Geld & Recht alle pijlers

Wat doe jij met je vakantiegeld?

24-05-2025 16:04 113 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
het vakantiegeld komt voor de meeste mensen deze maand binnen! Gebruik jij het daadwerkelijk voor vakantie, of doe je er andere dingen van?

Waar besteed jij je vakantiegeld aan?

Totaal aantal stemmen: 181

vakantie (31%)
achterstallige betalingen/rekeningen (5%)
ik zet het op de spaarrekening (48%)
anders (17%)
Het grootste deel gaat naar het (spaar)potje voor tandarts- en dierenartsrekeningen want dat potje is helaas meer dan opgebruikt.
En omdat ik morgen een jaar gestopt ben met roken heb ik voor mezelf een loopband gekocht omdat ik wat meer wil bewegen :cheer2:
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Mette schreef:
24-05-2025 17:20
Wat doen jullie met het bedrag dat je lekker mag verkwisten van jezelf? Uit eten, nieuwe outfit, bloemen?
Ikea, schoenen, Lego.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
Ik heb een gedeelte gebruikt om er extra vakantiedagen van te kopen. Wat over is gaat op aan de vakantie.
Solomio schreef:
24-05-2025 17:29
Ikea, schoenen, Lego.
Leuk idee, Lego!
Sparen, net zoals altijd.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Deels onderhoud auto, deels voor woonkamer opknappen (schilderen en nieuwe vloer). Toevoeging: een bedrag ook om aan mezelf te besteden om eens écht te shoppen. Voor mij is écht shoppen in 1x een x-bedrag uit te geven i.p.v. over een aantal jaren verspreid dingen kopen omdat iets echt is versleten bijv.
iceteapeach wijzigde dit bericht op 24-05-2025 17:49
57.73% gewijzigd
wij slapen nooit.
Grootste deel van onze vakantie is al betaald. Alles is op de spaarrekening gezet, het restant van de vakantie zal nog wel betaald worden daarvan. Verder gaat t op de spaar voor wanneer het nodig is.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Net een huis gekocht dus het gaat naar de inrichting.
Naar de belastingdienst zoals alle andere jaren sinds ik deels ben afgekeurd.
Lady*Voldemort schreef:
24-05-2025 17:22
Lekker eten (bestellen), nieuwe kleren, leuke boeken, dat soort dingen.

Qua kleren heb ik wel gezorgd dat ik meteen voor een jaar klaar ben.
Fijn, een jaar niet die ellende met shoppen. Ooit was het mjjn hobby maar da's lang geleden.
Ik heb voor 'anders' gekozen.
Wij gaan zelf niet op vakantie als gezin.
Het gaat in een apart potje op de spaarrekening, net als mijn eindejaarsuitkering, en dan doe ik daar gedurende het jaar verschillende leuke dingen van.
Een weekend weg met mijn dochter, geld voor mijn pubers die met vrienden gaan kamperen, een thuisstudie e.d.
Allereerst draag ik meer dan 50% aan de Belastingdienst af :"-(
Gedeelte spaar en een gedeelte aan aankoop nieuwe bomen.
Wij gebruiken het als zakgeld op onze all-inclusive vakantie
De helft op de spaarrekening spaarrekening en de andere helft heb ik uitgegeven aan beurt aan de auto, zomerschoenen en wat kleding
Mwoah schreef:
24-05-2025 18:09
Wij gebruiken het als zakgeld op onze all-inclusive vakantie

Kun je dat uitleggen?
All-inclusive is toch dat alles inclusief is? Waar heb je dan zakgeld voor nodig?
Ik laat het maandelijks uit betalen en spaar het dan. Maar ik geef jaarlijks ongeveer 2/3 van dat bedrag aan vakanties uit dus indirect betaal ik er mijn vakantie mee.
Mette schreef:
24-05-2025 17:20
Wat doen jullie met het bedrag dat je lekker mag verkwisten van jezelf? Uit eten, nieuwe outfit, bloemen?

Ik mag niks verkwisten van mezelf. Wij gaan altijd van het vakantiegeld op vakantie. Tegenwoordig hebben we nog wel reserves die we aan de vakantie kunnen toevoegen, vroeger gingen we echt naar huis als het geld op dreigde te raken.

Toen (met drie kinderen) gingen we maximaal twee weken en een paar dagen. Tegenwoordig wel 23 dagen.
Mette schreef:
24-05-2025 17:53
Fijn, een jaar niet die ellende met shoppen. Ooit was het mjjn hobby maar da's lang geleden.
Ik vind er ook geen reet aan. Boeken shoppen vind ik wel leuk, ik heb er net weer vier besteld :lol:
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Speculaastaart schreef:
24-05-2025 18:15
Kun je dat uitleggen?
All-inclusive is toch dat alles inclusief is? Waar heb je dan zakgeld voor nodig?
Excursies enzo niet. En vaak zijn bepaalde dingen toch uitgezonderd… dus je betaalt altijd nog wel iets.

Hier gaat her vakantiegeld op de spaar. Indirect betalen we er de vakantie van. Ik zie het als een extra bedrag wat dan uitgegeven mag worden aan uitjes en eten etc.
Speculaastaart schreef:
24-05-2025 18:19
Ik mag niks verkwisten van mezelf. Wij gaan altijd van het vakantiegeld op vakantie. Tegenwoordig hebben we nog wel reserves die we aan de vakantie kunnen toevoegen, vroeger gingen we echt naar huis als het geld op dreigde te raken.

Toen (met drie kinderen) gingen we maximaal twee weken en een paar dagen. Tegenwoordig wel 23 dagen.
Wij gaan altijd een week, dat vind ik mooi zat en dan valt er tenminste nog wat te regelen met de poes en zo. En die week is al lang betaald want we hebben voordelig vroeg geboekt en mijn man is dan zo dat ie meteen wil betalen ook want dan zijn we er maar weer vanaf. Voor de rest doen we nooit veel geks op vakantie, we koken zelf in het huisje dus de bijkomende kosten zijn hooguit een paar museumbezoeken en terrasjes.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Bbubbels schreef:
24-05-2025 18:21
Excursies enzo niet. En vaak zijn bepaalde dingen toch uitgezonderd… dus je betaalt altijd nog wel iets.

Hier gaat her vakantiegeld op de spaar. Indirect betalen we er de vakantie van. Ik zie het als een extra bedrag wat dan uitgegeven mag worden aan uitjes en eten etc.

Oh, oké, dank je wel!
Ik ken het concept niet uit ervaring en ik zou dus denken dat alles erbij zit. Misschien toch erg naïef.
Lady*Voldemort schreef:
24-05-2025 18:23
Wij gaan altijd een week, dat vind ik mooi zat en dan valt er tenminste nog wat te regelen met de poes en zo. En die week is al lang betaald want we hebben voordelig vroeg geboekt en mijn man is dan zo dat ie meteen wil betalen ook want dan zijn we er maar weer vanaf. Voor de rest doen we nooit veel geks op vakantie, we koken zelf in het huisje dus de bijkomende kosten zijn hooguit een paar museumbezoeken en terrasjes.

Wij vinden het de moeite en de benzine niet waard om voor een weekje te gaan kamperen in de verte zon. Het hebben van een kampeermiddel in een stalling wordt ook erg duur als dat voor een weekje per jaar is. Voor drie weken is het dat ook. Ooit hopen we langer en vaker te gaan.
LemoosGaatDoor schreef:
24-05-2025 17:53
Naar de belastingdienst zoals alle andere jaren sinds ik deels ben afgekeurd.
Kan je hier iets meer over vertellen? Waarom is dat?
Lady*Voldemort schreef:
24-05-2025 18:20
Ik vind er ook geen reet aan. Boeken shoppen vind ik wel leuk, ik heb er net weer vier besteld :lol:
Ja, zeker! Ik kan me ook best lang vermaken in een boekenwinkel tegenwoordig.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven