je alsnog gaan scheren.
Epileren heb ik dus maar heel kort gedaan. En het leek me best ideaal.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

zaterdag 27 mei 2023 om 15:14
Ik had hetzelfde probleem als jij, tot ik Intimate X ontharingscrème ging gebruiken. Echt, wat een wonderspul. Geen pijn, geen jeuk, geen branderig gevoel en na 7 minuten zo glad als een baby. De haartjes blijven lang weg. Je kunt het overal voor gebruiken: benen, oksels, schaamstreek. Veel mannen gebruiken het voor de haren tussen de billen en rond de anus.
Het is trouwens een poeder waarbij je warm water moet doen, dit wordt dan een soort pasta en dat smeer je op.
Het is trouwens een poeder waarbij je warm water moet doen, dit wordt dan een soort pasta en dat smeer je op.
zondag 28 mei 2023 om 08:29
Ik doe kleefstrips na enkele dagen gevolgd door een keer scheren. Dat geeft bij elkaar een mooie natuurlijke hergroei en dus geen opvallende stoppels. Het duurt namelijk iets langer voordat uitgerukte haren weer beginnen te groeien dan haren die afgesneden zijn. Haren zijn dus ongelijk van lengte na hergroei.
Overigens niet de onderbenen, die doe ik met een epileerapparaat als ik er zin in heb maar het is niet iets urgents want ik ben vrij licht van haarkleur en heb ook niet een bepaald woeste haargroei.
Overigens niet de onderbenen, die doe ik met een epileerapparaat als ik er zin in heb maar het is niet iets urgents want ik ben vrij licht van haarkleur en heb ook niet een bepaald woeste haargroei.
Dan moet het maar zoals het kan
zondag 28 mei 2023 om 09:10
Ziet er goed uit inderdaad. Je lijkt wel heel weinig product te maken uit een pakje, werkt het een beetje zuinig?vaniteifear schreef: ↑27-05-2023 15:14Ik had hetzelfde probleem als jij, tot ik Intimate X ontharingscrème ging gebruiken. Echt, wat een wonderspul. Geen pijn, geen jeuk, geen branderig gevoel en na 7 minuten zo glad als een baby. De haartjes blijven lang weg. Je kunt het overal voor gebruiken: benen, oksels, schaamstreek. Veel mannen gebruiken het voor de haren tussen de billen en rond de anus.
zondag 28 mei 2023 om 15:52
Ik gebruik ook de creme van de DM, volgens mij is het van hun huismerk Balea?
Deze creme kan ik gerust 10 tot 12 minuten op mijn bikinilijn, venusheuvel en schaamlippen laten zitten en daarna niets aan de hand.
Ik scheer daarna nog een keertje (met intiem scheergel van de DM) en dat gaat ook prima.
Andere merken zoals van Veet zijn volgens mij sterker of bevatten meer irriterende ingrediënten, want als ik die op mijn schaamlippen gebruik krijg ik bijna een soort schaafplekjes en brand het met plassen.
Scheren alleen doe ik niet, je hakt daarmee de haartjes af en vervolgens gaat het daar broeien en schuren vanwege de kleding die je draagt. Daardoor ontstaan dus bultjes en ontstekingen. Ontharingscreme is weliswaar chemisch, maar het maakt de uiteinden van de haartjes zacht, waardoor het veel minder schuurt.
Brazilian wax leek mij ideaal, maar helaas zijn er bij mij toen veel haartjes afgebroken en toen die begonnen te groeien kreeg ik heel veel irritatie en heb ik nog zeker 2 maanden met wondjes rondgelopen.

zondag 28 mei 2023 om 15:54
Ja, klopt wel. Vooral als je er niet te zuinig mee bent (zoals ik). Met één verpakking onthaar ik alles down under, oksels en benen volledig. Het blijft dan wel 10 dagen weg, maar ik heb licht en niet al te veel haar.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in