Vrij op 5 mei?
zondag 4 mei 2025 om 13:16
zondag 4 mei 2025 om 13:20
Helaas wel, dus nu moeten wij van de wasserij voor vier dagen was in drie dagen tijd wegwerken. Want die mensen in die instellingen maken er echt geen onderbroek minder om vies omdat wij toevallig zo nodig een vrije dag moeten.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
zondag 4 mei 2025 om 13:22
Hier (gewoon een kantoorbaan) hebben geen enkele feestdag vrij, die moet je zelf opnemen van je vakantiedagen.
Toen dit veranderd werd, kreeg wel iedereen er 10 vakantiedagen bij (op fulltime basis). Heel gunstig dus, want we hebben geen 10 feestdagen per jaar en ze vallen ook nog weleens in het weekend. 5 mei is de enige van de feestdagen, die we verplicht vrij moeten nemen.
Toen dit veranderd werd, kreeg wel iedereen er 10 vakantiedagen bij (op fulltime basis). Heel gunstig dus, want we hebben geen 10 feestdagen per jaar en ze vallen ook nog weleens in het weekend. 5 mei is de enige van de feestdagen, die we verplicht vrij moeten nemen.
zondag 4 mei 2025 om 13:38
Inderdaad. Onder mijn CAO vallen ook functies die altijd doorgaan, maar die krijgen dan wel een feestdagentoeslag als ze die dag moeten werken. Het is duidelijk dat OP bedoelt of het in jouw CAO/bedrijfsreglement een vrije dag is, dus vind het nogal flauwe reacties weer.Hoelahoep schreef: ↑04-05-2025 13:02Voor mensen in de zorg: ondanks de zorg natuurlijk altijd doorloopt is het toch wel een feestdag volgens CAO ggz.
Zelfs jaarlijks (zit in je feestdagencompensatiepotje verwerkt als het op een doordeweekse dag valt) en krijgen als we moeten werken dus betaald als zijnde feestdag.
Dus zeker wel feestdag, ongeacht je moet werken of niet.
zondag 4 mei 2025 om 14:47
Ik ook. Liever dan Hemelvaart bijvoorbeeld als ik zou moeten kiezen.Lila-Linda schreef: ↑04-05-2025 14:02
Maar ik vind principieel dat 5 mei wel een officiële feestdag zou moeten zijn.
zondag 4 mei 2025 om 15:04
Dat is het ook.Lila-Linda schreef: ↑04-05-2025 14:02Wij hebben geen vrij, maar ik heb wel een vrije dag genomen
Even lekker lang weekend
Ik heb een Cao met veel vrije dagen, en volledig zelf te bepalen, dus ach.
Maar ik vind principieel dat 5 mei wel een officiële feestdag zou moeten zijn.
Where is my mind?
zondag 4 mei 2025 om 15:23
Dit is wel een topregeling. Wil ik ook wel.BosZonnebloemen schreef: ↑04-05-2025 13:22Hier (gewoon een kantoorbaan) hebben geen enkele feestdag vrij, die moet je zelf opnemen van je vakantiedagen.
zondag 4 mei 2025 om 15:36
Ik ben er pas sinds kort achter gekomen dat het eigenlijk voor alle nationale feestdagen geldt dat je pas vrij bent als het tussen werkgever en werknemer is afgesproken. Zelfs met kerst en zo. En inderdaad: alle feestdagen waarop we vrij zijn staan expliciet in onze CAO.
Nu nog een regeling dat als een feestdag in het weekend valt, je op maandag vrij hebt zoals in veel andere landen.
Nu nog een regeling dat als een feestdag in het weekend valt, je op maandag vrij hebt zoals in veel andere landen.
zondag 4 mei 2025 om 15:37
Maar geen nationale vrije dag
zondag 4 mei 2025 om 15:42
We hebben in Nederlend geen officiele nationale vrije dagen. Alle officiele feestdagen zijn feestdagen, geen verplichte vrije dagen.
Where is my mind?

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in