Het Blok 2025
vrijdag 16 mei 2025 om 05:39
Nee, want ze voelen zich boven iedereen staan. Ze pikken niet hoe Ray zich gedraagt maar hij is wel degene die ze gaat beoordelen.
En in deze situatie (dit programma) is Ray gewoon de baas. Dat is zijn rol. Daar hoort een beetje streng zijn bij.
vrijdag 16 mei 2025 om 06:28
vrijdag 16 mei 2025 om 09:19
Ray is gewoon recht voor zijn raap, maar Mark dient met fluwelen handschoentjes te worden aangepakt
vrijdag 16 mei 2025 om 18:13
Vanmiddag ben ik even langs het blok gelopen. Leuk om te zien wat er ten opzichte van de uitzendingen en nu al veranderd is. Verder eens met de reacties hier. Marken Heidi vind ik vreselijk van wat we van ze zien. Naomi veel leuker dan gedacht en de zusjes vind ik ook leuk.
"After all this time?" "Always."
vrijdag 16 mei 2025 om 20:04
Van Mark krijg ik echt flashbacks van alle nare managers die ik ooit heb gehad. Ik heb nog nooit zo'n samenstelling gezien van alle verschrikkelijke eigenschappen van een betweterige middelmanager in 1 persoon.
Probeer hier echt niet te projecteren en het is natuurlijk ook montage, maar hij heeft daadwerkelijk wel het lef gehad zo tegen Ray te doen anders waren de beelden er niet en dat domme gelul in de biecht komt ook ergens vandaan.
Probeer hier echt niet te projecteren en het is natuurlijk ook montage, maar hij heeft daadwerkelijk wel het lef gehad zo tegen Ray te doen anders waren de beelden er niet en dat domme gelul in de biecht komt ook ergens vandaan.
vrijdag 16 mei 2025 om 22:15
Als Victor en Naomi het al niet af hebben, dan is de planning te strak.
vrijdag 16 mei 2025 om 23:14
Wij hebben tot en met gisteren gezien. Wat een vreselijke mensen zijn Mark en Heidy. Ray maak je de pis niet lauw. Die bleef rustig staan, claimde nog effe wat extra ruimte van Mark door zijn hand op de steiger te zetten en vertrok geen spier. Mark daarentegen stond sputterend en zenuwachtig bewegend in zeer gesloten houding te brallen. Was geweldige tv

Poep, wie heeft jou gescheten?
zaterdag 17 mei 2025 om 08:18
Hier dacht ik ook aan. Terwijl de Australische versie ook een strakke planning heeft en een krap budget en veel onderling gedoe, vind ik die toch leuker om naar te kijken. Ze laten daar regelmatig plattegronden zien, en wat de deelnemers van plan zijn te gaan doen met een ruimte. De Nederlandse versie komt daarmee vergeleken rommelig en amateuristisch over. Je ziet bijvoorbeeld Faisel en Chris bakkeleien maar je hebt geen idee waarover omdat je niet weet waar ze naartoe werken. En de opleveringen waren een aanfluiting. Ben benieuwd hoe dat zal gaan met de badkamer en de keuken, wat nog veel meer werk is. Als ik tenminste blijf kijken.
zaterdag 17 mei 2025 om 08:34
Helemaal eens. Zij liepen zo ver voor op de rest. Victor zei het ook al, dat een week wel heel krap is. Er is tot diep in de nacht doorgewerkt om de deadline te halen en dan nog, zijn maar 2 van 6 kamers, bijna af.
En dan de jury, wat een zeurpieten. Zelfs over een oranje kaars lopen zeiken. Vorig jaar zijn Sanne en Daniel bijna constant op moodboard achtige settings beoordeeld. En over die meerwaarde waarover gesproken werd, ik heb nog nooit een huis in waarde zien stijgen door een slaapkamer. Daarbij zijn de ruimtes volgens mij al ingetekend in de plattegrond die de kandidaten hebben gekregen dus veel ruimte voor eigen inbreng is er volgens mij niet. Als een bed van 1,60 ineens een probleem is, terwijl je je kont niet kon keren in die slaapkamer. En je dan het nisje had moeten laten zitten terwijl die juist wat extra bracht, dan heb je het als makelaar niet goed begrepen. Maar ik snap dat het bed van 1,60 voor hem een probleem zou zijn.
En dan volgende week de badkamer, ik ben benieuwd hoe dat zal gaan. Dat wordt ook een slijtageslag vermoed ik, want die slaapkamer moet ook af omdat de caravans worden opgehaald. Ik heb toch het gevoel dat het dit jaar, krappere deadlines zijn. Maar ook de bouwbudgetten die gewonnen kunnen worden zijn lager. Eigenlijk heb ik het wel met hen te doen.
Ik doe mijn best
zaterdag 17 mei 2025 om 10:35
Wat ik niet snap is waarom die deadlines zo krap zijn. Het is toch niet leuk dat hierdoor een oplevering nooit kan lukken en dat de kwaliteit eronder lijdt. Geef ze een paar dagen extra en lever iets moois af. Is ook leuker om naar te kijken lijkt mij, want alsnog is het een enorme klus. Dat blijkt wel als Victor en Naomi het amper lukt om het af te krijgen.
Ik zie Mark en Heidi dit helemaal niet af maken. Ze trekken die werkdagen al niet en als je achter loopt moet je dat ook nog inhalen.
Die jury is een aanfluiting, die kun je toch niet serieus nemen.
Ik zie Mark en Heidi dit helemaal niet af maken. Ze trekken die werkdagen al niet en als je achter loopt moet je dat ook nog inhalen.
Die jury is een aanfluiting, die kun je toch niet serieus nemen.
zaterdag 17 mei 2025 om 11:18
De ruimtes zijn dit jaar ook hoger waardoor je alles op een steiger moet doen, opklimmen, naar beneden, verplaatsen, erop, eraf. Alleen dat kost al zoveel tijd. Verlaagde plafonds mogen niet, dus dichtmaken en alle leidingen erachter wegwerken ook niet. Het is echt veel arbeidsintensiever dan bij voorgaande jaren. Neemt niet weg dat dit wel een heel mooi en bijzonder pand is.
Maar bij de badkamer denk ik ook, dat kan toch niets worden in 1 week? Er moeten wanden geplaatst worden, gips er tegenaan, stucen en dat moet drogen voordat je kunt tegelen, voegen en kitten. En dan zal de douchewagen ook wel na oplevering opgehaald worden maar die douches moeten toch drogen voordat in gebruik genomen mogen worden?
Maar bij de badkamer denk ik ook, dat kan toch niets worden in 1 week? Er moeten wanden geplaatst worden, gips er tegenaan, stucen en dat moet drogen voordat je kunt tegelen, voegen en kitten. En dan zal de douchewagen ook wel na oplevering opgehaald worden maar die douches moeten toch drogen voordat in gebruik genomen mogen worden?
Ik doe mijn best
zaterdag 17 mei 2025 om 13:23
zondag 18 mei 2025 om 10:37
Dat wordt juist expres gedaan om mensen onder druk te zetten en uit te putten zodat er veel drama ontstaat. En dus hogere kijkcijfers.
zondag 18 mei 2025 om 12:50
Precies. Net als dat ze koppels uitzoeken waarvan ze bij voorbaat al weten dat die een enorme irritatiefactor gaan zijn. Alles natuurlijk voor de kijkcijfers.Vivamensje schreef: ↑18-05-2025 10:37Dat wordt juist expres gedaan om mensen onder druk te zetten en uit te putten zodat er veel drama ontstaat. En dus hogere kijkcijfers.
zondag 18 mei 2025 om 13:01
Ja snap ik ook, maar er is een verschil tussen met moeite net haalbaar, en absoluut niet haalbaar. Het is net als met een sportwedstrijd: de lat mag best hoog liggen, maar amateurs laten spelen in de eredivisie levert geen leuke wedstrijd op.Vivamensje schreef: ↑18-05-2025 10:37Dat wordt juist expres gedaan om mensen onder druk te zetten en uit te putten zodat er veel drama ontstaat. En dus hogere kijkcijfers.
zondag 18 mei 2025 om 13:46
Dat is toch ook logisch?Elizabethie schreef: ↑18-05-2025 12:50Precies. Net als dat ze koppels uitzoeken waarvan ze bij voorbaat al weten dat die een enorme irritatiefactor gaan zijn. Alles natuurlijk voor de kijkcijfers.
Zulke programma's bestaan dankzij de sponsors en die gaan geen programma financieren waar geen hond naar kijkt.
zondag 18 mei 2025 om 13:51
Hoe werkt dat dan in het Australische Het Blok en de Great British Bake Off? Daar hebben ze ook te maken met sponsoren en kijkcijfers.Vivamensje schreef: ↑18-05-2025 10:37Dat wordt juist expres gedaan om mensen onder druk te zetten en uit te putten zodat er veel drama ontstaat. En dus hogere kijkcijfers.
zondag 18 mei 2025 om 13:52
Dit. De lat ligt net te hoog.Draaideurforummer schreef: ↑18-05-2025 13:01Ja snap ik ook, maar er is een verschil tussen met moeite net haalbaar, en absoluut niet haalbaar. Het is net als met een sportwedstrijd: de lat mag best hoog liggen, maar amateurs laten spelen in de eredivisie levert geen leuke wedstrijd op.
zondag 18 mei 2025 om 14:06
Kwa kijkcijfers en bereik is Australie natuurlijk totaal niet te vergelijken met een klein landje als Nederland.
En volgens mij is Great Britisch Bake Off van de staatstelevisie en hebben die een veel groter budget
zondag 18 mei 2025 om 16:39
Bij het blok Australië zijn de deadlines ook krap en hebben de deelnemers moeite om binnen het budget te blijven. Maar ze hebben daar in ieder geval wel budget om (veel meer) professionele vaklui in te huren. Als daar een oplevering niet gehaald wordt is er een duidelijke oorzaak. Meestal lukt het ondanks de stress om een mooie ruimte af te leveren, al ontbreekt misschien hier en daar wel eens een plint of is een stopcontact niet aangesloten.
Ik begrijp wel dat dit met budgetten te maken heeft, maar als de Nederlandse versie met krappere budgetten moeten werken dan zouden ze de wedstrijd daarop moeten aanpassen. Zeker als je in zo'n monumentaal pand aan de slag gaat.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in