Baal van mezelf. Gevoelens voor een andere man
vrijdag 28 maart 2025 om 10:56
Ik weet niet goed waar te beginnen.
Ik moet het aan iemand kwijt.
Ik ben al 10 jaar samen met mijn man en hij is verder een goede man maar natuurlijk hebben wij ook onze ups en downs maar we komen er altijd wel uit…
We hebben vooral altijd veel ruzie over zijn moeder .. dat is wel een hoofd probleem al 10 jaar in deze relatie.
Nu hebben we laatst best wel erge ruzie gehad voor een periode en zouden we ook binnenkort starten met systeemtherapie.(gezinstherapie)
In die periode van de erge ruzies heb ik een andere man leren kennen.. en ik ben eerlijk gezegd nooit onder de indruk van mannen… ik vind ze eigenlijk altijd hetzelfde maar toch raakte deze persoon mij heel erg wat ik zelf niet precies snap waarom.. Ik heb namelijk in 10 jaar nog nooit op deze manier naar een andere man gekeken..
Deze man gaf aan mij ook dat hij mij zo speciaal vond en we hebben elkaar twee keer gezien op een openbare plek. Er is verder niks gebeurd dan gepraat..
Nu wist ik dat hij wel op een dating app zat en via daar ben ik gaan praten met hem en hoewel hij zei verliefd te zijn op mij wilde hij dus ook gewoon met die andere persoon daten en sex. Ik kan hem niks kwalijk nemen want ik ben getrouwd dus ja en hij is vrijgezel verder … maar voor mij wel duidelijk genoeg dat het niets speciaals is
Ik voel me nu super dom dat ik mij liet verleiden hierdoor en een relatie van 10 jaar op het spel zou zetten voor wat? Ik wil dit graag opbiechten aan mijn man en zou begrijpen als hij niet meer verder met mij wil..
Misschien was het voor mij een soort van uitvlucht dat ik dacht om eindelijk te ontsnappen aan het altijd maar ruzie maken over zijn moeder …
Ik moet het aan iemand kwijt.
Ik ben al 10 jaar samen met mijn man en hij is verder een goede man maar natuurlijk hebben wij ook onze ups en downs maar we komen er altijd wel uit…
We hebben vooral altijd veel ruzie over zijn moeder .. dat is wel een hoofd probleem al 10 jaar in deze relatie.
Nu hebben we laatst best wel erge ruzie gehad voor een periode en zouden we ook binnenkort starten met systeemtherapie.(gezinstherapie)
In die periode van de erge ruzies heb ik een andere man leren kennen.. en ik ben eerlijk gezegd nooit onder de indruk van mannen… ik vind ze eigenlijk altijd hetzelfde maar toch raakte deze persoon mij heel erg wat ik zelf niet precies snap waarom.. Ik heb namelijk in 10 jaar nog nooit op deze manier naar een andere man gekeken..
Deze man gaf aan mij ook dat hij mij zo speciaal vond en we hebben elkaar twee keer gezien op een openbare plek. Er is verder niks gebeurd dan gepraat..
Nu wist ik dat hij wel op een dating app zat en via daar ben ik gaan praten met hem en hoewel hij zei verliefd te zijn op mij wilde hij dus ook gewoon met die andere persoon daten en sex. Ik kan hem niks kwalijk nemen want ik ben getrouwd dus ja en hij is vrijgezel verder … maar voor mij wel duidelijk genoeg dat het niets speciaals is
Ik voel me nu super dom dat ik mij liet verleiden hierdoor en een relatie van 10 jaar op het spel zou zetten voor wat? Ik wil dit graag opbiechten aan mijn man en zou begrijpen als hij niet meer verder met mij wil..
Misschien was het voor mij een soort van uitvlucht dat ik dacht om eindelijk te ontsnappen aan het altijd maar ruzie maken over zijn moeder …
vrijdag 28 maart 2025 om 11:07
Ik denk dat je hiermee een flink signaal hebt gekregen dat hulp om de relatie met je man goed te krijgen nu echt van groot belang is.
Goed van je om er niet mee verder te gaan. Ik zou zelf dit niet opbiechten, maar het gebruiken als brandstof om therapie zo goed mogelijk, vanuit jouw kant, te laten werken.
Goed van je om er niet mee verder te gaan. Ik zou zelf dit niet opbiechten, maar het gebruiken als brandstof om therapie zo goed mogelijk, vanuit jouw kant, te laten werken.
I noticed how your people didn't support you. So, I sent you strangers -- The Universe
vrijdag 28 maart 2025 om 11:09
vrijdag 28 maart 2025 om 11:13
Ja dat klopt helemaal ik denk de aandacht de spanning .. en een uitvlucht om eindelijk na 10 jaar af te zijn van de ruzies rondom zijn moeder… dat denk ik
vrijdag 28 maart 2025 om 11:17
Ja maar wel gesprekken gevoerd met die man wat je niet hoort te doen zoals dat ik hem aantrekkelijk vind denk verliefd te zijn dat heb ik allemaal gezegd. En afgesproken op een openbare plek omdat ik het niet kon negeren. Hij gaf me het idee dat het speciaal was dat hij ook verliefd was op mij.Mylittledreamone schreef: ↑28-03-2025 11:06Je hebt je nergens toe laten verleiden, je hebt simpelweg gevoelens voor een ander. Je hebt niets ondernomen met diegene.
voel me op het moment slecht en misselijk en dit verdient mijn man niet en ik snap echt niet wat er mis was met me …. dit is in 10 jaar nog nooit gebeurd ik heb nu het gevoel dat ik hoopte op een soort uitvlucht om van die ruzies af te zijn van zijn moeder …
Als mijn man dit zou doen zou mijn vertrouwen ook weg zijn
vrijdag 28 maart 2025 om 11:18
Eerlijk gezegd denk ik dat er niet zoveel te 'biechten' valt.
Je hebt een vaste relatie, kwam een andere man tegen waar je een beetje verliefd op werd en hebt daar verder niets mee gedaan.
Jullie gaan in systeemtherapie: dik compliment daarvoor.
Verliefdheid is iets wat je overkomt, hoe je ermee omgaat overkomt je niet. Dat is een keuze.
Daarom denk ik dat er niets op te biechten valt. Je zou het wel kunnen benoemen naar je man toe: ik ga voor onze relatie en als ik verliefd word, doe ik daar niets mee.
Je hebt een vaste relatie, kwam een andere man tegen waar je een beetje verliefd op werd en hebt daar verder niets mee gedaan.
Jullie gaan in systeemtherapie: dik compliment daarvoor.
Verliefdheid is iets wat je overkomt, hoe je ermee omgaat overkomt je niet. Dat is een keuze.
Daarom denk ik dat er niets op te biechten valt. Je zou het wel kunnen benoemen naar je man toe: ik ga voor onze relatie en als ik verliefd word, doe ik daar niets mee.
vrijdag 28 maart 2025 om 11:19
Gevoelens krijgen voor iemand anders op het moment dat je relatie niet lekker loopt is op zich niet gek. Dan kan je twee dingen doen. Je kapt het af of je laat je meeslepen en stort je partner in de ellende. Je lijkt voor het eerste te hebben gekozen. Dus als je ook gewoon geen contact meer zoekt met die man kan je het achter je laten en in de therapie die jullie gaan doen kijken hoe jullie samen het weer op de rit gaan krijgen.
jajaja wijzigde dit bericht op 28-03-2025 11:21
Reden: spelfoutje
Reden: spelfoutje
0.35% gewijzigd
vrijdag 28 maart 2025 om 11:21
vrijdag 28 maart 2025 om 11:23
Jajaja schreef: ↑28-03-2025 11:19Gevoelens krijgen voor iemand anders op het moment dat je relatie niet lekker loopt is op zich niet gek. Dan kan je twee dingen doen. Je kapt het af of je laat je meeslepen en stort je partner in de ellende. Je lijkt voor het eerste te hebben gekozen. Dus als je ook gewoon geen contact meer zoekt met die man kan je het achter je laten en in de therapie die jullie gaan doen kijken hoe jullie samen het weer op de rit gaan krijgen.
Ja m’n keuze ging sowieso uit naar verder gaan met mn man alleen iets trok me steeds toch naar die andere man..
Alleen als mijn man zou weten dat ik hem gezien en gesproken heb denk ik dat dit voor mijn man logisch genoeg al een punt is om mij niet meer te vertrouwen ..
en dat is waarom ik het overweeg om het eerlijk te vertellen wel
vrijdag 28 maart 2025 om 11:29
vrijdag 28 maart 2025 om 11:32
Er is echt niks mis met je en dit kan iedereen overkomen.
Hoe nu verder?
Je kunt het of aan je man vertellen of je houd het voor jezelf.
Als je het voor jezelf houd dan zul je mogelijk nog een tijd worstelen en je zult een manier moeten vinden om met die gevoelens om te gaan. Misschien gaat dat vervelende gevoel nooit meer helemaal weg, maar wees blij dat je dit bent gaan voelen want dat zegt dat je niet koud en gewetenloos bent en veel geeft om je man. Het maakt je echt geen slecht mens of zo.
Als je besluit je man te vertellen wat er gebeurd is dan kan dat hele vervelende gevolgen hebben ja. Aan de andere kant, zou hij je het echt niet vergeven?
Ik ken je man natuurlijk niet, het zou best kunnen dat hij er boos van wordt en je een tijdje niet vertrouwd. Maar hij zou je de kans moeten geven om zijn vertrouwen terug te winnen. Jullie hebben wel een band en een relatie van 10 jaar. Dat gaat niet zomaar weg.
Hoe nu verder?
Je kunt het of aan je man vertellen of je houd het voor jezelf.
Als je het voor jezelf houd dan zul je mogelijk nog een tijd worstelen en je zult een manier moeten vinden om met die gevoelens om te gaan. Misschien gaat dat vervelende gevoel nooit meer helemaal weg, maar wees blij dat je dit bent gaan voelen want dat zegt dat je niet koud en gewetenloos bent en veel geeft om je man. Het maakt je echt geen slecht mens of zo.
Als je besluit je man te vertellen wat er gebeurd is dan kan dat hele vervelende gevolgen hebben ja. Aan de andere kant, zou hij je het echt niet vergeven?
Ik ken je man natuurlijk niet, het zou best kunnen dat hij er boos van wordt en je een tijdje niet vertrouwd. Maar hij zou je de kans moeten geven om zijn vertrouwen terug te winnen. Jullie hebben wel een band en een relatie van 10 jaar. Dat gaat niet zomaar weg.
vrijdag 28 maart 2025 om 11:33
Maar uiteindelijk ben je wel te vertrouwen.ChemeneEsmee012 schreef: ↑28-03-2025 11:23Ja m’n keuze ging sowieso uit naar verder gaan met mn man alleen iets trok me steeds toch naar die andere man..
Alleen als mijn man zou weten dat ik hem gezien en gesproken heb denk ik dat dit voor mijn man logisch genoeg al een punt is om mij niet meer te vertrouwen ..
en dat is waarom ik het overweeg om het eerlijk te vertellen wel
Ik zou het niet vertellen. Ook in mijn boekje staat niet niet als "overspel", wel misschien als niet handig.
Het loopt al niet lekker tussen jullie en dan gooi je er een olifant bij, terwijl de kern vh probleem volgens jou niet bij vertrouwen ligt maar ergens anders. Richt je op de kern van jullie probleem zou ik zeggen.
Er zijn echt genoeg mensen in een langdurige relatie die zielsveel van hun partner houden en ooit gevoelens hebben gehad voor iemand anders en daar (omdat ze dus met hun partner willen zijn) niks mee hebben gedaan.
Je maakt het te groot. Echt.
jajaja wijzigde dit bericht op 28-03-2025 11:35
1.46% gewijzigd
vrijdag 28 maart 2025 om 11:37
Ongeveer ook mijn gedachte. To, wat zou je gedaan hebben/ zou er gebeurd kunnen zijn als deze man wel zou stoppen met daten voor jou?Murgatroyd schreef: ↑28-03-2025 11:15Je hebt dus eigenlijk alleen spijt omdat die andere man niet zijn leven on hold heeft gezet voor je.
Zoals het nu staat zou ik het zien als een wake-up call, maar dan moet je wel stoppen met contact hebben met hem en verwijder die datingapp.
Ik denk dat als deze andere man toespelingen maakt naar je dat je dan overstag gaat.
Hoe oud zijn jullie en zijn er kinderen in het spel?
vrijdag 28 maart 2025 om 11:37
Dat afspreken met die andere man was natuurlijk niet zo netjes naar je echtgenoot toe. Op die dating app zitten ook niet.
Je hebt dit ook achter zijn rug om gedaan met wel degelijk bedoelingen.
Dat is waarom je je 'terecht' schuldig voelt.
Ik betwijfel alleen wel of het allemaal opbiechten je van dat schuldgevoel gaat afhelpen.
Je denkt nu misschien dat het zal opluchten, en dat doet het misschien ook. Maar besef wel dat je je man waarschijnlijk enorm kwetst en hij je misschien niet meer durft te vertrouwen.
Aan dit soort eerlijkheid kan een duur prijskaartje hangen. Je kunt er meer mee kapot maken dan je lief is.
Ik betwijfel alleen wel of het allemaal opbiechten je van dat schuldgevoel gaat afhelpen.
Je denkt nu misschien dat het zal opluchten, en dat doet het misschien ook. Maar besef wel dat je je man waarschijnlijk enorm kwetst en hij je misschien niet meer durft te vertrouwen.
Aan dit soort eerlijkheid kan een duur prijskaartje hangen. Je kunt er meer mee kapot maken dan je lief is.
hallodaar wijzigde dit bericht op 28-03-2025 11:39
3.06% gewijzigd
vrijdag 28 maart 2025 om 11:48
Dit, je bent niet van plan nog contact te hebben met die man en jullie gaan in therapie. Er is feitelijk niet echt iets gebeurd. Als ik je man was zou ik dit niet willen weten.
vrijdag 28 maart 2025 om 11:51
Niet vertellen.
Die drang om het te vertellen wordt volgens mij gevoed door slechte Amerikaanse films met de mythe dat je met een goed gesprek alles kan oplossen. Dat is niet zo.
Echt heel veel mensen worden wel eens verliefd: dat kan ook als de relatie verder goed is. Vraag is wat je ermee doet. Je hebt het dus een beetje verkend maar besloten er niets mee te doen. Helemaal prima!
Als ik in de schoenen van jouw man stond, zou ik het niet willen weten. Wat schiet je daarmee op?
Deze verliefdheid pak je in, stop je in een geheim laatje in je hoofd en op een regenachtig moment, denk je er nog eens weemoedig aan terug.
https://youtu.be/VlC1xs-4JZ8?si=vpg0A0SI1VD2I_34
Die drang om het te vertellen wordt volgens mij gevoed door slechte Amerikaanse films met de mythe dat je met een goed gesprek alles kan oplossen. Dat is niet zo.
Echt heel veel mensen worden wel eens verliefd: dat kan ook als de relatie verder goed is. Vraag is wat je ermee doet. Je hebt het dus een beetje verkend maar besloten er niets mee te doen. Helemaal prima!
Als ik in de schoenen van jouw man stond, zou ik het niet willen weten. Wat schiet je daarmee op?
Deze verliefdheid pak je in, stop je in een geheim laatje in je hoofd en op een regenachtig moment, denk je er nog eens weemoedig aan terug.
https://youtu.be/VlC1xs-4JZ8?si=vpg0A0SI1VD2I_34
ocherrum wijzigde dit bericht op 28-03-2025 11:52
Reden: typefout
Reden: typefout
0.07% gewijzigd
vrijdag 28 maart 2025 om 11:52
Je hoeft de beslissing om het te vertellen niet perse vandaag te nemen. Je kunt proberen dat even te laten rusten.
Ik snap heel goed dat je je schuldig voelt, ik zou zelf ook vinden dat je een grens bent overgegaan. Toch denk ik dat je door het te vertellen meer kapot kan maken dan je lief is.
Probeer je schuldgevoel om te zetten in werken aan je relatie.
Ik snap heel goed dat je je schuldig voelt, ik zou zelf ook vinden dat je een grens bent overgegaan. Toch denk ik dat je door het te vertellen meer kapot kan maken dan je lief is.
Probeer je schuldgevoel om te zetten in werken aan je relatie.
vrijdag 28 maart 2025 om 12:00
Niet?
Dus jij vind er niks verkeerd aan dat ze stiekem op een dating app zit en afspreekt met een ander, om gevoelens van verliefdheid uit te spreken etc?
Dat ze eigenlijk een blauwtje heeft gelopen bij deze man, heeft voorkomen dat het nog verder uit de hand is gelopen. Maar evengoed blijft dit een vorm van vreemdgaan. Daar zijn niet alleen fysieke handelingen voor nodig.
Hoe dan ook, het is gebeurd. Hoe ermee verder is nu aan TO.
Ze wil duidelijk haar geweten zuiveren, van een bepaalde last af.
Ze moet zich wel afvragen tegen welke prijs ze dat wil doen.
vrijdag 28 maart 2025 om 12:06
Hallodaar schreef: ↑28-03-2025 11:37Dat afspreken met die andere man was natuurlijk niet zo netjes naar je echtgenoot toe. Op die dating app zitten ook niet.
Die man zit op een datingapp. TO niet.
TO, wil je echt je man kwetsen om je eigen geweten te ontlasten? Terwijl er niks gebeurd is? Zie het als een wake-up call en ga aan de slag met jezelf en je relatie. Zonder het op te biechten. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.
Coffee is never my cup of tea

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in