hoe foto's overzetten van iPhone naar externe schijf?

16-08-2023 22:02 27 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
oke, ik ben enorm aan het stoeien met mijn iPhone. Ik zou graag mijn foto's die op mijn iPhone opgeslagen zijn, bewaren op een externe harde schijf (heel ouderwets, ik weet het)
De iPhone is nu vol, iCloud heeft maar een klein deel van de foto's opgeslagen en ik loop vast.....

Hoe moet ik dit nu doen? iemand die mij kan helpen met een stap voor stap aanpak?
' Vroeger' verscheen mijn telefoon gewoon in mijn laptop en kon ik de foto's verslepen naar de externe harde schijf. Nu kan dat niet. Er zijn allemaal leuke, handige foefjes zoals bestandsdeling in iTunes, downloaden van de cloud enz, maar het werkt allemaal niet!

Help deze digibeet!
een reservekopie maken van mijn iPhone lukt overigens ook niet, want mijn macbook zit ook vol.....
en ik heb geen idee hoe ik mijn reservekopie rechtstreek op een harde schijf kan zetten. Iemand daar ook tips voor?
Mijn laptop ziet mijn iPhone als een externe harde schijf. En laatst de iPad van mijn bonuskind ook. Ik weet niet hoe, maar hij verschijnt gewoon in mijn verkenner en dan kan ik bladeren in mapjes. En bestanden slepen naar de laptop of zoals in jouw geval een externe schijf die is verbonden aan mijn laptop.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 16-08-2023 22:07
23.02% gewijzigd
Bowie79 schreef:
16-08-2023 22:03
een reservekopie maken van mijn iPhone lukt overigens ook niet, want mijn macbook zit ook vol.....
en ik heb geen idee hoe ik mijn reservekopie rechtstreek op een harde schijf kan zetten. Iemand daar ook tips voor?
Met je timemachine.
deze iPhone is van mijn dochter, ik gebruik mijn Time Machine inderdaad voor mijn eigen iPhone, niet voor deze. dan moet ik toch eerst een time machine instellen?
@Kindrebel: is jouw laptop geen macbook? zou het op een windows pc wel lukken?
Bowie79 schreef:
16-08-2023 22:09
deze iPhone is van mijn dochter, ik gebruik mijn Time Machine inderdaad voor mijn eigen iPhone, niet voor deze. dan moet ik toch eerst een time machine instellen?
Je MacBook kan je aansluiten aan een harde schijf en daar middels je timemachine je backup op laten zetten.
pffff....nu herkent mijn macbook mijn harde schijf niet meer. Ik heb het dus even via mijn werklaptop geprobeerd. Nu dit probleem!
ik ben echt een digibeet met veel te dure spullen
Bowie79 schreef:
16-08-2023 22:31
pffff....nu herkent mijn macbook mijn harde schijf niet meer. Ik heb het dus even via mijn werklaptop geprobeerd. Nu dit probleem!
ik ben echt een digibeet met veel te dure spullen
Huur zo’n student in. Zijn speciale bureautjes voor. Die zorgen voor weinig dat alles op orde komt.
Nyx schreef:
16-08-2023 22:35
Huur zo’n student in. Zijn speciale bureautjes voor. Die zorgen voor weinig dat alles op orde komt.
echt geen idee waar ik zou moeten zijn? heb je een tip?
Bowie79 schreef:
16-08-2023 22:37
echt geen idee waar ik zou moeten zijn? heb je een tip?
Even Googlen+je woonplaats. Mijn moeder heeft er laatst gebruik van gemaakt en is ontzettend tevreden.
Bowie79 schreef:
16-08-2023 22:09
@Kindrebel: is jouw laptop geen macbook? zou het op een windows pc wel lukken?
Nee, Windows.
Ook niet zo'n digidinges hier. Maar toch een mogelijke tip: een usb-kabeltje tussen telefoon en harde schijf/laptop plaatsen?
Goedemorgen! Dit heb ik pas bij een ander topic geplaatst, misschien dat het helpt:

Op de MacBook moet ergens een programma “Fotolader“ staan, hiermee kun je als het goed is wel de foto's op de computer zetten (bij mij werkt dit niet vlekkeloos, maar de datum en tijd blijft behouden). Dat betekent wel dat je altijd moet controleren of de foto/alle foto's ook “echt“ op de computer gedownload zijn (hiervoor moet je wel de telefoon met een kabeltje verbinden naar je laptop), maar via deze manier zou je altijd eerst de grootste bestanden kunnen overzetten ;-)
Oh wacht, is het een Windows-computer? Dan weet ik het (nu) ook even niet (in ieder geval niet zo vroeg
Ik heb het weleens met een usb kabeltje naar Windows computer gedaan maar dat ging niet zo fijn. Verloor af en toe de verbinding etc dus voor veel bestanden is het niet ideaal.

Kan je niet extra opslag voor je iCloud kopen dan alles uploaden en dan vanuit je iCloud alles in 1x downloaden naar de schijf?
Rabarber schreef:
17-08-2023 00:23
Ook niet zo'n digidinges hier. Maar toch een mogelijke tip: een usb-kabeltje tussen telefoon en harde schijf/laptop plaatsen?
Dat doet ze al, maar dan herkent de laptop dus maar een deel van de foto’s. Dat had ik laatst ook met m’n iPhone <-> laptop.
Geen aaifoon hier. Maar ik zou de mooiste foto's in een boek laten afdrukken en de rest deleten (alles extern bekijk je verder nooit meer).

Je kunt een dropbox account maken en ze daarheen verplaatsen. Of de foto's aan jezelf mailen. Maak hiervoor eventueel een apart gmail account aan, daar kun je heel wat op kwijt.

En kritisch doorbladeren, vrijwel iedereen maakt tegenwoordig 5 of 6 foto's van hetzelfde. Eentje bewaren, de rest deleten. Maar dat wilde je vast niet horen ;-D
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Als ik de telefoon met een snoer verbind naar de laptop dan krijg ik de vraag of ik toestemming geef. Zeg ik ja dan kan ik de foto's en video's overzetten. Verder geen programma nodig. Daarna is het overzetten waar dan ook naar toe peanuts.
Dan moet het maar zoals het kan
Het bestand wat hij creëert heet 100APPLE o.i.d.
tv-icoon schreef:
17-08-2023 10:18
Het bestand wat hij creëert heet 100APPLE o.i.d.
Heb je dan een Windows-computer of een Apple?
Windows 10.
Normaal als een iPhone met een Mac(Book) verbonden wordt, worden de foto's in “Foto's“ gezet, máár als je deze dan exporteert naar een USB-stick o.i.d. dan staat daar tegenwoordig niet automatisch meer de goede tijd/datum ... Als het goed is, staat er op een Mac(Book) standaard het programma “Fotolader“ en als je ze vanuit daar exporteert dan lukt het meestal wel
tv-icoon schreef:
17-08-2023 10:24
Windows 10.
Aha waarschijnlijk werkt het dan anders ...
Kan het van vroeger herinneren dat de mappen toen ongeveer zo'n structuur hadden (toen ik nog een Windows had), maar hoe het tegenwoordig allemaal zit, weet ik ook niet ;)
Gewoon copy paste vanuit ‘Foto’s.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven