Singles unite, tweede editie 2025 deel 2

20-01-2025 13:32 2924 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij deze kletsen we weer verder :)

Dit is het vervolg op relaties/singles-unite-eerste-editie-20 ... #p35716590
Dat had ik ook al vaak, iemand die zijn hart luchtte tijdens een eerste date, jammer van je tijd en de 'leuke' ontmoeting waar je op hoopte.

'Snel leren' is niet van toepassing bij deze date, zoals iemand al zei is 'leunen' het juiste woord.

Het moet wel erg confronterend zijn om op zijn leeftijd plots alleen wakker te worden in een heel andere wereld. Waar je zelf verantwoordelijk bent voor je eigen geluk. Ik vermoed dat dit de reden is dat zijn veel jongere ex het heeft uit gemaakt. Afgaand op wat hij allemaal vertelt...
attraverso wijzigde dit bericht op 17-06-2025 16:55
34.36% gewijzigd
Carpe diem , dat is nogal wat .. maar goed van je dat je professionele hulp hebt aangeraden en dat ze er ook wat mee gaat doen, zoiets kan altijd twee kanten op.. maar gelukkig ziet ze het zelf ook in..
En nu voor jezelf maar proberen los te laten..

Attraverso dat klinkt allemaal "zwaar" en zo niet passend bij jou..
Ik denk dat iemand eerst zelf zijn leven weer op de rit moet hebben voordat je kan bouwen aan een relatie..
Dat hij het anders ziet en denkt daarvoor een relatie nodig te hebben zegt wel veel over hem..
Haha snap ik Emmely! Magnetron-man (hulde aan Mimali voor deze naam haha) zit op de reservebank.. zoiets.. En met man2 heb ik morgen een date.

Wow, dat is ook wel heftig CarpeDiem! Ik snap wel dat je dat allemaal even moet verwerken want wat je zelf al zegt: Waarom verteld ze dat allemaal. Goed dat je haar hebt aangeraden professionele hulp te zoeken!

Pff klinkt vrij pittig Attraverso! Hij is echt heel aanhankelijk en ik denk niet dat je daar op zit te wachten. Want hoe doet hij dat nu allemaal dan?

Anyway mijn date is pas morgen maar ik heb er gek genoeg echt zin in! Ben ook echt benieuwd wie hij is. Weinig zenuwen en ik functioneer nog steeds hahaha en dat ken ik niet van mijzelf.. Date is trouwens net als mij zo’n 3 jaar single dus dat is wel bijzonder! Zelf woon ik pas 1,5 jaar op mijzelf en of ik ooit weer wil samenwonen zal de toekomst uitwijzen haha.
Wat heftig CarpeDiem! Het kan heel fijn zijn als iemand zich gemakkelijk kan open stellen, maar om op een eerste date een stort vloed aan zulke heftige persoonlijke ervaringen te delen is wel heel intens. Goed van je dat je meteen na afloop hebt aangegeven dat je dat nogal heftig vond en niet verder wilt daten.

Veel plezier vandaag Pupke!

Ik ga denk ik geen contact meer zoeken met die man. Idd wat vele zeggen, hij is ontzettend respectloos geweest naar mij toe, en zo iemand wil ik natuurlijk niet in mijn leven. Alleen zo een open einde maakt het gewoon wat lastiger om het af te sluiten. Wat ook niet helpt is dat ik nog een boek van hem bij mij thuis heb liggen. We waren naar een boekenwinkel gegaan tijdens de tweede date, en hij had een boek gekocht die ik in mijn tas heb gedaan zodat hij er niet de hele dag mee hoefde te sjouwen. Uiteindelijk helemaal vergeten mee te geven bij het afscheid.
Ik heb morgen mijn date Weertje ;) Als het aan mij lag had ik hem vandaag maar hij heeft vanavond al afgesproken met vrienden.

Maar het is ook een lastige situatie! Ik weet ook niet wat ik zou doen eerlijk gezegd.. En ja, dat boek, blijkbaar vind hij die niet belangrijk genoeg. Is het een leuk boek? Anders zou je hem evt kunnen verkopen :lol:
Claire45 schreef:
17-06-2025 01:03
Exact mijn gedachten. Maar ik zou zelf ook moeite hebben om te aanvaarden dat een man zo onbeschoft is. Dus ik snap de gedachte dat het misschien een foutje is geweest. Toch zou ik te trots zijn om hem via een andere route op te sporen; als het geen foutje was maar gewoon ghosting voel je je daarna nóg lulliger. Dus laten gaan en je verlies nemen.

Ik denk dat het van twee dingen afhangt:
- Blijft het 'what if' in je hoofd zitten, dan doe je jezelf dus een plezier door die twijfel weg te nemen. Kun je het loslaten, dan speelt dit niet.
- Gaat het om trots, of gaat het om iemand aanspreken op zijn gedrag? Ik vind echt dat ghosters zouden moeten horen hoe onbeschoft het is wat ze doen. Dat het echt not done is.
The impossible only takes a little bit longer
Emmely schreef:
17-06-2025 00:21
Mus, hoe loopt het contact tussen jullie? Vaak video bellen? Fijn als je hem straks weer gaat zien lijkt me!

We schakelen de hele tijd tussen verliefde pubers en verstandige vijftigers :love:
Het lijkt echt dik in orde te zitten tussen ons, maar we kunnen het nog steeds niet helemaal geloven. Ook uit zelfbescherming, denk ik. We videobellen minstens om de dag. Dat is meestal heel fijn en soms haten we dat schermpje dat tussen ons in zit, haha. Dus ja, we tellen de dagen af. Nog drie weken...

O, en hij kookt graag :proud:
Mus schreef:
17-06-2025 09:34
- Blijft het 'what if' in je hoofd zitten, dan doe je jezelf dus een plezier door die twijfel weg te nemen. Kun je het loslaten, dan speelt dit niet.
- Gaat het om trots, of gaat het om iemand aanspreken op zijn gedrag? Ik vind echt dat ghosters zouden moeten horen hoe onbeschoft het is wat ze doen. Dat het echt not done is.

Hm, ik denk dat iemand die zo onbeschoft is om een ander na meerdere dates te ghosten, echt niet ineens verandert omdat een ex-date hem/haar via een ander kanaal op zijn gedrag aanspreekt. Ze weten heus wel dat het onbeschoft is, maar dat interesseert hen gewoon niet zo.

Eens met Pringle dus: ik zou geen contact met deze man opnemen. Als het echt een vergissing is, die ontmatching, en er was van zijn kant oprechte interesse, dan had hij immers ook LinkedIn kunnen gebruiken om contact op te nemen. Dat achtergebleven boek zou ik gewoon bij het oud papier gooien.
CarpeDiem schreef:
17-06-2025 04:42
Mijzelf kennende ga ik nog wel even "last" houden van dit gesprek. Waarschijnlijk zal dit ook onbedoeld een negatieve impact gaan hebben op mij bij een volgende nieuwe date (ooit). Wat een ellende is dat online daten wereldje!

Dat klinkt heftig, CarpeDiem... Ze heeft dus gewoon alles over je uitgestort, zonder rekening te houden met hoe dit voor jou is. Wat een types kom je tegen met dat online daten inderdaad. Ik snap dat je nu denkt: geef mijn portie maar aan Fikkie. Maar dit is wel uitzonderlijk (neem ik aan). En ze was dus ook niet meer af te remmen tijdens het gesprek?
Weertje schreef:
17-06-2025 08:37
Ik ga denk ik geen contact meer zoeken met die man. Idd wat vele zeggen, hij is ontzettend respectloos geweest naar mij toe, en zo iemand wil ik natuurlijk niet in mijn leven. Alleen zo een open einde maakt het gewoon wat lastiger om het af te sluiten. Wat ook niet helpt is dat ik nog een boek van hem bij mij thuis heb liggen. We waren naar een boekenwinkel gegaan tijdens de tweede date, en hij had een boek gekocht die ik in mijn tas heb gedaan zodat hij er niet de hele dag mee hoefde te sjouwen. Uiteindelijk helemaal vergeten mee te geven bij het afscheid.

Dit zou je enige argument moeten zijn om het wel te doen. Voor jezelf dus. Dat boek zou ik me nou helemaal niet druk om maken. Als jij het niet wilt hebben, geef je het weg.
@Attra, die man klinkt eerlijk gezegd heel onaantrekkelijk...
MissUnderstood schreef:
17-06-2025 09:46
Hm, ik denk dat iemand die zo onbeschoft is om een ander na meerdere dates te ghosten, echt niet ineens verandert omdat een ex-date hem/haar via een ander kanaal op zijn gedrag aanspreekt. Ze weten heus wel dat het onbeschoft is, maar dat interesseert hen gewoon niet zo.

Confrontatie kan wel helpen hoor. Dat is namelijk precies waarom ghosters doen wat ze doen. Ze ontlopen de reactie van de ander op een afwijzing. Dus hij gaat het echt niet fijn of leuk vinden als @Weertje hem nog even laat weten wat een laffe tak hij is.
Een ghoster weet gerust wel dat ghosten stom en respectloos is. Ze hebben er alleen geen boodschap aan. Vaak te egoïstisch om zich daarover te buigen en alleen bezig met hoe makkelijk mogelijk ze het voor zichzelf kunnen maken: geen slecht nieuws brengen, geen confrontatie aangaan. En als ie via een ander kanaal wordt aangesproken is het antwoord vermoedelijk: 'ja sorry, was niet netjes van me'. Het is gewoon een groot gebrek aan oprechte communicatie en zo'n iemand moet je gewoon lekker laten gaan.

Carpe, wat bizar zo'n date! Lekker alles op je uitstorten. Die is dan ook totaal niet bezig met hoe het op jou overkomt alleen maar met haar eigen verhaal kwijt willen raken.

Pupke, wat leuk dat je morgenavond weer een date hebt. Gewoon door blijven daten inderdaad, want zo wordt het een gewoonte waardoor zenuwen steeds minder de controle hebben. Als je eens per jaar autorijdt zal het iedere keer spannend en eng zijn in tegenstelling tot wekelijks rijden. Dan wordt het net als fietsen.

En remember: je gaat voor wijn en bitterballen en lekker ouwehoeren over het leven. Als er geen klik is ben je ook weer zo vertrokken! Zo simpel is het.
Dankje Kitty!
Hoe gaat het met jou en je vriend?
Mus schreef:
17-06-2025 09:34
Ik denk dat het mij vooral tegenstaat om iemand op te sporen via andere kanalen, dat heeft met privacy te maken en komt al snel in de buurt van stalken. Daar zou ik te ‘trots’ voor zijn, want stalken is intimiderend en hoewel ghosten ook niet bepaald netjes is, komt dat helaas veel voor in de dating-wereld. Misschien is ‘trots’ niet het goede woord, ik zou zelf enorm balen als ik ge-ghost werd en mezelf dwingen om erboven te staan en mijn verlies te nemen. Iemand aanspreken op zijn gedrag zou ik in dit geval niet doen omdat ik alleen energie steek in mensen die dat waard zijn. Iemand die mij ghost kan de pot op :mrgreen:

Natuurlijk kán het een foutje zijn, alles kan, maar ik zou de verantwoordelijkheid voor dat foutje bij de ander leggen en verwachten dat híj gewoon zijn profiel weer activeert zodat hij het misverstand uit de wereld kan helpen.
Pupke schreef:
17-06-2025 15:00
Dankje Kitty!
Hoe gaat het met jou en je vriend?
Heel goed! Hebben net een heerlijke vakantie achter de rug samen 🥰.. we genieten van en met elkaar! Zn kinderen zie ik ook regelmatig en dat gaat ook heel goed!

Hoewel onze basis heel goed is, kunnen we ook af en toe even botsen, maar we gaan altijd snel met elkaar in gesprek en erkennen ook onze triggers, we dragen immers allebei een rugzak mee 😉 maar over het algemeen zijn we happy en kunnen we elkaar heel goed spiegelen!

En we kennen elkaar inmiddels alweer 7 maanden, de tijd vliegt!

In ieder geval had ik 7 maanden geleden nooit verwacht nu te staan waar ik sta op liefdesgebied! Ook ik ploeterde door heel wat (mislukte) dates heen.

Dus geef de hoop echt niet op, lekker gaan daten met een hele nuchtere mindset, dat werkt echt!
@Carpe diem: vreselijk, iemand die helemaal leegloopt tijdens een eerste date! Klinkt alsof ze een zeer intense monoloog af stak waar jij geen speld meer tussen kreeg. Wel opmerkelijk dat ze meteen actie heeft ondernomen n.a.v. jouw advies om in therapie te gaan. Misschien had ze een laatste zetje nodig om eindelijk die stap te zetten?

Laat je niet afschrikken door deze date, er zijn genoeg mensen die wel snappen hoe een date werkt en die hun sores bewaren voor een geschikter moment.
Mus schreef:
17-06-2025 09:55
@Attra, die man klinkt eerlijk gezegd heel onaantrekkelijk...
Vind ik ook! De druppel te veel viel toen ik hem na onze date een tip doorstuurde, iets wat hij zelf kon oppakken en hij terugstuurde dat hij dat zeker niet alleen zou doen maar ik het hem wel mocht leren. Zo geen zin in! Heb ik hem trouwens ook laten weten en sindsdien geen contact meer.
1 keer is genoeg
attraverso wijzigde dit bericht op 17-06-2025 17:01
94.51% gewijzigd
Triple
Attraverso schreef:
17-06-2025 17:00
Vind ik ook! De druppel te veel viel toen ik hem na onze date een tip doorstuurde, iets wat hij zelf kon oppakken en hij terugstuurde dat hij dat zeker niet alleen zou doen maar ik het hem wel mocht leren. Zo geen zin in! Heb ik hem trouwens ook laten weten en sindsdien geen contact meer.

Oef, je hebt het echt een kans gegeven, maar dit is trekken aan een dood paard...
Heel fijn om te lezen Kitty!

Veel plezier morgen Pup, zo benieuwd!

Mus 3 weken zijn zo om!
Attraverso schreef:
17-06-2025 17:00
Pff vermoeiend zo'n man op sleeptouw te moeten nemen..
Groot gelijk dat je ermee gestopt bent, je hebt je best gedaan en nog lang volgehouden vind ik..
Klinkt goed Kitty en Mus!En geeft ons ook weer hoop en moed haha..

Hoe staat het met de zenuwen Pupke?
Acht arme magnetron man😂..
Komt weinig initiatief vanuit hem dus?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven