Napraat 2025.3 met geklets en lentekriebels.
maandag 10 maart 2025 om 10:19
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.3 met geklets en lentekriebels.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Welkom in napraat 2025.3 met geklets en lentekriebels.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrijdag 11 april 2025 om 18:24
Diep.Lady*Voldemort schreef: ↑11-04-2025 18:22Ik denk dat bijna iedereen poseert in zijn onderbroek. Verreweg de meesten dragen er zelfs iets overheen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
vrijdag 11 april 2025 om 18:25
Ik ook, maar gelukkig kan jet het OV tegenwoordig met je PINpas betalen. Lijkt mij een stuk makkelijker. In het buitenland kan ik dan wel weer overweg met het OV. Camper buiten de stad parkeren en dan met OV de stad in.
vrijdag 11 april 2025 om 18:29
Volgens mij gaat t erom of je je kunt verplaatsen in iemand anders, of daartoe bereid bent.
Zelf denk ik ook wel eens oprecht: huh? Hoe dan? Bijvoorbeeld over mensen mét kinderen op t platteland zonder rijbewijs.
Dat is niet lullig bedoeld maar oprechte verbazing.
En soms heb ik die verbazing helemaal niet. Ik heb dan wel kinderen maar kan me heel goed voorstellen dat ik ze níet had gehad.
Mensen nemen dit soort dingen vaak zo persoonlijk op, terwijl t niet zo bedoeld hóeft te zijn.
Zelf denk ik ook wel eens oprecht: huh? Hoe dan? Bijvoorbeeld over mensen mét kinderen op t platteland zonder rijbewijs.
En soms heb ik die verbazing helemaal niet. Ik heb dan wel kinderen maar kan me heel goed voorstellen dat ik ze níet had gehad.
Mensen nemen dit soort dingen vaak zo persoonlijk op, terwijl t niet zo bedoeld hóeft te zijn.
vrijdag 11 april 2025 om 19:09
Hoe krijgen ze dat voor elkaar dan? Duurde hier vier maanden.Lady*Voldemort schreef: ↑11-04-2025 16:35Nou ja ze toont zelf ook al geen enkele belangstelling voor een rijbewijs dus ik denk dat dat wel mee zal vallen. Zoon is het zwarte schaap hier, die mag over drie weken weer afrijden en als alles meezit hebben we dan eindelijk een bolide voor de deur.
vrijdag 11 april 2025 om 19:12
Je hebt er wel lol in he?
En het klopt ook nog eens niet. Het wordt inderdaad zondag minder mooi hier maar niks geen storm of zo hoor.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
vrijdag 11 april 2025 om 19:13
De natuur staat hier te springen om regen, dus laat maar komen!
Pluviofiel
vrijdag 11 april 2025 om 19:15
Nou alles heeft al meerdere keren deze week onder het saharazand gezeten hier. Vanmorgen zelfs op de ramen, moet ik verplicht lappen, bah.Lady*Voldemort schreef: ↑11-04-2025 19:12Je hebt er wel lol in he?
En het klopt ook nog eens niet. Het wordt inderdaad zondag minder mooi hier maar niks geen storm of zo hoor.
vrijdag 11 april 2025 om 19:15
vrijdag 11 april 2025 om 19:16
Saharazand is vervelend inderdaad, maar dat gedurige gewaarschuw voor spaanse regen en spaanse stormen ook.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
vrijdag 11 april 2025 om 19:17
En dat is ook een waarheid als een koe. Ik sta de godganse dag mijn bonsaiberken te bewateren nu.Kidneybean schreef: ↑11-04-2025 19:13De natuur staat hier te springen om regen, dus laat maar komen!
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
vrijdag 11 april 2025 om 19:20
vrijdag 11 april 2025 om 19:26
Nee helemaal geen lol. Ik gun mijn kinderen een vet festival. Of ze zijn hier dramatisch, want semana santa. Ook een ding hier. Of het valt in het water en dan baal ik met ze mee.Lady*Voldemort schreef: ↑11-04-2025 19:12Je hebt er wel lol in he?
vrijdag 11 april 2025 om 19:35
smorre schreef: ↑11-04-2025 18:29Volgens mij gaat t erom of je je kunt verplaatsen in iemand anders, of daartoe bereid bent.
Maar er is natuurlijk wel een groot verschil tussen: goh, dat zou ik denk wel lastig vinden, op het platteland zonder auto. Hoe lossen jullie dat op? Of: nou dan zou ik maar eens snel mijn rijbewijs gaan halen als ik jou was!
Weet niet of ik nou helemaal de juiste analogie aanhaal maar wat ik bedoel is: goh hoe zit dat, dat verbaast me, hoe doe je dat dan? Of: nou ja, idioot zeg, dat is natuurlijk uiterst ongebruikelijk en dus raar. Daar moet je wat aan doen. En vervolgens: wacht maar, als ze eenmaal naar school gaan heb je het echt nodig, dan ga je het heus wel halen!
We're just two lost souls
vrijdag 11 april 2025 om 19:40
vrijdag 11 april 2025 om 19:42
O dat is altijd zo naar die kappen.Kattentuintje schreef: ↑11-04-2025 19:40Ja! Hij loopt nu alleen nog steeds achteruit, uurtje of drie inmiddels, in de hoop dat hij dan uit de kap loopt. Ik heb het al een paar keer uitgelegd maar helaas.
vrijdag 11 april 2025 om 19:43
Dat mijn poes na haar sterilisatie omdat ik haar een theedoek omgeknoopt had zodat ze niet aan de wond kon likken. Hilarisch en zielig tegelijk en ze heeft dat drie dagen volgehouden. Toen mocht het 'verband' er af en liep ze weer vooruit.Kattentuintje schreef: ↑11-04-2025 19:40Ja! Hij loopt nu alleen nog steeds achteruit, uurtje of drie inmiddels, in de hoop dat hij dan uit de kap loopt. Ik heb het al een paar keer uitgelegd maar helaas.

vrijdag 11 april 2025 om 19:43
Mijn auto zit nog vol Sahara zand van de vorige keer.
En dat was al de tweede keer in de 6 weken sinds mijn auto geboren is.
vrijdag 11 april 2025 om 19:44
Ja met die spalk en flink dik verband hoefde het niet, want hij kwam daar gewoon niet aan. Maar nu die poot opeens beschikbaar is... de wond zelf is goed dicht, maar er zitten wel wat schaafwondjes van de spalk en daar wil hij aan likken. En sowieso: zorgen dat hij er weer decent bij loopt natuurlijk, het is een kat! Dus die kap is nu nieuw.
vrijdag 11 april 2025 om 19:45
OlleGrieze schreef: ↑11-04-2025 19:43Dat mijn poes na haar sterilisatie omdat ik haar een theedoek omgeknoopt had zodat ze niet aan de wond kon likken. Hilarisch en zielig tegelijk en ze heeft dat drie dagen volgehouden. Toen mocht het 'verband' er af en liep ze weer vooruit.
Ach gos... haha! Hij heeft zich er nu even aan overgegeven en hangt op de leuning van de stoel te hangen. Heul zielig.