hoe foto's overzetten van iPhone naar externe schijf?
woensdag 16 augustus 2023 om 22:02
oke, ik ben enorm aan het stoeien met mijn iPhone. Ik zou graag mijn foto's die op mijn iPhone opgeslagen zijn, bewaren op een externe harde schijf (heel ouderwets, ik weet het)
De iPhone is nu vol, iCloud heeft maar een klein deel van de foto's opgeslagen en ik loop vast.....
Hoe moet ik dit nu doen? iemand die mij kan helpen met een stap voor stap aanpak?
' Vroeger' verscheen mijn telefoon gewoon in mijn laptop en kon ik de foto's verslepen naar de externe harde schijf. Nu kan dat niet. Er zijn allemaal leuke, handige foefjes zoals bestandsdeling in iTunes, downloaden van de cloud enz, maar het werkt allemaal niet!
Help deze digibeet!
De iPhone is nu vol, iCloud heeft maar een klein deel van de foto's opgeslagen en ik loop vast.....
Hoe moet ik dit nu doen? iemand die mij kan helpen met een stap voor stap aanpak?
' Vroeger' verscheen mijn telefoon gewoon in mijn laptop en kon ik de foto's verslepen naar de externe harde schijf. Nu kan dat niet. Er zijn allemaal leuke, handige foefjes zoals bestandsdeling in iTunes, downloaden van de cloud enz, maar het werkt allemaal niet!
Help deze digibeet!

woensdag 16 augustus 2023 om 22:05
Mijn laptop ziet mijn iPhone als een externe harde schijf. En laatst de iPad van mijn bonuskind ook. Ik weet niet hoe, maar hij verschijnt gewoon in mijn verkenner en dan kan ik bladeren in mapjes. En bestanden slepen naar de laptop of zoals in jouw geval een externe schijf die is verbonden aan mijn laptop.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 16-08-2023 22:07
23.02% gewijzigd
woensdag 16 augustus 2023 om 22:05
woensdag 16 augustus 2023 om 22:17
Je MacBook kan je aansluiten aan een harde schijf en daar middels je timemachine je backup op laten zetten.
woensdag 16 augustus 2023 om 22:35
Huur zo’n student in. Zijn speciale bureautjes voor. Die zorgen voor weinig dat alles op orde komt.

donderdag 17 augustus 2023 om 06:27
Goedemorgen! Dit heb ik pas bij een ander topic geplaatst, misschien dat het helpt:
Op de MacBook moet ergens een programma “Fotolader“ staan, hiermee kun je als het goed is wel de foto's op de computer zetten (bij mij werkt dit niet vlekkeloos, maar de datum en tijd blijft behouden). Dat betekent wel dat je altijd moet controleren of de foto/alle foto's ook “echt“ op de computer gedownload zijn (hiervoor moet je wel de telefoon met een kabeltje verbinden naar je laptop), maar via deze manier zou je altijd eerst de grootste bestanden kunnen overzetten
Op de MacBook moet ergens een programma “Fotolader“ staan, hiermee kun je als het goed is wel de foto's op de computer zetten (bij mij werkt dit niet vlekkeloos, maar de datum en tijd blijft behouden). Dat betekent wel dat je altijd moet controleren of de foto/alle foto's ook “echt“ op de computer gedownload zijn (hiervoor moet je wel de telefoon met een kabeltje verbinden naar je laptop), maar via deze manier zou je altijd eerst de grootste bestanden kunnen overzetten

donderdag 17 augustus 2023 om 06:49
Ik heb het weleens met een usb kabeltje naar Windows computer gedaan maar dat ging niet zo fijn. Verloor af en toe de verbinding etc dus voor veel bestanden is het niet ideaal.
Kan je niet extra opslag voor je iCloud kopen dan alles uploaden en dan vanuit je iCloud alles in 1x downloaden naar de schijf?
Kan je niet extra opslag voor je iCloud kopen dan alles uploaden en dan vanuit je iCloud alles in 1x downloaden naar de schijf?

donderdag 17 augustus 2023 om 08:04
donderdag 17 augustus 2023 om 08:18
Geen aaifoon hier. Maar ik zou de mooiste foto's in een boek laten afdrukken en de rest deleten (alles extern bekijk je verder nooit meer).
Je kunt een dropbox account maken en ze daarheen verplaatsen. Of de foto's aan jezelf mailen. Maak hiervoor eventueel een apart gmail account aan, daar kun je heel wat op kwijt.
En kritisch doorbladeren, vrijwel iedereen maakt tegenwoordig 5 of 6 foto's van hetzelfde. Eentje bewaren, de rest deleten. Maar dat wilde je vast niet horen
Je kunt een dropbox account maken en ze daarheen verplaatsen. Of de foto's aan jezelf mailen. Maak hiervoor eventueel een apart gmail account aan, daar kun je heel wat op kwijt.
En kritisch doorbladeren, vrijwel iedereen maakt tegenwoordig 5 of 6 foto's van hetzelfde. Eentje bewaren, de rest deleten. Maar dat wilde je vast niet horen

De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
donderdag 17 augustus 2023 om 10:07
donderdag 17 augustus 2023 om 10:28
Normaal als een iPhone met een Mac(Book) verbonden wordt, worden de foto's in “Foto's“ gezet, máár als je deze dan exporteert naar een USB-stick o.i.d. dan staat daar tegenwoordig niet automatisch meer de goede tijd/datum ... Als het goed is, staat er op een Mac(Book) standaard het programma “Fotolader“ en als je ze vanuit daar exporteert dan lukt het meestal wel
donderdag 17 augustus 2023 om 10:29

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in