's Avonds warm blijven voor de tent
zaterdag 14 juni 2025 om 22:24
Wij gaan binnenkort kamperen in de bergen, op een campingplek zonder elektriciteit. We hebben dit eerder gedaan en qua temperatuur is dat overdag heerlijk en 's nachts ook prima in de slaapzak. Het probleem zit hem in de avonduren: tussen zonsondergang en bedtijd. Dan zitten we voor de tent een spelletje te doen en krijg ik het koud, zeker als er wat wind staat. Zelfs thermokleding, muts en winterjas lijken dan niet echt te helpen. Het gaat in mijn botten zitten en ik warm pas in de slaapzak met een kruik weer op.
Nu zat ik voor de aankomende vakantie te kijken naar een oplaadbare Stoov, maar dat vind ik wel wat duur en het lijkt alsof het verwarmingselement maar op een heel klein stukje zit. Hebben jullie suggesties om warmer te blijven tijdens deze avonduren? Misschien hebben de meer ervaren kampeerders nog ideeën waar ik niet aan heb gedacht,
Nu zat ik voor de aankomende vakantie te kijken naar een oplaadbare Stoov, maar dat vind ik wel wat duur en het lijkt alsof het verwarmingselement maar op een heel klein stukje zit. Hebben jullie suggesties om warmer te blijven tijdens deze avonduren? Misschien hebben de meer ervaren kampeerders nog ideeën waar ik niet aan heb gedacht,
zaterdag 14 juni 2025 om 22:36
zaterdag 14 juni 2025 om 22:40
zaterdag 14 juni 2025 om 22:42
Nou ja zeg. Ik vond mezelf zo onduidelijk met mijn handenwarmdingetjes voor wandelaars, dat ik ze even voor je wilde googelen.
Kom ik deze tegen!
https://www.bol.com/nl/nl/p/80-voetwarm ... gJGP_D_BwE
Kom ik deze tegen!
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zaterdag 14 juni 2025 om 22:50
Ik verwacht half dat dit niet de tip is die je zoekt, maar misschien ook wel: ik ga met koude het liefst al in de tent zitten, met m'n benen in de slaapzak, en neem een dienblad mee, om de spelletjes op te doen. Ik had vroeger een koepeltentje met een handige lus aan het dak waar perfect een lampje aan kon hangen, voor fijn licht.
zaterdag 14 juni 2025 om 22:57
Dat deed ik twee jaar geleden in Oostenrijk ook idd. Daar zaten we behoorlijk hoog, en wij kamperen ook zonder stroom. In onze tent past wel een tafeltje binnen, dus dan zaten we binnen spelletjes te spelen en ging ik vast met mijn benen in mijn slaapzak zitten. Dat ging heel goed.framboise-t schreef: ↑14-06-2025 22:50Ik verwacht half dat dit niet de tip is die je zoekt, maar misschien ook wel: ik ga met koude het liefst al in de tent zitten, met m'n benen in de slaapzak, en neem een dienblad mee, om de spelletjes op te doen. Ik had vroeger een koepeltentje met een handige lus aan het dak waar perfect een lampje aan kon hangen, voor fijn licht.
zaterdag 14 juni 2025 om 22:58
Leg iets onder je zitplek dat de kou die optrekt vanuit de grond tegenhoudt,
En verder zou ik die kruik alvast een keer vullen voor de avond.
Voor de prijs van een aantal stoov-producten heb je ook bijv een verwarmd vest bij de Decathlon. Lijkt mij dan eerder het proberen waard! (Als je tenminste tussentijds ergens de mogelijkheid tot opladen hebt).
En verder zou ik die kruik alvast een keer vullen voor de avond.
Voor de prijs van een aantal stoov-producten heb je ook bijv een verwarmd vest bij de Decathlon. Lijkt mij dan eerder het proberen waard! (Als je tenminste tussentijds ergens de mogelijkheid tot opladen hebt).
zaterdag 14 juni 2025 om 23:01
https://www.bol.com/nl/p/tent-kachel-zw ... androidapp
Ligt er wel aan waar je gaat kamperen of je dit mag gebruiken. We hebben deze zelf en ik vind het geweldig. We hebben er ook op gekookt en in de avond nog popcorn in een pannetje op gemaakt. Super kneuterig. Maar je bent wel afhankelijk van de plek, voor eventueel brandgevaar en hoe dichtbij/verweg buren zitten. We krijgen er heel veel leuke opmerkingen over.
Ligt er wel aan waar je gaat kamperen of je dit mag gebruiken. We hebben deze zelf en ik vind het geweldig. We hebben er ook op gekookt en in de avond nog popcorn in een pannetje op gemaakt. Super kneuterig. Maar je bent wel afhankelijk van de plek, voor eventueel brandgevaar en hoe dichtbij/verweg buren zitten. We krijgen er heel veel leuke opmerkingen over.
zaterdag 14 juni 2025 om 23:04
Wat een super leuk ding! Als je niet in een droog gebied gaat zitten dan wist ik het wel! Dan nam ik die mee!apiejapie schreef: ↑14-06-2025 23:01https://www.bol.com/nl/p/tent-kachel-zw ... androidapp
zaterdag 14 juni 2025 om 23:44
zaterdag 14 juni 2025 om 23:47
En dan ‘‘s avonds gezellig in de auto gaan zitten? Met draaiende motor als het een benzineauto is?Vivamensje schreef: ↑14-06-2025 22:46Ga je met de auto? Dan zou de verwarming daarvan kunnen gebruiken.
zaterdag 14 juni 2025 om 23:49
Wol slaapt ook heerlijk.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
zaterdag 14 juni 2025 om 23:59

https://www.obelink.nl/selk-bag-lite-bl ... gIrB_D_BwE
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 15 juni 2025 om 00:00
Zulke handverwarmers heb ik met -13 gebruikt en werkten heel goed.feow schreef: ↑14-06-2025 22:42Nou ja zeg. Ik vond mezelf zo onduidelijk met mijn handenwarmdingetjes voor wandelaars, dat ik ze even voor je wilde googelen.
Kom ik deze tegen!
TO je moet ze schudden en daardoor worden ze warm. Die van mij bleven 6 uur warm, op het eind wat lauw.
zondag 15 juni 2025 om 00:24
Mag je wel vuur stoken bij je tent? Heb wel eens mensen met zo'n opvouwbaar kampvuur ding gezien: https://www.amazon.nl/KAHEIGN-vuurplaat ... d_source=1
En Decathlon heeft verschillende houtbranders voor bij het kamperen.
En Decathlon heeft verschillende houtbranders voor bij het kamperen.
zondag 15 juni 2025 om 01:04
Yep! Of je wordt opgegeten door muggen of je vernikkeld van de kou

zondag 15 juni 2025 om 02:12
Ik woon en kampeer in een land waar het ook in de zomer s'avonds en 's nachts koud kan zijn en we doen af en toe ook aan winterkamperen. Ik kan de voetenwarmers van harte aanraden. Wollen legging, wollen sokken aantrekken als je nog warm bent en voetenwarmers in je warme schoenen. Werkt fantastisch!
zondag 15 juni 2025 om 07:41
Schapenvacht in je stoel, handwarmers met koolstaafjes (die hoef je niet op te laden) bij je voeten en een kop warme thee in je handen. Thermoskan s avonds vullen met heet water zodat je de kruik eerder kan gebruiken en kan hervullen.
En op tijd de slaapzak in en dan vanuit de slaapzak nog kaarten, kletsen enz.
En op tijd de slaapzak in en dan vanuit de slaapzak nog kaarten, kletsen enz.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in