Niet passend werk Geen OP

woensdag 11 oktober 2023 om 19:00
Sorry, maar dat is echt onzin. Een onderzoek kan ook zonder familie. Zat gevallen waarbij de familie niet beschikbaar is, die zouden dan allemaal niet gediagnosticeerd kunnen worden.Blauweelf41 schreef: ↑11-10-2023 18:57Ze konden geen oficeel diagnose geven
Omdat ze niet weten wat er met de tia is gebeurd omdat ze niet weten en niemand weet dat waneer dat gebeurt is maar wel heel veel dingen zijn bij mij wat nu adhd /add zou genoemd worden , ze konden een onderzoek doen maar dat moest met familie en in mijn geval kan dat niet .
Dus natuurlijk ik ga lopen vertellen omdat het goed uitkomt
Ik heb een tia gehad en ik add/adhd
Alsof dat iets zou helpen het maakt het juist vaak lastig voor andere mensen wat ik snap .
Wat maakt het eigenlijk nu zo veel uit?

*sikkepit* wijzigde dit bericht op 11-10-2023 19:01
13.51% gewijzigd
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.

woensdag 11 oktober 2023 om 19:00
anoniem_65817df4c02e1 wijzigde dit bericht op 13-10-2023 21:55
91.52% gewijzigd
woensdag 11 oktober 2023 om 19:03
Dit zijn ook kenmerken van ASS. En eerlijk gezegd heb ik daar vaker aan gedacht tijdens dit topic.Blauweelf41 schreef: ↑11-10-2023 18:49.Ja omdat ik mij niet thuis voel nergens tada komt door nah en add
Hyper focus als je iets interessants heel weining focus als het saai is
Ik kan gesprekken over het weer aangaan als het moet kan ik dat prima
woensdag 11 oktober 2023 om 19:03
Je zult ongetwijfeld iets hebben, maar je kunt daar geen label aanhangen dat je niet gekregen hebt en dat te pas en onpas gebruiken alsof je wèl een diagnose hebt gekregen. Dàt is niet oke.Blauweelf41 schreef: ↑11-10-2023 19:00Een fop diagonose wauw je durf wel een aanname te doen
Ik heb het zeker weten in combinatie met nah en ik wist eerst niet dat ik het had nu ik bij ggz geweest ben voor emdr therapie wat ik dan ook vast niet gehad heb of zo .
Nogmaals ik gebruik het omdat het wel bij mij hoort en het in mijn hoofd gewoon anders werkt daar kan ik niks aan doen ,
Is geen keuze of zo![]()
Maar hey mischien ben ik gewoon gek
En hoor ik in het gekkenhuis thuis![]()
woensdag 11 oktober 2023 om 19:05

woensdag 11 oktober 2023 om 19:07
X*Sikkepit* schreef: ↑11-10-2023 18:51Het valt me op dat je slecht tegen kritiek kan en geen blijk geeft open te staan voor andere invalshoeken en/of feedback.
Ik sla er ook op aan dat je blijkbaar niet snapt dat schermen met een vermeende diagnose echt niet oké is.
Met reacties als deze denk ik dat het 'voorvrouw' worden nog wel haken en ogen gaat krijgen.
anoniem_65817df4c02e1 wijzigde dit bericht op 13-10-2023 21:53
49.97% gewijzigd
woensdag 11 oktober 2023 om 19:09
Van welke van de twee dan?Blauweelf41 schreef: ↑11-10-2023 19:07Vermeende diagonose ?
Ik heb vrijwel alle kenmerken van adhd / add dat zegt ggz ook
En nah
Heb ik als kind vast gesteld gekregen heb de papieren nog thuis liggen
Nee hoor ik kan het en ik weet dat ik het kan
Waarom denk je dat mijn leidinggevende dat zegt ?
O wacht dat verzin ik natuurlijk ook
Ik leef in een andere realiteit
Overgings weet mijn leidinggevende ook heel veel van mij kan heel goed met deze persoon praten
Hij heeft zelf autisme en kent de strugels van neuro diverse zijn.
Maar ik kan natuurlijk helemaal niks
Want ik snap niks en verzin dingen
Ik ben er klaar mee
Jammer dat het weer zo moet
Als er mensen nog iets willen vertellen over hun werk pasen of niet
Heb maar een paar reacties gehad daarop
Dat was eigenlijk het orgineel idee van dit topic![]()

woensdag 11 oktober 2023 om 19:09
Nou of je het gelooft of niet hun wilde alleen met familie doen*Sikkepit* schreef: ↑11-10-2023 19:00Sorry, maar dat is echt onzin. Een onderzoek kan ook zonder familie. Zat gevallen waarbij de familie niet beschikbaar is, die zouden dan allemaal niet gediagnosticeerd kunnen worden.![]()
Ik heb gevraagd kan ik geen rapport invullen of een vriendin van vroeger nee dat ging niet anders
Mischien bij een andere instantie wel dat weet ik niet
Maat bij ggz bij mij in de regio niet
Maar je geloof toch niks van wat ik zeg dus ik stop met reageren

woensdag 11 oktober 2023 om 19:11
anoniem_65817df4c02e1 wijzigde dit bericht op 13-10-2023 21:55
70.16% gewijzigd
woensdag 11 oktober 2023 om 19:12
Geen kenmerk van ASS zeg je?

woensdag 11 oktober 2023 om 19:18
Hyper focus heb ik als ik iets interessants vind bijv een hobby of bezig ben met creëren kan ik uren door gaan ik vergeet te eten te drinken
Daarin tegen als ik iets super saai vind hou ik vaak aandacht niet vast dan moet ik mijzelf echt dwingen aandacht en focus te houden .
Ik kan goed tegen verandering kan mij makkelijk aanpassen aan een situatie die veranderd
Dat is met ass vaak niet zo
En het is super druk in mijn hoofd
Ik heb 1000 gedachten en dat is soms echt fan van boodschappen doen tot onstaan van de wereld
Ook donkere gedachten horen erbij
Daarin tegen als ik iets super saai vind hou ik vaak aandacht niet vast dan moet ik mijzelf echt dwingen aandacht en focus te houden .
Ik kan goed tegen verandering kan mij makkelijk aanpassen aan een situatie die veranderd
Dat is met ass vaak niet zo
En het is super druk in mijn hoofd
Ik heb 1000 gedachten en dat is soms echt fan van boodschappen doen tot onstaan van de wereld
Ook donkere gedachten horen erbij
woensdag 11 oktober 2023 om 19:19
Vrijwel alle kenmerken zegt niet dat je het ook daadwerkelijk hebt. Je zegt zelf dat ze geen diagnose konden geven.Blauweelf41 schreef: ↑11-10-2023 19:07Vermeende diagonose ?
Ik heb vrijwel alle kenmerken van adhd / add dat zegt ggz ook
Ik heb meerdere kenmerken die bij autisme passen, maar ik heb geen autisme. En dus geen diagnose.
woensdag 11 oktober 2023 om 19:20
Ja:Blauweelf41 schreef: ↑11-10-2023 19:14Zo ver ik weet is hyperfocus echt iets wat bij adhd hoort en niet bij ass
Of vergis ik mij ?
Mensen met AD(H)D kunnen zich soms wel concentreren op iets wat hen erg interesseert (ook wel hyperfocusgenoemd). Bij AD(H)D is de hyperfocus echter de uitzondering, bij ASS is de hyperfocus (ofwel persevereren, fixeren) juist overwegend aanwezig:altijd oog hebben voor details en zich al snel in iets verliezen.
woensdag 11 oktober 2023 om 19:21
Hyper focus is absoluut een kenmerk van ASS.
En waar ik mijn idee op baseer?
Stug/rigide en inflexibel zijn in denken/handelen. Hyper focus. Druk hoofd. Gesprekken over koetjes en kalfjes kun je niets mee. Etc etc.
flipflop wijzigde dit bericht op 11-10-2023 19:31
34.53% gewijzigd

woensdag 11 oktober 2023 om 19:25
Tja dat hoort ook bij adhd /add
Maar jah geen diagonose ook niet voor ass dus heb ik niks
woensdag 11 oktober 2023 om 19:29
En nog eens bevestigd.Blauweelf41 schreef: ↑11-10-2023 19:24Oke prima
Dan heb ik het toch niet ook goed
En dan heb ik ook geen syndroom van gerstman of autisme
Ben ik 100 procent mijzelf

woensdag 11 oktober 2023 om 19:38
Daar zit de irritatie. Je beweert diagnoses te hebben die je nooit zijn vastgesteld. Je hebt het syndroom van Gersman, rot genoeg toch lijkt me? Waar heb je al die andere dan voor nodig.Blauweelf41 schreef: ↑11-10-2023 19:25Tja dat hoort ook bij adhd /add
Maar jah geen diagonose ook niet voor ass dus heb ik niks
woensdag 11 oktober 2023 om 19:41
Dat je wederom stug en rigide reageert en totaal geen blijk geeft open te staan voor feedback of andere invalshoeken.Blauweelf41 schreef: ↑11-10-2023 19:34Wat bevestigd ?.
Jj zegt dat je denk aan ass
Ik zeg dat heb ik niet ...
Ik geef aan dat er dan niks klopt
Nah geloofde je ook al niet
En ik geloof niet in ass
Het blijkt heel lastig om op een open en opbouwende manier met jou over dit soort zaken van gedachten te wisselen. Je schiet bij het minste of geringste al in de verweermodus en vervolgens reageer je verongelijkt en zelfs kinderachtig.
Dat staat echt in schril contrast met de kenmerken waarvan jij beweert ze te hebben.

woensdag 11 oktober 2023 om 19:44

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in