Mode & Beauty alle pijlers

Kledingtips voor mijn figuur

26-04-2025 09:49 20 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De titel zegt het al maar ik zoek wat tips voor kleding.

Ik ben onzeker over mijn figuur, mijn benen zijn fors waardoor ik me in een spijkerbroek vaak dik voel. Na 4 kinderen heb ik een buikje.

Mijn taille is slank en ik heb “goede” borsten.

Ik ben 1.70.

Wat betreft broeken draag ik gemiddeld maat 42 en voor bovenkleding maat 40 ongeveer.

Ik zoek voornamelijk combinaties met broeken, zowel casual als wat meer zakelijk.

Ik vind die wijdere palazzo broeken heel leuk maar ik ben klein en dat maakt me echt vierkant.

Wat raden jullie aan met mijn figuur? Tips? Websites? Inspiratiefoto’s?
1.70 is toch niet klein?
Ik heb ook een maat verschil tussen boven- en onderlijf en qua broeken vind ik rechte modellen het mooist vallen, dat kan zowel smal als wat wijder zijn maar niet skinny of heel wijd.
Heb je al eens verschillende taillehoogtes geprobeerd? Met een stof die wat zachter is dan denim kan een hoge taille die je buik bedekt fijn zijn. En een hoge taille gecombineerd met bloes of trui die je instopt benadrukt de taille.

Draag je ook jurken/rokken, of liever broeken?
What a nuanced anxiety
Als je zo’n palazzobroek draagt, moet je shirt er deels in, anders lijk je inderdaad vierkant. (Niets moet natuurlijk, maar dat staat mooier. Ik doe het overigens alsnog niet omdat ik juist decennia niet heb gedaan en nog steeds verbaasd ben dat het mag).
1.70 is niet klein.
Balans creëren tussen boven- en onderlichaam kan op verschillende manieren:

Door accent te leggen op het bovenlichaam. Rechte schoudervullingen, pofmouwtjes, prints, eventueel met een v-hals voor een verlengend effect.

Door volume te verleggen naar beneden. Bijvoorbeeld door flared broeken of broeken die wijd zijn, maar aan het bovenbeen nog een beetje aangesloten.

Peplum tops of getailleerde jasjes leggen een mooi accent op je taille
Ik draag meestal een bootcut of een flared jeans. Ik heb ongeveer dezelfde lengte als jou en heb maar 44/46.
Maar mensen gaan voorbij
KamilleT schreef:
26-04-2025 10:26
Als je zo’n palazzobroek draagt, moet je shirt er deels in, anders lijk je inderdaad vierkant. (Niets moet natuurlijk, maar dat staat mooier. Ik doe het overigens alsnog niet omdat ik juist decennia niet heb gedaan en nog steeds verbaasd ben dat het mag).
De French tuck is alweer uit ;) is iets van de oudere generatie. Volgens Gen Z dan hè :mrgreen:
pina schreef:
26-04-2025 11:29
De French tuck is alweer uit ;) is iets van de oudere generatie. Volgens Gen Z dan hè :mrgreen:
Oh echt? Ik ben opgegroeid met het idee dat ingestopte shirts not done zijn, dus ben er nooit aan begonnen. En nu kan het dus al niet meer?
Ik zit dicht bij jouw maten en voor mij werken lange broeken die bij het bovenbeen meer aansluitend zitten en dan uitlopen goed. Een fijn zittende jeans is Nuamber van Nümph.

Naast kleding doet houding ook een hoop met hoe kleding zit. Coretraining kan daarbij helpen, zeker als je wat ouder wordt.
KamilleT schreef:
26-04-2025 11:34
Oh echt? Ik ben opgegroeid met het idee dat ingestopte shirts not done zijn, dus ben er nooit aan begonnen. En nu kan het dus al niet meer?
Je hebt t momentum gemist! (Ik ook trouwens)
Bedankt voor de tips.

Klein was niet de goede omschrijving zie ik, maar m’n benen zijn wel kort in vergelijking tot mn bovenlichaam.
Daardoor voel ik me klein denk ik :-)
Bedlamp76 schreef:
26-04-2025 12:26
Bedankt voor de tips.

Klein was niet de goede omschrijving zie ik, maar m’n benen zijn wel kort in vergelijking tot mn bovenlichaam.
Daardoor voel ik me klein denk ik :-)
Dan kan je je taille ' naar boven' halen. Rechte roeken met een hogere taille met een aansluitend shirtje. (Of een A-lijn jurk met een verhoogde taille verlengt optisch je benen.)
Ik vind travelstof mooi afkleden. Ik heb veel collega's met dit soort kleding en eigenlijk staat het iedereen mooi. En het zit lekker.
Ik vind 1.70 ook helemaal niet klein. :-o
Heal the world, make it a better place.
Stormke81 schreef:
26-04-2025 14:47
Ik vind travelstof mooi afkleden. Ik heb veel collega's met dit soort kleding en eigenlijk staat het iedereen mooi. En het zit lekker.
Ai nee. Alle bubbels en bobbels zichtbaar.
Firm believer in: you shouldn't have bothered me to begin with.
Valtifest schreef:
26-04-2025 16:33
Ik heb toch echt wel stevige collega’s maar zie dit alleen bij beige. Of ze hebben stevige benen zonder putten. Ik heb zelf geen perfecte benen, maar zie in de zwarte en blauwe varianten geen putten bij mijzelf.
Valtifest schreef:
26-04-2025 16:33
Alleen als je goedkope travelstof koopt.
Bij Studio Anneloes zie je echt nix (behalve bij de beige).
pina schreef:
26-04-2025 11:29
Welnee. Ik zie het echt nog heel veel bij die generatie (en bij die van mij ook).
Stormke81 schreef:
26-04-2025 14:47
Wat is travelstof? Heb je daar een voorbeeld van? Ik hou heel erg van kleding die lekker en licht zit (wel zonder dat er van alles doorheen komt haha).
Malibu123 schreef:
26-04-2025 19:07
Wat is travelstof? Heb je daar een voorbeeld van? Ik hou heel erg van kleding die lekker en licht zit (wel zonder dat er van alles doorheen komt haha).
Travel stof is een mix van polyamide met elastaan ( snel droog en kreukelt vrijwel niet) waar net als bij andere stoffen verschil in kwaliteit is.
Maar mensen gaan voorbij
Malibu123 schreef:
26-04-2025 19:07
Gmaxx en studio anneloes zijn voorbeelden. De kwaliteit van anneloes is top. Al moet je wel wassen zonder wasverzachter.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven