Mode & Beauty alle pijlers

Oogschaduw: is duur altijd beter?

03-09-2023 12:00 53 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil wat nieuwe oogschaduw kopen, maar zie door de bomen het bos niet meer. Er is zoveel keuze qua merken en prijzen variëren van €1,99 tot €80,- voor een doosje.

Is duurdere oogschaduw nou echt beter dan een goedkoop doosje van de Hema? Ik vind het niet erg om er geld aan uit te geven, maar het lijkt me zonde om alleen voor de naam of de hippe verpakking te betalen.

Wat zijn jullie favoriete merken? En welk merk moet je juist niet nemen?
Duurdere zijn vaak meer gepigmenteerd, hechten (dus geen creasing) en dekken beter en vooral: blenden makkelijker.

Ja, je betaalt ook voor merk en verpakking, maar vaak is het product ook echt wel beter. Bijvoorbeeld: Viseart, Natasha Denona of Pat McGrath.
Ik ben fan van Hema, en dan de losse oogschaduwpannetjes die je in een palet kan plaatsen. Mineraal en best goed gepigmenteerd. Veel kleuren die goed mengen.
Oh, ik had dit topic niet moeten openen. Niet goed voor m’n portemonnee. Ik was de hierboven genoemde merken aan het googlen en heb in een opwelling meteen een aantal paletten van Natasha Denona besteld ;-D
Ik ben fan van de primer van Kiko. Wit tubetje. Daarmee blijft mijn oogschaduw de hele dag mooi zitten.
Procne schreef:
03-09-2023 22:31
Oh, ik had dit topic niet moeten openen. Niet goed voor m’n portemonnee. Ik was de hierboven genoemde merken aan het googlen en heb in een opwelling meteen een aantal paletten van Natasha Denona besteld ;-D
Geld goed besteed :) Welke heb je gekocht?
Oh, ik vergeet er eentje die ik heel veel gebruikt heb, die van Hindash. Heel fijn palette. Enige nadeel is de mat zwarte, kartonnen verpakking... die was na een paar dagen al smoezelig aan het worden en ziet er nu helemaal niet meer uit.

Afbeelding
Lady_Day schreef:
04-09-2023 09:22
Geld goed besteed :) Welke heb je gekocht?
De glam en de mini retro.
Procne schreef:
04-09-2023 09:54
Oh ja, mooi. Glam heb ik ook. Geniet ervan!
😂😂😂 gisteren ook weer online oogschaduw gekocht…. Had me voorgenomen om oogschaduw alleen nog in winkel zelf te kopen..
Procne schreef:
04-09-2023 09:54
De mini retro is mooi. Glam ook.
anoniem_657c20bb8c63c wijzigde dit bericht op 04-09-2023 12:54
3.97% gewijzigd
Als het gaat om of om het langer blijft zitten.
Zou je eerst wat concealer kunnen plaatsen voordat je oog schaduw opdoet.

Sorry als dit al gezegd is, heb de berichten verder niet gelezen.
Lady_Day schreef:
04-09-2023 09:25
Oh, ik vergeet er eentje die ik heel veel gebruikt heb, die van Hindash. Heel fijn palette. Enige nadeel is de mat zwarte, kartonnen verpakking... die was na een paar dagen al smoezelig aan het worden en ziet er nu helemaal niet meer uit.

Afbeelding
Wilde ik al naar vragen. Fijn dat deze zo bevalt.

Mijn allerallermooiste palet is de Remembrance van Byredo. Onverwachts,omdat ik dacht dat het palet te warm zou zijn maar die licht lavendel kleur, zilver en oranje zijn zo flatterend. De verpakking is alleen erg lelijk met vreemde afbeelding en nogal vlekkerig. Als ze volgend jaar met een palet komen met koele kleuren wil ik die zeker.

De nieuwe van Natasha Denona I need a nude lijkt me ook prachtig maar ik heb deze echt niet nodig omdat ik met die van Byredo (en alle andere paletten) al soortgelijke ooglooks kan maken.
Ik ben fan van de paint pots van Mac. Ook van Zoeva, Naked, Sleek en NYX. Allemaal goede pigmentatie. Had ook ooit een palette-je van Dior, maar die pigmentatie was echt om te huilen.

Tegenwoordig koop ik - als ik nog koop, want heb al enorm veel - plasticvrije merken. En Zoeva is zonder parabenen.
Such fun!1
De paint pots van MAC vind ik ook goed inderdaad.

Die van Byredo heb ik ook wel eens verlekkerd naar zitten kijken maar is ook bijna 100 euro bij Skins. Ja, een koelere versie zou mooi zijn. De meeste setjes zijn warm of zitten tegen warm aan. Oranje vind ik erg mooi bij blauwe of groene ogen maar ik heb zelf lichtbruine ogen. Ik neig erg naar lavendel/paars/paars/taupe of een combi hiervan.

De nieuwe Natasha Denona ziet er ook mooi uit maar ja, net als Eve, heb ik die echt niet nodig.
freekenkaat schreef:
03-09-2023 22:36
Ik ben fan van de primer van Kiko. Wit tubetje. Daarmee blijft mijn oogschaduw de hele dag mooi zitten.
Oh die ga ik gelijk eens proberen.
Ik heb de potion primer van Urban Decay. Ook super fijne primer. Kost een paar centen maar m'n makeup blijft super goed zitten ermee.
Door dit topic heb ik ook twee doosjes van Natasha Denona gekocht. Ik zag dat het cruelty free is en niet in China wordt verkocht, dus het voldoet aan mijn eisen. Hopelijk staan de kleuren ook mooi, oogschaduw ziet er bij mij vaak erg donker/hard uit waardoor ik het eigenlijk nooit draag, maar ik vind het zoooo mooi.

Ik zou eigenlijk ook een keer een oogschaduw-workshop willen doen, kan zoiets ook als je zelf je oogschaduw meebrengt? Ik wil namelijk niet door anderen gebruikte oogschaduw/kwastjes gebruiken. --> hier hadden mensen het over in dat andere topic over oogschaduw, dat was niet deze.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Ik gebruik amper tot geen oogschaduw maar heb een pallete van naked en van action beide zijn erg mooi.
Waar kopen jullie Natasha Denona? Dacht dat er geen verkooppunten waren in Nederland.
Vazig schreef:
08-09-2023 08:13
Waar kopen jullie Natasha Denona? Dacht dat er geen verkooppunten waren in Nederland.
Ik bij www.cultbeauty.com
Bij Lookfantastic verkopen ze het ook.
Hallo allemaal!
Op advies van een ander topic ga ik volgende maand een makeup workshop doen, super leuk!

Nu gebruiken ze daar een minerale make up mineralissima. Ik vind er niet zoveel over op internet en vroeg me af of er mensen hier zijn met ervaring hiermee. Dan weet ik een beetje of het moeite waard is om flink in te slaan. Alvast bedankt!
Geen ervaring met dat merk maar wel met minerale makeup en ik vind het erg prettig. Ik heb zelf foundation van bareMinerals en Mintenz en oogschaduw van Mintenz.

Leuk dat je die workshop gaat doen. Alvast heel veel plezier!
Wat een rare vraag eigenlijk.

Is er iets in het leven waarbij duurder altijd beter is ?
Ik kan het niet bedenken.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

merano schreef:
09-09-2023 09:36
Wat een rare vraag eigenlijk.

Is er iets in het leven waarbij duurder altijd beter is ?
Ik kan het niet bedenken.
Nou ja, er zijn wel verdraaid veel dingen waarbij goedkoop ook echt slecht is. De sweet spot van goede kwaliteit voor een nette prijs is vaak verdraaid lastig te vinden!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven