Indrukwekkende documentaires deel 2
zaterdag 6 juni 2020 om 17:20
Het topic met tips voor goede documentaires.
Hier komen we vandaan: entertainment/indrukwekkende-documentai ... ages/57646
Hier komen we vandaan: entertainment/indrukwekkende-documentai ... ages/57646
zaterdag 29 maart 2025 om 19:57
npo / vpro
maandag 31 maart 2025 om 12:52
"Tell them you love me" op SkyShowtime. Over een vrouwelijke docent die communiceert via "facilitated communication" met een non-verbale man met hersenverlamming, en een seksuele relatie met hem stelt te hebben. Anderen noemen het verkrachting, en daar wordt ze ook voor vervolgd.
Verontrustend en indrukwekkend.
maandag 31 maart 2025 om 18:25
The mother of all lies op NPO
Casablanca, 1981. Een zwarte bladzijde uit de Marokkaanse geschiedenis. Tijdens de zogenoemde broodoproer braken rellen uit, met een groot bloedbad als gevolg. Wat gebeurde er die avond precies? En wat voor indruk liet dit achter bij de bevolking? Op creatieve wijze reconstrueert filmmaker Asmae El Moudir deze pijnlijke geschiedenis van haar geboorteland en familie.
het verhaal komt langzaam op gang, maar tis heel mooi gemaakt.
Casablanca, 1981. Een zwarte bladzijde uit de Marokkaanse geschiedenis. Tijdens de zogenoemde broodoproer braken rellen uit, met een groot bloedbad als gevolg. Wat gebeurde er die avond precies? En wat voor indruk liet dit achter bij de bevolking? Op creatieve wijze reconstrueert filmmaker Asmae El Moudir deze pijnlijke geschiedenis van haar geboorteland en familie.
het verhaal komt langzaam op gang, maar tis heel mooi gemaakt.
Relax we're all crazy, it's not a competition
maandag 31 maart 2025 om 18:36
Bedankt voor de tip!MissUnderstood schreef: ↑31-03-2025 12:52"Tell them you love me" op SkyShowtime. Over een vrouwelijke docent die communiceert via "facilitated communication" met een non-verbale man met hersenverlamming, en een seksuele relatie met hem stelt te hebben. Anderen noemen het verkrachting, en daar wordt ze ook voor vervolgd.
Frankly my dear, I don"t give a damn
donderdag 3 april 2025 om 13:26
Alles wat Spong uitkraamt neem ik sowieso niet serieus.
Hij laat iedere keer weer zien wat voor een mafklapper het is.
Relax we're all crazy, it's not a competition
donderdag 3 april 2025 om 13:59
Ja, daarom is het een beetje jammer dat het zoveel aandacht krijgt. Die man zegt continu vreemde dingen, maar dit wordt er nu uitgehaald en krijgt alle aandacht, en eerlijk gezegd denk ik dat hij het nog leuk vindt ook. Jammer dat een - in essentie goed punt - nu zo wordt platgeslagen en ineens om hem lijkt te draaien.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in